Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σκηνές και φράσεις κλεμμένες από τον δρόμο
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σκηνές και φράσεις κλεμμένες από τον δρόμο

  • A-
  • A+

Στάση του Ηλεκτρικού Νέα Ιωνία. Σάββατο. Κατευθύνομαι στην Αθήνα. Στην απέναντι πλατφόρμα το κορίτσι περιμένει το τρένο προς Κηφισιά. Λεπτή, μέτριο ανάστημα, μακρύ μαύρο μαλλί, παντελόνι τζιν, παπούτσια σπορτέξ, λευκή μπλούζα φαρδιά, ο ένας ώμος μισοφαίνεται, σάκος δερμάτινος. Ομορφη, όχι πάνω από δεκαεννιά. Κάνει νεύματα αγάπης στο αγόρι της που είναι στο βαγόνι μου. Πατάει με τη μύτη του αριστερού παπουτσιού το δεξί σκερτσόζικα. Και τι κάνει η αιώνια γυναίκα; Προσποιείται ότι κλαίει. Κατεβάζει με τον αριστερό δείκτη το κάτω αριστερό βλέφαρο. Παντομίμα κλόουν. Απίθανη.

Τέσσερις στάσεις μετά, στον Αγιο Λευτέρη, άντρας, καμιά σαρανταριά, μαύρο μαλλί, μαύρα γυαλιά, μαύρο μουστάκι, κάθεται απέναντί μου. Μέχρι την Αττική που κατέβηκα, ανοιχτό το παράθυρο, το έχει πιάσει με το αριστερό, έχει κολλήσει το δεξί μάγουλο στο τζάμι και παραμιλάει δυσνόητα.

Κυριακή πρωί. Δεν έχει καλοξημερώσει. Φάληρο προκυμαία. Δυο ψαράδες ερασιτέχνες ετοιμάζουν τα καλάμια τους. Η φράση στον αέρα: «Μας έλεγε ότι δεν πίνει επειδή είναι μουσουλμάνος, αλλά το ακριβό ουίσκι μια χαρά το κατέβαζε! Από Dimple και πάνω!».

Στον Ηλεκτρικό, από Νέο Φάληρο προς Μοναστηράκι, όρθιος ο μετανάστης, νεαρός, κοντό παντελόνι, πληγή στο πόδι (έκζεμα ίσως), έδειχνε να μη νιώθει καλά. Τον πλησίασε ο νεαρός Ελληνας. «Χρειάζεσαι κάτι;» τον ρώτησε διακριτικά. «Οχι, όχι…» απάντησε εκείνος προσθέτοντας κάτι που θύμιζε «ευχαριστώ». Ανθρωποι!

Σκηνές και φράσεις. Τυχαίες. Του δρόμου. Κάτι μου είπαν. Σε άλλον μπορεί να εντυπώνονταν άλλες. Σημασία έχει να κυκλοφορεί κανείς, να μπορεί να κυκλοφορεί, να παρατηρεί, να συναναστρέφεται. Τους άλλους. Επαφές φευγαλέες. Απαρχές γνωριμίας. Είμαστε μισοί άμα δεν επικοινωνούμε. Εχει απίστευτη δύναμη μια καλημέρα, όταν τη δίνεις στον άλλο με την καρδιά σου.

 

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Συναντήσεις με άγνωστους ανθρώπους
Πανεπιστημιούπολη. Ανηφορίζω για τον Υμηττό, έχω προσπεράσει το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Χιονόνερο και αέρας. Κατηφορίζει. Ζωηρός, ευχάριστος, γελαστός πάντα. Γνωριζόμαστε χρόνια, αλλά...
Συναντήσεις με άγνωστους ανθρώπους
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Με τον τρόπο ενός παλιού χρονογράφου
Ταλαιπωρία στον Ηλεκτρικό το Σάββατο το απόγευμα. Ηρθε μεν ο συρμός σε δύο λεπτά στο Ηράκλειο, όμως αυτό ήταν τρένο φορτηγό με επιβάτες στοιβαγμένους κάθετα· κάποια στιγμή έχασα το αριστερό μου χέρι.
Με τον τρόπο ενός παλιού χρονογράφου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Πεζές κουβέντες του πεζοδρομίου
Ο Πασκάλ Μπρικνέρ έγραφε στο Η μελαγχολική δημοκρατία πως: ο πεζός είναι ο τελευταίος ιππότης των πόλεων. Πότε όμως το έγραφε; Το 1990. Τα πρώτα κινητά στην Ελλάδα εμφανίζονται… σεμνά σεμνά, καλοκαίρι του...
Πεζές κουβέντες του πεζοδρομίου
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Κωμωδία (ίσως και τραγωδία) παρεξηγήσεων
Παρακάμπτω το αυτοκίνητό του, από μπροστά, για να περάσω απέναντι. Και, όπως με είδε, άθλιο, ιδρωμένο, με κάτι παλιόρουχα περιπάτου κι ένα κόκκινο πατσαβούρι στο χέρι που το κουνούσα στον ήλιο να στεγνώσει από...
Κωμωδία (ίσως και τραγωδία) παρεξηγήσεων
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Η ζωή επιστρέφει στην παραλία
Παραλία του Φαλήρου. Επίπεδη όπως είναι, σωστά διατεταγμένη με διάφορα κοινόχρηστα έργα τις τελευταίες δεκαετίες, είναι ιδεώδης για περπάτημα. Καλός ο καιρός. Αργούσε το 550 Κηφισιά-Φάληρο. Πήρα, από το...
Η ζωή επιστρέφει στην παραλία
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί
Οπου ακούς «ανάσα για την Αθήνα», διάβαζε: «ανάσα για το αυτοκίνητο και τους οδηγούς». Ολοι οι άλλοι λοιποί τυφεκιοφόροι, όλοι, εξ ορισμού και εκ παραδόσεως, υποχρεούμαστε να θεωρούμε ανάσα για την πόλη ό,τι...
Αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας