Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μπροστά σε μία αμερικανική μελαγχολία;

Κέισι Αφλεκ- «Manchester by the Sea»

Photo by Matt Sayles/Invision/AP

Μπροστά σε μία αμερικανική μελαγχολία;

  • A-
  • A+

«Manchester by the sea» («Μια πόλη πλάι στη θάλασσα»). Αλλη ταινία ξεκίνησα να δω: το «Γκλόρι», στο Ιντεάλ.

Μπερδεύτηκα όμως με την ώρα. Δεν είχα διαβάσει και τα σχετικά.

Με παρέσυρε κι ο τίτλος∙ φαντάστηκα κάτι, τουλάχιστον, γραφικό: μια πόλη κοντά στη θάλασσα!

Είδα και ωραίες καρτποστάλ στις προθήκες του Ελλη. Ξεκινούσε και τη στιγμή που έφτανα η προβολή. Μπήκα. Την πάτησα κανονικότατα.

Είδα ένα από τα δυνατότερα δράματα, τραγωδία πολλαπλών επιπέδων, μες στις δυο-τρεις που έχω δει στην κινηματογραφική μου ζωή.

Απορώ πώς άντεξα μέχρι τέλους. Περίμενα καμιά γυριστή «αμερικανιά» με χάπι εντ, έως την τελευταία στιγμή!

Μόνο που ο σκηνοθέτης (και σεναριογράφος, Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου), Κένεθ Λόνεργκαν, ήταν συνεπής στη θλίψη και άντεξε ώς το τέλος.

Καλή ταινία, με ρυθμό, ανατροπές, ισορροπίες και πολύ καλό καστ.

Μόνο που εγώ δεν ήμουν έτοιμος να δω κάτι τέτοιο.

Με αποζημίωσε βέβαια ο πρωταγωνιστής. Ηθοποιάρα, που έβλεπα πρώτη φορά. Ολα τα λεφτά!

Στο σπίτι, μπήκα στο Ιντερνετ να δω λεπτομέρειες και είδα πως η ηθοποιάρα ήταν ο Κέισι Αφλεκ, φετινό Οσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου, ακριβώς γι’ αυτή την ταινία.

Ηταν μια, μικρή έστω, αποκατάσταση ψυχικής οδύνης∙ μια συμβολική αποζημίωση.

Σκεφτόμουν πάντως, μήπως, μετά την αμερικανική κρίση του 2008 με την κατάρρευση της Lehman Brothers, έχοντας υπόψη και άλλες, ηπιότερες αλλά με παρεμφερές θέμα αμερικανικές ταινίες αυτής της περιόδου, αρχίζει να αποτυπώνεται στον αμερικανικό κινηματογράφο μία νέα αμερικανική μελαγχολία που κανείς δεν ξέρει πού μπορεί να βγάλει επί εποχής Τραμπ…

ΥΓ. Συμφωνία μέχρι το Γιούρογκρουπ της 20ής Μαρτίου; Χλομό το βλέπω. Η δική μας μελαγχολία!

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Joker, ένα κρυμμένο χαρτί της τράπουλας 2
Σπεύδω, σε συνέχεια του χθεσινού χρονογραφήματος περί Joker –ταινίας και των περί αυτήν γελοιοτήτων σε κινηματογραφικές αίθουσες της Αθήνας–, να σημειώσω εξ αρχής ότι είδα την ταινία την Τετάρτη, σε περιβάλλον...
Joker, ένα κρυμμένο χαρτί της τράπουλας 2
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Ασκήσεις μνήμης μέσα από παράδρομους
Η ταινία ήταν οι «Επικίνδυνες σχέσεις», 1959, ίσως η τελευταία κινηματογραφική εμφάνιση του Ζεράρ Φιλίπ… Στις μηχανές αναζήτησης το παν είναι να ανοίξεις μια ρωγμή, να χωθείς, μετά…
Ασκήσεις μνήμης μέσα από παράδρομους
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Joker, ένα κρυμμένο χαρτί της τράπουλας
Joker: αστείος, πλακατζής, φαρσέρ, αλλά και κλόουν και γελωτοποιός και... Rigoletto, που κλαίει σπαρακτικά (Γέλα παλιάτσο...) πάνω από το πτώμα της δολοφονημένης κόρης του, της Τζίλντα, από δολοφόνο (κορύφωμα...
Joker, ένα κρυμμένο χαρτί της τράπουλας
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Δύσκολη υπόθεση η σάτιρα, παγίδα
«Ο θάνατος του Στάλιν». Το είδα, ένα βράδυ που ’βρεχε… Βρετανός ο σκηνοθέτης, αν και με όνομα ευρωπαϊκού νότου, Αρμάντο Ιανούτσι. Δεν τον γνώριζα. Πήγα για να δω πολιτική σάτιρα πάνω στις πρώτες ώρες μετά τον...
Δύσκολη υπόθεση η σάτιρα, παγίδα
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Χέντι Λαμάρ, μια Δαλιδά που ήταν Εβραία
Χέντι Λαμάρ. Η πρώτη ηθοποιός που εμφάνισε γυμνό στήθος και υποκρίθηκε οργασμό στην οθόνη, επί χρόνια φαντασίωση Αμερικανών και εν γένει ανδρών της εποχής της. Ηταν ακόμα διαπρεπής επιστήμων. Μαζί με τον...
Χέντι Λαμάρ, μια Δαλιδά που ήταν Εβραία
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ
Σκέψεις πάνω στη «Χουλιέτα» του Αλμοδόβαρ
Μου ’κανε την καρδιά περιβόλι, αλλά, ξέρει να κάνει κινηματογράφο. Αν η ψυχογραφία μου δεν ήταν αυτή που είναι, θα χαιρόμουν κινηματογράφο. Τώρα μόνο τον κατάλαβα∙ ελπίζω. Πάντως δεν είναι δύσκολος∙ με τα...
Σκέψεις πάνω στη «Χουλιέτα» του Αλμοδόβαρ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας