Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαγιάτικο στεφάνι
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαγιάτικο στεφάνι

  • A-
  • A+

⌦ Οχι πρωτομαγιάτικο, που κάλλιστα θα μπορούσε, όμως μαγιάτικο, για να ’μαστε τελείως μέσα. Τα άνθη, άλλα παλιά πλην αειθαλή, αμάραντα, που πάντα χαίρεσαι την ευωδιά τους, άλλα φρεσκότατα, της εποχής. Λουλούδια ακριβά μα διόλου σπάνια, σχεδόν γνωστά τοις πάσι, δε χρειάζονται συστάσεις –ούτε και σχόλια, όσο αντέξει κανείς στον πειρασμό.

⌦ Μπογδάνος Ι.Ε. «Το μεταπτυχιακό μου, στην αναλυτική φιλοσοφία, μου έδωσε εργαλεία για να σκέφτομαι, αλλά συγχρόνως με απομάκρυνε από τον τρόπο σκέψης του μέσου συμπολίτη μου. Αυτό το πληρώνω. Πολλές φορές δεν γίνομαι κατανοητός, ενδεχομένως γιατί και οι διατυπώσεις μου είναι “δύστροπες” ή βερμπαλιστικές [...]. Μάλλον δεν μιλάω τη γλώσσα του μέσου Ελληνα».

Παλιό αλλά αμάραντο, όπως είπαμε, λουλούδι, που ταιριάζει σε κάθε περίσταση, αλλιώς πώς να παρακολουθήσεις τη συνεχή και αδιάλειπτη λειτουργία του αδαμαντωρυχείου Μπογδάνος Ι.Ε., Ιδιόρρυθμη Εταιρεία...

⌦ Από τα τελευταία λ.χ., ότι «μέσα σε 1,5 μήνα κορονοϊού είχαμε [= η χώρα, ίσως: η κυβέρνηση] σχεδόν λιγότερες απώλειες από όσες είχατε [= οι Μαδουροτσιπραίοι] στο Μάτι».

Αντέχεται τέτοιος πειρασμός; ούτε άγιος Αντώνιος να ’σαι! Του λες λοιπόν του Μπ. πως, σύμφωνα με την παράταξή του, η διαχείριση στο Μάτι ήταν, φαίνεται, η μόνη δυνατή, αφού ο τότε αρχηγός της Αστυνομίας προσλήφθηκε έπειτα από την κυβέρνηση των Αρίστων, και τοποθετήθηκε μάλιστα Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης.

Μπορείς επίσης να του πεις πως η «χωρία», όπως τη γράφει ο ίδιος, των καταπατητών, που με τα έργα της φέρει το μέγα μέρος της ευθύνης για την καταστροφή, ακόμα κι αν πολλοί από αυτούς υπήρξαν και θύματα, το γένος λοιπόν των καταπατητών διαχρονικά ευνοείται κυρίως από τη δική του παράταξη.

⌦ Σαββόπουλος: «Εχει κανείς την αίσθηση φέτος ότι ο Θεός δοξολογήθηκε μέσα στις ΜΕΘ, στους θαλαμηπόλους [σικ, αλλά οπωσδήποτε άνευ σημασίας] των νοσοκομείων... Τα αγγελούδια ήταν οι ντελιβεράδες, οι νοσηλευτές, οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ. Ναι, ήταν παράξενο και ελπιδοφόρο Πάσχα. [...]

»[ο καθηγητής Τσιόδρας] από τη μια του μεριά είναι επιστήμονας, ορθολογιστής, σύγχρονος άνθρωπος, θα λέγαμε της Δύσης, από την άλλη τα λόγια του έχουν στοργή, πόνο, ενσυναίσθηση, που συνήθως αυτά τα πράγματα τα ταυτίζουμε με την Ανατολή. Εχουμε σύνθεση Ανατολής και Δύσης...»

Χωρίς σχόλια, είπαμε, κι αφού τι άνθος· στεφάνι από μόνος του:

⌦ Ιδού, άρχισε να αναμεταδίδεται στην ΕΡΤ2 η σειρά εκπομπών-ορισμός, θα έλεγα, του λαϊκισμού «Ζήτω / Ζητώ το ελληνικό τραγούδι», όπως τραγουδούσε ο ίδιος ο Σαββόπουλος, σ’ ένα ανέμπνευστο τραγουδάκι-σήμα της εκπομπής. Για την ώρα ας μου επιτραπεί να παραπέμψω σε εκτενές άρθρο μου στο Αντί Β’ 332, 7.11.1986, «Η δογματική όψη του πλουραλισμού και η εκπομπή του Δ. Σαββόπουλου “ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ”», τώρα στο μπλογκ μου: http://yannisharis.blogspot.com/2007/06/blog-post_08.html.

⌦ Αγιος Πειραιώς, στο δεύτερο σπίτι του, το Μέγκα, λέει και ξαναλέει για τη θεία κοινωνία τα γνωστά, και επιμένει: «Η Εκκλησία γνωρίζει ότι είναι ταμιούχος της χάριτος», εδώ και 2.000 χρόνια «βιώνει το θαύμα, πώς ανατρέπεται η κυτταρική σήψις, πώς διατηρούνται τα σκηνώματα των αγίων [...], πώς έχουμε το θαύμα, να σας υπενθυμίσω τον Ορχομενό, τα Φιλιατρά, τον Πύργο, που με την παρέμβαση της Θεοτόκου σώθηκαν [...] από τη ναζιστική βία και το έγκλημα…»

Κι εδώ, στεφάνι από μόνος του ο άγιος, ολόκληρη λουλουδαγορά. Στεκόμαστε λίγο στα επίσης γνωστά περί θαύματος, με την αναπόφευκτη πάντα σκέψη:

Ορχομενός, Φιλιατρά, Πύργος, και πόσες άλλες θέλετε πόλεις και χωριά που γλίτωσαν, δέκα; είκοσι; τριάντα; μπροστά στις εκατοντάδες που δεν γλίτωσαν; Ωστε Θεοτόκος - Οξαποδώ: 0-1, όπως βγαίνει πολύ απλά, κι αφού δεν ντρέπονται άγιος και λοιποί, με την ασεβέστατη θαυματολογία τους!

⌦ Ελληνίδα της Πέλλας, διόλου μοναδική, διόλου εξαίρεση, στα τελευταία γεγονότα για να μην εγκατασταθούν μετανάστες στο προσφυγοχώρι Παναγίτσα: «Φωτιά θα το βάλουμε το ξενοδοχείο! Μαζί μ’ αυτούς! Φωτιά, μαζί μ’ αυτούς! Ναι, ναι, δε λέμε ψέματα! Μας κλείσανε για κορονοϊό. Ποιος κορονοϊός, ρε! Για να κουβαλάνε αυτούς; Τι λες μωρέ, πες τους! Να πάει ο Μητσοτάκης κι όλοι στη Βουλή, να μην πω τι να παν να κάνουν! [...] Να μην πάει κανείς να ψηφίσει, όταν θα γίνουν εκλογές! Να μη βγει κανένας, να γίνει πραξικόπημα, στρατός να κυβερνάει, και να γκρεμιστούν να φύγουν μ’ αεροπλάνα!»

Οποιοδήποτε σχόλιο θα έπρεπε να απευθύνεται στην πατερναλιστική (συχνά και οπορτουνιστική) στάση, κυρίως της Αριστεράς, πως άπαπα, να μη χαρίζουμε τον κόσμο αυτό στην ακροδεξιά...

⌦ Αδωνης: «Δεν σας κρύβω, κι εμένα μου ’χει λείψει πάρα πολύ μια θεία λειτουργία, να την ευχαριστηθώ!»

Βάλτε στη θέση της θείας λειτουργίας ό,τι άλλο, που να συνάδει, εννοείται, με το λοιπό ύφος, και συγκεκριμένα την κατακλείδα «να την ευχαριστηθώ!»: μια συναυλία; μια παράσταση; Μπα· σπληνάντερο μάλλον, καμιά γαρδούμπα!

Και δεν μας φταίει, φυσικά, ούτε το σπληνάντερο ούτε η γαρδούμπα. Μόνο η βασανιστικά, η εξοντωτικά ακατάπαυτη αρλούμπα!

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Η κοινοτοπία που νόμιζε πως είναι πρωτοπορία
⌦ Γροθιά στο στομάχι, χαστούκι στο κατεστημένο, να σκανδαλίσουμε τους αστούς…, δεν έμεινε κλισέ για κλισέ που να μην υπηρετήθηκε με τον πιο κραυγαλέο τρόπο στη μικρού μήκους ταινία της Λένας Κιτσοπούλου...
Η κοινοτοπία που νόμιζε πως είναι πρωτοπορία
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Καιρός του ξεσκαρτάρειν
«Καραντίνα, μέρες εγκλεισμού, με το διαβάζειν και με το τηλεφωνείν σε φίλους περνά η ώρα. Ετσι κι αλλιώς, έχεις και το μαγειρεύειν και τρώειν. Κάποιες μέρες έχεις και το ξεσκονίζειν και το σφουγγαρίζειν. Εξω,...
Καιρός του ξεσκαρτάρειν
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Το μεγάλο μας τσίρκο (β΄)
⌦ Πλάι όμως στον άγιο Κερκύρας και τον λαγό ιερέα στο Κουκάκι, πώς θα ’λειπε ο δικός μας άγιος, ο Πειραιώς. Που βγήκε διάπυρος υπερασπιστής του λαγού ιερέα του Κουκακίου, και ζήτησε «να ξεπεζέψουν από το...
Το μεγάλο μας τσίρκο (β΄)
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Το μεγάλο μας τσίρκο
⌦ Μεσοβδόμαδα που γράφονται αυτές οι γραμμές και ενάμιση μήνα από τα πρώτα κρούσματα κορονοϊού στη χώρα μας, υπάρχει ακόμα μια ασάφεια γύρω από τα διάφορα μέτρα προστασίας.
Το μεγάλο μας τσίρκο
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ
Τσαρλατανείον η Ελληνική Αγωγή
Ετσι, δεν έχω και τώρα τίποτα να προσθέσω σε όσα επισημάνθηκαν για μία από τις τελευταίες χειρονομίες του Αδωνη, να διαφημίζει «το πρώτο διαδραστικό πρόγραμμα για παιδιά Δημοτικού στα Αρχαία Ελληνικά από την...
Τσαρλατανείον η Ελληνική Αγωγή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας