• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.5°C / 15.1°C
    2 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 4.2°C / 9.7°C
    4 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 8.8°C / 14.5°C
    6 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    6 BF
    62%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 8.6°C
    2 BF
    72%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.4°C / 6.8°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    10°C 8.5°C / 13.6°C
    3 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.8°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 16.9°C
    4 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 17.9°C
    6 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 13.6°C
    7 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    6 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 9.5°C
    2 BF
    78%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    7°C 6.7°C / 9.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 11.1°C / 15.3°C
    4 BF
    56%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.3°C / 10.5°C
    2 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 4.3°C / 8.6°C
    2 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    87%

H συνεργασία μεγάλων μέσων ενημέρωσης με το Facebook θα δώσει δύναμη στο κοινωνικό δίκτυο και νέους αναγνώστες στα μέσα

Μέσα και Facebook

  • A-
  • A+

Πριν από χρόνια (την εποχή του λίθου) αγοράζαμε μια εφημερίδα από το περίπτερο. Κατόπιν, στην εποχή του χαλκού διαβάζαμε την εφημερίδα μας μέσα από την ιστοσελίδα της.

Τέλος, στην εποχή του σιδήρου που διανύουμε, εγκαταλείψαμε το μέσο που μας εκφράζει και διαβάζουμε αυτά που ανεβάζουν οι φίλοι μας στο Facebook ή στο Τwitter ανεξάρτητα από το πού προέρχονται.

Για να το τεκμηριώσουμε και με αριθμούς, η ανάγνωση μέσω Facebook έφτασε το 14-16% για τους New York Times (διπλασιάστηκε σε λίγους μήνες), το 15% για τη γαλλική 20 Minutes και το 10% για τη Le Monde, ενώ για τις διάσημες ιστοσελίδες, όπως το Buzzfeed, φτάνει σε ύψη δυσθεώρητα: 75%.

Γι’ αυτό και οι γίγαντες των μέσων δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

Πριν από λίγες μέρες οι New York Times, το BuzzFeed, το National Geographic, το The Atlantic και το NBC News μαζί με τα ξαδέλφια τους στην Ευρώπη, την Guardian, το BBC News, την Bild και το Spiegel Online, θα βάζουν τα άρθρα τους απευθείας στο Facebook μετέχοντας σε ένα πείραμα που ονομάζεται «Instant Articles» («Αμεσα Αρθρα»).

Μέχρι σήμερα, τα μέσα ενημέρωσης έβαζαν τους δεσμούς προς τα άρθρα τους στο Facebook: τίτλος, φωτογραφία, δυο περιγραφικές γραμμές, το link… κι έφυγε. Οταν ο αναγνώστης έκανε κλικ επάνω τους, μεταφερόταν στη σελίδα του μέσου. Η κίνηση (και άρα και η διαφήμιση παρέμενε στο μέσο). Με το καινούργιο σύστημα τα άρθρα θα δημοσιεύονται απ’ ευθείας στο Facebook.

Τι κερδίζουμε; Κυρίως χρόνο, ιδιαίτερα στα κινητά τηλέφωνα, όπου μέχρι να φορτώσει ο δεσμός προς το άρθρο, το Facebook έχει υπολογίσει ότι χρειάζονται 8 δευτερόλεπτα (κι αυτό για γρήγορες συνδέσεις). Με το «Instant Articles» η ταχύτητα πολλαπλασιάζεται επί 10, εξ ου και το όνομα.

Ετσι λοιπόν, από τη μία το Facebook κρατάει τους αναγνώστες και, από την άλλη, οι εταίροι που συμμετέχουν κερδίζουν σε αναγνωσιμότητα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.

Οσο για τη διαφήμιση, το Facebook συμφώνησε να αφήσει τα μέσα ενημέρωσης να έχουν τη δική τους διαφήμιση και να κρατάνε όλα τα έσοδα από αυτήν. Εάν δε επιλέξουν να κρατήσουν τη διαφήμιση του Facebook, τότε του παραχωρούν το 70% των εσόδων.

Ο δεύτερος πυλώνας της συμφωνίας είναι ότι τα μέσα ενημέρωσης μπορούν να συνεχίσουν να συγκεντρώνουν τα δεδομένα των αναγνωστών τους με τα συνήθη «εργαλεία» τους.

Το διακύβευμα είναι τεράστιο, αφού τα big data είναι σήμερα το σημαντικότερο εργαλείο στη στοχευμένη διαφήμιση.

Τέλος, το κάθε μέσο μπορεί να διαφοροποιεί την παρουσίαση των άρθρων του και να έχει κάποια εργαλεία όπως διαδραστικούς χάρτες ή φωτογραφίες που μπορούν να μεγεθύνονται.

Ομορφα! Το τυρί το είδαμε; Η φάκα, όμως;

Η φάκα είναι το ίδιο το Facebook και η εξάρτηση απ' αυτό. Η δημοσιογραφία οφείλει να είναι ανεξάρτητη και να βασίζεται αποκλειστικά στους αναγνώστες της. Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, που η πτώση της διαφήμισης παγκοσμίως οδήγησε έντυπα και κανάλια στον μαρασμό.

Και τώρα που η κατάσταση αρχίζει να βρίσκει μια ισορροπία, ψάχνουν ξανά τη διαφήμιση και δη μέσω μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Η οποία –εκτός από το ότι έχει και φανατικούς εχθρούς, και μάλιστα ανάμεσα στους καλύτερους μέχρι τώρα αναγνώστες- έχει τον δικό της τρόπο να εμφανίζει το περιεχόμενο στο timeline των χρηστών. Για παράδειγμα, ευνοεί τα βίντεο αντί για τα γραπτά άρθρα. Ενας αλγόριθμος θα καθορίζει, λοιπόν, τι θα βρούμε μπροστά μας για να διαβάσουμε.

Χμμμμμμ!

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
PRO CEIMENOU
Πεδίο μάχης
Τι είναι προπαγάνδα; Μια οργανωμένη προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης χρησιμοποιώντας τα μέσα ενημέρωσης. Η προπαγάνδα χρησιμοποιεί φυσικά τη λογοκρισία αλλά και την παραπληροφόρηση, τις μισές αλήθειες...
Πεδίο μάχης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ενημέρωση, όχι fake news: το ιστορικό ραντεβού της Ευρώπης
Πριν από τρεις μήνες, στις 12 Σεπτεμβρίου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφιζε μαζικά υπέρ ενός προσχεδίου-οδηγίας που θα επιτρέπει επιτέλους στον Τύπο και στα Πρακτορεία Ειδήσεων να ελπίζουν ότι θα αμείβονται από...
Ενημέρωση, όχι fake news: το ιστορικό ραντεβού της Ευρώπης
ΝΗΣΙΔΕΣ
Τα ΜΜΕ σε μια νέα εποχή
Οι καταιγιστικές τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και οι ευρείες πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστο τον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ιδιαίτερα η ραγδαία...
Τα ΜΜΕ σε μια νέα εποχή
PRO CEIMENOU
Πού θα βρω την ντοπαμίνη μου
Είχατε μια μικρή υποψία ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ψώνισμα; ΄Η καλύτερα εξάρτηση; Η λέξη-κλειδί είναι ντοπαμίνη, η ορμόνη της χαράς και, ναι, εκκρίνεται χάρη στο Facebook. Το YouTube μάς έμαθε να...
Πού θα βρω την ντοπαμίνη μου
PRO CEIMENOU
Λύκε, λύκε, είσαι εδώ;
Η τοποθεσία στην οποία βρισκόμαστε είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά και της σημερινής αλλά και της τεχνολογίας τού αύριο. Με βάση την τοποθεσία μας, η τεχνολογία προσαρμόζεται πάνω μας, γίνεται...
Λύκε, λύκε, είσαι εδώ;
PRO CEIMENOU
Η Sony στην πρίζα
Τον Νοέμβριο του 2014 οι εργαζόμενοι στη Sony που προσπάθησαν να μπουν στους υπολογιστές τους διαπίστωσαν ότι είχαν αχρηστευτεί εντελώς και έδειχναν στην οθόνη τους μια σειρά από διευθύνσεις URL και ένα...
Η Sony στην πρίζα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας