Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στην πόλη La La land
Dale Robinette/Lionsgate via AP

Στην πόλη La La land

  • A-
  • A+

Στην πόλη La La Land τα χρώματα είναι πλαισιωμένα από χιλιάδες αποχρώσεις.

Η μουσική κάνει ιδιαίτερη και σημαντική κάθε μέρα των ανθρώπων που προσπαθούν να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.

Η απογοήτευση, οι προκλήσεις, ο ανταγωνισμός συγκρούονται με την ελπίδα, τον έρωτα, τη δημιουργία.

Οι άνθρωποι ψάχνουν τον έναν και μοναδικό σύντροφο, συνοδοιπόρο στο όνειρο, αλλά και στη σκληρή πραγματικότητα.

Οι επιφανειακές και ευκαιριακές σχέσεις στον κόσμο του θεάματος καταρρέουν μέσα στην ασημαντότητα και την κενότητα που στηρίζονται.

Η ταινία «La La Land» είναι υποψήφια για δεκατέσσερα Οσκαρ!

Τι είναι όμως αυτό που κάνει αυτή την ταινία ιδιαίτερη;

Το δικαίωμα των ανθρώπων να πιστεύουν στον εαυτό τους, να αγωνίζονται για τα όνειρά τους;

Ή μήπως η θλιβερή διαπίστωση πως στον δρόμο της κατάκτησης των φιλοδοξιών εκείνο που θυσιάζεται είναι ο έρωτας;

Οι ήρωες της ταινίας τα καταφέρνουν. Πλησιάζουν την πολυπόθητη δόξα, η ερωτική τους σχέση όμως καταλήγει άδοξα.

Είναι ευτυχισμένοι; Κανείς δεν μπορεί να ξέρει. Από τον Σταντάλ μέχρι τον Μπαρτ και δεκάδες άλλους φιλόσοφους και συγγραφείς που ασχολήθηκαν με τον έρωτα, κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα για την ευτυχία μέσα σε μια ερωτική σχέση ή έξω από αυτήν.

Είδα το «La La Land» με μια μεγάλη παρέα που την αποτελούσαν έφηβοι, νέοι και μεγαλύτεροι.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι περισσότερο επικριτικοί για την ουσία της ταινίας ήταν οι έφηβοι.

Ισως εμάς τους μεγαλύτερους να μας μάγεψε η εικαστική αναφορά στα μελαγχολικά τοπία του ζωγράφου Εντουαρντ Χόπερ, στην εποχή των παλιών αμερικάνικων μιούζικαλ, στην τζαζ που αγαπάμε, και να μην μπήκαμε στη διαδικασία να σκεφτούμε αυτό που τα εφηβικά μάτια είδαν σαν μια προσπάθεια του Χόλιγουντ να βρει τη χαμένη του αίγλη φτιάχνοντας μια «ψεύτικη» ταινία.

Στην αμερικάνικη αργκό «la la land» σημαίνει πνευματική ευφορία.

Ετσι όμως λένε και το Λος Αντζελες, την πόλη των ευκαιριών, που όμως έχει καταγραφεί στην αμερικανική συνείδηση σαν μια πόλη σκληρή, που δεν συγχωρεί.

Μπορεί κανείς να απογειωθεί εύκολα, αλλά μπορεί και να προσγειωθεί άσχημα.

Δεν ξέρω αν η ταινία θα καταγραφεί στα κινηματογραφικά αριστουργήματα.

Αυτό που ξέρω είναι ότι κατά τη διάρκεια της προβολής κατάλαβα πως το κοινό μαζί κι εγώ γελάσαμε, θυμώσαμε, πήγαμε μια βόλτα στα άστρα, συγκινηθήκαμε και γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε: αρκετοί από μας δακρύσαμε.

Ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης Paul Schrader
ΑΠΟΨΕΙΣ
Paul Schrader: ένας «ποιητής» στην πρώτη γραμμή του πυρός
Ό,τι συμβαίνει γύρω μας, ακόμα και τα πιο κοινά πράγματα που συναντά κανείς στον δρόμο του, έχει κάποιο νόημα, μια σημασία κοινωνική και ανθρωπιστική. Και ως τέτοιο μπορεί να ανακινήσει μεγάλα ζητήματα, που...
Paul Schrader: ένας «ποιητής» στην πρώτη γραμμή του πυρός
ΣΙΝΕΜΑ
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
Μια από τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης» για τα Οσκαρ τού ανήκει αποκλειστικά. Το ίδιο και μία από τις δώδεκα υποψηφιότητες για τα BAFTA. Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο σπουδαίος Ελληνας τεχνικός, ο πρώτος...
«Ο Λάνθιμος με εμπνέει και με κάνει καλύτερο μοντέρ»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οταν έπεσε μαύρο στα «τορεντάδικα»
Τέρμα ο διαμοιρασμός αρχείων, τέρμα το Pirate Bay, το gamato και άλλα 36 σάιτ απ’ όπου μπορούσε κανείς να κατεβάσει ή να κάνει κοινή χρήση περιεχομένου σε ροή (streaming) και να δει σειρές και ταινίες.
Οταν έπεσε μαύρο στα «τορεντάδικα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ρήξεις και όρια του μοντέρνου κινηματογράφου
Η ταινία του Λούμετ «Ο ενεχυροδανειστής» είναι μια σύγχρονη τραγωδία. Πρέπει να δούμε την ταινία στον τρόπο που συγκροτείται κινηματογραφικά και στον τρόπο που εντάσσεται στο κίνημα του μοντέρνου...
Ρήξεις και όρια του μοντέρνου κινηματογράφου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νέος κινηματογραφικός παράδεισος ή νέα κινηματογραφική «αποικία»;
Οι ερωτήσεις φυσικά είναι ρητορικές και οι απαντήσεις είναι αυτονόητες, καθώς ολοένα και περισσότεροι είμαστε αυτοί που από καιρό έχουμε καταλάβει ότι «η αγορά» καθορίζει τις τύχες μας, την αναπνοή μας, την...
Νέος κινηματογραφικός παράδεισος ή νέα κινηματογραφική «αποικία»;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι σημαίνει να ζει κανείς
Σκηνοθεσία είναι η υλική οργάνωση της αφήγησης μιας ιστορίας. Μια ιστορία την αφηγείται κανείς ως προς κάτι. Αυτό το κάτι θα το ονομάσουμε οργανωτική Ιδέα, που δεν συμπίπτει με το θέμα.
Τι σημαίνει να ζει κανείς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας