• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.8°C / 24.0°C
    4 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 26.5°C
    3 BF
    39%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.0°C
    0 BF
    30%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.9°C
    3 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 25.2°C
    5 BF
    31%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 26.0°C
    0 BF
    32%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 23.7°C
    1 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    1 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 23.8°C
    4 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.2°C
    5 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.9°C / 22.8°C
    5 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.0°C / 21.7°C
    4 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    0 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 24.9°C
    2 BF
    23%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.2°C / 25.5°C
    2 BF
    41%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 24.9°C
    3 BF
    59%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.1°C / 23.0°C
    4 BF
    33%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    3 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 26.1°C
    2 BF
    35%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    2 BF
    30%
eurokinissi-Βασίλης Παπαδόπουλος

Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων συνεχίζει και θα συνεχίσει ανεπίλυτο

  • A-
  • A+

Μαγικοί τρόποι αντιμετώπισης, ή έστω μερικής επίλυσης του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων με τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που φαίνεται να παίρνει, μάλλον δεν υπάρχουν. Οι απώλειες ψυχών κάθε ηλικίας, ειδικά των νέων, στην άσφαλτο, έχει πλέον ξεπεράσει και τα ανώτατα όρια συναγερμού.

Ανεξάρτητα, όμως, από το εάν έφταιγε ή όχι το θύμα, το τελικό αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Ξεκληρισμένες οικογένειες, κι’  ανείπωτος πόνος στην οικογένεια, στους συγγενείς και τους φίλους. Πολλά γράφτηκαν στον τύπο, παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν σε δελτία ειδήσεων, ραδιόφωνα και τηλεοράσεις και  ανακοινώθηκαν σε ιατρικά συνέδρια και ημερίδες, αλλά το αποτέλεσμα, δυστυχώς,  το ίδιο! Τα πράγματα βαδίζουν από το κακό στο χειρότερο! Τα δράματα  που εκτυλίσσονται στους ελληνικούς δρόμους και στις οικογένειες των θυμάτων, συνεχίζονται ακάθεκτα χωρίς σταματημό. Όλα φαντάζουν ανίκανα!  

Είναι όμως χιλιοειπωμένο ότι πίσω από ένα τέτοιο ατύχημα υπάρχουν τρεις παράμετροι. Ο δρόμος, το όχημα και ο οδηγός. Ας μην τρέφουμε αυταπάτες ότι θα μπορούσαν σε μια νύχτα, ή σε μια δεκαετία,  να βελτιωθούν τα δύο πρώτα. Είναι εκ προοιμίου, απίθανο! Ο οδηγός είναι εκείνος ο οποίος θα μπορούσε με τη σωστή συμπεριφορά του να συνεισφέρει, στατιστικά, στη μείωση της πιθανότητας του τραυματισμού.

Πόσο όμως θα ήταν μπορετό να επηρεάσουμε έναν νέο άνθρωπο για να αλλάξει οδηγική συμπεριφορά όταν βρίσκεται πάνω στη δίκυκλη μηχανή του; Μάλλον αποτελεί ουτοπία! Οι σοφοί Κινέζοι έχουν μία καλή παροιμία, που βρίσκει κατά κάποιο τρόπο εφαρμογή στην προκειμένη περίπτωση. Αν θέλεις να δεις άμεσα αποτελέσματα, λένε,  να φυτέψεις ρύζι, αν προγραμματίζεις κάτι για δέκα χρόνια, φύτεψε δέντρα, αλλά αν σκέπτεσαι σοβαρά να αλλάξεις τη νοοτροπία του κόσμου πάνω σε κάποιο θέμα, θα χρειαστείς τρεις γενιές!

Τι υπαινίσσεται η παραπάνω φράση και τι εφαρμογή βρίσκει στην περίπτωσή μας; Μα το αυτονόητο! Προσπάθεια αλλαγής νοοτροπίας σε όλα τα μήκη και πλάτη της εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τη μικρή ηλικία. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο!

Ημερίδες, ομιλίες σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, πολιτιστικούς συλλόγους, στις γειτονιές των πόλεων και χωριών, και μάλιστα σε συνεχόμενη βάση. Υποχρεωτικό μάθημα κυκλοφορικής αγωγής. Η άμεση εμπλοκή των υπεύθυνων αστυνομικών υπηρεσιών, καθώς και των νεαρών ή μεγαλύτερων θυμάτων της ασφάλτου που επέζησαν,  σε σχετικές συζητήσεις, όσο κι’ αν ακούγεται επώδυνο για πολλούς, θα μπορούσε ίσως να συγκινήσει μια σεβαστή μερίδα νεολαίας.  

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Ακούστηκαν κάποιες φωνές για τη δημιουργία μόνιμης έκθεσης ή έστω κάποιου μικρού μουσείου, όπου θα εκτίθεται φωτογραφικό και δημοσιογραφικό ‘υλικό’ από σοβαρά ατυχήματα που έλαβαν χώρα στους δρόμους, όπου θα παρουσιάζονται οι αιτίες και τα αποτελέσματα. Κι από κάτω, συνοπτικές και αρκούντως κατατοπιστικές λεζάντες. Δεν αποτελεί πανάκεια κάτι τέτοιο αρκεί να αποτελεί υποχρεωτικό προορισμό όλων των μαθητών σε μια καθορισμένη εκδρομή-μάθημα. Επίσκεψη μαθητών δίκην εκδρομής σε τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων μας, θα μπορούσαν να προσφέρουν αναμφίβολα κάτι στις μικρές ευαίσθητες ψυχές.

Δύσκολες και πολύ επώδυνες, αναμφίβολα, προτάσεις και εικόνες, αλλά που θα προβληματίσουν πολλούς. Ευαισθητοποίηση των γονέων και δασκάλων, καθώς και βαθύτερη και ουσιαστικότερη εμπλοκή των κοινωνιολόγων και ψυχολόγων στο όλο θέμα. Η γνώμη και γνώση τους μπορούν να προσφέρουν αρκετά. Κάποιες βαθιά ριζωμένες νοοτροπίες και εμμονές σε  συγκεκριμένους τρόπους ζωής, ίσως θα μπορούσαν έτσι να αναθεωρηθούν από μια σημαντική μερίδα πολιτών. 

Οι αιτίες των σοβαρών ατυχημάτων, είναι λίγο πολύ γνωστές σε όλους, και χιλιοειπωμένοι, ειδικά στους νέους, αλλά στην πράξη δεν φαίνεται να ωφελεί η γνώση τους. Τουλάχιστον μέχρι τώρα. Καθημερινά είμαστε μάρτυρες του ίδιου κι απαράλλακτου σεναρίου σε βαθμό αδιαφορίας πλέον! Σε όλα αυτά, θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας τα υπερτονίσουμε την καθυστέρηση απονομής δικαιοσύνης στους αποδεδειγμένα υπεύθυνους των ατυχημάτων.  

Είναι αδιανόητο στις μέρες μας, αυτό να γίνεται μετά την πάροδο πολλών ετών, μετά από πολλές αναβολές, με πρόσχημα πάντοτε τα γνωστά νομικίστικα τερτίπια τα οποία είναι γνωστά σε όλους. Κι αυτό, όχι με τη διάθεση τιμωρίας κάποιου, όσο για τον παραδειγματισμό των άλλων υποψηφίων για δημιουργία νέου ατυχήματος.  

Στο Ηνωμένο Βασίλειο σκέπτονται να φέρουν νόμο για ψήφιση σύμφωνα με τον οποίο θα υπάρχουν βαρύτατες κυρώσεις σε όσους μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο κατά τη διάρκεια οδήγησης, όπως ισχύει και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Μήπως είναι και για εμάς καιρός να γίνουν κάποια απλά θέματα, από ευσεβείς πόθοι, καθημερινή πραγματικότητα; Τι υπονοεί ο αρμόδιος υπουργός όταν θέλει να μειώσει τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και να χαλαρώσει τα όποια κατασταλτικά μέτρα; Λύθηκαν άραγε τα προβλήματα, ή για να πάμε λίγο παραπέρα, αν μειωθούν τα πρόστιμα θα μειωθούν τα ατυχήματα των δρόμων;

Πάνω από χίλιοι συνάνθρωποί μας ετησίως αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο ή στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, κάπου δύο χιλιάδες μένουν μόνιμα ανάπηροι, και κάποια δισεκατομμύρια ευρώ φορτώνονται στα ήδη προβληματικά μας ασφαλιστικά ταμεία. Αλήθεια, τόσες δεκαετίες τώρα, γιατί δεν ακούσαμε κάποιο εκπρόσωπο ενός πολιτικού σχηματισμού να κάνει κάποιες στοιχειώδεις ή προσχηματικές, έστω, δηλώσεις ή προτάσεις για τη μείωση των τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους! Δεν ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο θέμα; Υποχρέωση όλων των υπουργών προστασίας του πολίτη, είναι να προστατεύουν τον πολίτη, εκτός κι αν προστασία εννοούν τη μείωση μόνο των προστίμων των τροχαίων παραβάσεων χωρίς δραστικά και ουσιαστικότερα μέτρα! 

Αν δούμε και εκτιμήσουμε τα πράγματα σε συνδυασμό με τον ολοένα μειούμενο αριθμό γεννήσεων στη χώρα μας και παράλληλα της συνεχούς μεταναστευτικής ροής των νέων μας, λόγω της κρίσης που διανύουμε σε πολλαπλά επίπεδα, τότε μάλλον δεν μας απομένουν και πολλά περιθώρια εφησυχασμού! 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τροχαία εγκλήματα: εκτός από τους φυσικούς, υπάρχουν και ηθικοί αυτουργοί
Ενα ακόμη «ακατανόητο» πολύνεκρο τροχαίο στη χώρα με τους 31.385 νεκρούς στους δρόμους τα τελευταία 20 χρόνια. Φτιάξαμε νέους αυτοκινητόδρομους για να ταξιδεύουμε με ασφάλεια. Αγοράζουμε όλο και πιο ακριβά και...
Τροχαία εγκλήματα: εκτός από τους φυσικούς, υπάρχουν και ηθικοί αυτουργοί
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τροχαία ατυχήματα: Η διαχρονική αδιαφορία της πολιτείας
Κατά τη δεκαπενταετία από το έτος 2000 έως και το έτος 2014 συνέβησαν σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο 210.886 τροχαία ατυχήματα κατά τα οποία 21.608 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους 31.631 υπέστησαν βαρείς...
Τροχαία ατυχήματα: Η διαχρονική αδιαφορία της πολιτείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κώδικας Οδικής Δολοφονίας
Χθες ήταν η «φονική» Πόρσε σε μια τρελή πορεία, προχθές ήταν το «γλέντι» που «θόλωσε» τις αντιδράσεις του έμπειρου οδηγού, πέρσι ήταν το «γινάτι» του ηλικιωμένου που αποφάσισε να σκίσει τα νερά, κόβοντας στη...
Κώδικας Οδικής Δολοφονίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το 3,5% του ΑΕΠ πληρώνουμε κάθε χρόνο για τα τροχαία
​Ανθρώπινη αλλά και οικονομική αιμορραγία προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα. Από τα επίσημα στοιχεία, την περίοδο 2000-2015, σε 245.404 συμβάντα άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο 22.374 άτομα,...
Το 3,5% του ΑΕΠ πληρώνουμε κάθε χρόνο για τα τροχαία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πάγιες και διαρκείς ανάγκες καλύπτουν τα θύματα των τροχαίων…
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία το πρώτο εξάμηνο του 2018, αυτό που προηγήθηκε της πυρκαγιάς στο Μάτι, 100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μόνο στην Περιφέρεια Αττικής από τροχαίες συγκρούσεις. Γι’ αυτούς τους...
Πάγιες και διαρκείς ανάγκες καλύπτουν τα θύματα των τροχαίων…
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ζητούν να γίνει κακούργημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα όπου το αδίκημα της εγκατάλειψης θύματος τροχαίου παραμένει ατιμώρητο. Οι οικογένειες των θυμάτων με επιστολή τους στον υπουργό Δικαιοσύνης και στον πρόεδρο της Βουλής ξεκινούν...
Ζητούν να γίνει κακούργημα η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας