• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 13.6°C / 19.2°C
    2 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.2°C / 19.2°C
    2 BF
    44%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.0°C / 17.6°C
    3 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 15.3°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.4°C / 14.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.0°C / 18.2°C
    0 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.4°C / 14.5°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    2 BF
    51%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.8°C
    2 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.2°C / 17.9°C
    1 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    4 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    3 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.7°C / 18.7°C
    2 BF
    61%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 14.0°C
    0 BF
    71%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.5°C / 18.4°C
    1 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 19.3°C
    1 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.8°C / 19.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    2 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 13.7°C / 18.9°C
    2 BF
    76%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    1 BF
    43%

Ο Γιώργος Νταλάρας και ο Μίλτος Πασχαλίδης

Προχειροδουλειά, κ. Νταλάρα

  • A-
  • A+

Καμιά εικοσαριά μέρες πριν ήρθε η πρόσκληση από την Αρχοντία: «Στις 13, Σάββατο, πάμε Νταλάρα - Πασχαλίδη;». Μου ακούστηκε καλό, τα «τραγούδια [τους] του δρόμου» ας τα ακούσω και σε έναν κλειστό χώρο, άρτι αφιχθέντα από τον Πειραιά, στο Passport-Κεραμεικός. Οι δύο φωνές αγαπημένες, τα τραγούδια τους διαχρονικά. «Κλείνω τραπέζι»…

Εφτασε η βραδιά. Ο ταξιτζής με άφησε στου διαόλου τη μάνα, αλλά βλέποντας τους οδηγούς να φέρνουν γύρες μήπως και βρουν κάποια θέση, αφού το ένα μικρό πάρκινγκ είχε τιγκάρει, χαλαλίζω το 10ευρο της ταρίφας. Είναι 10.30.

Εχω ήδη καθυστερήσει, αλλά βλέπω μια απίστευτη φιδωτή ουρά έξω από το κέντρο. «Η παρέα μου έχει περάσει», ήδη από τις 10.00, λέω στον πορτιέρη, που με το φτωχό μου το μυαλό σημαίνει ότι δίνω το όνομα στον τσεκαδόρο και περνώ. Αμ, δε. «Στην ουρά, κυρία», έφαγα πόρτα.

Σαν κι εμένα πολλοί το επιχείρησαν, κυρίως οι οδηγοί, που είχαν αφήσει το… φορτίο τους να τακτοποιηθεί ώσπου εκείνοι να παρκάρουν το αυτοκίνητο. Μία ώρα σημειωτόν. Ουρά βραδυκίνητη, κουτσή χελώνα. Γκρίνια και τσιγάρο. «Τουλάχιστον ας καπνίσουμε, γιατί μέσα, και μάλιστα με Νταλάρα, δεν υπάρχει».

Εμπαινε ένα μπούγιο, κοβόταν η ροή(;). Αντε πάλι σε πέντε λεπτά… Επιτέλους ανεβαίνω τα δυο σκαλάκια, χώνομαι. Ενας τύπος με μαύρο κοστούμι, ο μετρ είπαν, ζητάει τα ονόματα, και δίπλα μια κοπελιά (για την οποία δεν είπαν) τσεκάρει το πλάνο της.

Οι δύο τραγουδιστές επί σκηνής έχουν ήδη ξεκινήσει το πρόγραμμά τους. Σώζομαι από μεγαλοπρεπή τούμπα, αφού όλα είναι θεοσκότεινα και δεν βλέπω το σκαλάκι που οδηγεί στο τραπέζι της παρέας μου.

Γύρω γύρω ο κόσμος διαμαρτύρεται. «Αλλα έχουμε ζητήσει [Α' ζώνη] κι αλλού μας βάζετε». Α' ζώνη σημαίνει πλατεία και 35 ευρώ το κεφάλι. Β' ζώνη, μπαλκονάκι και 30 ευρώ κ.λπ. Αυτά last year. Τώρα η πρώτη σειρά στο μπαλκονάκι, πλάι στο «κάγκελο» είναι Α' ζώνη, η δεύτερη σειρά Β' ζώνη. Βαφτίσια είχαμε για πέντε ευρώ παραπάνω. Παράπονα, διαμαρτυρίες, βαβούρα απίστευτη!

Ο Νταλάρας είναι ονομαστός για τον επαγγελματισμό του, πώς και δεν σταματάει ζητώντας να διευθετηθούν αυτά που γίνονται στο βάθος;

Οι φίλοι μου λένε ότι από την ώρα που πήγανε υπήρχε ένα απίστευτο μπέρδεμα με τις κρατήσεις. Κανένα τραπέζι δεν ήταν προκαθορισμένο και γινόταν η μαντεψιά τη στιγμή που κατέφθανε ο πελάτης. Περιμένουν δε χωρίς να τους έχει ρωτήσει κανείς αν θέλουν να πιουν κάτι. Ο σερβιτόρος ήρθε μετά από μισή ώρα -και βάλε- που κάθισα κι εγώ.

Τα υπέροχα τραγούδια, μόνα τους, σαλταρισμένα, κάνουν προσπάθεια να βάλουν στο κλίμα τον κόσμο. Τα αστειάκια που ανταλλάσσονται μεταξύ Νταλάρα και Πασχαλίδη και τα κατ’ επανάληψη «give me five» χτυπήματα των χεριών τους δεν περνούν στον κόσμο. Ο ήχος χάλια, δεν ακούγονται τα λόγια τους όταν μιλούν, παρά μόνο τα τραγούδια. Το σκηνικό πίσω σκοτεινό.

Ηξερα ότι είναι η Εστουδιαντίνα, αλλά δεν την έβλεπα. Οχι μόνο γιατί φορούσαν μαύρα (νομίζω), αλλά γιατί δεν τους φώτιζε τίποτα. Καμιά προσοχή γι’ αυτούς τους εξαιρετικούς σολίστες και τα ονόματά τους τα πήρε ο κακός ήχος και τα έθαψε. Πήρε το μάτι μου πίσω πίσω στην ορχήστρα τον Κώστα Μερετάκη, που με τα ταμπούρλα του σε άλλες παραστάσεις ξεσηκώνει τον κόσμο, απλώς να υπάρχει και να διεκπεραιώνει…

Σε τρία τέταρτα μετά το κρασί ήρθαν και οι ξηροί καρποί, το «κομπλέ» όπως λέει ο τιμοκατάλογος του Passport, και ήταν η χαριστική βολή: εφτά άτομα εμείς, σε δυο πλαστικά ποτήρια του νερού τα φιστίκια. Μα σε πλαστικά ποτήρια! Απίστευτα πράγματα.

Το μόνο που δούλευε του αψόγου, ήταν ο εξαερισμός, αφού, παρά τους φόβους των καπνιστών έξω, το κάπνισμα επιτρεπόταν και γι’ αυτό υπήρχαν ακόμη δύο πλαστικά ποτήρια, μισογεμάτα με νερό, πάνω στο τραπέζι.

Αυτή δεν ήταν η πρώτη εμφάνιση του σχήματος εκεί, για να πεις ότι πελάγωσαν από τον κόσμο (στο κάτω κάτω γνωρίζεις ότι αυτό το καλλιτεχνικό δίδυμο πουλάει), αλλά η τελευταία. Ακολουθεί όμως δυναμικά επί σκηνής η Δήμητρα Γαλάνη με την παρέα της κι ο κόσμος θα θέλει να ξαναέρθει. Πώς να το αποτολμήσει μ’ αυτή την αγελαία αντιμετώπιση;

Οι μεγάλοι χώροι προσφέρονται για εκμετάλλευση, αλλά όχι του κόσμου.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπόγειο με θέα ρετιρέ
Πόσο μαγευτικά μπορούν να γίνουν τα βράδια της Δευτέρας, όταν σε περιμένει μια δροσερή κοπελιά για να σου τραγουδήσει a cappella, με τη χαρισματική φωνή της, υπέροχα τραγούδια και να σου απαγγείλει στίχους...
Υπόγειο με θέα ρετιρέ
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Αζάντ με λένε», «Σους, μπρε»
Το Bookia, αυτός ο ιστότοπος πολιτισμού, που όρμηξε μέσα στην κρίση για να υπηρετήσει και να προστατέψει το βιβλίο, οργάνωσε την εκδήλωση και χάρισε μια ξεχωριστή εμπειρία στους διαβάτες-επισκέπτες της Εκθεσης...
«Αζάντ με λένε», «Σους, μπρε»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δίχως μουσική
Οι επιδημιολόγοι θεωρούν τη μουσική επικίνδυνη. Έχουν στο μυαλό τους τεράστια κλαμπ όπου συνωστίζονται συνήθως νέοι και ιδρώνουν χορεύοντας μέχρι το πρωί. Ίσως εδώ είναι το λάθος: Το να ισοπεδώνουμε τα πάντα.
Δίχως μουσική
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η σημασία του Θεοδωράκη
Η μελοποίηση σπουδαίων ποιητών είναι, πιθανότατα, το σημαντικότερο έργο του, αλλά και μια πολιτική πράξη που σηματοδοτεί το ενδιαφέρον του για τον λαό.
Η σημασία του Θεοδωράκη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο Ντίζι Γκιλέσπι στο «Ρεξ»
Μάιος 1956. Δέκα εννέα χρόνια μετά τα λαμπερά του εγκαίνια, το «Ρεξ» φιλοξενεί έναν από τους κορυφαίους μουσικούς της τζαζ. Ο τρομπετίστας Ντίζι Γκιλέσπι, εμφανίστηκε για δύο μοναδικά βράδια που έδωσαν...
Ο Ντίζι Γκιλέσπι στο «Ρεξ»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το αντικαθρέφτισμα της Βίκυς Μοσχολιού στο κάτοπτρο της παιδικής της ηλικίας
Η περιπέτεια του παιδικού της βίου επέτρεψε στη Βίκυ Μοσχολιού να τολμήσει να τραγουδήσει κι αυτά που δεν καταλάβαινε.
Το αντικαθρέφτισμα της Βίκυς Μοσχολιού στο κάτοπτρο της παιδικής της ηλικίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας