• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.9°C / 11.8°C
    3 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.5°C / 9.4°C
    3 BF
    37%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.8°C / 15.0°C
    3 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    19%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    27%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.9°C / 8.8°C
    2 BF
    36%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.4°C / 6.2°C
    4 BF
    22%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.8°C / 14.6°C
    2 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 14.2°C
    5 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.9°C / 8.9°C
    3 BF
    43%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 12.4°C
    5 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.3°C / 10.7°C
    2 BF
    43%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    4 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 11.0°C
    2 BF
    36%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 11.7°C
    2 BF
    60%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 12.8°C
    2 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.4°C / 12.0°C
    3 BF
    39%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.8°C / 10.5°C
    0 BF
    28%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.6°C / 10.2°C
    3 BF
    45%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    2 BF
    35%

Το σχολείο νοείται πλέον ως «μαγαζί» που ψάχνει «οικονομίες κλίμακας», με μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αναστολή διορισμών, εκτόξευση κενών και κατάργηση μαθημάτων

EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Φερετζές αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση

  • A-
  • A+

Δεν είναι η πρώτη φορά ούτε η πρώτη κυβέρνηση που προκηρύσσει «εθνικό διάλογο» στην εκπαίδευση. Από αυτή τη σκοπιά δεν μας εκπλήσσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ., που και σε αυτό το θέμα ακολουθεί τα βήματα των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ. Συμφωνεί και υπογράφει τη βάρβαρη πολιτική κεφαλαίου - Ε.Ε. - ΔΝΤ στην εκπαίδευση και μετά αναζητεί όχημα ώστε να εξασφαλίσει την κοινωνική ανοχή.

Η μεγάλη υπερπαραγωγή που στήνεται από την κυβέρνηση και διαφημίζεται από τα ΜΜΕ δεν είναι ούτε «εθνικός» ούτε «διάλογος». Δεν συζητιούνται όλα και από όλους γενικά για να συναποφασίσουν.

Οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου, της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ έχουν συζητήσει με τις προηγούμενες και την τωρινή κυβέρνηση, έχουν συμφωνήσει και έχουν χαράξει προτεραιότητες, κατευθύνσεις και πλαίσια. Εχουν διατυπωμένες θέσεις που βρίσκονται σε πλήρη διάσταση με τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά αιτήματα και ανάγκες.

Η κυβέρνηση έχει αποδεχτεί ή/και ορίσει τα όρια, τις δεσμεύσεις και το χρονοδιάγραμμα ενεργειών και παραδοτέων στο 3ο Μνημόνιο, που δεν μπαίνουν σε καμιά «συναπόφαση». Ο «διάλογος» ξεκινάει από εκεί και πέρα: Πώς το μαύρο θα παρουσιαστεί ως άσπρο;

Πώς θα γίνει αποδεκτή η αθλιότητα χωρίς αντιδράσεις; Πώς τα θύματα θα μάθουν να μιλούν με τη γλώσσα των θυτών; Το «έθνος» των αστών, εχόντων, του σφαγείου της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ καλεί σε συζήτηση το «έθνος» των κατά τη γνώμη τους υποζυγίων, εκπαιδευτικών, μαθητών, εργαζόμενων, της κοινωνικής πλειονότητας.

Οι δεύτεροι οφείλουν να καταλάβουν, να πληρώσουν και να υπακούσουν. Καλούμαστε οι εκπαιδευτικοί και οι εργαζόμενοι, γονείς, κοινωνία να συμμετέχουμε στη συζήτηση πώς θα υλοποιηθούν τα μέτρα και οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που κυβέρνηση, κεφάλαιο, Ε.Ε., ΟΟΣΑ έχουν αποφασίσει.

Φτώχεια και λιτότητα, ευελιξία (δηλαδή ανασφάλεια) στην εργασία. Εξευτελιστικοί μισθοί και εξευτελισμένοι εκπαιδευτικοί. Μορφωτική υποβάθμιση και υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά και την επιχειρηματικότητα.

«Αποκέντρωση» για να αποποιείται πιο εύκολα το κράτος τις ευθύνες του. Βασικές δεξιότητες, κατάρτιση και μαθητεία, το περιτύλιγμα της τζάμπα εργασίας, δώρο για τους εργοδότες.

Μιλούν για αξιολόγηση όλων, εννοώντας τον αποκλεισμό και την υποταγή. Επιδιώκουν τον ανταγωνισμό με το κυνήγι ατομικών προσόντων. Θέλουν εκπαιδευτικούς γερασμένους, παππούδες και γιαγιάδες, σε τάξεις πεινασμένων παιδιών μιας καθημαγμένης κοινωνίας.

Το σχολείο νοείται πλέον ως «μαγαζί» που ψάχνει «οικονομίες κλίμακας», με μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αναστολή διορισμών, εκτόξευση κενών και κατάργηση μαθημάτων. Εχουν ήδη μειώσει τα κονδύλια για την εκπαίδευση στον προϋπολογισμό του 2016 (36% η μείωση από το 2009 μέχρι το 2015). Κατά 30.000 έχουν μειωθεί οι εκπαιδευτικοί λόγω αποχωρήσεων.

«Αποφασίζουν και διατάσσουν», μέσω των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου, έχοντας ξεκινήσει στις 30/12 με την εφαρμογή της μαθητείας στην επαγγελματική εκπαίδευση, πιλοτικά, όπως επέβαλλε το Μνημόνιο, με την εφαρμογή του νόμου Αρβανιτόπουλου.

Ο υπουργός Παιδείας υπογράφει αποφάσεις υπουργικού συμβουλίου, που ενισχύουν το πάγωμα των προσλήψεων και για το 2016, την ίδια στιγμή που δηλώνει υπέρμαχος της αναγκαιότητάς τους.

Οπως κάθε «εθνικός διάλογος» έτσι κι αυτός, για να σέβεται τον εαυτό του, έχει όλα τα απαραίτητα. Ειδικούς, σοφούς και επιστήμονες, που αυτοί ξέρουν, Διανοητές της «αριστεράς, της δεξιάς και της προόδου», που καλύπτουν την αθλιότητα με εύηχα λόγια. «Ομάδες φοιτητών» και «κοινού» που δίνουν το άλλοθι.

Φανφαρόνικα εγκαίνια και αμφιθέατρα. Συναντήσεις με το κοινό και ηλεκτρονική δημοκρατία (;) γκαρνταρόμπας. Πρώην και νυν συνδικαλιστές καριέρας. Συνδικαλιστές που συμμετέχουν αποδεχόμενοι ότι η εφαρμογή των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση είναι μονόδρομος και προσδοκούν να εξωραΐσουν τις αλυσίδες. Αν αποδεχθείς να ζήσεις μέσα στη φυλακή που σου επιβάλλουν, γιατί είναι κακό να βάλεις πίνακες καλλωπισμού στους τοίχους;

Τα επίμαχα, φυσικά, όπως η έκθεση του ΟΟΣΑ - 2011 για την Ελληνική Εκπαίδευση, που έφερε συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολείων, αύξηση μαθητών στην τάξη και ωραρίου καθηγητών, αξιολόγηση και Τράπεζα Θεμάτων, θα τα διαχειριστεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων κι όχι όποιος κι όποιος. Και μέχρι τον Απρίλη όλο αυτό το πανηγύρι θα καταλήξει σε εφαρμογή όλων των μέτρων του Μνημονίου στην εκπαίδευση, με τη μορφή συνολικής επικαιροποιημένης έκθεσης που θα ψηφιστεί.

Το συνδικαλιστικό, ευρύτερα εργατικό, λαϊκό κίνημα έχει ευθύνη και υποχρέωση. Οχι να παριστάνει κάθε φορά τη γλάστρα του κοινωνικού εταίρου στην υλοποίηση των αντιδραστικών σχεδίων της κυβέρνησης. Αλλά να πρωτοστατήσει στην αποκάλυψή τους.

Οχι μόνο να αρνηθεί τη συναίνεση στη διάλυση της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης για όλους. Αλλά και να πρωτοστατήσει στον αναγκαίο, αγωνιστικό διάλογο και την ανάπτυξη της οργανωμένης δημοκρατίας των γενικών συνελεύσεων κι άλλων μορφών λαϊκής συζήτησης και πάλης, που θα εξασφαλίσει αποφασιστικά την αναχαίτιση της κυβερνητικής επίθεσης και τη διαρκή μάχη για το σχολείο που έχουμε ανάγκη.

* μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Για ένα διαφορετικό δημόσιο σχολείο
Πρέπει να ξαναδούμε πολλά πράγματα από την αρχή. Να μιλήσουμε για την ουσία της εκπαίδευσης. Για το περιεχόμενο και τις αξίες του δημόσιου σχολείου. Η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό, δεν είναι εμπόρευμα, και...
Για ένα διαφορετικό δημόσιο σχολείο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τα μάτια του ΟΟΣΑ
Με βάση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, προτείνονται μεταρρυθμίσεις για την ελληνική εκπαίδευση που αφορούν -μεταξύ άλλων- την αύξηση του φόρτου εργασίας των εκπαιδευτικών, τον εξορθολογισμό του σχολικού δικτύου, την...
Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τα μάτια του ΟΟΣΑ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανθίζουμε... περιφρονημένοι
Αν πρέπει να σκεφτώ μια φράση για να κλείσει αυτή η χρονιά στη λέσχη μας αυτή είναι: «Ανθίζουμε μέσα από την περιφρόνηση». Για τις δράσεις μας δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ, δεν ζητήσαμε, αλλά και δεν μας προτάθηκε...
Ανθίζουμε... περιφρονημένοι
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί η αναβάθμιση του Σχολείου είναι ζήτημα προτεραιοτήτων
Με την πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου για την παιδεία ουσιαστικά ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος της διαπάλης με διακύβευμα τον μελλοντικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Γιατί η αναβάθμιση του Σχολείου είναι ζήτημα προτεραιοτήτων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πρότυπα σχολεία - η χρυσή φυλακή
Τα «πρότυπα» σχολεία που προβλέπει το νέο σ/ν για την εκπαίδευση είναι πισωγύρισμα. Πρόκειται για σχολεία, όπου θα φοιτούν «άριστα» παιδιά δεκτά κατόπιν εξετάσεων.
Πρότυπα σχολεία - η χρυσή φυλακή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολική αποτυχία και… Διαγωγή «Κοσμία»
Η μετατροπή του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας σε μονοδιάστατο φαινόμενο μαθησιακής διαταραχής πετυχαίνει μόνο να δυσχεραίνει τον εντοπισμό των πραγματικών αιτιών της.
Σχολική αποτυχία και… Διαγωγή «Κοσμία»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας