Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρνούνται να βαθμολογήσουν

Το θέμα της επιλογής νέων διευθυντών Εκπαίδευσης έχει πυροδοτήσει νέα αντιπαράθεση ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και κόμματα της αντιπολίτευσης (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι)

EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Αρνούνται να βαθμολογήσουν

  • A-
  • A+

Ανακοινώθηκαν, μετά την εξέταση των ενστάσεων, οι τελικοί πίνακες υποψηφίων διευθυντών Εκπαίδευσης οι οποίοι πληρούν τα τυπικά προσόντα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής, αλλά και οι πίνακες των αντικειμενικών μορίων κατά φθίνουσα σειρά και ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Οι πίνακες των αντικειμενικών μορίων προέκυψαν μετά τη μοριοδότηση (11 μόρια κατά ανώτατο όριο) της επιστημονικής-παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης και από τη μοριοδότηση της υπηρεσιακής κατάστασης και της διοικητικής εμπειρίας (15 μόρια κατά ανώτατο όριο).

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας, σήμερα, Παρασκευή, θα διεξαχθεί η διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας των διευθυντών και των υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων (με 12 μόρια κατά ανώτατο όριο) και θα ακολουθήσει η ανακοίνωση του πίνακα με τα νέα μόρια των υποψηφίων.

Από 12/1/2016 έως 19/1/2016 θα πραγματοποιηθούν οι συνεντεύξεις των υποψηφίων ενώπιον του συμβουλίου επιλογής (με 15 μόρια κατά ανώτατο όριο). Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί ο νέος κατάλογος των υποψηφίων με τα τελικά μόρια.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, μέχρι 29/1/2016 θα ανακοινωθεί η απόφαση τοποθέτησης διευθυντών Εκπαίδευσης από τον υπουργό Παιδείας και την 1η Φεβρουαρίου θα γίνει η ανάληψη υπηρεσίας των νέων διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το θέμα της επιλογής νέων διευθυντών Εκπαίδευσης έχει πυροδοτήσει νέα αντιπαράθεση ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και κόμματα της αντιπολίτευσης (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι).

Οι αιτιάσεις συνοψίζονται στη σύσταση των Περιφερειακών Συμβουλίων που θα κρίνουν τους υποψηφίους διευθυντές εκπαίδευσης, καθώς θα απαρτίζονται από τον διορισμένο από την κυβέρνηση περιφερειακό διευθυντή κάθε περιοχής, έναν σύμβουλο και έναν καθηγητή Πανεπιστημίου, διορισμένους από τον υπουργό Παιδείας, και δύο αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με τη Ν.Δ., «όλα τα παραπάνω καλά δρομολογημένα και καθόλου τυχαία από την κυβέρνηση σχέδια έχουν προκαλέσει την αντίδραση ακόμα και του επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Κομισιόν στο ελληνικό πρόγραμμα, ο οποίος ζητά την απόσυρση της τροπολογίας, κάνει λόγο για κινήσεις που δεν συνάδουν με την προσπάθεια αποπολιτικοποίησης της δημόσιας διοίκησης, ενώ ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα ακόμα και στην αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος».

Η έμφαση που δίνεται από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στους όρους με τους οποίους θα γίνουν οι κρίσεις των διευθυντών Εκπαίδευσης (υπονοώντας ότι το υπουργείο Παιδείας έχει μεθοδεύσει την επιλογή των «δικών του παιδιών») αποκρύπτει επιμελώς το βασικό ζήτημα που δεν είναι άλλο από τη φιλοσοφία και το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης που «οικοδομεί» στελέχη τα οποία καλούνται να εφαρμόσουν μια πολιτική που «γδέρνει» την ήδη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη.

Και οι αιτιάσεις δεν είναι τυχαίες καθώς, όπως είναι γνωστό, στο παρελθόν τόσο η Ν.Δ. όσο και το ΠΑΣΟΚ χρησιμοποίησαν τη δημόσια διοίκηση ως φέουδο και πάντα «ύφαιναν» όρους επιλογής των στελεχών του δημόσιου τομέα που πριμοδοτούσαν αποκλειστικά τους κομματικούς τους φίλους.

Αρα έχουν την τεχνογνωσία και ο καβγάς γίνεται όχι για την πολιτική που θα εφαρμόσουν τα πρόσωπα που θα επιλεχθούν αλλά για τα ίδια τα πρόσωπα.

Από την άποψη αυτή, το ποιος και πώς επιλέγεται στη θέση του στελέχους έχει μια σημασία, ωστόσο μεγαλύτερη σημασία έχει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των στελεχών εκπαίδευσης και η πολιτική που θα υπηρετήσει.

Και, βέβαια, στην περίπτωση που το νομοθετικό «πατρόν» των καθηκόντων δεν αλλάζει, στην περίπτωση που η εκπαίδευση συνεχίζει να «ζυμώνεται» με την άθλια μαγιά των μνημονιακών (και όχι μόνο) αντιεκπαιδευτικών νόμων, στην περίπτωση που το σχολείο των περικοπών, του αυταρχισμού και του φτηνού εκπαιδευτικού παραμένει ζώσα πραγματικότητα, τότε δεν θα έχουμε τίποτε περισσότερο από έναν μηχανισμό επιβολής των μνημονιακών μέτρων στην εκπαίδευση.

Είναι φανερό ότι η λειτουργία των θεσμών δεν καθορίζεται από τις προθέσεις των προσώπων που συμμετέχουν στους θεσμούς, αλλά από τις πολιτικές που τους συγκροτούν.

Και είναι επίσης φανερό ότι η όλη διαδικασία χρωματίζεται από την εφαρμογή των τριών μνημονίων και τις αντιλαϊκές πολιτικές κυβέρνησης, Ευρωπαϊκής Ενωσης και ΟΟΣΑ.

Η στελέχωση του Δημοσίου σε διοικητικό επίπεδο επιχειρείται στο πλαίσιο της εφαρμογής των παραδοτέων του Μνημονίου και της «αποπολιτικοποίησής» του και περιλαμβάνει την εφαρμογή των αντιλαϊκών-αντιεκπαιδευτικών πολιτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Συνδέεται με την άμεση και βαθύτερη προώθηση του σχολείου της αγοράς, τους μηδενικούς διορισμούς, την υποχρηματοδότηση, την αξιολόγηση και την εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.

Η θέση των διευθυντών Εκπαίδευσης είναι πολιτική θέση, άσχετα με το αν η κατάληψή της γίνεται με διορισμό, με «εκλογές», με ΑΣΕΠ, με προσόντα κ.λπ. Διαχρονικά, παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση και εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής.

Τα στελέχη στην εκπαίδευση όπως και σε όλο το Δημόσιο δεν επιλέγονται για να εφαρμόσουν φιλεκπαιδευτικές πολιτικές, αλλά πολιτικές που βρίσκονται απέναντι από τα συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Ηδη πολλές ΕΛΜΕ και Διδασκαλικοί Σύλλογοι (Σύλλογος Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», ΕΛΜΕ Πειραιά, Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής κ.ά.) καλούν τους διευθυντές των σχολικών μονάδων «να αρνηθούν να γίνουν αξιολογητές των πιο ικανών και πρόθυμων, των πιο ακριβοπληρωμένων στελεχών σύμφωνα με το νέο μισθολόγιο, που αποστολή τους είναι να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική», αλλά και τους αιρετούς εκπροσώπους στα ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ της χώρας να μη συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης

Από τη μεριά τους και στο πλαίσιο αυτό αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών από διάφορες περιοχές της χώρας (Αγγελική Φατούρου - Χρήστος Κάτσικας από το ΑΠΥΣΔΕ Αττικής, Παναγιώτης Παπαμιχαήλ από το ΑΠΥΣΔΕ Νοτίου Αιγαίου, Νίκος Ζαμπουλάκης και Αρης Τσίτσος από το ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, Λουκάς Καβακλής και Αρτεμις Κλιάφα από το ΑΠΥΣΠΕ Αθήνας, Χρήστος Κατσαρός και Τάσος Αρβανίτης από το ΑΠΥΣΠΕ Στερεάς Ελλάδας, Θανάσης Αγαπητός και Βάνα Βουρτσάκη από το ΑΠΥΣΠΕ Κ. Μακεδονίας κ.ά.) δηλώνουν ότι «δεν θα συμμετάσχουν στη διαδικασία της “αξιολόγησης” των υποψήφιων διευθυντών Εκπαίδευσης και δεν θα βαθμολογήσουν».

ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
Η υπουργική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων εμπεδώνει ακόμη περισσότερο την ιεραρχία, τον διοικητισμό και τον τεχνοκρατισμό, δημιουργώντας μια...
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αδιάβαστος, αλλά πάντα «πρόθυμος» ο κ. Φορτσάκης
Με την ετήσια έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση ανά χείρας, ο βουλευτής και τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. κάλεσε, ούτε λίγο ούτε πολύ, την κυβέρνηση να την εφαρμόσει κατά γράμμα «για την κάλυψη των χιλιάδων...
Αδιάβαστος, αλλά πάντα «πρόθυμος» ο κ. Φορτσάκης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και... άγιος ο Θεός!
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε οτι το κυβερνητικό πλάνο περιλαμβάνει, «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και των Πανεπιστημίων, αξιολόγηση και σύνδεσή τους με τη χρηματοδότηση.
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και... άγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος (συμβουλεύει) ποιον
Μιλώντας στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος ανέπτυξε τις βασικές προτεραιότητες της για τα ΑΕΙ. Ο προσεκτικός παρατηρητής θα διαπιστώσει ότι κάθε πρόταση. συνοδεύεται...
Ποιος (συμβουλεύει) ποιον
ΑΠΟΨΕΙΣ
Διορισμοί εκπαιδευτικών και σύστημα προσλήψεων: το τυρί, η φάκα και το ΙΟΒΕ
Το υπουργείο Παιδείας για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών υλοποιεί κατά γράμμα τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για τα «εργασιακά προσόντα», τις πιστοποιήσεις και τις δεξιότητες που πρέπει «διά βίου» να...
Διορισμοί εκπαιδευτικών και σύστημα προσλήψεων: το τυρί, η φάκα και το ΙΟΒΕ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επιτέλους τέλος η τιμωρητική αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Με έντονο τρόπο στις παρεμβάσεις τους οι εκπρόσωποι Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις υποστηρικτικές δομές, δήλωναν ότι στο Π.Δ.152/13 δεν υπάρχει πουθενά αναφορά για απολύσεις...
Επιτέλους τέλος η τιμωρητική αξιολόγηση στην εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας