1 Η αλήθεια, όπως δίδαξαν εσαεί οι κλασικοί μας πρόγονοι, λέγεται με απλά λόγια («Απλούς ο μύθος της αλήθειας έφυ» - Ευριπίδης – Φοίνισσες). Μπροστά μας δεν έχουμε την ανθοφορία του θέρους αλλά μία πολική νύχτα παγερής σκοτεινιάς και σκαιότητας, όποιες και αν είναι οι πολιτικές παρατάξεις που φαίνεται να επικρατούν σήμερα και σιωπούν εκκωφαντικά ή στρέφουν αλλαχού το πρόσωπό τους, και το χειρότερο επαινούν ή ενισχύουν τον θύτη («Η καλύτερη Δημοκρατία στη Μέση Ανατολή» απεφάνθη ο έπηλυς στην κυβερνώσα παράταξη κορυφαίος υπουργός) ή το ακόμη χειρότερο συναγελάζονται και χαριεντίζονται με αυτόν (τον θύτη), ενώ δίπλα τους και σε «ζωντανή μετάδοση» συντελείται πρωτοφανές μακελειό, ήτοι δολοφονούνται, σφάζονται ή εξαφανίζονται ή πεθαίνουν από πείνα, ασιτία και δίψα νήπια, ανήλικα παιδιά, άμαχοι και άοπλοι από έναν πανίσχυρο στρατό, ο οποίος εξοπλίζεται από αυτούς που δήθεν ανησυχούν (ορθότερα νιαουρίζουν) κατά τρόπο σφόδρα υποκριτικό.
2. Στα ημέτερα και σε σχέση με τη χαίνουσα αενάως πληγή των Τεμπών, ο Ηγεμών δήλωσε σε φιλικό και «συγγενικό» ραδιόφωνο, μεταξύ άλλων, ότι: «Δεν βλέπουμε κακούργημα και δεν πρόκειται να στείλουμε κάποιον για κακούργημα από τη στιγμή που αυτό δεν στοιχειοθετείται σε καμία περίπτωση» («Εφ.Συν.», 23.5.2024, σελ. 9).
Μολονότι μη νομικός –όπως ο ίδιος δηλώνει– χρησιμοποιεί πληθυντικό –«Δεν βλέπουμε κακούργημα»– χωρίς να εξηγεί, ούτε βέβαια ερωτάται –αλίμονο τώρα– ποιοι είναι αυτοί, εκτός από τον ίδιο, που δεν «βλέπουν» κακούργημα και πώς προέκυψε αυτό το οιονεί «εισαγγελικό» ή «δικαστικό» πόρισμα, ποιος διενήργησε την έρευνα και με βάση ποια στοιχεία με δεδομένο ότι γνωρίζει ή οφείλει να γνωρίζει τη διαφορά πλημμελήματος-κακουργήματος και ότι διαφορετικά οι δηλώσεις του αυτές αποτελούν ευθεία παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης.
Μπορούμε ορθά να τον φανταστούμε να έχει ξεπεράσει τις βασανιστικές του τύψεις και να είναι αγέρωχα βέβαιος ότι αυτά τα οποία φθέγγεται θα του εξασφαλίσουν ακλόνητη και αιώνια φήμη, όπως το μεγαλείο του Ηρόστρατου, αυτού του περίφημου εμπρηστή και πυρπολητή της αρχαιότητας ο οποίος το 356 π.Χ., την ημέρα ακριβώς της γέννησής του Μ. Αλεξάνδρου (356-323 π.Χ.), πυρπόλησε τον Ναό της Αρτέμιδος στην Εφεσο, ένα από τα επτά (7) θαύματα του κόσμου, για να τον μνημονεύουν με απέχθεια στο διηνεκές...
3. Υπενθυμίζω στην ιδιαίτερη ευφυΐα και αχαλίνωτη οίηση, εκδηλούμενη με ιδιαίτερα προπετή τρόπο, των κρατούντων και προκλητικών δοκησίσοφων (ιδία των «εξωτικών» και εισπηδησάντων στην κυβερνώσα παράταξη εκ δεξιών και εξ ευωνύμων), δύο σπουδαίους διανοητές και τις γραφές τους, ήτοι τον Φερνάντο Πεσόα (πρόσωπο ή προσωπείο στα πορτογαλικά σημαίνει το όνομά του) και τον Μαξ Βέμπερ.
Ο πρώτος έγραψε («Ηρόστρατος – Η αναζήτηση της αθανασίας», εκδ. Εξάντας. «Σε κάθε περίπτωση, όσο πιο ευγενής η ιδιοφυΐα, τόσο λιγότερο ευγενής η μοίρα. Μια μικρή ιδιοφυΐα δοξάζεται, μια μεγάλη ιδιοφυΐα λοιδορείται, μια ακόμη μεγαλύτερη φτάνει σε απόγνωση. Ενας θεός σταυρώνεται. Η κατάρα της ιδιοφυΐας δεν είναι ότι γίνεται αντικείμενο λατρείας, αλλά όχι αγάπης. Είναι ότι δεν γίνεται αντικείμενο ούτε αγάπης, ούτε λατρείας. Η ιδιοφυΐα του Γουάιλντ επιβεβαιώθηκε περίτρανα όταν ένας άνδρας τον έφτυσε στο πρόσωπο, τη στιγμή που αλυσοδεμένος επιβιβάστηκε στο τρένο που θα τον μετέφερε στις φυλακές.
Εκτοτε πολλές ιδιοφυΐες υποφέρουν: Κανείς δεν τους έχει φτύσει κατάμουτρα». Και ο δεύτερος που δίδαξε και διδάσκει –δυστυχώς σε ώτα μη ακουόντων– τους πολιτικούς, και όχι μόνο, γράφει στο «Η πολιτική ως κάλεσμα και επάγγελμα» (εκδ. Δώμα): «Πολιτική σημαίνει να τρυπάς σκληρά σανίδια, αργά και σθεναρά, με πάθος και με μέτρο ταυτόχρονα». Το τελευταίο κατακρεουργείται συστηματικά, οδυνηρά και μεθοδευμένα, διό και η επικράτηση «παγερής σκοτεινιάς και σκαιότητας» στις φαιές μέρες μας του άκρατου αμοραλισμού.
* Δικηγόρος, τ. γ.γ. ΔΣΘ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας