Αθήνα, 25°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
26.2° 23.5°
3 BF
70%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
23°C
23.7° 21.3°
2 BF
78%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
26°C
26.6° 23.2°
3 BF
62%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
68%
Βέροια
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.5°
1 BF
80%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
17.3° 15.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
23°C
22.8° 22.8°
1 BF
71%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.8° 24.3°
1 BF
74%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
23.9° 21.8°
3 BF
74%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.4° 24.4°
5 BF
73%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
21°C
21.2° 21.2°
4 BF
70%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
25°C
24.8° 24.8°
2 BF
48%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αίθριος καιρός
21°C
21.7° 18.9°
0 BF
82%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
27.8° 26.5°
4 BF
56%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
23°C
24.9° 21.4°
2 BF
77%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.7° 21.3°
0 BF
56%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
21°C
21.7° 20.7°
1 BF
90%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
87%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 08 Σεπτεμβρίου, 2024
Σχολείο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI

Η αληθινή όψη της εκπαιδευτικής πολιτικής πίσω από τα λόγια

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους να βρίσκονται σε στάδιο προετοιμασίας. Οι εκπαιδευτικοί, ειδικότερα οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές, μετά την αρχική χαρά της πρόσληψης προσγειώνονται στην πεζή πραγματικότητα. Για τους περισσότερους αρχίζουν τα πρακτικά θέματα, το ψάξιμο σπιτιού, η εγκατάσταση στον τόπο διορισμού και η επιβίωση με έναν μισθό κάτω των 800 ευρώ. Αυτή είναι η αληθινή όψη του ονείρου που κυνηγούσαν για χρόνια, πηγαίνοντας από το ένα μέρος στο άλλο, σπουδάζοντας, παίρνοντας μεταπτυχιακά τα οποία αναγκαστικά ακριβοπλήρωσαν, για να ανέβουν στον πίνακα και να καταφέρουν να διοριστούν.

Από τον αγώνα για τον διορισμό, τώρα ο αγώνας για την επιβίωση έρχεται να επιβεβαιώσει τον τρόπο που αντιμετωπίζονται πραγματικά οι εκπαιδευτικοί από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, αλλά και η εκπαίδευση γενικότερα. Ακούμε από την κυβέρνηση μεγάλα λόγια, δηλώσεις σπουδαίων επιτευγμάτων, για τη φοβερή αναβάθμιση στην εκπαίδευση - ειδικότερα στην επαγγελματική και στις ΣΑΕΚ. Τελικά όμως σύμφωνα με τα δεδομένα, πώς θεωρούν ότι αναβαθμίζεται η εκπαίδευση; Στο δικό τους μυαλό και στη δική τους οπτική, θεωρείται αναβάθμιση η αποστολή sms για τη γνωστοποίηση της σχολής όπου πέτυχαν οι υποψήφιοι, η αλλαγή ονόματος των πρώην ΔΙΕΚ σε ΣΑΕΚ, η επαναφορά των μέγιστων ποινών στους μαθητές και άλλα παρόμοια που το μόνο που εξυπηρετούν είναι το «φαίνεσθαι» και η ωραιοποίηση μιας δεδομένης άλλης κατάστασης. Ουσιαστικά, είναι άλλη μία προσπάθεια να μας πείσουν ότι νοιάζονται.

Αυτή η συζήτηση δεν είναι σημερινή και αφορά όλες τις κυβερνήσεις και τον τρόπο που επέλεξαν να ασκήσουν την εκπαιδευτική πολιτική. Η πραγματική εικόνα είναι αυτή που ήταν και πριν από 10 ή και παραπάνω χρόνια με μόνη θετική διαφορά τις μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, κάτι όμως που δεν θα έπρεπε να αναφέρεται ως αποτέλεσμα του μεταρρυθμιστικού έργου, αλλά ως υποχρέωση της εκάστοτε κυβέρνησης.

Πραγματική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και νοιάξιμο για την ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται, θα ήταν η παροχή ισότιμα όλων όσα δικαιούνται τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί. Πώς γίνεται να συνεχίζεται να έχουμε σχολεία με τόσες ανεπάρκειες, κτιριακές όσο και υλικοτεχνικές, σε σημείο να μην μπορεί να γίνει το μάθημα όπως πρέπει και από την άλλη η κυβέρνηση να επαίρεται για την ενίσχυση των σχολείων με τους διαδραστικούς πίνακες και για το ψηφιακό φροντιστήριο; Πως γίνεται να κάνουν μάθημα μέσα σε προκάτ 27 μαθητές και να μην μπορούν να κουνήσουν; Το πιο τραγελαφικό είναι όταν αυτό συμβαίνει σε εργαστήρια ειδικοτήτων στην επαγγελματική εκπαίδευση, για την οποία τόσο πολύ «νοιάζονται», αλλά οι απόφοιτοι δεν έχουν πάρει την εκπαίδευση και τα εφόδια που πρέπει. Ζούμε σε μια πραγματικότητα όπου το ελάχιστο βαφτίζεται μέγιστο, το απαραίτητο και φυσιολογικά δεδομένο ως μεγάλη παροχή, αλλά η πραγματική εικόνα απέχει πολύ.

Η αλήθεια είναι ότι η Παιδεία στη χώρα μας υποτιμάται, όπως και οι εκπαιδευτικοί απαξιώνονται αφού αντιμετωπίζονται σαν φτωχός συγγενής, με τους εξευτελιστικούς μισθούς που παίρνουν και σαν να μην έφταναν αυτά έχουμε την αξιολόγηση -σε πολλές περιπτώσεις γίνεται από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων- και τη γραφειοκρατία. Ολα αυτά ευτελίζουν το παιδαγωγικό έργο και την ουσία της Παιδείας. Το σχολείο από χώρος μάθησης, αλληλεγγύης και κοινωνικοποίησης -βιάστηκαν να πετάξουν την κοινωνιολογία και τα καλλιτεχνικά- βαφτίστηκε χώρος «εξωστρέφειας», όπου κυριαρχούν οι φωτογραφίες και οι αναρτήσεις για να βλέπουν όλοι πόσο καλό έργο γίνεται. Κάπως έτσι, η μάθηση πάει στην άκρη και κυριαρχούν ο ανταγωνισμός, το «φαίνεσθαι». Κάπως έτσι η δημόσια δωρεάν Παιδεία, αντί να γίνεται καλύτερη προς όφελος των μαθητών, ανταγωνίζεται την ιδιωτική εκπαίδευση στη βιτρίνα και όχι στην ουσία.

* Εκπαιδευτικός

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Η αληθινή όψη της εκπαιδευτικής πολιτικής πίσω από τα λόγια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας