Αθήνα, 30°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
30°C
31.9° 28.3°
2 BF
41%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
30.3° 24.6°
2 BF
53%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
25°C
32.0° 24.9°
2 BF
66%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
23.9° 23.9°
1 BF
50%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
28°C
27.9° 27.4°
2 BF
47%
Βέροια
Αίθριος καιρός
26°C
29.0° 24.6°
0 BF
66%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.4° 22.9°
0 BF
36%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
30°C
30.2° 30.2°
2 BF
35%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
29.1° 26.8°
4 BF
52%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
28°C
27.9° 27.3°
4 BF
42%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
29°C
29.4° 26.8°
3 BF
37%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
27°C
26.7° 25.1°
1 BF
65%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 25.9°
3 BF
65%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.0° 28.9°
2 BF
37%
Λαμία
Αίθριος καιρός
30°C
30.1° 26.5°
2 BF
45%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
31.6° 26.6°
5 BF
59%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
30°C
30.8° 28.8°
0 BF
28%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
26.3° 24.9°
2 BF
73%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
25°C
27.2° 24.7°
3 BF
76%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
24°C
24.3° 24.3°
1 BF
46%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024
kyriakos oasth
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

Προεκλογικές χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς της Θεσσαλονίκης

Τα ίδια ακριβώς που επαναφέρει σήμερα υποσχόταν στους Θεσσαλονικείς ο πρωθυπουργός των Τεμπών και πέρσι πριν από τις εθνικές εκλογές. Είχε επιστρατεύσει και πάλι τις επεκτάσεις του μετρό σαν προεκλογικό πυροτέχνημα, για να τις ξεχάσει βεβαίως πάλι μετά τις εκλογές.

Ομως οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν καλά ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης προσωπικά είναι υπεύθυνοι για τη σημερινή τριτοκοσμική Θεσσαλονίκη. Τη μόνη πόλη με 1 εκατ. κατοίκους στην Ευρώπη χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συγκεκριμένα χωρίς μετρό, τραμ, σύγχρονες λεωφορειακές γραμμές, χωρίς σύνδεση με προαστιακό σιδηρόδρομο με τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της Κ. Μακεδονίας και χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με την Ευρώπη και με τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν καλά ότι σήμερα η πόλη τους θα είχε μετρό αν ο κ. Μητσοτάκης δεν άλλαζε ο ίδιος προσωπικά τον Σεπτέμβριο του 2019, ως μη όφειλε ως μη τεχνικός, τον σχεδιασμό του έργου, για να εκτελέσει το παλιό σχέδιο του κόμματός του: να αποσπάσει δηλαδή και να καταστρέψει το εξαιρετικής αξίας αρχαιολογικό πολεοδομικό συγκρότημα που βρέθηκε στον σταθμό Βενιζέλου.

Ο Κ. Μητσοτάκης συνεπώς με την απόφασή του αυτή είναι προσωπικά υπεύθυνος για τις συνέπειές της. Που είναι πρώτα απ' όλα η τεράστια καθυστέρηση τουλάχιστον 4 χρόνων της λειτουργίας του έργου. Το οποίο, αν συνέχιζε όπως εκτελούνταν το 2019, θα είχε ολοκληρωθεί και θα είχε λειτουργήσει από το τέλος του 2020 η βασική γραμμή του και από το 2021 η γραμμή Καλαμαριάς, αφού το 45% του έργου του μετρό ολοκληρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μόλις σε 3,5 χρόνια (2016-2019), την ώρα που από το 2019 μέχρι σήμερα δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν παρά μόνο ένα 15% του έργου.

Δεύτερη συνέπεια της τραγικής απόφασης του κ. Μητσοτάκη το 2019 ήταν να καταστραφούν τα αρχαία της Βενιζέλου. Αντί του μοναδικού στον κόσμο αυθεντικού πολεοδομικού συμπλέγματος της ρωμαϊκής και μετέπειτα βυζαντινής εποχής που θα είχαμε σήμερα αν συνέχιζε ο προηγούμενος σχεδιασμός, στη θέση του θα έχουμε μια αναπαράσταση του πραγματικού μνημείου.

Τρίτη συνέπεια της ολέθριας απόφασης Μητσοτάκη για το μετρό ήταν η αιμορραγία του Δημοσίου με περισσότερα από εκατό εκατομμύρια ευρώ, τα οποία όδευσαν προς τα ταμεία των εργολάβων ως αποζημιώσεις εξαιτίας της καθυστέρησης του έργου που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε μετά το 2019.

Και σαν να μην έφταναν αυτά η κυβέρνηση των Τεμπών πάγωσε τις δύο επεκτάσεις δυτικά και προς αεροδρόμιο, η χάραξη των οποίων είχε συμφωνηθεί από το 2019 με την αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς και ήταν έτοιμη από τότε για δημοπράτηση.

Και ακόμη χειρότερα, αντί των επεκτάσεων ξεκίνησαν βιαστικά και χωρίς αξιόπιστες κυκλοφοριακές, στατικές και περιβαλλοντικές μελέτες ένα έργο αχρείαστο και πανάκριβο, τον FlyOver, που ταλαιπωρεί ήδη την πόλη και φέρνει ήδη αποζημιώσεις στους εργολάβους. Το οποίο αντί να δίνει κίνητρο, όπως θα έκανε το μετρό, για μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. στους δρόμους, θα βγάλει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Και, τέλος, ο πρωθυπουργός των Τεμπών φέρνει τώρα, προεκλογικά, 6 χρόνια μετά από τότε που αυτή ανατέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τη μελέτη ανάπτυξης του μετρό. Τη στιγμή που αυτή έπρεπε ήδη να έχει αρχίσει από χρόνια να εφαρμόζεται, στηρίζοντας τις δύο πρώτης προτεραιότητας επεκτάσεις του μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο.

Τα οποία η δική του κυβέρνηση καταδίκασε. Η κυβέρνηση των Τεμπών μετά τον σιδηρόδρομο καταδίκασε, προς όφελος εργολαβικών συμφερόντων και των συμφερόντων του λόμπι της βενζίνης, και τη Θεσσαλονίκη αφήνοντάς την χωρίς κρίσιμες υποδομές, τις οποίες υπόσχεται τώρα, προεκλογικά, σαν χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς.

Οσες επικοινωνιακές φιέστες και αν στήσουν, όσες υποσχέσεις και αν δώσουν και όσες επικοινωνιακές σαχλαμάρες για… μουσαμάδες και αν επινοήσουν, η αλήθεια είναι γραμμένη ανεξίτηλα στην καθημερινή τριτοκοσμική ζωή της πόλης.

*Καθηγητής, πρώην πρύτανης ΑΠΘ, περιφερειακός σύμβουλος, επικεφαλής παράταξης ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Προεκλογικές χάντρες και καθρεφτάκια για τους… ιθαγενείς της Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας