Θεμελιώδες στοιχείο ενός υγιούς και ποιοτικά αναβαθμισμένου εκπαιδευτικού συστήματος αποτελούν οι σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές.
Μια πραγματικότητα, η οποία βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών πόλεων και, δυστυχώς, πολύ χαμηλά για την πόλη της Αθήνας, η οποία αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς οι περισσότερες από τις 400 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παίρνουν κάτω από τη βάση στην ασφάλειά τους, αποτελώντας καθημερινό κίνδυνο για μαθητές και προσωπικό.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε κυβερνητικές πολιτικές, οι οποίες δημιούργησαν έναν δούρειο ίππο αρμοδιοτήτων αφενός λόγω της έλλειψη κρατικής χρηματοδότησης για την ανέγερση και συντήρηση σχολικών υποδομών, αφετέρου λόγω της έλλειψης του απαραίτητου θεσμικού πλαισίου, με το οποίο ο Δήμος θα μπορούσε να σχεδιάζει επεμβάσεις σε συνολικό επίπεδο.
Επιπρόσθετα, η κατάργηση των προσλήψεων αφήνει το δικό της μελανό αποτύπωμα. Τα τεχνικά συνεργεία, τα οποία θα λειτουργούσαν ως η δύναμη άμεσης επέμβασης για την κάλυψη των αναγκών σε τακτικούς ελέγχους και επεμβάσεις, είναι αδύνατον να στελεχωθούν, ενώ ο υπάρχων αριθμός τεχνικού προσωπικού δεν επαρκεί ούτε στο ελάχιστο.
Αποτέλεσμα αυτών είναι ο Δήμος να καταστεί το αμορτισέρ της αμέλειας της Κυβέρνησης, προκειμένου να απορροφά τη δυσαρέσκεια των πολιτών για ευθύνες πολύ μεγαλύτερες από αυτές που του αναλογούν και τελικά η Αθήνα να διαθέτει γερασμένο σχολικό κτιριακό δυναμικό χωρίς πρόληψη, χωρίς πυροπροστασία, χωρίς προσεισμικούς ελέγχους, χωρίς εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης, με περιορισμένη προσβασιμότητα και εξυπηρέτηση των ΑμεΑ και ατόμων με κινητικά προβλήματα, με επικίνδυνους αύλειους χώρους και αίθουσες ανεπαρκείς, που καθιστούν τα ατυχήματα καθημερινότητα.
Αυτό, λοιπόν, είναι το εκπαιδευτικό περιβάλλον, στο οποίο οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους, προκειμένου να εκπαιδευτούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια. Ως πότε, ωστόσο, θα επικρατεί η λογική του «πάμε κι όπου βγει»;
Η αντιμετώπιση της κρίσης απαιτεί τόσο η Κυβέρνηση να αναγνωρίσει την ευθύνη που της αναλογεί, όσο και επείγουσα δράση για να σπάσει ο κύκλος της αμέλειας και της υποβάθμισης και να μπει σε προτεραιότητα ένα μεγάλο τεχνικό πρόγραμμα για τη σχολική στέγη υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να πιάσουν τόπο τα χρήματα που θα δαπανηθούν.
Ο Νέλσον Μαντέλα είχε πει ότι η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αλλάξεις τον κόσμο. Ήρθε ο καιρός, λοιπόν, να επενδύσουμε στο μέλλον της εκπαίδευσης με ουσιαστικές παρεμβάσεις, για να αποδείξουμε ποσό πολύ και πόσο πραγματικά μάς ενδιαφέρει να αλλάξουμε τον κόσμο των παιδιών μας.
*αντιδήμαρχος Υποδομών δήμου Αθηναίων
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας