Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
24°C
27.0° 19.6°
0 BF
61%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
21°C
22.1° 18.7°
1 BF
84%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
23°C
23.2° 19.0°
1 BF
50%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
17°C
17.2° 11.9°
1 BF
70%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
19°C
18.9° 18.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
20°C
20.0° 19.0°
0 BF
75%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.2°
1 BF
59%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
23°C
23.0° 23.0°
2 BF
47%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
22°C
23.3° 21.8°
2 BF
56%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
21°C
20.9° 20.9°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
24°C
25.8° 24.4°
1 BF
60%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
26°C
25.7° 25.7°
1 BF
74%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
23°C
23.1° 23.1°
1 BF
50%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
19°C
18.9° 18.9°
0 BF
88%
Λαμία
Αίθριος καιρός
23°C
23.4° 18.5°
0 BF
56%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
25°C
25.8° 25.4°
2 BF
55%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
21°C
26.5° 19.8°
0 BF
68%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
22°C
21.6° 15.3°
0 BF
75%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
20°C
20.5° 17.7°
1 BF
100%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
18°C
17.6° 17.6°
1 BF
53%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου, 2023
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI/ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ

Τέμπη: τι θα γινόταν αν;

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών έχει ανοίξει η ατζέντα των θεμάτων του ΟΣΕ και κυρίως αυτών που άπτονται της ασφάλειας της κυκλοφορίας. Εγινε πολύς λόγος για το ενδεχόμενο η σύγκρουση να γινόταν βορειότερα, μέσα στη σήραγγα των Τεμπών (μήκους 5,5 χιλ.) και για τα αποτελέσματα που αυτή θα είχε (ούτε να το σκεφτόμαστε).

Mε την ευκαιρία αυτή θα πρέπει να τεθούν τα παρακάτω ερωτήματα και να δοθούν οι απαντήσεις (αν υπάρχουν).

Η κατασκευή των δύο σιδηροδρομικών σηράγγων Τεμπών και Πλαταμώνα ολοκληρώθηκε και δόθηκαν σε κυκλοφορία τη διετία 2000-2002. Στην κατασκευή τους μεταξύ των άλλων περιλαμβάνονταν και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας για την περίπτωση ατυχήματος, όπως σύστημα πυρόσβεσης, σύστημα εξαερισμού, σύστημα παρακολούθησής τους με κάμερες, εφεδρικό σύστημα φωτισμού, σήραγγες διαφυγής επιβατών και κίνησης ασθενοφόρων, συμπληρωματικό οδικό δίκτυο κ.λπ. Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν την υποχρέωση των εργολάβων να εκπαιδεύσουν προσωπικό του ΟΣΕ για τη συντήρηση όλων αυτών των συστημάτων, πράγμα που δεν έγινε ποτέ, για τον απλούστατο λόγο ότι ο ΟΣΕ δεν είχε προσωπικό για να το διαθέσει γι’ αυτές τις συντηρήσεις.

Εξ όσων γνωρίζω (και μακάρι να γνωρίζω λάθος) όλα αυτά τα χρόνια ούτε έχει ανατεθεί κάποια εργολαβία συντήρησης σε εξειδικευμένες εταιρείες. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται και η απάντηση που ζητείται είναι: Σήμερα, 20 χρόνια μετά την τοποθέτησή τους, τα συστήματα αυτά είναι λειτουργικά, έτσι ώστε σε περίπτωση ενός νέου ατυχήματος, ακόμη και πολύ μικρότερης κλίμακας από το πρόσφατο που ζήσαμε, να προασπίσουν την ασφαλή απομάκρυνση των επιβατών και την πρόσβαση ασθενοφόρων και πυροσβεστικών;

Τα ερωτήματα αυτά δεν τίθενται με διάθεση κριτικής, αλλά με διάθεση υπενθύμισης για τη λήψη άμεσων μέτρων, στην περίπτωση που τα πράγματα είναι όπως υποψιαζόμαστε. Κάθε απάντηση των αρμοδίων θα είναι ευπρόσδεκτη.

* Πρώην επιθεωρητής μηχανικός του ομίλου ΟΣΕ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τέμπη: τι θα γινόταν αν;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ