• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 5.6°C / 8.5°C
    2 BF
    96%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 3.6°C / 8.0°C
    1 BF
    83%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 8.8°C
    2 BF
    89%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    3 BF
    90%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.5°C / 4.9°C
    0 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C 0.4°C / 0.4°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.7°C / 5.7°C
    2 BF
    95%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.4°C / 13.3°C
    3 BF
    90%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    3 BF
    92%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 12.4°C
    3 BF
    81%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    2 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.1°C / 11.1°C
    2 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    3°C 2.9°C / 4.0°C
    2 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 4.5°C / 7.2°C
    2 BF
    87%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    4 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 8.8°C
    0 BF
    94%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.1°C / 7.1°C
    1 BF
    90%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.7°C / 4.2°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 1.3°C / 1.3°C
    0 BF
    99%
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η εύκολη αποδοχή της απατηλής πραγματικότητας

  • A-
  • A+

Το νοσοκομείο δεν είναι μαγαζί. Το σχολείο δεν είναι επιχείρηση. Το Πανεπιστήμιο δεν είναι εταιρεία. Το ίδιο το Δημόσιο δεν μπορεί να είναι κερδοσκοπικός οργανισμός, μπορεί όμως να είναι νοικοκυρεμένο και όχι ελλειμματικό.

Οι γιατροί και οι νοσηλευτές του Δημοσίου δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν κοινοί υπάλληλοι με χαμηλούς μισθούς και επισφάλεια που καλύπτεται δήθεν με την ελευθερία της επαγγελματικής επιλογής (ιατρείο, ιδιωτική κλινική).

Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές επίσης. Ο λόγος; Η υγεία, η παιδεία (η δικαιοσύνη, η άμυνα, ο πολιτισμός) είναι σαν το νερό και τον αέρα: δημόσια αγαθά. Προσπαθούν να πείσουν την κοινωνία ότι το ιδιωτικό είναι πάντα αποδοτικότερο του δημόσιου, ανεξαρτήτως αγαθού και υπηρεσίας. Οτι οι διεφθαρμένοι -μικροί και μεγάλοι κρατικοί λειτουργοί- είναι ο κανόνας. Οτι όπου επιχειρεί το κράτος αποτυγχάνει (επειδή γέμισαν με κομματικούς στρατούς εδώ και δεκαετίες τις ΔΕΚΟ και έδιναν αναθέσεις σε ημετέρους, μέχρι που τις χρεοκόπησαν).

Λεφτά, ατελείωτα, για εξοπλιστικά προγράμματα πάντα θα βρίσκονται χωρίς να ρωτάει κανείς κανέναν. Αδιαμαρτύρητα. Για αξιοπρεπή μισθό στον γιατρό και στον δάσκαλο, πάντα θα ρωτάμε ο ένας τον άλλο πού θα βρεθούν τα χρήματα. Συγκρίνουν εσκεμμένα την Ελλάδα, μια μεσογειακή υπερχρεωμένη και ελλειμματική επί δεκαετίες χώρα, με οικονομίες άλλων εποχών (π.χ. αμερικανική, βρετανική) χωρίς να έχουν διαβάσει μελέτες περί μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων των ιδιωτικοποιήσεων εκεί.

Η εμμονή στην αποκρατικοποίηση των πάντων (λόγω της δήθεν συνεχούς και καθολικής αποτελεσματικότητας του ιδιωτικού τομέα) από μακροχρόνια κρατικοδίαιτους πολιτικούς (που αυτοαποκαλούνται φιλελεύθεροι, οπαδοί της αγοράς, μεταρρυθμιστές, εκσυγχρονιστές, αντικρατιστές) είναι η μεγάλη εξαπάτηση της νεοελληνικής κοινωνίας. Μόνο που έγινε αυταπάτη πλέον και βολεύει τις μάζες. («Δεχόμαστε την πραγματικότητα τόσο εύκολα ίσως επειδή διαισθανόμαστε ότι τίποτα δεν είναι πραγματικό» έλεγε ο Borges.) Κυρίως γιατί δεν υπάρχει πειστικό ιδεολογικό αντίβαρο, δηλαδή ένα αυστηρά προσαρμοσμένο στην υπερχρεωμένη ελληνική οικονομία πλάνο σταδιακής ανάκαμψης. Οχι γενικά και αόριστα ένα «νέο παραγωγικό μοντέλο», αλλά επειδή δεν υπάρχουν παραγωγικές δομές και βιομηχανία μαθηματικά θα οδηγήσει και αυτό σε παρασιτισμό.

Ο,τι και αν παράγει μια χώρα, όποιος και αν το παράγει, χωρίς τόνωση των πολλαπλασιαστών επενδύσεων και εισοδήματος, δεν διαχέεται καθολική ωφέλεια σε μια οικονομία. Αυτό -όπως και άλλα- είναι ένα οικονομικό αξίωμα που δεν θέλουν τα ορθόδοξα οικονομικά να διδάσκεται, ώστε να μην ξυπνούν τα εναλλακτικά μυαλά…

ΥΓ.: Γιατροί και νοσηλευτές «παράγουν» έργο για τη διάσωση της ανθρώπινης ζωής. Οπως οι δάσκαλοι παράγουν παιδεία και οι δικαστές δικαιοσύνη. Σεβασμός. Κάποιοι ξέρουν καλά τι εστί δημόσιο αγαθό και κοινή ωφέλεια, τα διάβασαν αλλά και τα κατανόησαν. Είτε ανήκαν σε υψηλές είτε σε χαμηλές κοινωνικές τάξεις, σε ακριβά ή δημόσια Πανεπιστήμια…

*Οικονομολόγος*

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πώς να επιτύχουμε αστική, πολιτιστική και ψηφιακή προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ
Προσβασιμότητα σημαίνει μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις ενάντια στα ΑμεΑ και στα πρόσωπα με περιορισμένη κινητικότητα, η οποία θα προάγει όλα τα δικαιώματά τους, τόσο τα πολιτικά και αστικά όσο και τα ευρύτερα...
Πώς να επιτύχουμε αστική, πολιτιστική και ψηφιακή προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Περί μουσειακής πολιτικής
Η παραμονή της Λίνας Μενδώνη στην κυβέρνηση είναι δυνατό να εξηγηθεί από τον νέο ρόλο που της έχει ανατεθεί στην αλλαγή του αρχαιολογικού νόμου, όπου μπορεί να απορροφήσει με προσωπικό κόστος τους...
Περί μουσειακής πολιτικής
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανάπτυξη χωρίς βιβλιοθήκες;
Η βιβλιοθήκη δεν είναι αποθήκη βιβλίων. Είναι προπαντός σχέση ανάμεσα στα βιβλία και τους αναγνώστες. Σχέση που διαμεσολαβείται από βιβλιοθηκονόμους που προσανατολίζουν και τους μαθητές και τους χρήστες στους...
Ανάπτυξη χωρίς βιβλιοθήκες;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Τέχνη στα σχολειά μας
Χρειαζόμαστε ελεύθερα μυαλά και όχι παιδιά-ρομπότ! Παιδιά να αμφιβάλλουν, να πειραματίζονται και να δοκιμάζουν με ό,τι μέσον διαθέτουν, να βλέπουν το σχολείο ως χώρο έμπνευσης και όχι καταναγκασμού.
Η Τέχνη στα σχολειά μας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ασύμμετρος πολιτιστικός πόλεμος εναντίον των καλλιτεχνών
Το σχέδιο της πολιτικής πολιτισμού πρέπει να συγκροτηθεί άμεσα σε συμμετοχική διαβούλευση με τους φορείς και τους δρώντες, σε συνάρτηση με τα σχέδια, τουλάχιστον, τουρισμού, εκπαίδευσης και ψηφιακής πολιτικής.
Ασύμμετρος πολιτιστικός πόλεμος εναντίον των καλλιτεχνών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι ζητάμε από το μάθημα της Ιστορίας;
Οι κανόνες των εθνικών Ιστοριών -γιατί περί αυτού πρόκειται- αποτελούν χάρτες που επιτρέπουν τον αδρό προσανατολισμό στην ιστορική κουλτούρα μιας κοινότητας. Αφορούν την ιστορική εγγραμματοσύνη. Και από αυτήν...
Τι ζητάμε από το μάθημα της Ιστορίας;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας