• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 0.9°C / 5.7°C
    4 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    4°C 1.5°C / 5.3°C
    5 BF
    37%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.0°C / 8.0°C
    4 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.9°C / 3.8°C
    3 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 3.0°C
    5 BF
    55%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 1.8°C / 3.2°C
    3 BF
    37%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    -2°C -1.6°C / -0.5°C
    3 BF
    34%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 2.4°C
    3 BF
    40%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 8.8°C
    6 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 1.2°C / 4.9°C
    5 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.4°C
    6 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 1.2°C / 1.2°C
    6 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    3 BF
    49%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.4°C / 5.0°C
    4 BF
    35%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 2.3°C / 4.9°C
    3 BF
    54%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    5 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Ασθενής ομίχλη
    2°C 1.1°C / 4.8°C
    2 BF
    91%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 5.3°C / 5.5°C
    3 BF
    40%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 2.5°C / 3.9°C
    3 BF
    47%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -2.5°C / -2.5°C
    3 BF
    41%

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής διευθύνει την «Ενάτη» του Μπετόβεν στο Μέγαρο Μουσικής

Φωτ.: Χάρης Ακριβιάδης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δεν είχαν Κόβιντ…

  • A-
  • A+

«Η ορχήστρα MusicAeterna, που υπήρξε το πρωταρχικό όχημα για την έκφραση των ορχηστρικών ιδεών του πρωτοπόρου, ελληνικής καταγωγής, Ρώσου μαέστρου Teodor Currentzis, ιδρύθηκε το 2004, ενώ εκείνος ήταν ο βασικός αρχιμουσικός της Οπερας και του Μπαλέτου του Νοβοσιμπίρσκ», αναφέρεται στην ιστοσελίδα της περίφημης ορχήστρας που ίδρυσε και διευθύνει ο Κουρεντζής. Ο ίδιος έκτοτε -και πλέον από το Περμ- την οδήγησε στη διεθνή καταξίωση. Οτι η καταγωγή της, όπως κι ενός μεγάλου μέρους των μουσικών της, είναι ρωσική είναι βέβαια γνωστό.

Την περασμένη εβδομάδα η MusicAeterna έδωσε μια συναυλία στην Οπερα του Ντόρτμουντ απόντων όμως τριών βασικών μελών της και του τενόρου. Δεν είχαν Κόβιντ. Ομως, όπως ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Konzerthaus Dortmund, «είχαν κάνει σχόλια σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης εναντίον της Δύσης» και ειδικά ο τενόρος είχε εκφράσει την υποστήριξή του στους Ρώσους στρατιώτες με τη φράση «ο φασισμός μάς επιτίθεται ξανά». «Λέγαμε πάντα ότι όσοι έχουν εκφραστεί υπέρ του πολέμου ή υπέρ του Κρεμλίνου δεν θα επιτραπεί να παίξουν στον χώρο μας», πρόσθεσε ο ίδιος, διαβεβαιώνοντας πως η απόφαση εξαίρεσης των τεσσάρων πάρθηκε με την έγκριση του Κουρεντζή και προσθέτοντας ότι «το τραγικό εν προκειμένω είναι πως η ρωσική προπαγάνδα είναι αποτελεσματική».

Η είδηση δημοσιεύτηκε ασχολίαστη. Προσωπικά βλέπω στοιχεία άξια σχολιασμού. Για παράδειγμα, ότι μια ρωσική ορχήστρα που αποτελείται κυρίως από Ρώσους μουσικούς είναι μάλλον αναμενόμενο να έχει και ανθρώπους με φιλοκαθεστωτικές απόψεις. Επίσης ότι εφόσον οι απόψεις αυτές ενοχλούν, στη χειρότερη περίπτωση δεν καλείς πρώτα τη ρωσική ορχήστρα, απαιτώντας μετά να εξαιρεθούν όσα μέλη της δεν σιωπούν στην καλύτερη περίπτωση. Επίσης εφόσον την καλείς, γνωρίζεις ότι πρόκειται για Ρώσους μουσικούς, άρα δέχεσαι ότι μπορεί να έχουν και άποψη «πατριωτική» και δεν ψάχνεις το facebook τους. Ειδικά το τελευταίο δε, αρκεί για να αναρωτηθείς αν αυτή η πρακτική έχει καμία σχέση και με το πνεύμα του Διαφωτισμού και με τον χώρο του πολιτισμού.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΝΩ ΚΑΤΩ
Ο ασήκωτος χειμώνας του «Φεστιβάλ της Ανοιξης»
Τον Σεπτέμβριο, η άφιξη του Σοκολόφ, του Μπασμέτ και των Σολίστ της Μόσχας διαφημιζόταν εμφατικά ως μέρος του νέου θεσμού του Μεγάρου, του «Φεστιβάλ της Ανοιξης». Στο νέο φεστιβαλικό πρόγραμμα, όλοι οι Ρώσοι...
Ο ασήκωτος χειμώνας του «Φεστιβάλ της Ανοιξης»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επικίνδυνη διολίσθηση
Η στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία, εκτός από τη στήριξη της άμυνας της χώρας στη ρωσική εισβολή, λειτουργεί και ως επιχειρησιακός αυτοματισμός που τείνει να διασφαλίσει την αυτόματη στοίχιση των Ευρωπαίων...
Επικίνδυνη διολίσθηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το Νταβός στο Μόναχο
Περίπου έναν χρόνο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η παγκοσμιοποίηση βρίσκεται σε αναδίπλωση με τη γεωπολιτική-γεωστρατηγική προσέγγιση να έχει το πάνω χέρι.
Από το Νταβός στο Μόναχο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από τα κράνη… στα «Λέοπαρντ»
Το Βερολίνο δηλώνει ότι, ανεξάρτητα από το τι θα αποφασίσει για τη δική του συμμετοχή, δεν πρόκειται να εμποδίσει άλλες χώρες να παραχωρήσουν δικά τους γερμανικής κατασκευής «Λέοπαρντ» στην Ουκρανία.
Από τα κράνη… στα «Λέοπαρντ»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από τον Blitzkrieg στα χαρακώματα
Eνα από τα σημαντικότερα διδάγματα του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου είναι ότι ο πόλεμος-αστραπή (Blitzkrieg) πολύ δύσκολα επαναλαμβάνεται. Ως πόλεμος-αστραπή ξεκίνησε και η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Από τον Blitzkrieg στα χαρακώματα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δέκα μήνες μετά
Η μόνη συμβιβαστική ρεαλιστική προοπτική είναι οι ρωσικές δυνάμεις να ελέγχουν τα κατεχόμενα και η Ουκρανία να είναι πλέον de facto μέλος του ΝΑΤΟ.
Δέκα μήνες μετά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας