• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 14.6°C / 18.0°C
    1 BF
    70%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 14.6°C
    1 BF
    78%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 17.0°C
    1 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.9°C / 14.4°C
    0 BF
    60%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.3°C
    3 BF
    93%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.1°C / 12.0°C
    1 BF
    92%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.4°C
    0 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 13.5°C
    1 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.3°C / 20.2°C
    1 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.1°C / 15.9°C
    2 BF
    88%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 18.4°C
    2 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    2 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    72%
  • Λάρισα
    Ομίχλη
    8°C 7.9°C / 12.3°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.5°C / 16.0°C
    1 BF
    64%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 20.4°C
    1 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 17.1°C
    0 BF
    67%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.3°C / 12.1°C
    1 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 12.2°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    1 BF
    76%
EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας

  • A-
  • A+
Η «καλή σχολική χρονιά»… από την πρώτη μέρα φαίνεται!

Στασίδι σε όλες τις εκπομπές έπιασε η υπουργός Παιδείας για να «διαλαλήσει» σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς τις ευχές της για «καλή σχολική χρονιά» και να πείσει ότι «η εκπαίδευση επιστρέφει στην κανονικότητα», «τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς των τελευταίων ετών» και «με καινοτομίες…». Στο άνοιγμα των σχολείων που υποδέχονται σήμερα 1,4 εκατ μαθητές και 170 χιλιάδες εκπαιδευτικούς στήνεται μπαράζ συνεντεύξεων για τις «μεγάλες κυβερνητικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση», ενώ οι παλατιανοί τεχνικοί της κοινής γνώμης φροντίζουν να τις παρουσιάσουν με τη μορφή ενός εκπαιδευτικού μποντιλάιν.

Και ενώ οι ημερομηνίες του σχολικού έτους -έναρξη, λήξη, εξετάσεις κ.λπ.- έχουν γίνει εργαλείο στους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας που συμπεριφέρεται σαν εταιρεία τρένων, που το μόνο που το ενδιαφέρει, για την έξωθεν καλή μαρτυρία, είναι τα ωράρια για να έχει ένα καλό διαφημιστικό προσπέκτους με βεβαιότητες και σιγουριές σχολικού έτους, από τη συντριπτική πλειονότητα των ΜΜΕ προβάλλονται ως κοσμογονία, ως φάρμακο που θα γιατρέψει τις ασθένειες του εκπαιδευτικού συστήματος το ψηφιακό σχολείο, τα «ψηφιακά εργαλεία», οι διαδραστικοί πίνακες, τα σετ ρομποτικής, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό…

Για να ξεχαστεί ο πληθωρισμός που μετριέται με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αποτυπώνεται και στη... σάκα του μαθητή, με καταλύτη τη μεγάλη αύξηση της τιμής του χαρτιού που φέρνει ανατιμήσεις στα σχολικά είδη πάνω από 20%, την ίδια ώρα που ξεκινάει το μαρτύριο των πληρωμών για αναγκαστικές εξωσχολικές δραστηριότητες.

Για να αποδεχθούμε ως εκπαιδευτική νομοθεσία τα πιο νεοφιλελεύθερα προτάγματα (εκπαίδευση για λιγότερους, σχολεία πολλών ταχυτήτων, ιδιωτικοποίηση, περικοπές, σύστημα ελέγχου και κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων, κατάρτιση αντί για μόρφωση), που «σταυρώνουν» τη δημόσια εκπαίδευση και στρώνουν το έδαφος για ένα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό και μάλιστα από όλο και μικρότερες τάξεις.

Για να αποδεχθεί η κοινωνία ότι «όλα καλώς» βαίνουν που ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας, ως μια πιστή επανάληψη της προηγούμενης και ας παραμένουν τα πληθωρικά τμήματα των πάνω από 25 μαθηών που υπονομεύουν εκτός από τη μαθησιακή διαδικασία και την άμυνα απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας!

Για να γίνει κτήμα της κοινής γνώμης ότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά και ας ξεπερνούν και φέτος οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί το 25% στο σύνολο του πληθυσμού των διδασκόντων.

Για να αποδεχθούν οι γονείς ως «κανονικότητα» την εκπαίδευση της ακριβοπληρωμένης αμάθειας, οι μαθητές το χάσιμο του νοήματος, την πίεση και την ανασφάλεια και οι εκπαιδευτικοί την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών και τη μετατροπή τους σε συμβολαιογράφους επιδόσεων.

Για να αποδεχθούν οι μαθητές την εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων και στην Γ’ Λυκείου από τη νέα σχολική χρονιά και να ολοκληρωθεί έτσι το θρόνιασμα της εκπαιδευτικής λαιμητόμου στην καρδιά του Λυκείου, για να μετατραπούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις της Α’ και Β’ Λυκείου και οι προαγωγικές της Γ’ Λυκείου σε μίνι «πανελλαδικές», ενισχύοντας τον ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Για να προχωρήσει ο σχεδιασμός του υπουργείου για διπλές πανελλαδικές και διπλό ξεσκαρτάρισμα του Λυκείου.

Για να αποδεχθεί η κοινή γνώμη ότι «κανονικότητα» είναι να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κομματιάζονται σε τρία και πέντε σχολεία, που κάνουν ό,τι μάθημα υπάρχει όπου υπάρχει, ζωές που μετριούνται σε ώρες στο myschool, εκπαιδευτικοί που θα μετακινούνται όπου ζητηθεί και όταν ζητηθεί, αρκεί την ημέρα του αγιασμού να παραταχθούν χαμογελαστοί για τη φωτογραφία των δελτίων ειδήσεων.

Για να αποδεχθούν οι εκπαιδευτικοί τις «καινοτομίες» (μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές κ.ά.) του υπουργείου που επιχειρεί να δημιουργήσει ομαδοποιήσεις και εξουσιαστικές βαθμίδες μέσα στα σχολεία, κόβοντας σε φέτες τους συλλόγους των εκπαιδευτικών και αποδυναμώνοντας την όποια συνοχή τους.

Για να αποδεχθούν ότι είναι εκτός νόμιμης συζήτησης τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι με τις γραφειοκρατικές αναθέσεις που φορτώνονται, μεταφέρουν πλέον μεγάλο όγκο εργασίας στο σπίτι, για να συνεχίσουν να δουλεύουν μετά τη δουλειά.

Καλή σχολική χρονιά και καλή τύχη, λοιπόν!

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
Από τις 44 χώρες της Ευρώπης (και όχι της Ε.Ε.) που πλήττονται από την πανδημία, μόνον οι 7, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, επιμένουν στην πολιτική των κλειστών σχολείων,
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπουργείο Παιδείας: με νέα καθηκοντολόγια επιχειρούν να αλλάξουν το «κλίμα» στο σχολείο
Με τα νέα πλάνα του ΥΠΑΙΘ ο διευθυντής συγκεντρώνει υπερεξουσίες και συνάμα δημιουργούνται διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών μέσα σ’ ένα σχολείο.
Υπουργείο Παιδείας: με νέα καθηκοντολόγια επιχειρούν να αλλάξουν το «κλίμα» στο σχολείο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκπαιδευτικοί: «Ενδυναμώνονται» δουλεύοντας και μετά από το σχολείο! Έτσι κ. Κεραμέως;
Οι τελευταίοι νόμοι για τη σχολική εκπαίδευση (4692/2020 και 4823/21) έχουν πολλά κοινά στην ονομασία τους. Αλλά πόσο ο συντάκτης της ονομασίας αυτών των νόμων πρέπει να απεχθάνεται τους εκπαιδευτικούς για να...
Εκπαιδευτικοί: «Ενδυναμώνονται» δουλεύοντας και μετά από το σχολείο! Έτσι κ. Κεραμέως;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι παραχαράξεις και το τρικ των αναλογιών!
Με όχημα παραπλανητικά, επιλεκτικά και αναξιόπιστα στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο φιλοκυβερνητικός Τύπος βγάζει συμπεράσματα που βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Οι παραχαράξεις και το τρικ των αναλογιών!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία: Χάος στην Ιταλία! Τάξη και ασφάλεια στην Ελλάδα!
Όποιος έχει στοιχειώδη εμπειρία από τους μάγιστρους των επικοινωνιακών τρικ της κυρίαρχης πολιτικής, μπορεί πλέον να διακρίνει με γυμνό οφθαλμό τις αθέατες σκοπιμότητες που ντύνονται τη γλώσσα της απάτης.
Σχολεία: Χάος στην Ιταλία! Τάξη και ασφάλεια στην Ελλάδα!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι επέτειοι και η εκδίκηση της ιστορίας: «Ποτέ Ξανά» τι;
Το «Ποτέ ξανά» της υπουργού Παιδείας θα μπορούσε, βεβαίως, στις σημερινές συνθήκες, να προκαλέσει πικρό γέλιο, μιας και, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, η συντριπτική πλειονότητα του πληθυσμού ζει ακριβώς τη...
Οι επέτειοι και η εκδίκηση της ιστορίας: «Ποτέ Ξανά» τι;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας