• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.0°C / 14.7°C
    2 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 12.8°C
    1 BF
    87%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 14.3°C
    3 BF
    86%
  • Ιωάννινα
    Ομίχλη
    7°C 6.9°C / 7.2°C
    1 BF
    99%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 9.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 10.0°C
    1 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.4°C
    0 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    81%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 15.8°C
    3 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 9.6°C / 12.9°C
    2 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 15.1°C
    3 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    11°C 10.7°C / 11.1°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 9.5°C / 12.7°C
    0 BF
    86%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 15.4°C
    4 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.8°C / 14.9°C
    0 BF
    86%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 8.3°C / 11.0°C
    2 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.3°C / 12.3°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    1 BF
    91%
EUROKINISSI

Νέο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή παιδοφυλακτήριο;

  • A-
  • A+

Επ’ ευκαιρία της παρουσίας της Υπουργού Παιδείας, κ. Κεραμέως, σε συνέδριο για το δημογραφικό πρόβλημα, πριν λίγες ημέρες, ανακοίνωσε το «Νέο Ολοήμερο» με την επέκταση του ωραρίου σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία κατά μιάμιση ώρα, προκειμένου να «υποστηριχθούν» τα εργαζόμενα ζευγάρια. 

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν και κατά πόσο η διεύρυνση αυτή του ωραρίου εξυπηρετεί ουσιαστικά τις ανάγκες των εργαζόμενων γονέων ή απλά μετατρέπει το σχολείο σε πάρκινγκ παιδιών. 

Πιο συγκεκριμένα, το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, που ξεκίνησε επίσημα το 1997, είχε ως φιλοσοφία τη σύνδεσή του με το πρωινό πρόγραμμα, εναρμονιζόμενο με τους σκοπούς και τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος για το Νηπιαγωγείο, εξυπηρετώντας παράλληλα και κοινωνικές ανάγκες, με την αλλαγή των οικογενειακών συνθηκών και τον ολοένα πιο περιορισμένο χρόνο των εργαζόμενων γονέων για δημιουργική ενασχόληση με τα παιδιά τους. Επιπλέον, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο ευνοεί πολλαπλά τα παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα και φτωχά σε ευκαιρίες μάθησης κοινωνικά περιβάλλοντα, καθώς και τα παιδιά διαφορετικής εθνικότητας. 

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία αύξηση των μαθητών που εμφανίζουν δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής, λόγω σωματικών, μαθησιακών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων και παραπέμπονται στο ΚΕΔΑΣΥ για την παροχή εκπαιδευτικής υποστήριξης. Και παρά τη συνεχή αυτή αύξηση, βλέπουμε ότι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είτε καθυστερούν είτε είναι λιγότερες από τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού για ιδιωτική παράλληλη υποστήριξη.

Σε αυτά έρχεται να προστεθεί το σημαντικό οικονομικό κόστος που καλούνται να καλύψουν οι γονείς για λογοθεραπείες, εργοθεραπείες και συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης, που συνήθως, για την υλοποίησή τους, οι γονείς ζητούν αποχώρηση του παιδιού τους νωρίτερα από τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος.
Δυστυχώς, δεν παρέχονται ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, καθώς τα κενά στα Νηπιαγωγεία και ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, μένουν ακάλυπτα ακόμα και μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Η πρόσληψη εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Σχολικών Νοσηλευτών, Σχολικών Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών σε δύο και τρία σχολεία αποτελεί ημίμετρο και εμπαιγμό προς τους μαθητές και τις οικογένειές τους, καθώς στήριξη χρειάζονται όλοι οι μαθητές που έχουν γνωμάτευση από ΚΕΔΑΣΥ ή άλλο διαγνωστικό φορέα, καθ’όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και όχι μία ή δύο ημέρες. Συνεπώς, αμφισβητείται το πραγματικό ενδιαφέρον της Πολιτείας για τους μαθητές και ειδικά τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού η αναποτελεσματικότητα των λαμβανομένων μέτρων δεν απαλλάσσει τις οικογένειες τους από σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις.

Θέλουμε μια πραγματική και όχι ψευδεπίγραφη αναβάθμιση του δημόσιου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου: 
Καθώς τα Τμήματα Ένταξης έχουν μόνο πρωινή λειτουργία, ενώ η Παράλληλη υποστήριξη, η Στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό ή Σχολικό Νοσηλευτή, όπως και η υποστήριξη από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς γίνεται μόνο στο πρωινό πρόγραμμα, θα πρέπει να υπάρξει η επέκτασή τους στο νέο Ολοήμερο, γιατί αρκετοί μαθητές, ενώ «θεωρητικά» έχουν υποστήριξη στο πρωινό πρόγραμμα, κατά την παραμονή τους στο Ολοήμερο δεν απολαμβάνουν καμία παροχή. 

Επομένως, η ένταξη των παραπάνω ειδικοτήτων αλλά και λογοθεραπευτών και εργοθεραπευτών θα απαλλάξει τους γονείς από την πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση κατά τις απογευματινές ώρες, σε μια εποχή που η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση συρρικνώνουν δραματικά το εισόδημα των οικογενειών.

Ζητούμε την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών Νηπιαγωγών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, καθώς και όλων των παραπάνω ειδικοτήτων για ένα αποτελεσματικό και παιδοκεντρικό Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διεύρυνση του ωραρίου σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία συνεπάγεται και αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό καθαριότητας, οι οποίες πρέπει άμεσα να καλυφθούν. Και μη μας διαφεύγει ότι με την πανδημία δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. 

Τέλος, η ενίσχυση των κτιριακών υποδομών είναι άκρως αναγκαία, καθώς και η αύξηση της χρηματοδότησης των λειτουργικών αναγκών θα πρέπει να ανταποκρίνεται στα πλαίσια της παροχής μιας αληθινά δωρεάν και ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης.

*Νηπιαγωγοί ΠΕ60
 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολική αποτυχία και… Διαγωγή «Κοσμία»
Η μετατροπή του φαινομένου της σχολικής αποτυχίας σε μονοδιάστατο φαινόμενο μαθησιακής διαταραχής πετυχαίνει μόνο να δυσχεραίνει τον εντοπισμό των πραγματικών αιτιών της.
Σχολική αποτυχία και… Διαγωγή «Κοσμία»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
Η υπουργική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων εμπεδώνει ακόμη περισσότερο την ιεραρχία, τον διοικητισμό και τον τεχνοκρατισμό, δημιουργώντας μια...
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η παιδεία-πίτα και το κράτος-επιχειρηματίας
Τα «καύσιμα» της κίνησης της φροντιστηριακής δραστηριότητας πριμοδοτούνται από το ανταγωνιστικό σύστημα επιλογής για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, το οποίο στηρίζεται σε μεθόδους που προσφέρονται για εμπορική εκμετάλλευση....
Η παιδεία-πίτα και το κράτος-επιχειρηματίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπουργείο Παιδείας: με νέα καθηκοντολόγια επιχειρούν να αλλάξουν το «κλίμα» στο σχολείο
Με τα νέα πλάνα του ΥΠΑΙΘ ο διευθυντής συγκεντρώνει υπερεξουσίες και συνάμα δημιουργούνται διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών μέσα σ’ ένα σχολείο.
Υπουργείο Παιδείας: με νέα καθηκοντολόγια επιχειρούν να αλλάξουν το «κλίμα» στο σχολείο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αν ο δάσκαλος διδάσκει π.χ. «Αντιγόνη» και ταυτόχρονα η στάση του είναι ταυτισμένη με την υποταγή, τι νοηματοδοτεί στους μαθητές του;
Η Υπουργός Παιδείας έχει πίσω της την καρικατούρα των παιδονόμων με το χάρακα που περιγράφει ο Ντίκενς στη βιομηχανική Αγγλία του 19ου αιώνα.
Αν ο δάσκαλος διδάσκει π.χ. «Αντιγόνη» και ταυτόχρονα η στάση του είναι ταυτισμένη με την υποταγή, τι νοηματοδοτεί στους μαθητές του;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας