• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.8°C / 27.3°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 24.4°C
    1 BF
    72%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 25.0°C
    2 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 22.9°C
    1 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 18.4°C
    1 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 25.8°C
    3 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    4 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.9°C / 25.7°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.8°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.2°C
    2 BF
    73%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 27.8°C
    2 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.1°C / 26.0°C
    2 BF
    57%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 24.5°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.7°C / 15.7°C
    1 BF
    91%

Ο ΑΓΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ, 1922, ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ

Ροκανίζοντας το σύμπαν από τα βάθη του, κατά τη διάρκεια του πρώτου καλοκαιριού στον κόσμο

  • A-
  • A+

Η νέα μουσική και ποιητική αναζήτηση του Οδυσσέα Γραμματικάκη.

-Ο απόηχος της πανδημίας όπως τον αποδίδει ο Οδυσσέας Γραμματικάκης στο νέο του CD, « Ξέφρενο αερόστατο- Το πρώτο καλοκαίρι του κόσμου»

..μη  ζώην μετ` αμουσίας. Μη ζεις χωρίς τις τέχνες τις τέχνες των μουσών. Μη ζεις χωρίς μουσική. Ευριπίδης, Ηρακλής.

-Χωρίς μουσική η ζωή θα ήταν λάθος Νίτσε.

-Όταν σκεφτώ κάποιες ασυνήθιστες ιδέες τις εφαρμόζω με τον δικό μου τρόπο. Ο τρόπος μου αυτός είναι να τις σπρώχνω στα άκρα. Paul Feyerabend, Dialogue on Method, The structure and Development  of Science,  Boston Studies in the Philosophy of Science, 1979, σελ. 64.

Ο Οδυσσέας Γραμματικάκης γεννήθηκε και ζει  στο Ηράκλειο  Κρήτης, εντός των τειχών του Μεγάλου Κάστρου, αλλά ποτέ δεν δεσμεύτηκε από κανένα τείχος ή όριο, γεγονός που καθορίζει τη μουσική του, το λόγο του και τη φιλοσοφική του υπόσταση. Αυτή η φιλοσοφική θεώρηση  απορρίπτει την ύπαρξη καθολικών μεθοδολογικών κανόνων.

Το καλλιτεχνικό και στοχαστικό του έργο συνθέτει μια προσωπικότητα που έλκεται από τη φιλοσοφία της επιστήμης αλλά και την κοινωνιολογία της επιστημονικής και καλλιτεχνικής γνώσης. Σπούδασε  γλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με την κλασική κιθάρα δίπλα στους  Μίλτο Πασχαλίδη, Νότη Μαυρουδή, Γιάννη Λυγεράκη και Μανόλη Βροντινό. Συνεργάστηκε με τον τραγουδιστή Μανόλη Παπαδάκη.

Από το 2004 ασχολείται με την ηλεκτρονική σύνθεση, τον σχεδιασμό ήχου, την πειραματική μουσική και τη video art. Ακόμα, γράφει ποίηση και στίχους. Το 2010 ολοκλήρωσε την πρώτη του προσωπική δουλειά με τίτλο “Ξέφρενο Αερόστατο”. Έχει συμμετάσχει σε σειρά παραστάσεων και performances σε όλη την Ελλάδα. Στα πλαίσια της παράστασης “Συνομιλίες με το Φως”  συνεργάστηκε με σημαντικούς δημιουργούς:  Σωτήρη Χατζάκη, Γιώργο Καλούδη, David Lynch, Γιώτη Κιουρτσόγλου, Λίλα Σωτηρίου,  Λυδία Φωτοπούλου. 

Η πολύ πρόσφατη, καλοκαίρι 2022, στρουκτουραλιστική μουσική  του Οδυσσέα Γραμματικάκη φέρει τους τίτλους: Ξέφρενο αερόστατο (ως σύνδεση με τις ομότιτλες μουσικές δομές του παρελθόντος) και  Το πρώτο καλοκαίρι του κόσμου.

Η σύγχρονη μουσική του Οδυσσέα Γραμματικάκη είναι μουσική του σήμερα. Ο καλλιτέχνης εργάζεται σε έναν κόσμο επηρεασμένο από την παγκόσμια πολιτιστικά ποικιλόμορφη και τεχνολογικά προηγμένη εποχή μας. Η τέχνη του είναι ένας δυναμικός συνδυασμός, μεθόδων, εννοιών και θεμάτων που συνεχίζουν την αμφισβήτηση των ορίων. Ποικιλόμορφη και εκλεκτικιστική, η σύγχρονη μουσική στο σύνολό της διακρίνεται από  την έλλειψη μιας ενιαίας, οργανωτικής αρχής, ιδεολογίας ή ενός «-ισμού ». Η σύγχρονη μουσική του Οδυσσέα Γραμματικάκη είναι μέρος ενός πολιτιστικού διαλόγου που αφορά ευρύτερα κοινωνικά και πολιτικά πλαίσια. 

Στο νέο CD παρουσιάζονται οι μουσικές ενότητες:

1. Ακινησία.

2. Ο μεγάλος θρήνος της αφάνειας μου 4.

3. Μέσα στα μήλα.

4. Αυτοσχεδιασμός για ουρλιαχτό και σοπράνο σαξόφωνο.

5. Το πρώτο καλοκαίρι του κόσμου.

6. Ακινησία (τη νύχτα).

7. [54].

8.Μονοτονία.

9. Στο τίποτα.

Σημειώσεις στο τίποτα.

Στην παραλία οι λουόμενοι λιγοστοί. Κάτι γονείς φωνάζουν αλλόφρονες στα παιδιά τους να μην γελάνε, να μην παίζουνε, μην και κολλήσουν.

..φοράει τρεις μάσκες, ιδρώνει ακατάπαυστα και πασχίζει θορυβωδώς να αναπνεύσει.

Σχόλιο: Η διαχείριση της πανδημίας του Covid 19, εδώ και δυόμιση χρόνια, βρίσκεται σε πλήρη και αρμονική συνεργασία με τις κρατικές εξουσίες και τις μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες. Αυτή η διαχείριση της πανδημίας χειραγωγεί χωρίς όρια την φτωχή και ανήμπορη ανθρώπινη ύπαρξη. Όχι μόνο τη ζωή αλλά κυρίως τη μέσα ζωή, ήτοι τον βίο των ανθρώπων. Και ..κάτι γονείς φωνάζουν αλλόφρονες στα παιδιά τους να μην γελάνε, να μην παίζουνε, μην και κολλήσουν ενώ ο άλλος φοράει τρεις μάσκες, ιδρώνει ακατάπαυστα και πασχίζει θορυβωδώς να αναπνεύσει.

Ακινησία (τη νύχτα)

Η ακινησία είναι όμορφη λέξη.

Το νυχτολούλουδο είναι όμορφη λέξη.

Η επανάσταση; Δεν ξέρω.

κάποιο αστέρι έπεσε, φλεγόμενο

και τις ζωγράφισε και τις τρεις.

Σχόλιο: Είδαμε αυτή τη ζωγραφιά που φιλοτέχνησε το πεφταστέρι. Η ζωγραφιά της ακινησίας ήταν « το ωραίον»  που κινητοποιεί τους πάντες,  η ζωγραφιά του νυχτολούλουδου σκορπούσε ένα μαυλιστικό, θελκτικό, θεραπευτικό άρωμα και η ζωγραφιά της επανάστασης απεικόνιζε τον Τζωρτζ Όργουελ που έλεγε: Σε μια εποχή παγκόσμιου ψεύδους, η αλήθεια είναι η πραγματική επανάσταση.

-Ο Οδυσσέας Γραμματικάκης απαγγέλει, παίζει κιθάρες ηλεκτρικές, κλασικές, ακουστικές, σοπράνο σαξόφωνο, αντικείμενα και ηλεκτρονικά. Έγραψε μουσική, κείμενα, ποίηση.

-Τα εικαστικά του δίσκου είναι λεπτομέρειες από τα έργα του Γιώργου Λαγουδιανάκη space realism and space archaeology.

*Αρχιτέκτων. Ιστορικός Αρχιτεκτονικής. Ιστορικός Τέχνης.

Ο Οδυσσέας Γραμματικάκης

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Κάλλας του δημοτικού τραγουδιού
Βρίσκομαι απέναντι στη Γιώτα Βέη. Εμπλεος σεβασμού και αγάπης για τις φωνητικές της δυνατότητες. Αλλά και τη μακρά και κοπιώδη διαδρομή της ώς την κορυφή του μουσικού Ολύμπου. «Μια πέρδικα παινεύτηκε σ’...
Η Κάλλας του δημοτικού τραγουδιού
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μάνος Χατζιδάκις, η ακριβή εκδοχή
Με αφορμή τη 15η Ιουνίου, που συμπληρώθηκαν 28 χρόνια από τον φυσικό θάνατο του Μάνου Χατζιδάκι, ας ξαναδούμε λίγο γιατί μας λείπουν σήμερα πρόσωπα τέτοιου διαμετρήματος. Και πρώτα απ' όλα ας αναρωτηθούμε αν...
Μάνος Χατζιδάκις, η ακριβή εκδοχή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το πενηντάρικο
Ο πατέρας μου, ο Απόστολος Καλδάρας, που δούλευε σε ένα από αυτά, έφευγε από το σπίτι στις 8 το βράδυ και γυρνούσε στις 8 το πρωί, με τη συγκοινωνία. Οι συνθήκες δύσκολες, οι απαιτήσεις πολλές και το...
Το πενηντάρικο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κουρδικό τραγούδι
Πριν από κάποια χρόνια, τα μέλη μιας παιδικής χορωδίας Κούρδων κατηγορήθηκαν για προπαγάνδα υπέρ του εκτός νόμου Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (ΡΚΚ). Η δίκη έγινε στο Ντιγιάρμπακιρ στη νοτιοανατολική...
Κουρδικό τραγούδι
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ραψωδίες στην παραλία
Σύγχρονες ραψωδίες στην παραλία. Βλέπω τις παρέες δίπλα δίπλα. Λίγα πράγματα θέλουν οι άνθρωποι τελικά για να είναι ευτυχισμένοι. Η ασφάλεια είναι ένα από τα βασικά. Θυμάμαι και τον μέγα ραψωδό, ανυπολόγιστα...
Ραψωδίες στην παραλία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας