• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.0°C / 33.6°C
    3 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 24.6°C / 29.9°C
    2 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 31.6°C
    3 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    2 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.1°C / 29.9°C
    3 BF
    45%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    1 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 24.2°C
    2 BF
    41%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 29.1°C / 29.1°C
    3 BF
    42%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.7°C / 31.4°C
    4 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 28.5°C
    1 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.4°C / 30.8°C
    2 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.9°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    54%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    0 BF
    35%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.5°C / 32.2°C
    3 BF
    22%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    4 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 29.0°C / 33.8°C
    2 BF
    34%
  • Καβάλα
    Θύελλα
    28°C 27.3°C / 27.7°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 27.3°C
    3 BF
    39%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    0 BF
    51%
www.veriotis.gr
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κρυφό Σχολειό στο Στρασβούργο

  • A-
  • A+

Και φέτος ειπώθηκαν πολλά και επιχειρήθηκαν διάφορα στην εκπαίδευση. Με αφορμή διάφορα νομοσχέδια έγινε οξύς διάλογος που προκάλεσε αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι λίγες οι φορές που στολίζονται ποικιλοτρόπως. Καταλήγουν στον ίδιο πάνω-κάτω χαρακτηρισμό. Είναι χαραμοφάηδες. Χωρίς διάθεση για δουλειά. Που βγάζουν αγράμματους μαθητές/τριες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγονται ατεκμηρίωτες αιτιάσεις. Και βέβαια κανείς από τους μανδαρίνους της Δημόσιας Διοίκησης δεν σκέφτεται πως οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν όσα νομοσχέδια αυτοί επεξεργάζονται. Και σ’ αυτό το περιβάλλον μοιάζουν Δον Κιχώτες που προσπαθούν να μεταδώσουν γνώση αλλά και να θεραπεύουν τις πληγωμένες ψυχές των παιδιών της κρίσης και της πανδημίας.

Αν κάποιος καλοπροαίρετος κάνει μια βόλτα στις τάξεις ανά τη χώρα, θα αφουγκραστεί την αγωνία των εκπαιδευτικών. Που εργάζονται, συχνά με αυταπάρνηση, για να ανταποκριθούν στον πολλαπλό ρόλο τους. Με ανασφάλεια και επισφάλεια στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί. Χωρίς τον παρηγορητικό ρόλο κάποιου πολιτικού ή διοικητικού παράγοντα. Συνήθως, στήνονται στον τοίχο και πυροβολούνται για όλα. Και κυρίως νιώθουν να αμφισβητείται η εκπαιδευτική τους αξιοπρέπεια.

Αυτό είναι εμφανές στην πόλη του Στρασβούργου της Γαλλίας. Στην καρδιά, με άλλα λόγια, της Ευρώπης, με όλους τους θεσμούς σε παράταξη. Σε μια πόλη με ιδρύματα αξιομνημόνευτα ο Ελληνας εκπαιδευτικός αισθάνεται να εργάζεται στην εποχή του Κρυφού Σχολειού.

Στο Στρασβούργο υπάρχει Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας. Για παιδιά από το νηπιαγωγείο ώς και το Λύκειο. Στην πόλη ζουν περί τους εξακόσιους Ελληνες. Η πλειονότητα ανήκει σ’ αυτούς που η κρίση τούς έδιωξε από την Ελλάδα. Που παντρεύτηκαν στη Γαλλία ή μετανάστευσαν μαζί με τα παιδιά τους. Πήραν των ομματιών τους, να αντιμετωπίσουν όσα συνέβησαν τα τελευταία δώδεκα χρόνια.

Το Σχολείο φυλλορροούσε στο παρελθόν. Ωσπου οι Ελληνες αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί όρθωσαν το ανάστημά τους. Κατανόησαν ότι το εκπαιδευτικό τους έργο γίνεται πλέον πατριωτικό χρέος. Στάθηκαν μακριά από το εμπόριο του πατριωτισμού. Επέδειξαν πρωτοφανή αυταπάρνηση. Αγόγγυστα έγιναν η αγκαλιά υποδοχής για όλους τους μαθητές/τριές τους.

Ομως η πολιτεία δεν τους διασφαλίζει συνθήκες αξιοπρεπείς για το έργο τους. Η αίθουσα διδασκαλίας είναι δώδεκα τετραγωνικά. Ο χώρος είναι το χολ της Εκκλησίας των Τριών Ιεραρχών. Κάθε Κυριακή παραμερίζονται τα θρανία, το χολ μετατρέπεται σε είσοδο στην εκκλησία που στεγάζεται σε μια παλιά αποθήκη που προσφέρθηκε από τον Δήμο Στρασβούργου στη Μητρόπολη Γαλλίας και αυτή παραχώρησε τον χώρο στο ελληνικό σχολείο.

Το ελληνικό κράτος δεν φαίνεται να δραστηριοποιείται. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί δίνουν τον προσωπικό τους αγώνα. Να μάθουν τα παιδιά ελληνικά. Τους αξίζει ο έπαινος. Ομως χρειάζονται υποστήριξη οι δάσκαλοι στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας ανά την Ευρώπη. Δουλεύουν αθόρυβα και επενδύουν στο μέλλον.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο
Δανείζομαι τον τίτλο από τον Ελύτη, παρ’ όλο που αρκετοί γονείς σήμερα θα διαφωνούσαν με τα γρατσουνισμένα γόνατα. Στην εποχή μας τα ματωμένα γόνατα,...
Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Θα γίνει πόλεμος;»
Ποιος και με ποιο δικαίωμα θέτει απλούς, καθημερινούς ανθρώπους ενώπιον τόσο αδυσώπητων προβλημάτων; Πώς γίνεται να ζει κανείς ξαφνικά μέσα σε μια τόσο αδιανόητη συνθήκη, δίχως να έχει κάνει το παραμικρό για...
«Θα γίνει πόλεμος;»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το επόμενο σχολικό έτος το άνοιγμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής;
Οι πρώτοι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης ισχύουν για τα 2 σχολικά έτη που έπονται της λήξης του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ.
Το επόμενο σχολικό έτος το άνοιγμα των πινάκων Ειδικής Αγωγής;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η έλλειψη καθηγητών στο μοναδικό ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Λονδίνου οδηγεί στο κλείσιμό του. Να εμποδίσουμε να γίνει αυτό!
Ο σύλλογος γονέων, οι καθηγητές και ο διευθυντής μας έχουν προσπαθήσει να επικοινωνήσουν με το υπουργείο Παιδείας, αλλά δεν πήραν ποτέ απάντηση.
Η έλλειψη καθηγητών στο μοναδικό ελληνικό Γυμνάσιο-Λύκειο Λονδίνου οδηγεί στο κλείσιμό του. Να εμποδίσουμε να γίνει αυτό!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Ζάχρα, η Σάνα, η Νάργκες, η Γιασμίν, η Σαρίνα και η Ριτσώνα...
Η πανδημία του κορονοϊού βάθυνε τις ήδη υπάρχουσες ανισότητες και έσπρωξε ακόμα πιο πολύ στο περιθώριο τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών.
Η Ζάχρα, η Σάνα, η Νάργκες, η Γιασμίν, η Σαρίνα και η Ριτσώνα...
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γλώσσα και ιδεολογία στα σχολικά βιβλία: Μερικά σχόλια
Η ερμηνεία που δίνω στον τρόπο με τον οποίο συμφραστικοποιείται η ελληνική γλώσσα στα συγκεκριμένα σχολικά βιβλία είναι ότι αποτελεί έκφραση ενός λόγου προσκολλημένου στο έθνος-κράτος, το οποίο θεωρείται ότι...
Γλώσσα και ιδεολογία στα σχολικά βιβλία: Μερικά σχόλια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας