• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.6°C / 22.4°C
    1 BF
    62%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.5°C / 21.3°C
    2 BF
    65%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 16.0°C / 21.0°C
    2 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    48%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 15.0°C / 18.2°C
    1 BF
    73%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 14.5°C
    1 BF
    71%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.5°C / 16.5°C
    1 BF
    47%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 18.0°C
    2 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    1 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 18.4°C
    2 BF
    72%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 15.5°C / 21.0°C
    0 BF
    57%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.9°C / 22.7°C
    2 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.3°C / 18.8°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 18.9°C
    2 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    0 BF
    50%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ειδεχθή εγκλήματα…

  • A-
  • A+

Εχουν περάσει 195 χρόνια από τότε που εκτελέστηκε η τελευταία μάγισσα στην Αγγλία. Κι έχουν περάσει λίγες μέρες από τότε που ο «Σκάι», μετά από ρεπορτάζ για την παιδοκτόνο των Πατρών, αναφέρεται στις γυναίκες που «παλεύουν να κάνουν παιδάκι» και καπάκι προβάλλεται θέμα «για την προγεννητική αγωγή» που εισάγει η κυβέρνηση στα σχολεία. Τι συνδέει τα δύο αυτά φαινομενικά άσχετα γεγονότα; Μα η σχέση ειδεχθών εγκλημάτων και κοινωνικοπολιτικής χειραγώγησης…

Σε κάθε γενιά η δική της περίπλοκη νομική και κοινωνική αρχιτεκτονική έχει κατασκευαστεί για να απανθρωποποιεί συγκεκριμένες κατηγορίες ανθρώπων στο όνομα της προστασίας της ζωής, στηριγμένης σε ένα μείγμα πολιτικής ηγεμονίας, θρησκευτικών πεποιθήσεων, ιατρικής ανησυχίας, ιδιωτικού φανατισμού, όπως αποκρυσταλλώνονται σε ρητορικές «άγχους για τη δημόσια υγεία» ή την «ηθική παρακμή».

Μια ιστορία έντονης παράνοιας και ενός αποτρόπαιου εγκλήματος (απαράδεκτα απομονωμένου από μια αδιάφορη τοπική κοινωνία και από κρατικές πολιτικές αποψίλωσης υποστηρικτικών υπηρεσιών, που εγείρονται ως ηθικοί μόνο εκ των υστέρων) χρησιμοποιείται κυνικά για τις κρατικές πολιτικές πειθάρχησης στις νέες ανάγκες.

Στην ιστορία της ποινικοποίησης, απότοκο της σοβαρής μείωσης του «σωστού» πληθυσμού που συνέβη λόγω της εμπορικής συρρίκνωσης και της φτώχειας τον 16ο και 17ο αιώνα, χιλιάδες «μάγισσες» εκτελέστηκαν για «βρεφοκτονία». Και ενώ οι ηγέτες του ανερχόμενου «εμπορικού καπιταλισμού» συμφωνούσαν ότι ο αριθμός των πολιτών-εργατών καθόριζε τον πλούτο ενός έθνους-κράτους, σταδιακά «οι δικές μας γυναίκες» άρχισαν να αντιμετωπίζονται με «καρτουνίστικη σκληρότητα» ως θερμοκοιτίδες σε σχήμα ανθρώπου, ενώ ακατάλληλοι άνθρωποι έμπαιναν μαζικά σε προγράμματα αναγκαστικών στειρώσεων.

Η νομοθεσία που απαγόρευε τις αμβλώσεις συνοδεύτηκε από τις αναγκαστικές στειρώσεις φτωχών και έγχρωμων, καθώς ενώ οι μαύρες βιάζονταν προγραμματικά για να παραγάγουν περισσότερους σκλάβους, όταν η οικονομία άλλαξε οι λευκοί επιχειρηματολογούσαν ότι «κατακλύζονταν» από αλλότριες φυλές που θα τους «αντικαταστήσουν». Τόσο όμοια με τις ακροδεξιές φωνές και τις μιντιακές χειραγωγήσεις τού σήμερα.

Μόνο στις ΗΠΑ από το 1909 έως το 1979 κρατικά προγράμματα στείρωναν μαζικά μαύρους, μετανάστες, ανύπαντρες μητέρες, ανάπηρους, ψυχικά άρρωστους. Ενώ η σχετικά φιλελεύθερη νομοθεσία του για τις αμβλώσεις δεν απέτρεψε το Ισραήλ να επιβάλει έλεγχο των γεννήσεων σε ανεπιθύμητες γυναίκες εξ Αιθιοπίας.

Είναι εντυπωσιακό ότι αυτοί που οργανώνονται «υπέρ της ζωής» μπορούν να επιδεικνύουν τέτοια περιφρόνηση για τις ζωές πραγματικών ανθρώπων, πραγματικών γυναικών. Και περίεργο ότι ενώ οι γυναίκες ιστορικά καταδικάζονται ως μάγισσες, είναι οι κόσμοι των προνομιούχων αντρών που είναι μυστικιστικοί. Αόρατες οικονομίες, αόρατες πολιτικές, τυχαία ρεπορτάζ που χειραγωγούν ανατριχιαστικά εγκλήματα για τη δημιουργία του «ιδανικού πληθυσμού» από την απρόσκλητη μάζα της ζωής των ανθρώπων. Ειδεχθή εγκλήματα…

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Οκτώ του Μάρτη – ημέρα γνώσης»
Η 8 Μαρτίου καθιερώθηκε ως ημέρα της γυναίκας ύστερα από πρόταση της Κλάρας Τσέτκιν στην πρώτη διεθνή συνάντηση γυναικών στην Κοπεγχάγη το 1910.
«Οκτώ του Μάρτη – ημέρα γνώσης»
ΑΠΟΨΕΙΣ
 H 8η Μάρτη είναι η ημέρα της γυναίκας, είναι η ημέρα όλων μας
Η ανάγκη συμπερίληψης του όρου γυναικοκτονία στο Ποινικό Κώδικα ως ιδιαίτερη και διακριτή περίπτωση μιας ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως, που τελείται για το λόγο ότι το θυμα είναι γυναίκα, φαίνεται να  είναι...
 H 8η Μάρτη είναι η ημέρα της γυναίκας, είναι η ημέρα όλων μας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί ενοχλεί ο όρος «γυναικοκτονία»;
Οι αντιδράσεις της κοινωνίας για τις «γυναικοκτονίες» διαμορφώνονται από τη λανθασμένη προβολή μηνυμάτων από τα ΜΜΕ, τα οποία προωθούν προκαταλήψεις για τον ρόλο των δύο φύλων επιμένοντας σε στερεότυπα.
Γιατί ενοχλεί ο όρος «γυναικοκτονία»;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το πρότυπο και το κακέκτυπο
Ολες οι κοινωνίες από την αυγή της ανθρώπινης ιστορίας υιοθετούν τον άνδρα σαν πρότυπο συμπεριφοράς, δύναμης και διακάτοχο όλων των εστιών εξουσίας και αποφάσεων.
Το πρότυπο και το κακέκτυπο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γυναικοκτονία: τα «ου φωνητά» της πατριαρχίας
Μη αποδεχόμενοι το σημαίνον γυναικοκτονία, ουσιαστικά δεν αναγνωρίζουμε την αλήθεια και τη βαρύτητα του σχετικού σημαινόμενου, ότι δηλαδή διαπράττονται φόνοι αποκλειστικά στη βάση εξουσιαστικής, κακοποιητικής,...
Γυναικοκτονία: τα «ου φωνητά» της πατριαρχίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι καιροί δεν παραχωρούν θέση στους έκπληκτους
Οι σχολιασμοί δεν είναι «καθήκον» ή «υποχρέωση» που πρέπει με κάθε τρόπο να λάβουν χώρα, ούτε κάνουν αυτοδικαίως τον κάθε σχολιαστή μάγκα. Είναι κυρίως ένας καθρέφτης της ωριμότητάς μας.
Οι καιροί δεν παραχωρούν θέση στους έκπληκτους

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας