• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 21.8°C
    5 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 23.6°C
    4 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.6°C / 24.4°C
    0 BF
    33%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 21.4°C
    1 BF
    42%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 23.0°C
    2 BF
    59%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.6°C / 22.0°C
    2 BF
    41%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 18.4°C
    1 BF
    26%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    27%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.6°C / 20.2°C
    5 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 19.6°C
    4 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 18.8°C
    6 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.5°C / 19.7°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    60%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.9°C
    0 BF
    43%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.5°C / 22.2°C
    3 BF
    33%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.5°C / 22.0°C
    5 BF
    34%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.3°C / 22.7°C
    2 BF
    40%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.7°C / 22.8°C
    2 BF
    59%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 18.5°C
    1 BF
    45%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η επανάσταση της Γεωργίας

  • A-
  • A+

Η υπόθεση της Γεωργίας, όπως και το MeToo, υποκρύπτει πολύ περισσότερα απ’ ό,τι επιφανειακά δείχνει. Η Γεωργία ανήκει σε μια γενιά που φτάνει επιτέλους στο σημείο όχι μόνο να μη θεωρεί ντροπή την έκθεσή της, αλλά να θεωρεί ντροπή τη μη έκθεσή της και μαζί και την έκθεση των φοβερών σεξουαλικών -και όχι μόνο- εγκλημάτων τα οποία υπέστη.

Γιατί όμως συμβαίνει σήμερα αυτό; Συμβαίνει γιατί δεν αποτελεί κορύφωση κάποιου φεμινιστικού ή άλλου κινήματος, που πάντα θα έχει τα όριά του, αλλά γιατί αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης νεανικής κοινωνικής δυναμικής, που σταδιακά παίρνει τη μορφή χιονοστιβαδικής πολιτισμικής επανάστασης. Μιας ρήξης με το παρελθόν τουλάχιστον τόσο σημαντικής όσο άλλοτε η ρήξη με την ιδέα της προγαμιαίας αγαμίας ή ακόμα η ρήξη του περάσματος από την καθαρεύουσα στη δημοτική. Το τελευταίο παράδειγμα δεν είναι άσχετο, αφού η πολιτισμική ρήξη που συντελείται τώρα θα έχει αναπόφευκτα άμεσες επιπτώσεις στη γλώσσα. Και δεν μιλάμε εδώ για τη χρήση θηλυκού εκεί που δεν υπήρχε, όπως λ.χ. στη βουλεύτρια, αυτά είναι τα εύκολα. Μιλάμε για την απόλυτη κατάργηση της πρωτοκαθεδρίας του αρσενικού σε κάθε γλωσσική χρήση. Ετσι, όπως σήμερα διαβάζουμε σε ένα κείμενο των αρχών του 20ού αιώνα τον όρο «φυλή» και δυσκολευόμαστε να μην τον συνδέσουμε με ρατσιστικά πρότυπα, έτσι και μετά από έναν αιώνα θα διαβάζουν σε ένα δικό μας κείμενο την αντωνυμία «αυτοί», αναφερόμενη σε έναν άντρα και μια γυναίκα, και θα δυσκολεύονται ενδεχομένως να αποσυνδέσουν το κείμενο από σεξιστικές συνδηλώσεις. Ηδη Ελληνες φοιτητές μιλούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας την αντωνυμία «αυτά», αναφερόμενοι στους εαυτούς τους, ενώ στην on line εκδοχή του γνωστού γαλλικού λεξικού Robert περιλήφθηκαν επίσημα οι αντωνυμίες iel, iels, ielle, ielles (τα γαλλικά ως γνωστόν δεν έχουν ουδέτερο), συναιρέσεις του αρσενικού και θηλυκού που αναφέρονται, όπως λέγεται εκεί, «σε ένα πρόσωπο όποιο και αν είναι το γένος του». Και αυτό όχι μόνο για λόγους ισότητας των φύλων αλλά και γιατί υπάρχουν πλέον πολλοί και πολλές που δεν θέλουν καν να προσδιορίζεται το φύλο τους…

Αυτή είναι λοιπόν η σιωπηλή επανάσταση της σημερινής νέας γενιάς που προκαλεί χάσμα με τους γονείς, άβυσσο διαχωρισμού από παππούδες και γιαγιάδες και ρήξη με ό,τι αναγνωρίζαμε μέχρι πρότινος ως ταυτότητα φύλου, άρα και με όλη την ανθρώπινη Ιστορία. Από την άλλη, κάποιοι που ο νεοφιλελευθερισμός έκανε ακόμα πιο πλούσιους απ’ ό,τι ήταν, αισθάνονται ότι όλα τούς επιτρέπονται. Οποία αυταπάτη! Μέσα στο νέο αυτό κλίμα (όπου η κάθε Γεωργία δεν διεκδικεί πια τα δικαιώματά της ως γυναίκα αλλά ως άνθρωπος, ως «iel») σε λίγα χρόνια οι επίδοξοι κακοποιητές κάθε κοινωνικής τάξης θα ψάχνουν με το φανάρι καμιά ηλικιωμένη γυναίκα του χωριού που δεν έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται μήπως και καταφέρουν να δείρουν, να βιάσουν, να σφάξουν, χωρίς να βρεθούν πριν το καταλάβουν με βραχιολάκια στη φυλακή...

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η αντιμετώπιση του βιασμού από τις (ύστερες) νεωτερικές κοινωνίες και το ζήτημα των τοξικολογικών εξετάσεων
Καιρός λοιπόν ο βιασμός να αντιμετωπιστεί υπό το πρίσμα ενός φιλοσοφικού και πολιτικού προβλήματος που αφορά άμεσα στις Δημοκρατίες που η ύστερη νεωτερικότητα θέλει να ζούμε, απαιτώντας την ιστορικοποίησή του...
Η αντιμετώπιση του βιασμού από τις (ύστερες) νεωτερικές κοινωνίες και το ζήτημα των τοξικολογικών εξετάσεων
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Εμφυλων» διαστάσεων σχέσεις
Ακολουθώντας τον βιολογικό ντετερμινισμό, χαρακτηριστικά, συμπεριφορές, κλίσεις, δεξιότητες, αποτελούν έμφυτα στοιχεία κάθε υποκειμένου, ενώ περιβαλλοντικοί παράγοντες όπως κοινωνία, πολιτισμός, κουλτούρα,...
«Εμφυλων» διαστάσεων σχέσεις
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Η τόλμη των γυναικών
Το καινούργιο στοιχείο στις μηνύσεις για βιασμό τα τελευταία χρόνια είναι ακριβώς αυτό: οι μηνύσεις. Η τόλμη των γυναικών που αργά και δύσκολα γεννήθηκε και προχωρά μέσα σε αντιδράσεις.
Η τόλμη των γυναικών
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Δεν ήθελα να γεράσω ξέροντας ότι δεν τόλμησα»
Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς από την πρώτη στιγμή που άρχισαν οι επώνυμες καταγγελίες συναδέλφων του στάθηκε δυναμικά στο πλευρό τους. Σήμερα καλεί όλους τους συναδέλφους του να πάρουν θέση για τη βία και...
«Δεν ήθελα να γεράσω ξέροντας ότι δεν τόλμησα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ηταν σε όλα του... Φίνος
Και επειδή όλοι με ρωτάνε μετά τα γεγονότα της τελευταίας εβδομάδας, που έχουν καταφέρει -με μεγάλη ευθύνη βέβαια της κυβέρνησης- να διώξουν από το...
Ηταν σε όλα του... Φίνος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας