• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.8°C / 31.6°C
    3 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 27.7°C / 32.5°C
    3 BF
    32%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.0°C / 30.9°C
    3 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 24.2°C / 28.9°C
    3 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    3 BF
    64%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 26.0°C / 31.6°C
    2 BF
    38%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.3°C / 28.3°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 21.0°C / 27.7°C
    2 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    1 BF
    34%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 25.8°C
    2 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.1°C / 20.1°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    4 BF
    69%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 30.1°C
    2 BF
    28%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    31°C 25.5°C / 31.6°C
    3 BF
    30%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 22.8°C
    5 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 25.4°C / 31.8°C
    2 BF
    18%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    1 BF
    44%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    29°C 26.2°C / 29.7°C
    3 BF
    50%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    2 BF
    53%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα πολλά δυάρια

  • A-
  • A+

Μπήκε η νέα χρονιά, αλλά νιώθει κανείς ότι δεν υπάρχει στην πραγματικότητα αλλαγή. Από το 2020 και μετά η ανθρωπότητα ολόκληρη μοιάζει να έχει μπει στο pause, με εξαίρεση βέβαια τους εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους για τους οποίους η παύση είναι δυστυχώς οριστική. Αυτή η αίσθηση ακινησίας και εκκρεμότητας είναι όχι μόνο δυσάρεστη, αλλά και παραπλανητική, καθώς τα πάσης φύσης κέντρα εξουσίας, που ούτως ή άλλως κινούν νήματα από το παρασκήνιο, φυσικά συνεχίζουν να λειτουργούν, αφήνοντας μόνο το προσκήνιο να δίνει την εντύπωση της αδράνειας. Αρα η Ιστορία με την έννοια των εξουσιαστικών αποφάσεων παράγεται κανονικά, όπως παράγεται και η Ιστορία των κοινών θνητών ως υφιστάμενων τις επιλογές άλλων.

Η αίσθηση της απαθούς στασιμότητας επιτείνεται και από γεγονότα όπως η ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης από τη Γαλλία η οποία, στο εξάμηνο που θα προεδρεύει, θα έχει και εσωτερικές προεδρικές εκλογές. Οπότε αναρωτιέται κανείς αν θα υπάρχει κάποιος που θα προεδρεύει ή αν όλα θα συνεχίσουν να λειτουργούν μέσω μιας μη εκλεγμένης γραφειοκρατίας, κάτι που είναι άλλωστε υποκριτικό να πει κανείς ότι δεν συμβαίνει και γενικά. Την ίδια αυτή νύχτα που η Γαλλία ανέλαβε την προεδρία, τη νύχτα δηλαδή της αλλαγής του χρόνου, πυρπολήθηκαν στη χώρα του Βολταίρου και του Ρουσό πάνω από οκτακόσια αυτοκίνητα, γεγονός που ίσα που αναφέρθηκε στα δελτία ειδήσεων, καθώς αποτελεί ένα από τα μόνιμα βάρβαρα «έθιμα» ενός τμήματος της νεολαίας που αντιλαμβάνεται με ιδιάζοντα τρόπο την εορταστική λαμπρότητα και που φροντίζει να αναζωπυρώνει τη φλόγα αυτής της συνήθειας κάθε Πρωτοχρονιά, έτσι που αυτή πια να μην προξενεί εντύπωση σε κανέναν.

Τι μένει; Τα πολλά δυάρια του 2022. Επαγγελματίες αριθμολάγνοι και αστρολόγοι, μάντισσες και χαρτορίχτρες υποστηρίζουν πως το 2, σε αντίθεση με το 1 που είναι αριθμός αποφασιστικότητας και κυριαρχίας, είναι ένας αριθμός που εκφράζει συγκαταβατική διάθεση, αβουλία, στην καλύτερη περίπτωση πρόθεση συνεργασίας, διαπραγμάτευσης, επικράτησης της διπλωματίας.

Τόσα δυάρια πάντως στο ημερολόγιο έχουμε να δούμε από την εποχή της πρώτης άλωσης της Κωνσταντινούπολης, για την ακρίβεια 18 χρόνια μετά το 1204, ήτοι από το 1222. Εχουμε πήξει στη διαπραγμάτευση. Ή μήπως στην αβουλία; Η σύμπτωση αυτή σε κάνει να σκεφτείς ότι οι σημερινοί Βαλδουίνοι της Φλάνδρας δεν φορούν πανοπλία, ούτε κρατάνε όπλα, φοράνε κοστούμια, έχουν ως όπλο το αστραφτερό τους χαμόγελο, διαχειρίζονται funds και είναι μανούλες στις διαπραγματεύσεις, εξ ου και τα πολλά δυάρια τοyς πηγαίνουν γάντι.

Για τους υπόλοιπους μένουν μόνο τα δυάρια για ενοικίαση airbnb -αν τα έχουν κι αυτά- σε τουρίστες-απόγονους του Βονιφάτιου του Μομφερατικού. Α, το 2, συμπληρώνουν οι αριθμολάγνοι και οι χαρτορίχτρες, μπορεί να είναι και σύμβολο υποταγής. Δεν πειράζει, καθείς εφ' ω ετάχθη. Να ξεκινήσουμε μόνο νωρίς τα βαψίματα στο δυαράκι: η πιο κατάλληλη ημερομηνία είναι στις 2-2-2022. Για συμβολικούς λόγους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κι όμως, υπάρχει ελπίδα για απελευθέρωση του ανθρώπου
Γεμάτη γεγονότα η σύγχρονη Ιστορία της χώρας μας και του κόσμου ολόκληρου. Το τέλος της Ιστορίας δεν ήρθε ποτέ. Αλλά πρέπει να δεχτούμε την απλή αλήθεια, που δεν τη στηρίζουν μόνο πολλοί διανοούμενοι αλλά και...
Κι όμως, υπάρχει ελπίδα για απελευθέρωση του ανθρώπου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Ευρώπη και οι πόλεμοι από το 1643
Θυμάμαι ότι αυτό που έλεγε στους λαούς της Ευρώπης η ΕΟΚ και μετά η Ε.Ε., ότι η ενοποίηση δεν θα ξαναφέρει τον πόλεμο στην Ευρώπη, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί παρά μόνο διαφημιστικό εύρημα, και μάλιστα εντελώς...
Η Ευρώπη και οι πόλεμοι από το 1643
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ατομα, έθνη, ταυτότητα
Η ιστορία έδωσε πολλά στη γεωγραφία. Τι μπορεί να δώσει σήμερα η γεωγραφία στην ιστορία;
Ατομα, έθνη, ταυτότητα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Αλήθεια και η προπαγάνδα
Η ιστορία της προπαγάνδας ταυτίζεται με την ανθρώπινη ιστορία. Οι ισχυροί τη χρησιμοποιούσαν για να εξασφαλίσουν την εξουσία και την ισχύ τους και προσάρμοζαν τις τεχνικές της στις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε...
Η Αλήθεια και η προπαγάνδα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εχει πλευρές η Ιστορία;
Η πρόσφατη πρωθυπουργική δήλωση ότι η Ελλάδα ήταν «πάντα στη σωστή πλευρά της Ιστορίας» προκάλεσε κύμα σχολίων στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.
Εχει πλευρές η Ιστορία;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προλαβαίνουμε
Αλλοι πενήντα σήμερα. Και άλλοι τόσοι χθες. Ανθρωποι που χάθηκαν να γίνονται αριθμοί της καθημερινότητας. Από πότε αρχίσαμε να επιτρέπουμε να μετατρέπονται οι άνθρωποι τόσο στυγνά σε στατιστικά στοιχεία; Είναι...
Προλαβαίνουμε

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας