• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.2°C / 35.7°C
    4 BF
    33%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.6°C / 34.1°C
    3 BF
    42%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 34.8°C
    1 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    1 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    57%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.0°C / 33.8°C
    2 BF
    42%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 27.9°C
    3 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.4°C / 32.4°C
    1 BF
    23%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.8°C / 33.2°C
    5 BF
    47%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.9°C
    4 BF
    40%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.8°C / 33.4°C
    4 BF
    33%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 31.2°C
    3 BF
    45%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    1 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 31.2°C
    0 BF
    37%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.7°C / 34.4°C
    3 BF
    32%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 30.8°C
    3 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.8°C / 34.9°C
    2 BF
    27%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    33°C 29.3°C / 32.7°C
    1 BF
    45%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.7°C / 32.2°C
    3 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.1°C / 30.1°C
    1 BF
    29%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κλοτσοπατινάδες στα σχολεία, «τατιανικές» κραυγές και επιλεκτικές ευαισθησίες

  • A-
  • A+
Σχετικά με την απαράδεκτη χειροδικία καθηγητή και την απόλυσή του

Οπως είναι ήδη γνωστό, στην απόλυση του καθηγητή που χτύπησε μαθήτρια μέσα στην τάξη προχώρησε το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου μετά από εισήγηση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ). Για την υπόθεση η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ζήτησε την άμεση εκκίνηση της νόμιμης διαδικασίας ώστε να αποδοθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις. Ετσι συνήλθε άμεσα το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο εισηγήθηκε την καταγγελία της σύμβασης του εκπαιδευτικού για ανάρμοστη συμπεριφορά. Η εισήγηση έγινε δεκτή από το υπουργείο, υπογράφεται η καταγγελία της σύμβασής του και απολύεται.

Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ του Τύπου, ο καθηγητής, που δίδασκε σε ΕΠΑΛ της Αττικής, μετά από λεκτική αντιπαράθεση που είχε με μια 16χρονη μαθήτρια τη χτύπησε δύο φορές. Την πρώτη με ένα χαστούκι και κατόπιν την τράβηξε από τα μαλλιά. Οταν η μαθήτρια ήταν στο πάτωμα, της έδωσε ένα χτύπημα ακόμα. Μετά το περιστατικό ακολούθησε αναστάτωση στο σχολείο και οι καθηγητές προσπάθησαν να βάλουν τον εκπαιδευτικό σε αίθουσα για να τον γλιτώσουν από την οργή των μαθητών. Επειτα τα παιδιά βγήκαν έξω και του έσπασαν το αυτοκίνητο του καθηγητή αναποδογυρίζοντάς το. Ο καθηγητής φυγαδεύτηκε από άλλη πόρτα, ενώ συνελήφθη με τη διαδικασία του αυτόφωρου και το πρωί οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.

Για το περιστατικό, που ξεσήκωσε την ασυγκράτητη οργή της Τατιάνας για τον «εκπαιδευτικό-εγκληματία» και κινητοποίησε τα πιο γρήγορα αντανακλαστικά του υπουργείου Παιδείας που τον απέλυσε στο «άψε σβήσε», είναι απαραίτητο να γίνουν ορισμένες επισημάνσεις που αποδομούν το μιντιακό αφήγημα. Οπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Αθανάσιος Γρίβας, διευθυντής του 18ου Δημοτικού σχολείου Αμαρουσίου, αντί το περιστατικό βιαιοπραγίας καθηγητή σε μαθήτρια να αποτελέσει ευκαιρία για προβληματισμό και συζήτηση σχετικά με το θέμα της βίας στα σχολεία, χρησιμοποιήθηκε για ακόμη μία φορά τόσο από το υπουργείο Παιδείας όσο και από εκείνα τα ΜΜΕ που στο ένα χέρι κρατούν το λιβανιστήρι και στο άλλο το παγκάρι για άσκηση πολιτικής εναντίον των εκπαιδευτικών.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και στόχο που χρησιμοποιήθηκε από το ΥΠΑΙΘ και τους τηλεβόες του ανάλογο περιστατικό που αφορούσε παραβατικότητα μαθητή, όπως εκείνου που τραμπούκισε καθηγήτρια για μία... απουσία ουρλιάζοντας μπροστά στο πρόσωπό της με λόγια «σβήσ’ την απουσία μη σε γ…σω». Στην περίπτωση αυτή η καθηγήτρια διατήρησε την ψυχραιμία της σε μια τάξη που ξεκαρδιζόταν στα γέλια και φώναζε ρυθμικά «μπουνιά μπουνιά», καταγράφοντας το περιστατικό με κινητό.

Είναι βολικό για την άσκηση της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής αφενός να φορτώνονται όλες οι ευθύνες για το κακό χάλι του εκπαιδευτικού μας συστήματος άλλοτε σε εκπαιδευτικούς και άλλοτε σε μαθητές, όπως επισημαίνει ο καθηγητής Φυσικής, Τάσος Σκάβδης, και αφετέρου είναι εξόχως συφερτικό να καλύπτονται τα πραγματικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου και ειδικά να «χάνονται» μέσα στη «σαβούρα» των περιστατικών οι πραγματικοί ένοχοι.

Η κυρίαρχη εκδοχή για τις αιτίες αυτής της κατάστασης προσωποποιεί την αντίθεση μαθητών - καθηγητών και εστιάζει τις ευθύνες, κατά περίπτωση, είτε στη «δυσπροσάρμοστη» προσωπικότητα του μαθητή και στις «ανεπάρκειες και ελλείψεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος» είτε στον «άδικο» και «αντιπαιδαγωγό» εκπαιδευτικό που «δεν γνωρίζει να εκτελεί σωστά το λειτούργημά του». Σπάνια ανιχνεύεται στη γενίκευση της κοινωνικής βίας στο σχολείο, στη σχέση ανάμεσα στη βίαιη συμπεριφορά μαθητών ή εκπαιδευτικών και στις σχολικές συνθήκες, στην εξέταση του νοήματος των εκπαιδευτικών πρακτικών που υλοποιούνται, δηλαδή στην ίδια τη δομή και τη λειτουργία του σχολικού συστήματος. Πολύ περισσότερο, διαφεύγει το γεγονός ότι κάθε φορά που τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζουν την κατάργηση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, πριν από τον «πόλεμο» κατηγορούν τα θύματά τους για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους ευκολοχώνευτες στην κοινή γνώμη.

Είναι προφανές ότι ο καθηγητής έσφαλε σοβαρά και δεν έπρεπε να αντιδράσει έτσι, όσο κι αν προκλήθηκε λεκτικά και σωματικά, παρ' όλο που πιθανότατα προκλήθηκε πολύ. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να είναι και επαγγελματίας και παιδαγωγός. Δεν μπορεί να λύνει τις διαφορές του με ξύλο και δεν επιτρέπεται να βγαίνει εκτός εαυτού. Η χειροδικία ως πράξη είναι απαράδεκτη και κατακριτέα, ακόμη και αν αντιμετωπίζει κάποιος μια έξω από τα όρια παραβατική συμπεριφορά μαθητών.

Σύμφωνα με τον Πάσχο Λαζαρίδη, στα παραπάνω περιστατικά που προκαλούν είτε την απέχθεια, είτε τη θλίψη, είτε και τα δύο μαζί, δεν υπάρχουν θύτες παρά μόνο θύματα. Θύματα της κρατικής αδιαφορίας, θύματα της εκπαιδευτικής υποβάθμισης. Η εικόνα του καθηγητή που βιαιοπραγεί εναντίον της μαθήτριας ή του μαθητή που καθυβρίζει και τραμπουκίζει την καθηγήτριά του είναι η εικόνα των σχολείων που επιφυλάσσει μια εκπαιδευτική πολιτική η οποία προβληματίζεται για το πώς οι γόνοι της καλής κοινωνίας θα φοιτούν σε πρότυπα, άριστα ή ιδιωτικά σχολεία, αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα.

Και αυτές οι εικόνες θα χρησιμοποιούνται για να εμπεδώνονται όλο και περισσότερο μεταρρυθμίσεις, αξιολογήσεις και νομοσχέδια που με πρόσχημα την παρέμβαση για την απάλειψη των προβλημάτων θα κατηγοριοποιούν σχολεία, καθηγητές και μαθητές, θα παραιτούνται από τη συνταγματική υποχρέωση της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών σε ποιοτική εκπαίδευση, θα διχοτομούν την κοινωνία σε εκείνους που προορίζονται για να πετύχουν και να κυβερνούν και σε εκείνους που προορίζονται για να αποτύχουν και να κυβερνώνται.

Μπορεί λοιπόν, επισημαίνει και πάλι ο Πάσχος Λαζαρίδης, να διαλέξουμε πλευρά, να πάρουμε το μέρος είτε του εκπαιδευτικού που χειροδικεί, είτε της μαθήτριας που βρίζει, είτε του μαθητή που τραμπουκίζει, είτε της καθηγήτριας που τον ανέχεται, για να μη σκεφτούμε ότι για αυτό το απροσμέτρητο χάλι υπάρχει ένοχος. Για να μη δούμε ότι όσοι επί δεκαετίες έχτιζαν την εκπαίδευση της αμάθειας, της αδιαφορίας, της εγκατάλειψης, της απομόρφωσης, σήμερα παριστάνουν τους τιμητές των όσων απαράδεκτων συμβαίνουν στα σχολεία με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα. Και οι ένοχοι, αντί να λογοδοτήσουν για το χάλι, κουνάνε το δάχτυλο και καγχάζουν για την αξιολόγηση που πρέπει να γίνει και για την κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, ώστε κάθε κομμάτι της κοινωνίας να έχει την εκπαίδευση που του αξίζει.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δάσκαλος γίνε, αλήθεια, αν ήρωας είσαι!
Καλή σχολική χρονιά δάσκαλε των παιδιών μας! Προσγειώσου! Προσγειώσου στον «τσακισμένο» σου μισθό που σε εξαναγκάζει σε δεύτερη δουλειά... Προσγειώσου στο συνωστισμό των τάξεων των παιδιών από διαφορετικές...
Δάσκαλος γίνε, αλήθεια, αν ήρωας είσαι!
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Να υποδεικνύουν οι γονείς ποιος εκπαιδευτικός θα προσληφθεί στο σχολείο... »!
Νομίζαμε ότι τα είχαμε ακούσει και τα είχαμε δει όλα από βουλευτές και επιτελείς του κυβερνώντος κόμματος πχ προτάσεις για υπαγωγή των σχολείων στους Δήμους, προτάσεις για αξιολόγηση των σχολείων από τους...
«Να υποδεικνύουν οι γονείς ποιος εκπαιδευτικός θα προσληφθεί στο σχολείο... »!
ΑΠΟΨΕΙΣ
10.000 που είναι κρούσματα σήμερα, χθες ήταν στο σχολείο!
Σήμερα Τρίτη βρέθηκαν ακόμα 10.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί θετικοί. Όλοι αυτοί προσήλθαν χθες στα σχολεία, επομένως κάποιοι από αυτούς θα μετέδωσαν τον ιό στους συμμαθητές ή στους συναδέλφους τους.
10.000 που είναι κρούσματα σήμερα, χθες ήταν στο σχολείο!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αυτοί που αποφάσισαν να ανοίξουν τα σχολεία συνεδρίασαν... μέσω τηλεδιάσκεψης!
Η περίπτωση των σχολείων αποδεικνύει περίτρανα ότι πλέον γίνεται διαχείριση εικόνας και πολιτικού κόστους και όχι πανδημίας.
Αυτοί που αποφάσισαν να ανοίξουν τα σχολεία συνεδρίασαν... μέσω τηλεδιάσκεψης!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο εφιάλτης των μαζικών συγχωνεύσεων
Η Εκθεση Πισσαρίδη που υλοποιείται βήμα βήμα εδώ και έναν χρόνο προωθεί μεταξύ άλλων συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Ο εφιάλτης των μαζικών συγχωνεύσεων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας