• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 21.6°C / 24.6°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 19.7°C / 23.6°C
    2 BF
    60%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 22.7°C
    1 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.5°C / 17.9°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 19.0°C / 23.2°C
    2 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 19.5°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.7°C / 21.1°C
    1 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 18.5°C / 24.9°C
    1 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 23.8°C
    1 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 24.0°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.7°C / 22.9°C
    0 BF
    60%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.5°C / 20.1°C
    1 BF
    69%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 22.8°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 24.3°C
    0 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.3°C / 22.1°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 19.7°C / 23.9°C
    1 BF
    92%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    1 BF
    80%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο εφιάλτης των μαζικών συγχωνεύσεων

  • A-
  • A+
Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τις μεταβολές σχολικών μονάδων έχει δημιουργήσει ανησυχία στους εκπαιδευτικούς φορείς καθώς γίνονται αφενός στο πλαίσιο της Εκθεσης Πισσαρίδη, αφετέρου στο πλαίσιο των ανάλογων κατευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας.

Κοινοποιήθηκε η υπ. αριθμ. 141901/ΓΔ4/5-11-2021 εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-2023.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, ανάμεσα σε άλλα, «ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων».

Προκειμένου για την υλοποίηση των παραπάνω ακολουθούνται τα εξής: Οι διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταχωρίζουν τις προτάσεις τους μέχρι 15-11-2021 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 22-11-2021 για τις υπόλοιπες μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool, σύμφωνα με τις αναρτημένες σε αυτό οδηγίες.

Παράλληλα, πρέπει εγγράφως να αποστείλουν προς τους δήμους τις τεκμηριωμένες προτάσεις που θα καταχωρίσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool για κάθε είδους σχολική μεταβολή (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό, κατάργηση, μετατροπή, προσθήκες/καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια – ΕΝΕΕΓΥ-Λ) για το σχολικό έτος 2022-2023 και να ζητήσουν τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επί αυτών, στην οποία ρητά θα προσδιορίζεται το ζήτημα της στέγασης (ακριβής χώρος στέγασης).

Κατόπιν αφού συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα τις διαβιβάσουν μέχρι 7-12-2021 στο ΥΠAIΘ και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις.

Οι περιφερειακοί διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει μέχρι 29-11-2021 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 10-12-2021 για τις υπόλοιπες σχολικές μεταβολές να υποβάλουν την εισήγησή τους στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του Myschool, αφού μελετήσουν και επεξεργαστούν τις προτάσεις των Διευθύνσεων περιοχής ευθύνης τους. Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης εισηγείται θετικά ή αρνητικά επ’ αυτών και τεκμηριώνει ενώ ο ίδιος εάν επιθυμεί μπορεί να εισηγηθεί και μεταβολή, η οποία δεν έχει προταθεί από τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συνειρμοί και ανησυχίες

Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας για τις μεταβολές σχολικών μονάδων έχει δημιουργήσει ανησυχία στους εκπαιδευτικούς φορείς καθώς γίνονται αφενός στο πλαίσιο της Εκθεσης Πισσαρίδη (η οποία ως γνωστόν προτείνει μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων), αφετέρου στο πλαίσιο των ανάλογων κατευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας (να θυμίσουμε ότι σε τηλεδιάσκεψη στελεχών της εκπαίδευσης ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας ανήγγειλε γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων σε πανελλαδικό επίπεδο, με στόχο να προκύψει πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών).

Στην ατζέντα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται η αντιμετώπιση των μεγάλων εκπαιδευτικών κενών. Να επισημάνουμε ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά αναμένεται να προσληφθούν περίπου 38-40.000 αναπληρωτές (ήδη έχουν προσληφθεί πάνω από 37.000) παρά την επιχείρηση συγχωνεύσεων εκατοντάδων τμημάτων που έγιναν μέσα στον Οκτώβριο.

Αν κανείς πάρει υπόψη ότι με το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους 2021-22 αναμένεται να παραιτηθούν (για συνταξιοδότηση), με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς, συνολικά πάνω από 9.000 εκπαιδευτικοί, καταλαβαίνει κανείς ότι το υπουργείο Παιδείας σύντομα θα βρεθεί μπροστά σε αριθμό εκπαιδευτικών κενών ανάλογο με αυτόν που υπήρχε πριν από τον πρόσφατο μόνιμο διορισμό 11.700 εκπαιδευτικών.

Και βέβαια μιλάμε για μια κεντρική πολιτική που αφενός θεωρεί πολυτέλεια τη στελέχωση με μόνιμους εργαζόμενους του τομέα Υγεία – Παιδεία, αφετέρου θεωρεί ότι, σε επίπεδο μαθητικού πληθυσμού, η σημαντική μείωση λόγω της υπογεννητικότητας θα μειώσει τον μαθητικό πληθυσμό σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Η Εκθεση Πισσαρίδη που υλοποιείται βήμα βήμα εδώ και έναν χρόνο προωθεί συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και νέες διαδικασίες κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης στις σχολικές μονάδες, ώστε να συνδεθούν με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων τα 13.000 σχολεία, οι περίπου 1,4 εκατ. μαθητές και οι περίπου 180 χιλιάδες μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί!

Η Εκθεση Πισσαρίδη «ανακαλύπτει» ότι το κόστος ανά ώρα επαφής δασκάλου/καθηγητή και μαθητή στην Ελλάδα είναι ένα από τα υψηλότερα στον ΟΟΣΑ. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα πάντα με τους «ειδικούς» της Εκθεσης, (α) στο μικρό μέσο μέγεθος των τάξεων στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και (β) στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους.

Στο πλαίσιο αυτής της «αθώας» συλλογιστικής-διάγνωσης, που ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί την πιο γλυκιά νεοφιλελεύθερη «καραμέλα» όλων των υπουργών Παιδείας της τελευταίας 10ετίας (από τη Διαμαντοπούλου έως τον Αρβανιτόπουλο και από τον Λοβέρδο έως την Κεραμέως) έρχεται σαν ώριμο φρούτο η θεραπευτική αγωγή των «ειδικών» μας:

«Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αναλογία μαθητών – εκπαιδευτικών είναι σκόπιμο να συγκλίνει με τον μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να συμβάλλει η σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, η αναδιάρθρωση του ημερήσιου ωραρίου λειτουργίας και των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων, καθώς και η αύξηση του μεγέθους των τάξεων (με αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη). Επιπλέον είναι απαραίτητη η προώθηση συγχωνεύσεων σχολείων και η δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
Tο υπουργείο Παιδείας με μεθοδικότητα προχωρά σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ προετοιμάζει τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
Η εισαγωγή του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου έρχεται να χτυπήσει τον ενιαίο χαρακτήρα των αναλυτικών προγραμμάτων, ενώ την ίδια ώρα θα ανοίξει πεδίο μεγάλων κερδών για τους ιδιωτικούς φορείς.
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας