• Αθήνα
    Χιονοπτώσεις
    1°C 0.6°C / 2.4°C
    2 BF
    92%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -1°C -3.1°C / 1.9°C
    2 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 1.0°C / 5.7°C
    4 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    -2°C -3.6°C / -2.1°C
    5 BF
    37%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -2°C -2.1°C / -2.1°C
    3 BF
    54%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    -1°C -3.8°C / 1.2°C
    2 BF
    43%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    -6°C -6.6°C / -3.8°C
    3 BF
    42%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.2°C / 3.6°C
    2 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.2°C / 5.3°C
    2 BF
    89%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 0.9°C / 3.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 3.4°C / 6.6°C
    8 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 4.8°C / 4.8°C
    7 BF
    66%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    4 BF
    48%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.5°C / 0.9°C
    3 BF
    40%
  • Λαμία
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    0°C 0.0°C / 0.5°C
    3 BF
    73%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 4.9°C
    3 BF
    80%
  • Χαλκίδα
    Χιονοπτώσεις
    1°C 0.8°C / 3.1°C
    0 BF
    96%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -0.7°C / -0.1°C
    2 BF
    41%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -1°C -3.1°C / 1.9°C
    2 BF
    52%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    -6°C -6.2°C / -6.2°C
    2 BF
    51%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

  • A-
  • A+

Είμαστε μαθητές της Γ’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Αρκαλοχωρίου το οποίο προσφάτως επλήγη από τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου, στον οποίο δυστυχώς θρηνήσαμε και έναν συμπολίτη μας.

Παίρνοντας, λοιπόν, ως αφορμή το γεγονός αυτό αποφασίσαμε να συντάξουμε αυτήν την επιστολή για να καταθέσουμε δύο αιτήματα τα οποία θεωρούμε ότι μπορούν να διευκολύνουν την όλη κατάσταση: την επιστροφή μας στη διά ζώσης διδασκαλία και τη μοριοδότηση των φετινών υποψηφίων του Δήμου Μινώα Πεδιάδας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Φυσικά όταν συμβαίνει μια τέτοια καταστροφή το πρώτο πράγμα που είναι μείζονος σημασίας είναι η επόμενη μέρα να μας βρει όλους υγιείς και ενωμένους χωρίς να έχουν υπάρξει θύματα.

Σε δεύτερη φάση όμως καλούμαστε να έρθουμε αντιμέτωποι με τις συνέπειες αυτής της καταστροφής. Γνωρίζουμε ως μαθητές της Γ’ Λυκείου ότι τη φετινή χρονιά πρέπει, αν θέλουμε να διεκδικήσουμε μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να ξεπεράσουμε πολυάριθμες δυσκολίες. Ομως δυστυχώς εμείς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και μία ακόμα δυσκολία, αυτήν του σεισμού.

Μετά τα 6 Ρίχτερ που έπληξαν την περιοχή μας, αλλά και λόγω των αλλεπάλληλων μετασεισμών, το σχολείο και τα φροντιστήριά μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν και η ημερομηνία επαναλειτουργίας τους είναι άγνωστη, καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενα ειδικών το φαινόμενο θα συνεχιστεί για μήνες. Παρ’ όλα αυτά θεωρούμε, γνωρίζοντας από τις δύο προηγούμενες χρονιές τα όσα χρειάζονται για την ομαλή λειτουργία της τηλεκπαίδευσης, ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι εφικτή για δύο λόγους.

Αρχικά, λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας που εξακολουθεί να υπάρχει στην περιοχή, και η οποία δεν μας επιτρέπει να αισθανόμαστε ασφαλείς σε κλειστούς χώρους καθώς πάντα υπάρχει ο κίνδυνος ενός ισχυρού μετασεισμού έως και 5,5 Ρίχτερ σύμφωνα με τα λεγόμενα σεισμολόγων, πράγμα που δεν επιτρέπει να γνωρίζουμε αν τα ήδη καταπονημένα σπίτια μας μπορούν να τον αντέξουν, και στη συνέχεια λόγω του ότι πολύ από εμάς δεν έχουμε πρόσβαση όχι μόνο στο διαδίκτυο αλλά ούτε και στο ίδιο μας το σπίτι.

Την ίδια ώρα όμως οι συμμαθητές μας ανά την Ελλάδα κατά κανόνα θα προσέρχονται στις σχολικές αίθουσες, ενώ εμείς στην καλύτερη περίπτωση θα κάνουμε τηλεκπαίδευση μέσα σε πρόχειρα καταλύματα, αυτοκίνητα ή σπίτια με σημαντικές φθορές και ζώντας σε ένα οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον που αδυνατεί σε πολλές περιπτώσεις να εξασφαλίσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Ζητάμε, λοιπόν, να πάψει η τηλεκπαίδευση να αποτελεί πανάκεια και να αναζητηθούν άλλοι, πιο αποτελεσματικοί τρόποι, όπως για παράδειγμα η ταχεία παροχή κοντέινερ, για τη λύση του προβλήματος. Ας μη λησμονούμε άλλωστε ότι εμείς, η γενιά του 2004, δεν έχουμε γνωρίσει ακόμα το σχολείο μας. Είναι η τρίτη σχολική χρονιά που κυλάει μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είμαστε κουρασμένοι και έχουμε την ανάγκη να δούμε ο ένας τον άλλο από κοντά και να κάνουμε μάθημα υπό φυσιολογικές συνθήκες, έστω και την τελευταία μας χρονιά στα θρανία.

Ολη η παραπάνω κατάσταση, το άγνωστο για το τι μας επιφυλάσσει η φύση, αφού κανείς δεν μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος μαζί της καθώς είναι απρόβλεπτη, αλλά και η αποχή όλων μας από την κανονικότητα, δημιουργεί άγχος και καταρρακώνει την ψυχολογία μας.

Για τον λόγο αυτό, επειδή πιστεύουμε ότι, καθώς είστε υπουργός Παιδείας είστε κοντά στα παιδιά και μπορείτε να συμμεριστείτε το άγχος μας για την επόμενη μέρα και την άσχημη ψυχολογική μας κατάσταση, σας ζητάμε να μεριμνήσετε για τη μοριοδότησή μας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, όπως άλλωστε έχει πράξει η Ελληνική Πολιτεία αρκετές φορές στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Αλλωστε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα κληθούμε να ανταγωνιστούμε παιδιά από όλη την υπόλοιπη Ελλάδα των οποίων η σχολική χρονιά κυλάει ώς τώρα ομαλά και χωρίς δυσκολίες ανάλογες με αυτές που βιώνουμε εμείς τον τελευταίο καιρό.

Συνοψίζοντας, θα θέλαμε να συμπληρώσουμε, κυρία υπουργέ, ότι είναι πολύ δύσκολο και λυπηρό για νέους που ετοιμάζονται να ξεκινήσουν μια καινούργια ζωή, τη δική τους ζωή ανεξάρτητοι, να βλέπουν τις ελπίδες τους να χάνονται μην μπορώντας να κάνουν τίποτα. Γι’ αυτό λοιπόν απευθυνόμαστε σε εσάς, όχι με φυγόπονη διάθεση και προσπαθώντας να εκμεταλλευτούμε καταστάσεις για να κερδίσουμε προνόμια, ελπίζοντας να δώσετε λύση στα προβλήματα και τις ανησυχίες μας.

Με εκτίμηση,
Οι μαθητές της Γ’ τάξης του ΓΕΛ Αρκαλοχωρίου


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 18/10/2021.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάτι βράζει στα σχολεία
Το δημόσιο σχολείο δεν μας δωρίζεται. Και επειδή είναι δημόσιο, δεν σημαίνει ότι είναι ταγμένο να παρέχει φτωχές υπηρεσίες για φτωχούς. Αλλά η κυβέρνηση και η υπουργός έχουν άλλη άποψη.
Κάτι βράζει στα σχολεία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εμμονή Κεραμέως στην εκπαιδευτική λαιμητόμο
Σύμφωνα με τον Προγραμματισμό Αλλαγών (2021-2022) που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ τις προηγούμενες μέρες, η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (ΤΘΔΔ) θα εφαρμοστεί, από το νέο σχολικό έτος, στους 150.000 μαθητές...
Εμμονή Κεραμέως στην εκπαιδευτική λαιμητόμο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αυτά που λείπουν από την κυρία Κεραμέως….
Ο τρόπος παραγωγής πολιτικής που ακολουθεί η κυρία Κεραμέως είναι βαθύτατα αντιεπιστημονικός και ανορθολογικός. Πρόκειται ουσιαστικά για διαστρέβλωση και βιασμό της έννοιας της δημοκρατίας.
Αυτά που λείπουν από την κυρία Κεραμέως….
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
Προφανώς, ο πλούσιος «στούρνος» θα πάρει πτυχίο. Αλλά ο φτωχός «στούρνος» θα μείνει στούρνος και φτωχός. Το εκπαιδευτικό λειτουργεί ως σύστημα επιλογής και προνομιακής μεταχείρισης των προνομιούχων.
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με την ελάχιστη βάσης εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα και το πόσο θα επηρεάσει την εισαγωγή μαθητών σε σχολές.
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
Η υπουργός και η κυβέρνηση πρέπει να ενημερώσουν με ειλικρίνεια τον λαό, αντί του να προσπαθούν να βρουν εξιλαστήρια θύματα και με ανήθικο τρόπο να στιγματίζουν τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις στις...
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας