• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.6°C / 13.0°C
    2 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.3°C / 8.0°C
    4 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 11.0°C
    1 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 6.1°C
    1 BF
    74%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 7.4°C
    3 BF
    70%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 6.0°C
    1 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    1°C 1.4°C / 1.4°C
    4 BF
    64%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 6.3°C / 6.3°C
    1 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 13.8°C
    3 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 9.0°C
    2 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.4°C / 12.4°C
    1 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    3 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.1°C / 11.1°C
    1 BF
    72%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.9°C / 5.9°C
    2 BF
    87%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 6.5°C / 9.9°C
    2 BF
    76%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    3 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 12.1°C
    0 BF
    67%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 5.3°C / 7.1°C
    2 BF
    90%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 5.3°C / 6.7°C
    1 BF
    74%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 2.5°C / 2.5°C
    2 BF
    73%
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας

  • A-
  • A+

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ονομάζομαι Μόκας Νικόλαος και είμαι πρωτοετής φοιτητής στη Νομική Αθηνών. Επειτα από μια αρκετά απαιτητική χρονιά κατάφερα να εισαχθώ στη σχολή των ονείρων μου και να ακολουθήσω τις αντίστοιχες σπουδές στον τόπο μόνιμης κατοικίας μου.

Ωστόσο το ίδιο πιθανότατα δεν ισχύει για κάποιους συνδιαγωνιζόμενούς μου στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι ίσως δεν κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους ή ακόμη και σε καμία σχολή! Γι’ αυτόν τον λόγο το αναμενόμενο θα ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε όσους περσινούς υποψηφίους το επιθυμούν να επανεξεταστούν τη φετινή χρονιά στην ύλη την οποία διδάχτηκαν (μετ’ εμποδίων) κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος της πανδημίας.

Παρ’ όλα αυτά οι περσινοί διαγωνιζόμενοι βρέθηκαν προ εκπλήξεως, καθώς σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, οι υποψήφιοι θα κληθούν να εξεταστούν σε διαφορετική εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτήν της περασμένης σχολικής χρονιάς. Δηλαδή οι μαθητές της θεωρητικής δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν στην κοινωνιολογία, την οποία διδάχτηκαν στο σχολείο, αλλά θα πρέπει να διαγωνιστούν στο μάθημα των λατινικών.

Κάτι τέτοιο θεωρώ πως είναι άδικο, αφενός επειδή οι ώρες που ξόδεψαν οι μαθητές για να αποστηθίσουν τις 150 περίπου σελίδες του δυσνόητου βιβλίου της κοινωνιολογίας πήγαν «στράφι» και αφετέρου διότι θα πρέπει να διδαχτούν την αυξημένη (σε σχέση με το 2015) ύλη των λατινικών σε λιγότερο από έναν χρόνο, από τη στιγμή που είναι ευρέως γνωστό πως η προετοιμασία ενός μαθητή για ένα αδίδακτο (μέχρι πρότινος) μάθημα απαιτεί τουλάχιστον ενάμιση χρόνο σύμφωνα με έμπειρους καθηγητές.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο δύσκολο και ψυχοφθόρο είναι για τους απόφοιτους μαθητές να διδαχτούν ένα ολόκληρο μάθημα από την αρχή, χωρίς καν να συμπεριληφθεί ο οικονομικός παράγοντας στην εξίσωση.

Στον αντίποδα, αν διατηρηθεί η εξέταση του μαθήματος της κοινωνιολογίας, όσοι επανεξεταστούν δεν θα χρειαστεί να δαπανήσουν χρήματα σε φροντιστηριακά μαθήματα, εφόσον πρόκειται για κάτι που έχουν διδαχτεί και παράλληλα δεν απαιτείται η επεξήγηση δύσκολων γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, όπως συμβαίνει στα λατινικά. Αρα θα ήταν λογικό να ληφθεί υπόψη στην απόφασή σας και η παράμετρος η οποία αφορά τη φύση του μαθήματος των λατινικών, που αποτελεί στην πραγματικότητα ένα είδος ξένης γλώσσας, ένα εντελώς διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο δηλαδή σε σχέση με αυτό της κοινωνιολογίας.

Ευελπιστώ τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν να σας προβληματίσουν και εν τέλει να σας πείσουν για το ότι η πιο δίκαιη επιλογή είναι οι περσινοί υποψήφιοι να εξεταστούν στην ύλη που διδάχτηκαν από τους καθηγητές του σχολείου τους, ώστε να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις με τους φετινούς διαγωνιζόμενους των πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι έντονοι κοινωνικοοικονομικοί αλλά και ψυχολογικοί κραδασμοί της πανδημίας ύψωσαν ένα ακόμη εμπόδιο απέναντι στον στόχο αρκετών μαθητών την περσινή χρονιά, ωστόσο με τη βοήθεια, την υποστήριξη και την κατανόηση ενός υπουργείου Παιδείας που στηρίζει τον μαθητή στις δύσκολες στιγμές, οι κραδασμοί αυτοί μπορούν να μειωθούν ή ακόμη και να εκμηδενιστούν για όσους επιθυμούν να παλέψουν για τα όνειρά τους.

Με εκτίμηση


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 11/10/2021.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια: μία αναγκαιότητα στον πάγκο του Προκρούστη
Η αλλαγή πολιτικής προδίδει την επιθυμία της κ. Κεραμέως να μειώσει τον φοιτητικό πληθυσμό στα δημόσια Πανεπιστήμια, να αφήσει χιλιάδες νέους εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να προκληθεί από την ίδια την...
Ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια: μία αναγκαιότητα στον πάγκο του Προκρούστη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Προοδευτική κυβέρνηση και πανεπιστήμια
Η ακύρωση των μέτρων αυταρχικού εκφοβισμού απαιτεί την επαναφορά του ασύλου, τη διάλυση της ΟΠΠΙ, την κατάργηση των διατάξεων περί πειθαρχικών και αυτών που αφορούν τη συγκρότηση «Μονάδων Ασφάλειας και...
Προοδευτική κυβέρνηση και πανεπιστήμια
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Θα πάρω έντεκα παιδιά, έντεκα μαντολίνα»
Τα Συμβούλια θα επιλέγουν και τους Μαρκεζίνηδες των σχολών, μια και οι κοσμήτορες δεν θα εκλέγονται! Από το «μεγαλείο της Πατρίδος», λοιπόν, ολοταχώς για το μεγαλείο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. «Αιέν αριστεύειν»!
«Θα πάρω έντεκα παιδιά, έντεκα μαντολίνα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το όραμα της Ν. Κεραμέως, ο Μπάιντεν και τα φοιτητικά χρέη
Ξεκινάει μια μακροχρόνια περίοδος πλήρους αποδυνάμωσης των Πανεπιστημίων, ώστε σε δεύτερη φάση να στρωθεί το έδαφος για τη μετακύλιση του κόστους λειτουργίας στους φοιτητές με την επιβολή διαφόρων μορφών...
Το όραμα της Ν. Κεραμέως, ο Μπάιντεν και τα φοιτητικά χρέη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πειθαρχική επιβολή στη γνώση
Εχοντας διαμορφώσει συστηματικά την κοινωνική αναπαράσταση των πανεπιστημίων ως «άντρων ανομίας», η κυβέρνηση δεν δυσκολεύτηκε να συνδυάσει «λιγότερο κράτος» με κρατικές αυταρχικές παρεμβάσεις.
Πειθαρχική επιβολή στη γνώση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νέα προσπάθεια υποβάθμισης των δημόσιων Πανεπιστημίων
Ο προς διαβούλευση εκπαιδευτικός νόμος της κυβέρνησης αντικατοπτρίζει τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία εισαγωγής των κανόνων της αγοράς στο κατ’ εξοχήν δημόσιο αγαθό της παιδείας.
Νέα προσπάθεια υποβάθμισης των δημόσιων Πανεπιστημίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας