• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.8°C / 11.3°C
    1 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.5°C / 9.6°C
    2 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    11°C 4.0°C / 11.0°C
    2 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    3°C -0.1°C / 3.3°C
    0 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.9°C / 7.9°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.7°C / 8.2°C
    2 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 4.0°C / 4.4°C
    2 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    2 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 10.2°C
    2 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 11.4°C
    2 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    3 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.4°C / 11.4°C
    3 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.6°C / 6.9°C
    2 BF
    57%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.7°C / 6.7°C
    2 BF
    74%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    1 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.1°C / 10.4°C
    1 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 6.6°C
    2 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 3.7°C / 8.3°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    86%

Φωτογραφία αρχείου από κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών

EUROKINISSI/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;

  • A-
  • A+

Το Υπουργείο Παιδείας σε όλη τη διάρκεια του Καλοκαιριού και ιδιαίτερα τον Σεπτέμβριο εκτόξευσε του κόσμου τις απειλές στους εκπαιδευτικούς. Το διακύβευμα ήταν η αξιολόγηση. Κόψιμο μισθού, αυστηρές κυρώσεις, ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, αποκλεισμούς από θέσεις διοίκησης, μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών και όλα τα ωραία και παιδαγωγικά.

Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν  τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο όριζε για την αυτοαξιολόγηση.

Ήθελαν να πάρουν ρεβάνς για τη μεγάλη ήττα που υπέστησαν με τα συντριπτικά ποσοστά απεργίας-αποχής.

Κιτρίνισαν, κοκκίνησαν, δεν μίλησαν τότε, περίμεναν να μιλήσουν σε μια καλύτερη γι αυτούς στιγμή όταν θα είναι πιο προετοιμασμένοι.

Και μίλησαν. Απειλητικά. Εκφοβιστικά. Τρομοκρατικά.

Και θεώρησαν ότι με τη διασπορά του φόβου θα επιβάλλουν τη σιωπή και την παράλυση στους δασκάλους των παιδιών.

Ήθελαν να αποδείξουν ότι αυτοί  θα γελούν πάντα τελευταίοι και θα γελούν καλύτερα.

Και πίστεψαν ότι κερδίζουν την παρτίδα καθώς είχαν στήσει όλο το παιχνίδι στα μέτρα τους.

Αλλά έκαναν λάθος.

Μέσα στην εβδομάδα που τρέχει εκατοντάδες σχολεία, το ένα μετά το άλλο, στην Αθήνα και στην περιφέρεια, έβγαζαν για μια ακόμη φορά τη γλώσσα τους στο Υπουργείο Παιδείας και ψήφιζαν μαζικά απεργία αποχή. Μέχρι σήμερα το πρωί πάνω από 2.000 νηπιαγωγεία και δημοτικά και πάνω από 500 Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ είπαν «δεν θα περάσει».

Η στάση αυτή έσπειρε το φόβο και τον πανικό στο ΥΠΑΙΘ και τη Νίκη Κεραμέως, που έτρεξε εσπευσμένα να σύρει αυθημερόν τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ-ΟΙΛΕ στα δικαστήρια, επιδιώκοντας να καταλύσει συνταγματικά δικαιώματα, να βγάλει την απεργία παράνομη και καταχρηστική, με το γνωστό αυταρχικό τρόπο επιβολής θυμίζοντας μαύρα χρόνια.

Μπροστά στη γενικευμένη ανυπακοή στα κελεύσματα του Υπουργείου, οι επιτελείς του αποφάσισαν να παίξουν το τελευταίο τους χαρτί, την ποινικοποίηση της απεργίας, σε μια λογική οιωνεί ποινικοποίησης των εκπαιδευτικών προβλημάτων.

Είναι φανερό ότι η απάντηση στα προβλήματα από την Κεραμέως και την κυβέρνηση της ΝΔ είναι ο αυταρχισμός, οι προσφυγές στα δικαστήρια και οι εκβιασμοί!

Μια ματιά στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος να ρίξει κανείς, εύκολα μπορεί να καταλάβει ποιος θα γελάσει τελευταίος. Αργά ή γρήγορα. Γιατί με τρομοκρατία και απειλές δεν γίνεται Παιδεία, γιατί το σχολείο που θέλουν να φτιάξουν είναι έξω και αντίθετο από τις ανάγκες όσων αναπνέουν την κιμωλία στην τάξη, γιατί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν αποδείξει ότι στις κρίσιμες στιγμές μπορούν να νικήσουν τους δαίμονες

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκπαιδευτικοί: «Ενδυναμώνονται» δουλεύοντας και μετά από το σχολείο! Έτσι κ. Κεραμέως;
Οι τελευταίοι νόμοι για τη σχολική εκπαίδευση (4692/2020 και 4823/21) έχουν πολλά κοινά στην ονομασία τους. Αλλά πόσο ο συντάκτης της ονομασίας αυτών των νόμων πρέπει να απεχθάνεται τους εκπαιδευτικούς για να...
Εκπαιδευτικοί: «Ενδυναμώνονται» δουλεύοντας και μετά από το σχολείο! Έτσι κ. Κεραμέως;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πολλαπλό βιβλίο: ο Δούρειος Ιππος της διαφοροποίησης και της επιχειρηματικής διείσδυσης
Μια βασική στόχευση είναι η διάλυση του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος σπουδών με τη θέσπιση του «πολλαπλού βιβλίου», φορτώνοντας την ευθύνη της επιλογής στους εκπαιδευτικούς.
Πολλαπλό βιβλίο: ο Δούρειος Ιππος της διαφοροποίησης και της επιχειρηματικής διείσδυσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι παρεμβάσεις του υπ. Παιδείας βλάπτουν σοβαρά την υγεία των εκπαιδευτικών
Oλοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί νιώθουν να «σκάει» πάνω τους ένα μπαράζ πιέσεων, μέσα σε διαταραγμένες τάξεις που οι μαθητές τους αντιλαμβάνονται τον εκπαιδευτικό σαν τον «βολικό» ένοχο για τα αδιέξοδα...
Οι παρεμβάσεις του υπ. Παιδείας βλάπτουν σοβαρά την υγεία των εκπαιδευτικών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπουργείο Παιδείας: με νέα καθηκοντολόγια επιχειρούν να αλλάξουν το «κλίμα» στο σχολείο
Με τα νέα πλάνα του ΥΠΑΙΘ ο διευθυντής συγκεντρώνει υπερεξουσίες και συνάμα δημιουργούνται διαφορετικές κατηγορίες εκπαιδευτικών μέσα σ’ ένα σχολείο.
Υπουργείο Παιδείας: με νέα καθηκοντολόγια επιχειρούν να αλλάξουν το «κλίμα» στο σχολείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας