• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.2°C
    2 BF
    62%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.6°C / 11.4°C
    0 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.0°C / 16.8°C
    5 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 6.4°C
    1 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    4 BF
    62%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.0°C / 10.7°C
    1 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 4.5°C
    0 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 15.6°C
    2 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.7°C
    3 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    2 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.5°C / 17.4°C
    4 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 11.8°C / 14.7°C
    3 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 17.9°C
    3 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.5°C
    0 BF
    81%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 11.7°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.8°C / 19.3°C
    1 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.7°C / 15.4°C
    4 BF
    70%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 8.3°C / 8.3°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.3°C / 11.5°C
    1 BF
    69%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    0 BF
    89%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γαλάζια «κανονικότητα» και εκπαιδευτική ανισότητα

  • A-
  • A+
Η ουσιαστική μεταρρύθμιση του δημόσιου σχολείου και του πανεπιστημίου εξαντλείται σε προσλήψεις χωρίς τα εχέγγυα του ΑΣΕΠ, πανεπιστημιακή αστυνομία, απουσία αξιολόγησης, ημίμετρα για την πανδημία και την κάλυψη των μαθησιακών κενών και σπερματικές «καινοτομίες» για δεξιότητες που απαιτούν όμως ανοιχτά σχολεία.

Δύσκολα το πάθημα γίνεται μάθημα σε μια κυβέρνηση που κυβερνά περισσότερο με εντυπώσεις παρά με την ουσία. Ηταν άλλωστε ένα αποκαλυπτικό καλοκαίρι για τις δυνατότητες της πολυδιαφημισμένης «επιτελικότητας» αυτής της κυβέρνησης. Μεγαλόστομες διακηρύξεις προθέσεων, αναχρονισμοί και αντιφάσεις περιμένουν και φέτος μαθητές και φοιτητές. Μόνο που ύστερα από ενάμιση χρόνο περιορισμών, οι αντοχές και η ανοχή έχουν εξαντληθεί.

Τον ρυθμό και τον τρόπο λειτουργίας της εκπαίδευσης δίνει η διαχείριση της πανδημίας. Ηταν λοιπόν άλλο ένα καλοκαίρι που το υπουργείο Παιδείας πήγε σχεδόν διακοπές. Για να βρει τον Σεπτέμβρη και με το άνοιγμα των σχολείων την επιστημονική κοινότητα να προειδοποιεί για την εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα. Ειδικοί αναφέρουν ότι ήδη νοσεί ένας στους τρεις μαθητές και ότι θα νοσηλευτούν αρκετοί από αυτούς. Περίπου 4 στους 10 πολίτες παραμένουν ανεμβολίαστοι. Και είμαστε δεύτερη χώρα σε θανάτους μετά τη Βουλγαρία. Οπως έχει γραφτεί με μακάβριο αλλά εύστοχο τρόπο, καθημερινά αποχαιρετάμε ένα «λεωφορείο» με συνανθρώπους μας.

Τι προτείνει το υπουργείο; Τα τμήματα θα κλείνουν με 50% +1 κρούσματα, μέτρο εκτός λογικής, αφού το τμήμα θα έχει ήδη αδειάσει από τον φόβο των γονιών στα πρώτα κρούσματα. Παρέχει περισσότερα αυτοδιαγνωστικά τεστ, που συμπληρώνουν οι γονείς. Ανάμεσα σε αυτούς θα είναι και αρκετοί αντιεμβολιαστές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εγκυρότητα της δήλωσης. Η καμπάνια εμβολιασμού ξεκίνησε μια βδομάδα πριν από τον αγιασμό. Και -για την ώρα- θεωρείται ότι η πρώτη δόση παρέχει ασφάλεια, ενώ οι ειδικοί δεν συμφωνούν.

Μεγάλα κενά

Μέσα στον ενάμιση αυτόν χρόνο τα μαθησιακά κενά μεγάλωσαν παράλληλα με τα προβλήματα στον ευάλωτο παιδικό ψυχισμό. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση -για όσους είχαν την τεχνολογική και οικονομική δυνατότητα- δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία.

Το δόγμα «νόμος και τάξη» προσπάθησε να βρει πεδίο εφαρμογής στα πανεπιστήμια, με την εγκατάσταση αστυνομικών τμημάτων σε πέντε σχολές, πατέντα που θα τη ζήλευαν ολοκληρωτικά καθεστώτα. Ολοι θυμόμαστε τη σφοδρή αντεπίθεση της κυβέρνησης μαζί με τη στρατιά «κεντρώων» δημοσιολογούντων που δεν ήθελαν να ακούσουν για ενδιάμεσες λύσεις που πρότειναν ακαδημαϊκοί, για την ανάφλεξη εντάσεων μέσα στα campus ή για πελατειακές προσλήψεις 1.000 και πλέον ενστόλων. Τελικά προσλήφθηκαν 400, αλλά μάλλον θα περιμένουν, καθώς η υπόλοιπη υποδομή απουσιάζει, ενώ η βούληση εφαρμογής του μέτρου θα φθίνει όσο πλησιάζει ο εκλογικός χρόνος.

Φέτος επίσης βρήκε εφαρμογή ο περίφημος «αλγόριθμος» της υπουργού Παιδείας. Κι αν για όσους έγραψαν «ασό-δυο» ο αποκλεισμός από σχολές είναι δικαιολογημένος, τι γίνεται με τις περίπου 20.000 που στέλνονται στην αγκαλιά ιδιωτικών ΙΕΚ και κολεγίων; Εγινε αξιολόγηση των σχολών; Ή μήπως μετά την ανακοίνωση των βάσεων κάποιες έπεσαν αυτόματα στη β’ κατηγορία; Είναι ή δεν είναι θλιβερή πρωτοτυπία η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής να αποτελεί πολιτική που αξιολογεί έμμεσα την ποιότητα των σχολών, χωρίς να υπάρχει εθνικό απολυτήριο, με το Ολοήμερο να εγκαταλείπεται, χωρίς να καθοδηγούνται οι μαθητές του Λυκείου για το φοιτητικό και επαγγελματικό τους μέλλον;

Αρα, το έδαφος που προετοίμασε το ΠΑΣΟΚ με τόσο κόπο στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ώστε να βρεθεί μια συναινετική πλατφόρμα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να μπολιαστεί η ελληνική πολιτική ζωή με τη διαδικασία εθνικής στρατηγικής, έχει προ πολλού οργωθεί από τους πειραματισμούς Γαβρόγλου και Κεραμέως. Δυστυχώς, όσο η ουσιαστική μεταρρύθμιση του δημόσιου σχολείου και του πανεπιστημίου εξαντλείται σε προσλήψεις χωρίς τα εχέγγυα του ΑΣΕΠ, πανεπιστημιακή αστυνομία, απουσία αξιολόγησης, ημίμετρα για την πανδημία και την κάλυψη των μαθησιακών κενών και σπερματικές «καινοτομίες» για δεξιότητες που απαιτούν όμως ανοιχτά σχολεία, τόσο περισσότερο αυτό θα εγκαταλείπεται και θα αναγνωρίζονται επαγγελματικά δικαιώματα σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Η γαλάζια «κανονικότητα» στρώνει τον δρόμο σε μεγαλύτερη ανισότητα.

*γραμματέας Επικοινωνίας Κινήματος Αλλαγής

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας
Υποκρισία, περίσσια σιγουριά που δεν συνοδεύεται από επίσημα στοιχεία, αλλά και αλαζονεία, αποτελούν το τρίπτυχο που θα συνοδεύσει την κυβέρνηση τους επόμενους μήνες.
Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
Tο υπουργείο Παιδείας με μεθοδικότητα προχωρά σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ προετοιμάζει τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
Ενώ το υπουργείο δεν έκανε καμία ενέργεια για να οργανωθεί σωστά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ δεν προχώρησε σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, έρχεται τώρα να δηλώσει το ενδιαφέρον του για τη «βελτίωση του...
Αξιολογώντας την αξιολόγηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας