• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.0°C
    2 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.6°C / 17.1°C
    1 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.1°C / 20.0°C
    5 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.6°C / 15.9°C
    1 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.1°C / 15.9°C
    4 BF
    51%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.0°C / 16.5°C
    2 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 12.3°C
    0 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.6°C / 19.6°C
    2 BF
    42%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 20.4°C
    2 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 18.9°C
    3 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 19.6°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.5°C / 15.6°C
    3 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    0 BF
    64%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.5°C / 15.9°C
    2 BF
    44%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 14.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 22.8°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 19.2°C
    3 BF
    55%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.3°C / 16.0°C
    2 BF
    51%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.7°C / 17.2°C
    2 BF
    58%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    54%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία αλλά (και) φέτος…

  • A-
  • A+

Κάθε φορά, κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία μια νέα συλλογική προσπάθεια, ξεκινά στην ελληνική κοινωνία. Εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί αρχίζουν να διαμορφώνουν και να υλοποιούν το μεγάλο ταξίδι της σχολικής μάθησης και της γνώσης, της παιδείας και της μόρφωσης. Ενα σημαντικό κομμάτι του μέλλοντος της χώρας μας δημιουργείται εδώ, μέρα με την ημέρα, ώρα με την ώρα!

Τον τελευταίο χρόνο, που τα σχολεία δεν άνοιξαν ουσιαστικά ποτέ, ένα κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας απλώθηκε παντού. Είχε προηγηθεί και μισή ακόμα σχολική χρονιά χαμένη και το εκπαιδευτικό πρόβλημα έγινε μείζον κοινωνικό και εθνικό πρόβλημα. Δεν έχουμε ακόμα κατανοήσει το μέγεθος της ζημιάς που έχει γίνει στην παιδεία.

Και το πιο φοβερό. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν το θεωρούν ως πρόβλημα που χρήζει αντιμετώπισης! Δεν έχουν κάνει και δεν σκέπτονται να κάνουν έρευνα για τις ελλείψεις στην εκπαίδευση των μαθητών. Και φυσικά δεν έχουν καμιά αγωνία για να διαμορφώσουν ένα σχέδιο αναπλήρωσης του χαμένου χρόνου – της χαμένης μάθησης.

Πολύ ορθά το Κίνημα Αλλαγής θέτει τα πιο αναγκαία –μαζί με την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών– και τα πιο καίρια ερωτήματα των σημερινής συγκυρίας. «Ενας μαθητής της Γ΄ Δημοτικού ή της Γ΄ Γυμνασίου, για παράδειγμα, που τον Μάρτιο του 2020 ήταν στις Α΄ τάξεις τους, ποια εφόδια έχουν σήμερα για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, όταν για ενάμιση χρόνο ήταν εκτός ουσιαστικής διδασκαλίας; Εχει γίνει σχεδιασμός για την αποτύπωση των κενών που έχουν δημιουργηθεί σε κάθε τάξη; Εχει γίνει σχεδιασμός για τον τρόπο με τον οποίο θα καλυφθούν τα κενά αυτά;»

Δυστυχώς, πλην του κυβερνητικού κόμματος, ούτε τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν αναδείξει το μείζον ζήτημα της «θεσμικής υποεκπαίδευσης», του «μαθησιακού κενού», του «μορφωτικού ελλείμματος», που έχει δημιουργηθεί στους νέους που εκπαιδεύονται.

Είναι ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί στην πλειονότητά τους, ότι είναι ο επαγγελματικός κλάδος με το μεγαλύτερο ποσοστό εμβολιασμένων! Αναδεικνύουν την κοινωνική τους ευθύνη μέσα από το παιδαγωγικό τους παράδειγμα για καθολικό εμβολιασμό. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν μπορούν να εφαρμόζονται τιμωρητικά οικονομικά και άλλα επιβαρυντικά μέτρα σε τόσο δύσκολες εποχές.

Η παρατεταμένη και σκληρή δοκιμασία της κοινωνίας μας από την πανδημία αποτελεί μείζον πρόβλημα. Βασική πολιτική μας είναι τόσο η στήριξη των επιστημονικών και θεσμικών μέτρων όσο και η απαίτησή μας για ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Δυστυχώς, οι εκτιμήσεις για την εξέλιξη της πανδημίας δεν είναι αισιόδοξες. Πέραν των εγγενών δυσκολιών της πανδημίας, έχει καταδειχτεί ότι η πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. και στο θέμα αυτό έχει αποτύχει.

Σε ένα τόσο μείζονος κοινωνικής και εθνικής σημασίας πρόβλημα οφείλουμε να προάγουμε συστηματικά τη συναίνεση για την υπέρβαση της κρίσης. Να καλλιεργήσουμε τον ορθολογισμό και την επιστημονική θεώρηση. Η δημόσια υγεία είναι κοινωνικό αγαθό και οφείλουμε όλοι να την προστατεύουμε συστηματικά και υπεύθυνα.

Οσον αφορά το εκπαιδευτικό πρόβλημα της εποχής μας, θεωρώ ότι δεν μπορούμε να κινούμαστε με την πρακτική τού «ό,τι έγινε, έγινε», ότι πάμε παρακάτω σαν να μη συνέβη τίποτα στην εκπαίδευση των μαθητών. Είναι εκπαιδευτικά και κοινωνικά αναγκαίο να διαμορφώσουμε τώρα Πρόγραμμα Αναπλήρωσης –έστω μερικής– των μαθησιακών κενών παράλληλα με το κανονικό πρόγραμμα. Ιδέες και προτάσεις για σχέδιο εφαρμογής υπάρχουν.

Κατά τη γνώμη μου, η αναπλήρωση είναι κρίσιμη και καθοριστική για τις επόμενες σχολικές χρονιές, για το μέλλον της σημερινής μαθητικής γενιάς!

Εύχομαι στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς «καλή σχολική χρονιά» !

* Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το αποτύπωμα της Παιδείας στη μετα-πανδημική εποχή
Τις τελευταίες δεκαετίες σε όλο τον κόσμο γίνεται μια προσπάθεια από πολιτικούς να συνδέσουν την Παιδεία με τις λέξεις «επαρκής» και «επάρκεια». Πονηρές λέξεις. Η χρήση τους νομιμοποιεί ανταγωνισμούς,...
Το αποτύπωμα της Παιδείας στη μετα-πανδημική εποχή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η μάχη για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης μας αφορά όλους
Η πολυδιαφημιζόμενη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» δεν είναι τίποτε άλλο παρά η σταδιακή αποδέσμευση του κράτους από το καθήκον να χρηματοδοτεί τη δημόσια εκπαίδευση, όπως εμφανίζεται στο άρθρο 99 του...
Η μάχη για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης μας αφορά όλους
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γαλάζια «κανονικότητα» και εκπαιδευτική ανισότητα
Μεγαλόστομες διακηρύξεις προθέσεων, αναχρονισμοί και αντιφάσεις περιμένουν και φέτος μαθητές και φοιτητές με την έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς.
Γαλάζια «κανονικότητα» και εκπαιδευτική ανισότητα
ΤΡΙΤΗ ΜΑΤΙΑ
Κενά Δημοτικού
Πώς να βοηθήσω τη μητέρα των δίδυμων που δεν έχει πουθενά να παρακολουθήσει έκτακτα μαθήματα επιμόρφωσης για στήριξη παιδιών Α' Δημοτικού;
Κενά Δημοτικού
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
Την ώρα που το 4ο κύμα της πανδημίας σαρώνει τη χώρα και οι προβλέψεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, λόγω και της υψηλής μεταδοτικότητας των μεταλλάξεων, τα σχολεία ανοίγουν...
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ως «άγιο δισκοπότηρο» της ελληνικής εκπαίδευσης
Στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας δεν υπάρχει καθόλου το ταξίδι, υπάρχει μόνο ο προορισμός. Από το προνήπιο ένα παιδί αντιμετωπίζεται ως ένας ακόμα υποψήφιος για την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια...
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ως «άγιο δισκοπότηρο» της ελληνικής εκπαίδευσης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας