• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.6°C / 15.8°C
    0 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.3°C / 12.5°C
    0 BF
    70%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.0°C / 16.8°C
    5 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 8.1°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 12.4°C
    2 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.2°C / 11.5°C
    1 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.4°C / 7.3°C
    1 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.4°C / 15.6°C
    2 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.5°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 17.1°C
    5 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    4 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    6°C 5.9°C / 8.5°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.5°C / 12.2°C
    1 BF
    82%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    2 BF
    82%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 15.4°C
    1 BF
    63%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    12°C 8.3°C / 16.5°C
    2 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 7.7°C / 12.2°C
    2 BF
    56%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    1 BF
    66%
EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας

  • A-
  • A+

Σε λίγες ημέρες θα χτυπήσει το κουδούνι για ακόμη μια σχολική χρονιά για χιλιάδες παιδιά στην Ελλάδα, με την Κυβέρνηση δυστυχώς να φαίνεται έτοιμη, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, να «τζογάρει» για ακόμη μια φορά. Δεν είναι δυνατόν, τη στιγμή που η κοινωνία μας βρίσκεται σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο σταυροδρόμι, με την αντιπαράθεση μεταξύ εμβολιασμένων-ανεμβολίαστων τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τους μαθητές να βασίζονται σε μια αδικαιολόγητη πρόνοια ότι όλα θα πάνε καλά!

Βεβαίως, όλοι μας ευχόμαστε η επιδημιολογική κατάσταση της χώρας  μας να μειώνεται μέρα με την ημέρα, όμως θα πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός, ότι για να συμβεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να είχαν προβλεφθεί σημαντικές παράμετροι.

Ειδικότερα, δεν μπορώ να κατανοήσω για ποιον λόγο, το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα η κα.Κεραμέως επιμένει ιδεοληπτικά και σταθερά στη χάραξη μιας πολιτικής που μόνο αρνητικά αποτελέσματα θα έχει για το σύνολο της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Από τη μια έχουμε την ασφυκτική πίεση ψυχολογικής και οικονομικής φύσεως σε γονείς και ανήλικους μαθητές για την αγορά και χρησιμοποίηση της μάσκας εντός των σχολείων, και από την άλλη η ακατανόητη απόφαση του Υπ. Παιδείας για μη άμεσο περιορισμό των κρουσμάτων εάν και εφόσον αυτά εκδηλωθούν εντός μιας σχολικής αίθουσας.

Παράλληλα, υπό αυτό το πρίσμα, είναι απορίας άξιο το γεγονός, ότι οι συστάσεις για το είδος της μάσκας που θα πρέπει να χρησιμοποιούν οι μαθητές «στέλνουν» τους γονείς από τις υφασμάτινες μάσκες… στις χειρουργικές ή και στις Ν95. Βέβαια κανείς δεν έχει συνυπολογίσει το κόστος αυτό, με πρόχειρους υπολογισμούς για μια οικογένεια 2 παιδιών να είναι 60 ευρώ/μήνα, μόνο για την 5μερη παρουσία τους στο σχολείο, δίχως να υπολογιστεί σε αυτό το κόστος οι δραστηριότητες των παιδιών κατά τις απογευματινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα.

Πάμε τώρα και στα δύο βασικά ερωτήματα για τα οποία το Υπ. Παιδείας λίγα εικοσιτετράωρα πριν ανοίξουν οι σχολικές αίθουσες δεν έχει απαντήσει ακόμη. Πρώτον δεν γνωρίζουμε μέχρι τώρα, εάν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι οφείλουν να προσέρχονται στην εργασία τους με πιστοποιητικό εμβολιασμού, βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορονοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη του εργαζομένου, θα αντιμετωπίσουν κυρώσεις όπως και υγειονομικοί.

Ειδικότερα, δεν υπάρχει μνεία για αναστολή της εργασιακής τους ιδιότητας, για όσους δεν προχωρούν σε εμβολιασμό, με την Κυβέρνηση να «κλείνει τα αυτιά» της και να «γυρίζει πλευρό» για ακόμη μια φορά, φοβούμενη αντιδράσεις και έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού της ενδεχομένως πολιτικά κριτήρια!

Είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο να συμμετάσχει η εκπαιδευτική κοινότητα εμπράκτως στη μάχη ενάντια στην πανδημία του κορονοϊού, δεδομένου ότι και αυτή η επαγγελματική κάστα, αλλά και οι γιατροί βρίσκονται στη πρώτη γραμμή βάση ποσοστών έκθεσης σε κρούσματα κορονοϊού.

Δεύτερον και πολύ σημαντικό, ουδείς έχει απαντήσει από την Κυβέρνηση για ποιον λόγο ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα Covid-19 στο 50%+1 μαθητές του.

Με ποια λογική, δεν θα έχει υπάρξει διασπορά σε περισσότερα κρούσματα εξαρχής και για ποιος είναι ο λόγος που πάρθηκε a priori αυτό το μέτρο; Είναι αιτία η άμβλυνση των αρνητικών απότοκων της κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω κορονοϊού; Διότι, όπως μαθαίνω σιγά- σιγά κάτι τέτοιο θα αρχίσει να διαρρέει η Κυβέρνηση. Λυπηρό μετά από τόσους μήνες εγκλεισμού των μαθητών με 200-300 κρούσματα πανελληνίως να χρησιμοποιείται με τέτοιο ανήθικο τρόπο η μαθητική κοινότητα.

Υποκρισία, περίσσια σιγουριά που δεν συνοδεύεται από επίσημα στοιχεία, αλλά και αλαζονεία, αποτελούν το τρίπτυχο που θα συνοδεύσει την κυβέρνηση τους επόμενους μήνες, με την κοινωνία όμως να μην «τρώει κουτόχορτο» και «γαλάζια προπαγάνδα ευημερίας» πλέον.

Αποτύχατε, ζητήσατε συγγνώμες αλλά δυστυχώς μετά από δύο χρόνια, ξεκινάτε μια νέα σχολική χρονιά τζογάροντας την υγεία των παιδιών μας. Θα μας βρείτε απέναντι σας.
 

*Ο Λευτέρης Χρυσοφάκης είναι πολιτευτής με το Κίνημα Αλλαγής, Μέλος στη Γραμματεία Τομέα Ναυτιλίας ΚΙΝΑΛ, Επιχειρηματίας στον κλάδο της Ναυτιλίας και της Εστίασης

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γαλάζια «κανονικότητα» και εκπαιδευτική ανισότητα
Μεγαλόστομες διακηρύξεις προθέσεων, αναχρονισμοί και αντιφάσεις περιμένουν και φέτος μαθητές και φοιτητές με την έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς.
Γαλάζια «κανονικότητα» και εκπαιδευτική ανισότητα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
Tο υπουργείο Παιδείας με μεθοδικότητα προχωρά σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ προετοιμάζει τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παράλληλη στήριξη σε μαθητές
Διανύουμε ένα χρόνο πανδημίας και η παράλληλη στήριξη στα σχολεία παραμένει ανοργάνωτη και χωρία καμία μέριμνα.
Παράλληλη στήριξη σε μαθητές
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
Το θέμα το βασικό είναι ότι εμμονικά αρνούνται να πάρουν μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και των οικογενειών τους.
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας