• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.2°C / 24.1°C
    1 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.0°C / 22.4°C
    2 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.0°C / 22.3°C
    1 BF
    54%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 19.2°C
    0 BF
    62%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    0 BF
    72%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.5°C / 21.8°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.2°C / 16.7°C
    2 BF
    48%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 20.6°C
    1 BF
    52%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.4°C / 24.2°C
    2 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.9°C / 21.9°C
    1 BF
    43%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.1°C / 24.9°C
    3 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 16.6°C / 21.8°C
    1 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.5°C / 16.9°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.5°C / 18.9°C
    1 BF
    45%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 17.8°C / 24.3°C
    2 BF
    67%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.4°C / 24.3°C
    1 BF
    55%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.3°C / 21.0°C
    1 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.2°C / 22.5°C
    0 BF
    97%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    29%

φωτογραφία αρχείου

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Για Α.Ε. και όχι για σχολεία η «αξιολόγηση» που προωθεί η Κεραμέως

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στη σκιά του αποκλεισμού 20.000 υποψήφιων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αποδεικνύεται «αμετανόητη»: Με κύρια αιχμή την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, η Υπουργός Παιδείας συνεχίζει «ακάθεκτη», φέρνοντας προς ψήφιση στη Βουλή (σ.σ. η ψηφοφορία αναμένεται την Τετάρτη 28 Ιουλίου στην Ολομέλεια) ένα ακόμη αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο ενάντια στα συμφέροντα συνολικά της δημόσιας εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού κόσμου.

Εν μέσω θέρους και πανδημίας, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα, επιχειρεί να νομοθετήσει μια «προκλητική» και τιμωρητική αξιολόγηση σε βάρος των πραγματικών προσόντων των διδασκόντων και των εκπαιδευτικών, δίνοντας προκλητικές υπερεξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα και κατατάσσοντας τους εκπαιδευτικούς σε «καλούς», «μέτριους» και «κακούς».

Με κύρια «όργανα» για την εφαρμογή της πολιτικής του Υπουργείου τον Διευθυντή του Σχολείου, τον Περιφερειακό Διευθυντή και τον Επόπτη Ποιότητας, οι οποίοι αναλαμβάνουν να μεταφέρουν την πίεση «προς τα κάτω» και να διεκπεραιώσουν λειτουργίες αξιολόγησης εκπαιδευτικών και στελεχών δημιουργώντας χώρο για αθέμιτες συναλλαγές και προσωπικές εύνοιες και αντεκδικήσεις.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο διευθυντής θα αποφασίζει σχεδόν για τα πάντα: Από την ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών (αρ. 101), την ενδοσχολική επιμόρφωση (αρ.95), τον ορισμό υποδιευθυντών (άρ.37, π.9), των υπευθύνων για κάθε μάθημα/τάξη, μεντόρων, υπευθύνων μαθητείας στα ΕΠΑΛ., αποδυναμώνοντας κάθε συλλογική έκφραση, και κυρίως τον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος είναι εκείνος που διασφαλίζει, αδιαμφισβήτητα, το στοιχείο της συλλογικότητας και της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, η παντελής απουσία των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου μηδενίζει και την ελάχιστη δυνατότητα του οργανωμένου κλάδου των εκπαιδευτικών να παρέμβει στις διαδικασίες διασφαλίζοντας αντικειμενικότητα και διαφάνεια.

Είναι απολύτως σαφές ότι η πρόβλεψη της άσκησης πειθαρχικού ελέγχου από τον Διευθυντή/Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας προς τους υφισταμένους του κινείται ενάντια στη διασφάλιση κλίματος συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ των εκπαιδευτικών. Η Υπουργός φθάνει μάλιστα στο σημείο να προβλέπει ρητά ότι η παράλειψη εκτέλεσης αυτού του υπηρεσιακού καθήκοντος, συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, ενισχύοντας το τιμωρητικό πνεύμα του νομοσχεδίου.

Πρέπει να υπογραμμίσουμε σε όλους τους τόνους ότι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί δεν αρνούνται την αξιολόγηση. Ο εκπαιδευτικός κόσμος - παρά τις προσπάθειες της Υπουργού να πείσει για το αντίθετο - είναι υπέρ μιας αξιολόγησης με κύρια χαρακτηριστικά την διασφάλιση της αντικειμενικότητας, την παροχή κινήτρων, την συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αυτοβελτίωση και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του εκπαιδευτικού.

Οι φωτογραφικές διατάξεις του νομοσχεδίου που φέρνουν ως προσόντα αξιολόγησης μέχρι και …συγγραφικό έργο ή συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της αξιολόγησης που προωθεί η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Στις συνθήκες αυτές και υπό την πίεση που ασκείται από τις πολιτικές του Υπουργείου, οι σημερινοί εκπαιδευτικοί αντί να επικουρούνται στην καθημερινή προσπάθεια τους να ρίχνουν το βάρος στη διδασκαλία εξάπτοντας διαρκώς το ενδιαφέρον, τη φαντασία και τα πιο ευγενή αισθήματα των μαθητών και των παιδιών, στην πραγματικότητα ωθούνται εμμέσως αλλά σαφώς σε ένα αέναο «κυνήγι» προσόντων μόνο και μόνο για να μην τύχουν κάποιας δυσμενούς μεταχείρισης.

Σε μια τέτοια περίοδο θα είχε ενδιαφέρον να διεξαχθεί μια σοβαρή έρευνα για τα ποσά που εξαναγκάζονται να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί για πανάκριβα μεταπτυχιακά σε Πανεπιστήμια εσωτερικού και εξωτερικού, και για τις ατελείωτες ώρες που ξοδεύουν μετά το πέρας του ωραρίου τους για να ανταποκριθούν στα προσόντα που –πλαγίως μεν αλλά καταναγκαστικά- τούς επιβάλλονται. Με μια λέξη, το νομοσχέδιο παίρνει «άριστα» για μια θατσερική Κυβέρνηση που οραματίζεται την «αξιολόγηση» μιας Ανώνυμης Εταιρείας, αλλά δεν πιάνει ούτε την «ελάχιστη βάση» για ένα δημόσιο Σχολείο όπως το οραματίζονται και επιβάλλουν οι πραγματικές ανάγκες μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.


*Βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

ΑΠΟΨΕΙΣ
Το φάντασμα των Πανεπιστημίων
Ποιος είναι τελικά αυτός ο δαίμονας που έχει βαλθεί να διαλύσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση και αναγκάζει την κυβέρνηση σε αυτές τις, χωρίς αμφιβολία, αυτοκτονικές πολιτικά, κινήσεις;
Το φάντασμα των Πανεπιστημίων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπουργείο Παιδείας: από το κακό στο χειρότερο και πολύ κοντά στο μαύρο
Εάν το σχέδιο που δημοσιοποίησε το υπουργείο Παιδείας ψηφιστεί και υλοποιηθεί, το μέλλον του δημόσιου Πανεπιστημίου προδιαγράφεται ζοφερό, κυρίως λόγω της μακροπρόθεσμης ζημίας που θα προκαλέσουν οι συνέπειες.
Υπουργείο Παιδείας: από το κακό στο χειρότερο και πολύ κοντά στο μαύρο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μια κρίσιμη στιγμή για το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο
Το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας κινείται σε μια λογική ακραίου αυταρχισμού και επιβολής πρωτοφανών αστυνομικών μέτρων για οποιαδήποτε δημοκρατική χώρα
Μια κρίσιμη στιγμή για το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανεπιστήμιο Κεραμέως, για λίγους και εκλεκτούς!
Τέσσερις μήνες μετά την έναρξη μιας περίεργης και «ιδιαίτερης» σχολικής χρονιάς, με μαθητές, εκπαιδευτικούς και οικογένειες όλους έγκλειστους και αποκλεισμένους, η κυβέρνηση της ΝΔ βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία...
Πανεπιστήμιο Κεραμέως, για λίγους και εκλεκτούς!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η αριθμητική της εξουσίας στο υπ. Παιδείας (όπου 555>574)
Η συρρίκνωση των ελληνικών πανεπιστημίων την περίοδο 2010 – 2015 ήταν αποτέλεσμα συνειδητών πολιτικών επιλογών που υλοποιήθηκαν με πρόσχημα τις μνημονιακές δεσμεύσεις.
Η αριθμητική της εξουσίας στο υπ. Παιδείας (όπου 555>574)
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Συμβόλαιο θανάτου» για τα πανεπιστήμια
Το υπουργείο Παιδείας «πριονίζει τις ρίζες» των δημόσιων ΑΕΙ-ΤΕΙ προωθώντας τάχιστα την ιδιωτικοποίησή τους με μοχλό τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση.
«Συμβόλαιο θανάτου» για τα πανεπιστήμια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας