• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.2°C / 32.0°C
    1 BF
    39%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.6°C / 29.0°C
    0 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.0°C / 26.5°C
    1 BF
    43%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 23.1°C
    0 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    73%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.0°C / 28.3°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.4°C / 24.4°C
    1 BF
    34%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 21.6°C
    2 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.9°C / 27.9°C
    0 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.9°C / 29.1°C
    2 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.6°C / 28.5°C
    0 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 25.5°C
    0 BF
    73%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    32°C 25.5°C / 31.7°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 30.8°C
    2 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.4°C / 32.2°C
    1 BF
    41%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 21.3°C / 28.8°C
    0 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.7°C / 29.0°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.8°C / 19.8°C
    2 BF
    37%
EUROKINISSI

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αυτή είναι η κατάσταση για το Υπουργείο Παιδείας, που ασκεί μια εκπαιδευτική πολιτική με όρους βγαλμένους από το χρονοντούλαπο της φιλελεύθερης ιστορίας. Μάλιστα ο εμπαιγμός απογειώνεται με τον τίτλο του νομοσχεδίου, με τίτλο «για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών». Προς το παρόν, αυτό που καταφέρνει το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, είναι να πλήττουν και να έρχονται αντιμέτωποι με μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τοπικές κοινωνίες.

Η κορυφή του παγόβουνου είναι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που αφήνει εκτός πανεπιστημίων το 1/3 των υποψηφίων. Μάλιστα υποψήφιους με 20.000 μόρια που δεν μπορούν να δηλώσουν την πρώτη τους επιλογή, υποψήφιους με 9000 μόρια που δεν έχουν δικαίωμα να καταθέσουν μηχανογραφικό και άλλα ευτράπελα που έχουν αναφερθεί τις τελευταίες μέρες.

Πέραν των καθυστερήσεων και των οργανωτικών αστοχιών, το... «δωράκι» για τους κολλεγιάρχες έγινε γκρεμός, αφού η στοχοπροσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των ταξικών φραγμών στην Παιδεία δεν της επέτρεψε να δει το πολεμικό τοπίο που θα διαμορφωνόταν. Ή απλά αδιαφόρησε. Μάλιστα σε μια τέτοια χρονιά, όπως η φετινή, που γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές πέρασαν έναν γολγοθά. Και τώρα να κάνει πίσω το Υπουργείο; Θα είναι σα να αποδέχεται την αποτυχία και να πηγαίνει στο ρέμα. Να κάνει μπροστά; Εκεί την περιμένει ο γκρεμός των αντιδράσεων. Φανταστείτε να αρχίσουν να κλείνουν και πανεπιστημιακά τμήματα, τι έχει να γίνει...

Το υπόλοιπο παγόβουνο; Εκεί είναι που βρίσκεται όλη η καρδιά της πολιτικής της ΝΔ. Εκεί βρίσκεται το γκρέμισμα του δημόσιου σχολείου, ο ταξικός διαχωρισμός των παιδιών ανάλογα με το πορτοφόλι των γονιών τους και ο στραγγαλισμός των εκπαιδευτικών μέσω του πειθαναγκασμού της εκδικητικής αξιολόγησης.

Οι στόχοι της κυβέρνησης δεν είναι καινούριοι, ούτε ήταν κρυφοί μέχρι χτες. Με ωραίες λέξεις μακιγιάρει ένα μελλοντικό πτώμα που θα είναι στην υπηρεσία της αγοράς και θα αναπαράγει τις κοινωνικές ανισότητες αφήνοντας αμόρφωτη την πλειοψηφία των νέων ανθρώπων και δημιουργώντας υποταγμένους εργαζόμενους, χωρίς κριτική σκέψη και δυνατότητα αντίστασης. Ας το κάνουμε σαφές: Δεν είναι κάποιες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Είναι η ταφόπλακα της δημόσιας εκπαίδευσης. Και πρέπει να αποσυρθεί.

*Μαθηματικός

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η επιστροφή του «Μαυρογιαλουρισμού» στην εκπαίδευση
Το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει καθημερινές οι καταγγελίες για τη λειτουργία διαφόρων "δοτών" Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε αρκετές περιοχές, που επαναφέρουν μεθόδους οι οποίες ανήκουν σε άλλες...
Η επιστροφή του «Μαυρογιαλουρισμού» στην εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
Ενώ το υπουργείο δεν έκανε καμία ενέργεια για να οργανωθεί σωστά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ενώ δεν προχώρησε σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, έρχεται τώρα να δηλώσει το ενδιαφέρον του για τη «βελτίωση του...
Αξιολογώντας την αξιολόγηση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αξιοπρέπεια και ισοτιμία
Αν θέλουμε ως χώρα να θεωρούμαστε προοδευτικοί και πολιτισμένοι, θα πρέπει να δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους τους ανθρώπους να συμμετέχουν στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να άρουμε τα εμπόδια, αντί να δημιουργούμε...
Αξιοπρέπεια και ισοτιμία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας