• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.2°C / 11.3°C
    2 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.9°C / 9.9°C
    0 BF
    48%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.1°C / 15.0°C
    4 BF
    52%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    1 BF
    40%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.9°C / 8.5°C
    3 BF
    39%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.2°C / 9.3°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.5°C / 5.4°C
    0 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.3°C / 13.6°C
    1 BF
    44%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.5°C / 13.8°C
    4 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 11.8°C
    5 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 9.6°C
    2 BF
    81%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 12.5°C / 12.5°C
    3 BF
    69%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 11.5°C
    0 BF
    55%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.3°C / 11.5°C
    1 BF
    83%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.8°C / 10.4°C
    2 BF
    34%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 8.4°C / 11.5°C
    0 BF
    69%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 7.1°C / 7.3°C
    0 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.0°C / 10.0°C
    2 BF
    65%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.8°C / 5.8°C
    2 BF
    30%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας

  • A-
  • A+

Είμαι μητέρα διδύμων που έδωσαν φέτος πανελλήνιες και είχα τη χαρά να τα δω και τα δύο να αριστεύουν, μετά από μια πολύ δύσκολη χρονιά. Αυτά ώς τη στιγμή που βγήκαν τα αποτελέσματα των ειδικών μαθημάτων ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, καθότι η κόρη μου είχε το όνειρο από μικρή να σπουδάσει στην Αρχιτεκτονική. Οι επιδόσεις της ήταν 18.1 στο γραμμικό και 12.47 στο ελεύθερο. Μετά τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των παιδιών βλέπουμε ότι οι ΕΒΕ στα δύο μαθήματα μπορεί να κυμανθούν από 13.5-15.5!

Κατόπιν αυτού συνειδητοποιούμε ότι στα ειδικά μαθήματα, η ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) δεν συμψηφίζεται, σε αντίθεση με τα τέσσερα κανονικά μαθήματα που δίνουν οι υποψήφιοι. Καταλαβαίνουμε με έναν πρόχειρο υπολογισμό ότι πιθανότατα η ΕΒΕ στο ελεύθερο σχέδιο είναι αρκετά μεγαλύτερη από την επίδοση της κόρης μου. Οι περισσότερες σχολές έχουν ως συντελεστή το 1 ή το 0.90 που μάλλον κι αυτό για μας δεν είναι αρκετό. Αφού κάνουμε κάποιους πρόχειρους υπολογισμούς, συμπεραίνουμε ότι η κόρη μου θα διεκδικήσει μία θέση αποκλειστικά και μόνο στην Αρχιτεκτονική των Ιωαννίνων, αφού μόνο αυτή έχει συντελεστή στο ειδικό μάθημα 0.8. Ολα αυτά έχοντας συγκεντρώσει 20.795 μόρια! Αν κατοχυρώσει μία θέση εκεί, κατά πάσα πιθανότητα θα πάρει μετεγγραφή λόγω του αδερφού της, που με βάση τα μόριά του εισάγεται στο ΕΜΠ ή στο ΑΠΘ. Ετσι η κόρη μου θα παίρνει μετεγγραφή χάρη στον αδερφό της σε ένα τμήμα από του οποίου τη βάση θα έχει σαφώς περισσότερα μόρια.

Σας ρωτώ λοιπόν, κυρία Κεραμέως, τι θεωρείτε άριστο; Και με ποια λογική οι ΕΒΕ συμψηφίζονται στα κανονικά μαθήματα, ενώ στα ειδικά όχι; Και τι απαιτήσεις πρέπει να έχετε για ένα μάθημα που δεν διδάσκεται στα περισσότερα Λύκεια και οι οικογένειες των παιδιών που ενδιαφέρονται πρέπει να πληρώσουν αδρά δασκάλους εκτός σχολείου για να προετοιμαστούν, έχοντας μάλιστα σήμερα περάσει μιάμιση χρονιά με καραντίνες, που έκαναν σαφώς πιο δύσκολη ή και αδύνατη την πρόσβαση στα μαθήματα;

Παραδοσιακά εδώ και 20 ίσως και πλέον χρόνια, ίσχυε η βάση του δέκα ως περιορισμός για κάθε ειδικό μάθημα ξεχωριστά για να εισαχθείς στην Αρχιτεκτονική, αλλά μάλλον αυτό δεν ήταν αρκετό. Σκέφτομαι πόσα παιδιά μπορεί να έχουν πρόβλημα στο ένα ή και στο άλλο μάθημα σε σχέση με την ΕΒΕ. Ακόμη, αναρωτιέμαι με ποια λογική έθεσε ως προαπαιτούμενο το ΔΠΘ τον συντελεστή 1.1, αφού μάλλον θα το οδηγήσει σε μονοψήφιο αριθμό εισακτέων.

Φέτος είναι η πρώτη φορά που ψηφίζονται αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και εφαρμόζονται την ίδια χρονιά. Οι συντελεστές που επέλεξαν οι σχολές για την ΕΒΕ έγιναν γνωστοί τον Μάιο! Και δεν μπορώ να μην αναρωτηθώ ποια μπορεί να είναι η σκοπιμότητα σε όλο αυτό και αν ήταν στοχευμένο. Ιδιαιτέρως ύστερα από την εξίσωση των πτυχίων Αρχιτεκτονικής των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων.

Τι επιδιώκετε, κυρία Κεραμέως για τις Αρχιτεκτονικές; Να μείνουν χωρίς εισακτέους και να κλείσουν; Κι όλο αυτό προς όφελος ποιων; Ποιους εξυπηρετείτε;

Πάντως σίγουρα καθόλου δεν είναι όλο αυτό προς όφελος των παιδιών μας. Προσωπικά, μετατρέψατε έναν άθλο, μια επιτυχία ζωής, σε κόλαση, από τη στιγμή που συνειδητοποιήσαμε τι πρόκειται να συμβεί. Και πιστέψτε με, είναι πολλά τα παιδιά που θα πάρουν την ίδια αν όχι μεγαλύτερη απογοήτευση, όταν θα επιλέγουν ένα τμήμα στο μηχανογραφικό τους και αυτό θα το απορρίπτει.

Λυπάμαι γιατί δημιουργείτε στην Παιδεία ένα περιβάλλον τιμωρητικό και ανάλγητο, που πραγματικά έτσι ποτέ δεν αποδίδει. Αλλά μάλλον αυτό δεν σας ενδιαφέρει καθόλου.


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 17/07/2021.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
Προφανώς, ο πλούσιος «στούρνος» θα πάρει πτυχίο. Αλλά ο φτωχός «στούρνος» θα μείνει στούρνος και φτωχός. Το εκπαιδευτικό λειτουργεί ως σύστημα επιλογής και προνομιακής μεταχείρισης των προνομιούχων.
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
Η υπουργός και η κυβέρνηση πρέπει να ενημερώσουν με ειλικρίνεια τον λαό, αντί του να προσπαθούν να βρουν εξιλαστήρια θύματα και με ανήθικο τρόπο να στιγματίζουν τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις στις...
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης στοχεύουουν στη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Αρκαλοχωρίου απέστειλαν επιστολή για να καταθέσουν δύο αιτήματά τους προς την υπουργό Παιδείας.
Ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάτι βράζει στα σχολεία
Το δημόσιο σχολείο δεν μας δωρίζεται. Και επειδή είναι δημόσιο, δεν σημαίνει ότι είναι ταγμένο να παρέχει φτωχές υπηρεσίες για φτωχούς. Αλλά η κυβέρνηση και η υπουργός έχουν άλλη άποψη.
Κάτι βράζει στα σχολεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας