• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.6°C / 27.3°C
    0 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.6°C / 23.8°C
    0 BF
    81%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.0°C / 24.9°C
    1 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 19.7°C
    0 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.4°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.1°C / 22.5°C
    2 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.2°C / 17.9°C
    2 BF
    63%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 24.6°C
    1 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.7°C / 27.2°C
    0 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.5°C / 26.8°C
    3 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.3°C / 27.3°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    2 BF
    89%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 21.5°C
    0 BF
    68%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.5°C / 23.4°C
    2 BF
    51%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 19.8°C / 26.0°C
    1 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.8°C / 28.1°C
    2 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    22°C 19.9°C / 22.1°C
    2 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.8°C / 23.2°C
    1 BF
    89%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    1 BF
    80%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τώρα και για τους εκπαιδευτικούς, μόρια αντί για αμοιβή!

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μετά τα ρεπό του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη (στη θέση της αμοιβής για υπερωριακή εργασία), έρχονται τα μόρια της υπουργού Νίκης Κεραμέως αντί για αμοιβή σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να εργαστούν μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση φροντίζει να εργάζονται εθελοντικά και αμισθί αυτοί που μορφώνουν τα παιδιά μας… και με αύξηση αυτοί που τα δέρνουν!

Συγκεκριμένα:

Τη λειτουργία «εκπαιδευτικών ομίλων» μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα ο χρόνος απασχόλησης των εκπαιδευτικών-υπεύθυνων των ομίλων δεν θα προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά θα συνεκτιμάται κατά την ατομική τους αξιολόγηση.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα ορίζονται από τους διευθυντές ή προϊσταμένους της σχολικής μονάδας.

Αναλυτικά τι προβλέπει το άρθρο 84:

Λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων - Υπεύθυνοι εκπαιδευτικών ομίλων

  1. Με απόφαση του διευθυντή ή του προϊσταμένου της σχολικής μονάδας των Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων δύναται να αποφασίζεται η συγκρότηση και η λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Σχολικού Συμβουλίου και της οικείας δημοτικής αρχής. Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι των Δημοτικών σχολείων δύναται να συγκροτούνται και να λειτουργούν και κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος της σχολικής μονάδας.
  2. Για κάθε εκπαιδευτικό όμιλο που συγκροτείται ορίζεται με απόφαση του διευθυντή ή προϊσταμένου της σχολικής μονάδας ένας εκπαιδευτικός ως υπεύθυνος του εκπαιδευτικού ομίλου. Η επιλογή των υπευθύνων των εκπαιδευτικών ομίλων πραγματοποιείται μεταξύ των εκπαιδευτικών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων. Ο χρόνος που οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικών ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία τους δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης.
  3. Οι διευθυντές ή οι προϊστάμενοι περισσότερων σχολικών μονάδων δύνανται να αποφασίζουν για τη συγκρότηση και τη λειτουργία κοινού εκπαιδευτικού ομίλου ή ομίλων.

Η ιδέα για εθελοδουλία έχει παρελθόν

Δεν έχουν βέβαια ξεχαστεί οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, στην τηλεόραση της ΕΡΤ στα τέλη Ιουλίου του 2015, που αφορούσαν το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και τους διορισμούς και τις προσλήψεις για την κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολικών μονάδων.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας δήλωνε τότε ότι «η χώρα βρίσκεται σε κρίση, όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μία ή δύο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι θα το δεχτεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».

Ωστόσο ο πρώτος διδάξας, τουλάχιστον στο επίπεδο των προθέσεων, ήταν ένας υπουργός Παιδείας λίγα χρόνια πριν. Να το θυμίσουμε:

Συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2014, την ώρα που η εκπαίδευση διαλυόταν υπό το βάρος των περικοπών και των τεράστιων κενών, ο τότε υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος προχώρησε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία για να καλύψει τις ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία. Δήλωσε ότι σκέφτεται να καλέσει εκπαιδευτικούς να εργαστούν… δωρεάν με αντάλλαγμα μόρια που θα τους βοηθήσουν να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης όταν -και εφόσον- γίνουν προσλήψεις!

Την πρωτοφανή αυτή σκέψη εξέφρασε στα «Νέα» ο Ανδρέας Λοβέρδος:

«Απομένουν ακόμη 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια» έλεγε ο Ανδρέας Λοβέρδος. «Αξεπέραστο το πρόβλημα λοιπόν. Τι να κάνω; Προσπαθώ κατ’ αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του. Να δουλέψει χωρίς λεφτά για να καλυφθούν τα κενά, εθελοντικά δηλαδή, με αντάλλαγμα κάποια μόρια που θα τον βοηθήσουν όταν γίνουν προσλήψεις».

ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
Tο υπουργείο Παιδείας με μεθοδικότητα προχωρά σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ προετοιμάζει τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
Η εισαγωγή του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου έρχεται να χτυπήσει τον ενιαίο χαρακτήρα των αναλυτικών προγραμμάτων, ενώ την ίδια ώρα θα ανοίξει πεδίο μεγάλων κερδών για τους ιδιωτικούς φορείς.
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων
Η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.
Ψηφιακή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κατάταξη των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας