• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 0.6°C / 4.1°C
    1 BF
    62%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    0°C -2.1°C / 1.6°C
    4 BF
    56%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.0°C / 5.7°C
    3 BF
    38%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.1°C / -2.1°C
    1 BF
    43%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.1°C / -1.1°C
    3 BF
    64%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    0°C -3.0°C / 0.9°C
    3 BF
    46%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -5°C -5.6°C / -2.7°C
    3 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 0.7°C / 4.0°C
    2 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 7.0°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.7°C / 1.7°C
    4 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 3.5°C
    6 BF
    80%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    0°C -0.4°C / -0.4°C
    6 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.6°C / 6.6°C
    5 BF
    43%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.5°C / -0.1°C
    2 BF
    43%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C -0.5°C / 1.2°C
    2 BF
    72%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    5°C 2.8°C / 5.4°C
    3 BF
    41%
  • Χαλκίδα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    2°C 0.8°C / 3.7°C
    4 BF
    65%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.1°C / 0.4°C
    3 BF
    50%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -2.3°C / 1.7°C
    4 BF
    61%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    -5°C -5.2°C / -5.2°C
    2 BF
    76%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τώρα και για τους εκπαιδευτικούς, μόρια αντί για αμοιβή!

  • A-
  • A+

Μετά τα ρεπό του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη (στη θέση της αμοιβής για υπερωριακή εργασία), έρχονται τα μόρια της υπουργού Νίκης Κεραμέως αντί για αμοιβή σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να εργαστούν μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση φροντίζει να εργάζονται εθελοντικά και αμισθί αυτοί που μορφώνουν τα παιδιά μας… και με αύξηση αυτοί που τα δέρνουν!

Συγκεκριμένα:

Τη λειτουργία «εκπαιδευτικών ομίλων» μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Μάλιστα ο χρόνος απασχόλησης των εκπαιδευτικών-υπεύθυνων των ομίλων δεν θα προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά θα συνεκτιμάται κατά την ατομική τους αξιολόγηση.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα ορίζονται από τους διευθυντές ή προϊσταμένους της σχολικής μονάδας.

Αναλυτικά τι προβλέπει το άρθρο 84:

Λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων - Υπεύθυνοι εκπαιδευτικών ομίλων

  1. Με απόφαση του διευθυντή ή του προϊσταμένου της σχολικής μονάδας των Δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων δύναται να αποφασίζεται η συγκρότηση και η λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Σχολικού Συμβουλίου και της οικείας δημοτικής αρχής. Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι των Δημοτικών σχολείων δύναται να συγκροτούνται και να λειτουργούν και κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος της σχολικής μονάδας.
  2. Για κάθε εκπαιδευτικό όμιλο που συγκροτείται ορίζεται με απόφαση του διευθυντή ή προϊσταμένου της σχολικής μονάδας ένας εκπαιδευτικός ως υπεύθυνος του εκπαιδευτικού ομίλου. Η επιλογή των υπευθύνων των εκπαιδευτικών ομίλων πραγματοποιείται μεταξύ των εκπαιδευτικών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για την ανάληψη των σχετικών καθηκόντων. Ο χρόνος που οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικών ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία τους δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης.
  3. Οι διευθυντές ή οι προϊστάμενοι περισσότερων σχολικών μονάδων δύνανται να αποφασίζουν για τη συγκρότηση και τη λειτουργία κοινού εκπαιδευτικού ομίλου ή ομίλων.

Η ιδέα για εθελοδουλία έχει παρελθόν

Δεν έχουν βέβαια ξεχαστεί οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, στην τηλεόραση της ΕΡΤ στα τέλη Ιουλίου του 2015, που αφορούσαν το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και τους διορισμούς και τις προσλήψεις για την κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολικών μονάδων.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας δήλωνε τότε ότι «η χώρα βρίσκεται σε κρίση, όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μία ή δύο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι θα το δεχτεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».

Ωστόσο ο πρώτος διδάξας, τουλάχιστον στο επίπεδο των προθέσεων, ήταν ένας υπουργός Παιδείας λίγα χρόνια πριν. Να το θυμίσουμε:

Συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2014, την ώρα που η εκπαίδευση διαλυόταν υπό το βάρος των περικοπών και των τεράστιων κενών, ο τότε υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος προχώρησε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία για να καλύψει τις ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία. Δήλωσε ότι σκέφτεται να καλέσει εκπαιδευτικούς να εργαστούν… δωρεάν με αντάλλαγμα μόρια που θα τους βοηθήσουν να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης όταν -και εφόσον- γίνουν προσλήψεις!

Την πρωτοφανή αυτή σκέψη εξέφρασε στα «Νέα» ο Ανδρέας Λοβέρδος:

«Απομένουν ακόμη 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια» έλεγε ο Ανδρέας Λοβέρδος. «Αξεπέραστο το πρόβλημα λοιπόν. Τι να κάνω; Προσπαθώ κατ’ αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του. Να δουλέψει χωρίς λεφτά για να καλυφθούν τα κενά, εθελοντικά δηλαδή, με αντάλλαγμα κάποια μόρια που θα τον βοηθήσουν όταν γίνουν προσλήψεις».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο εφιάλτης των μαζικών συγχωνεύσεων
Η Εκθεση Πισσαρίδη που υλοποιείται βήμα βήμα εδώ και έναν χρόνο προωθεί μεταξύ άλλων συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Ο εφιάλτης των μαζικών συγχωνεύσεων
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
Tο υπουργείο Παιδείας με μεθοδικότητα προχωρά σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ προετοιμάζει τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση
Η εισαγωγή του θεσμού του πολλαπλού βιβλίου έρχεται να χτυπήσει τον ενιαίο χαρακτήρα των αναλυτικών προγραμμάτων, ενώ την ίδια ώρα θα ανοίξει πεδίο μεγάλων κερδών για τους ιδιωτικούς φορείς.
Διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση και επιχειρηματική διείσδυση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας