• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.3°C / 37.9°C
    3 BF
    19%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 32.8°C / 37.5°C
    1 BF
    36%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.1°C / 40.4°C
    3 BF
    32%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    38°C 37.9°C / 39.2°C
    3 BF
    17%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 34.1°C
    3 BF
    36%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    35°C 33.5°C / 37.0°C
    3 BF
    14%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 33.4°C / 37.6°C
    1 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    40°C 31.6°C / 40.2°C
    1 BF
    13%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.8°C / 34.9°C
    5 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 35.9°C
    4 BF
    40%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.9°C / 31.4°C
    5 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.7°C / 30.7°C
    2 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 36.9°C
    2 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.5°C / 36.9°C
    3 BF
    26%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.5°C / 40.0°C
    3 BF
    23%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.8°C / 33.8°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.5°C / 38.1°C
    3 BF
    13%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.5°C / 32.7°C
    0 BF
    41%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.8°C / 37.7°C
    3 BF
    38%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    38°C 33.8°C / 38.0°C
    2 BF
    15%
Το ΥΠΑΙΘ φέρνει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Το ΥΠΑΙΘ φέρνει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΑΙΘ, το νομοσχέδιο που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις κρίσεις στελεχών και την λεγόμενη αυτονομία σχεδιάζεται να έρθει στη Βουλή στα τέλη Ιουνίου – αρχές Ιουλίου και να ψηφιστεί εντός του Ιουλίου, μεσοκαλόκαιρα δηλαδή, την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και οι δυνατότητες αντίδρασης των εκπαιδευτικών είναι μικρές.

Τέτοια εποχή εξάλλου, με τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο, θεσμοθετήθηκε και η διττή «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους».

Στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμίσουμε ορισμένες παραμέτρους της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής: Να Θυμίσουμε, λοιπόν, ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό για το 2021 που περιλαμβανόταν στο λεγόμενο «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021» το νομοσχέδιο για την «Αυτονομία σχολικών μονάδων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών και νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης» είχε προγραμματιστεί να έρθει στη Βουλή και να ψηφιστεί στο Α΄ τρίμηνο του 2021.

Οι τραγικές εξελίξεις με την πανδημία και τη διαχείρισή της (δραματική αύξηση των κρουσμάτων, απογείωση των διασωληνωμένων και των νεκρών την περίοδο Ιανουάριος – Απρίλιος 2021), το φούντωμα των φοιτητικών αντιδράσεων και τα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, οι απανωτές αποδοκιμασίες των παρεμβάσεων της Νίκης Κεραμέως από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας (ηλεκτρονική ψηφοφορία, αυτοαξιολόγηση, πρότυπα-πειραματικά), η υπόθεση Λιγνάδη με την εμπλοκή της κυβέρνησης, η «φούρια» να περάσει το αντεργατικό νομοσχέδιο, αλλά και η αρνητική αποτίμηση της κοινής γνώμης στο πρόσωπο της υπουργού Παιδείας (δημοσκόπηση της GPO για λογαριασμό του The Power Game όπου η υπουργός Παιδείας βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των υπουργών της ΝΔ καθώς λαμβάνει 62,6% αρνητικές γνώμες), προφανώς έπαιξαν ρόλο στις καθυστερήσεις και τις αναβολές κατάθεσης του νομοσχεδίου.

Τώρα, καθώς το σχολικό έτος έχει ουσιαστικά τελειώσει και σε μικρό χρονικό διάστημα ολοκληρώνονται και οι πανελλαδικές εξετάσεις, το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζεται να φέρει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση. Μόνο το ενδεχόμενο εκλογών το Φθινόπωρο μπορεί πιθανόν να το καθυστερήσει, στα πλαίσια της γνωστής επιχείρησης καθησυχασμού των 130.000 εκπαιδευτικών.

Διαρροές και στοχεύσεις

Κατά την πάγια τακτική της, η υπουργός Παιδείας έχει επιλέξει τη μέθοδο των «διαρροών» σε συγκεκριμένα ΜΜΕ για να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της και να «μετρήσει» αντιδράσεις.

Σύμφωνα, λοιπόν με τα δημοσιεύματα τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο εκπαίδευσης (ή όπως αλλιώς θα λέγεται), «μπόνους» για τους «αρίστους» είτε σε οικονομική μορφή είτε σε μόρια (για τις κρίσεις στελεχών κ.ά.) και εμπλοκή των μαθητών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους.

Συγκεκριμένα, όπως μας διαβεβαιώνει με τη γνωστή αντικειμενικότητα που τους διακρίνει ο φιλοκυβερνητικός τύπος «κάθε διδάσκων θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η διαδικασία θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια, τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια. Η συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης θα συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας. Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία, όπως οι νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή».

Παράλληλα «η διαδικασία αξιολόγησης είναι προφανές πως δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, θα προβλέπονται κίνητρα προς την αντίθετη κατεύθυνση: η επιβράβευση, δηλαδή, όσων αριστεύουν, κάτι που θα μεταφράζεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σε ειδικά μπόνους (οικονομικά ή και άλλα)». Επίσης «θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και "φάκελοι" εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειάς τους και τη σκιαγράφηση δυνατοτήτων και αδυναμιών»

Όπως είναι γνωστό η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (1ο στάδιο) νομοθετήθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Τώρα η υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται να περάσει στο 2ο λεγόμενο στάδιο, στο «ψητό» για να είμαστε ακριβείς με την σημασία των λέξεων στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το γεγονός ότι πάνω από το 90% των σχολικών μονάδων και η συντριπτική πλειονότητα δασκάλων και καθηγητών «έκαψαν» την επιχείρηση υλοποίησης του 1ου σταδίου (αξιολόγηση σχολικών μονάδων), δεν φαίνεται να προβληματίζει την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία, σε μια προσπάθεια υφαρπαγής της συναίνεσης των εκπαιδευτικών διαρρέει «μπόνους»  ενώ την ίδια ώρα ετοιμάζεται να περάσει το νομοσχέδιο το κατακαλόκαιρο, όταν τα σχολεία θα είναι κλειστά για ευνόητους λόγους.

Η ατομική αξιολόγηση είναι συνδεδεμένη με ένα νήμα και με την αλλαγή φρουράς των στελεχών της εκπαίδευσης. Έτσι το ΥΠΑΙΘ στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει και τους όρους και τις προϋποθέσεις κρίσης – επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης. Για το «σιδερένιο» πέρασμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η διοίκηση χρειάζεται να έχει συγκροτημένο «σώμα» και «πνεύμα» αξιολογητών που θα αρχίζει από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας στο νέο του ρόλο και με τα νέα του καθήκοντα και θα συνεχίζεται με τους Συντονιστές – επιθεωρητές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ως ταξίαρχους του επιθεωρητισμού.

Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ, με βάση την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), ετοιμάζει "έξυπνη" πλατφόρμα  με ενσωματωμένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα με το οποίο θα γίνεται η συστηματική καταχώρηση και ανάλυση των δεδομένων της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μαθητών που πρόκειται να αποτελέσει ένα από τα βασικά εργαλεία του νέου "οικοδομήματος" αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών  («Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020 – 2025»).

Η κίνηση αυτή εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις του προγράμματος της Ν.Δ. για την Παιδεία, στο οποίο προβλέπεται «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων και δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα».

Τη συμμετοχή των γονέων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (και των εκπαιδευτικών) υπηρετούν και οι «Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (e-Parents)», που αναφέρονται στη λεγόμενη «Ψηφιακή Βίβλο» και «αφορούν μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό "παράθυρο" στα σχολικά δρώμενα». Σύμφωνα με την «Ψηφιακή Βίβλο», ψηφιοποιούνται οι διοικητικές λειτουργίες, η επικοινωνία με τους γονείς, η επιμόρφωση, αλλά επίσης η αποτύπωση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και... άγιος ο Θεός!
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε οτι το κυβερνητικό πλάνο περιλαμβάνει, «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και των Πανεπιστημίων, αξιολόγηση και σύνδεσή τους με τη χρηματοδότηση.
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και... άγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Από την επίσημη αξιολόγηση ουσιαστικά «αγνοούνται» ή καταγράφονται τυπικά οι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό...
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
Μια ματιά στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος να ρίξει κανείς εύκολα μπορεί να καταλάβει ποιος θα γελάσει τελευταίος. Εύκολα μπορεί να μάθει που βρέθηκαν όλοι αυτοί που προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν τους...
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ποιος υπουργός Παιδείας πρότεινε να πληρώνονται οι αναπληρωτές με μόρια;
Το νέο "νόμισμα" που επιχειρεί η κυβέρνηση να θεσπίσει για την πληρωμή των εργαζομένων, δεν είναι το πρώτο που μηχανεύτηκαν πολιτικοί.
Ποιος υπουργός Παιδείας πρότεινε να πληρώνονται οι αναπληρωτές με μόρια;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ηττα Κεραμέως και στην αξιολόγηση
Η συντριπτική πλειονότητα των συλλόγων διδασκόντων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια δήλωσαν απεργία-αποχή στην αξιολόγηση-λαιμητόμο που θέλει να υλοποιήσει το ΥΠΑΙΘ.
Ηττα Κεραμέως και στην αξιολόγηση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας