• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.2°C / 30.2°C
    2 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.1°C / 28.0°C
    1 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.0°C / 27.1°C
    1 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    0 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    78%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.9°C / 25.9°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.2°C / 22.3°C
    2 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 24.7°C
    1 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 29.1°C
    2 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    2 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.4°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.4°C / 26.4°C
    1 BF
    62%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.9°C
    0 BF
    64%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 21.5°C / 27.8°C
    0 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 28.8°C
    2 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 29.9°C
    0 BF
    46%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    27°C 21.3°C / 27.1°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 20.7°C / 26.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    0 BF
    70%
EUROKINISSI/Γ.Τ. ΣΥΡΙΖΑ/ANDREA BONETI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ποιος θα διαφημίσει ποιον;

  • A-
  • A+

Στις 14/15 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί (αν και ελπίζω να μη συμβεί τελικά) η φωτογράφηση της καλοκαιρινής κολεξιόν του οίκου Dior στην Ακρόπολη.

Ενα κυβερνητικό επιχείρημα, απ’ όσο έχω υπ’ όψιν μου, είναι η διαφήμιση της χώρας μας παντού στον πλανήτη. Συγγνώμη, η υψηλή ραπτική θα διαφημίσει το σύμβολο της βάσης όλου του δυτικού πολιτισμού, ανεξαρτήτως της πορείας που αυτός ακολούθησε κατά τον τελευταίο και πλέον αιώνα, θέτοντας το χρήμα ως πρώτη κοινωνική αξία;*

Ο Παρθενώνας ήταν, για τους αρχαίους, ναός, τόπος λατρείας. Υπάρχουν και σήμερα Ελληνες που είτε επιλέγουν την αρχαία ελληνική θρησκεία αντί της χριστιανικής είτε εμπνεόμαστε από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και δεν μας αρέσει να χρησιμοποιούνται τα αριστουργήματά του προκειμένου να διαφημιστούν εμπορικά προϊόντα.

Επίσης, συμβολίζει τη δημοκρατία, μιαν έννοια που τόσο έχουν καπηλευτεί επιτήδειοι (γιατί η δημοκρατία μόνον άμεση θεωρώ πως μπορεί να είναι. Η «εκπροσώπηση» συχνά έχει δημιουργήσει ερωτήματα και απογοητεύσεις).

Τέλος, συμβολίζει έναν μεγάλο πνευματικό πολιτισμό. Δεν είναι κρίμα το πνεύμα να γίνεται φόντο ανάδειξης προϊόντων;

Ο Ιερός Βράχος, τα αρχιτεκτονήματα και τα γλυπτά του έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί, δύο φορές αν δεν κάνω λάθος, γι’ αυτούς τους σκοπούς.

Κάποιοι θεωρούν την υψηλή ραπτική τέχνη. Εγώ, επιβίωση του πνεύματος των Λουδοβίκων: μια εντελώς περιττή πολυτέλεια και «extrémité». Σε καιρούς όπου πολλοί υποφέρουν, θεωρώ και την ίδια της την ύπαρξη προκλητική.

Νομίζω πως θα υπήρχαν πολλοί, πιο ουσιαστικοί τρόποι να «επιβεβαιώσουμε» τη φιλία ανάμεσα στις δύο χώρες, Ελλάδα-Γαλλία:

Α) Να φτιάξουμε ανδριάντα της Jacqueline de Romilly** (μεγάλης θουκυδιδίστριας που αφιέρωσε τη ζωή της στη μελέτη πτυχών του αρχαίου ελληνικού κόσμου) αλλά και άλλων διακεκριμένων Γάλλων ελληνιστών.

Β) Να διοργανώνουμε φτηνές διακοπές για Γάλλους φοιτητές.

Γ) Να ενθαρρυνθεί η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας (αφού η Μ. Βρετανία πραγματοποίησε Brexit, εμείς θα καθόμαστε ν’ ασχολούμαστε με τη γλώσσα της - εγώ τη διδάσκω, ανάγκη… Α! Ναι, είναι κι η Αμερική, αλλά μιλούσαμε για πολιτισμό…).

Τα ηλεκτρονικά μέσα μπορούν να βοηθήσουν τη δημοκρατία, έτσι προτείνω να διοργανωθεί ένα δημοψήφισμα σχετικά με το θέμα αυτής της φωτογράφησης που θα είναι μόνον η αρχή και για πολλά άλλα θέματα που διαρκώς προκύπτουν.

Εύχομαι την ενότητα του λαού μας, ανεξαρτήτως κομματικών τοποθετήσεων και των διαφορετικών γνωμών μας που είναι τόσο «στη φύση μας». Αν δεν κάνω λάθος, τη χρειαζόμαστε τώρα.

*βλ. ποίημα Κώστα Καρυωτάκη «Στο Αγαλμα της Ελευθερίας» που φωτίζει τον κόσμο, συλλογή «Ελεγεία και Σάτιρες»,1927
**Εντελώς ενδεικτικά, δύο μικρά κι ευκολοδιάβαστα έργα της: α) «Πόσο επίκαιρη είναι η Αθηναϊκή Δημοκρατία σήμερα» (σε μορφή διαλόγου, εκδ. Ερμής, 2009), β) «Το ανθρώπινο μεγαλείο στον αιώνα του Περικλή», Ωκεανίδα, 2010 (η ίδια συνέγραψε πλήθος μελετών για τον Ομηρο, τον Θουκυδίδη, την αρχαία τραγωδία, την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής σκέψης, τα προβλήματα της αρχαίας ελληνικής δημοκρατίας κ.λπ.).

*φιλόλογος, Μαραθιάς Δωρίδας


Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο φύλλο της «Εφ.Συν.» τη Δευτέρα 07/06/2021.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Νεοβαρβαρότητα
Η Ακρόπολη και οι διαρκείς επεμβάσεις στο ιστορικό εμβληματικό μνημείο που δεν καταφέραμε να προστατεύσουμε.
Νεοβαρβαρότητα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πολιτιστική κληρονομιά έναν χρόνο μετά
Στις περισσότερες περιπτώσεις, ιδιοποιείται αυτά που ήδη γίνονταν ή είχαν σχεδιαστεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και τις υπηρεσίες του υπουργείου, όπως τα έργα σε Αμφίπολη, Τατόι, Εθνική Πινακοθήκη,...
Πολιτιστική κληρονομιά έναν χρόνο μετά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σας αρέσει η Ελλάδα, μις;
Νύχτωσε για τα καλά και στον λόφο η Ακρόπολη σου ζητά να την κοιτάξεις, να τη θαυμάσεις. Σκέφτομαι πως κάποιος καλός θεός, ορκισμένος προστάτης των Αθηνών, φρόντισε ώστε να υπάρχει ακόμα, να αντέχει και να...
Σας αρέσει η Ελλάδα, μις;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «σπίτι του Μακρυγιάννη» στο Αργος, τεκμήρια και… παλινωδίες
Το αρμόδιο για ιστορικά κτίρια ΥΠΠΟΑ με απόφασή του (10/1/2000) δεν κήρυξε διατηρητέο το διώροφο σπίτι, διότι δεν υπάρχουν αδιαμφισβήτητα στοιχεία για την ταύτισή του με το σπίτι του Μακρυγιάννη.
Το «σπίτι του Μακρυγιάννη» στο Αργος, τεκμήρια και… παλινωδίες
ΑΠΟΨΕΙΣ
Για το εμβληματικό έργο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου
Η μέχρι σήμερα διαχείριση του εμβληματικού έργου επέκτασης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου υποδηλώνει βαθιά περιφρόνηση των θεσμικών και δημοκρατικών διαδικασιών και αδιαφάνεια στη διαχείριση του δημόσιου...
Για το εμβληματικό έργο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας