• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.1°C / 24.1°C
    1 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.6°C / 21.9°C
    1 BF
    71%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 24.3°C
    2 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 21.4°C
    1 BF
    67%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.6°C
    3 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 16.0°C / 22.0°C
    2 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.6°C / 18.9°C
    2 BF
    45%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.6°C
    2 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 24.1°C
    4 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.9°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.1°C / 23.8°C
    3 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.8°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.9°C / 22.9°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 21.5°C
    0 BF
    52%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.5°C / 22.2°C
    0 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.4°C / 21.8°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.4°C / 24.3°C
    0 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.2°C / 19.4°C
    1 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.4°C / 22.7°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    1 BF
    53%

Από παλαιότερη διαμαρτυρία εκπαιδευτικών έξω από το υπουργείο Παιδείας

EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ω, πόσο όμορφη στην όψη φαντάζει η απάτη», κ. Κεραμέως

  • A-
  • A+
Το γεγονός ότι πάνω από το 90% των σχολικών μονάδων και η συντριπτική πλειονότητα δασκάλων και καθηγητών «έκαψαν» την επιχείρηση υλοποίησης του 1ου σταδίου (αξιολόγηση σχολικών μονάδων) δεν φαίνεται να προβληματίζει την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία, σε μια προσπάθεια υφαρπαγής της συναίνεσης των εκπαιδευτικών, αφήνει να διαρρεύσουν αναφορές για «μπόνους», ενώ την ίδια ώρα ετοιμάζεται να περάσει το νομοσχέδιο της αξιολόγησης το κατακαλόκαιρο

«Ενα μήλο λαχταριστό απ’ έξω / μα σάπιο στην καρδιά: Ω, πόσο όμορφη στην όψη φαντάζει η απάτη!» | Σέξπιρ, «Ο έμπορος της Βενετίας»

Την ψήφιση στη Βουλή νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών το επόμενο χρονικό διάστημα και εφαρμογή του νέου νόμου τον επόμενο Σεπτέμβριο επιχειρεί η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως. Κατά την πάγια τακτική της, η υπουργός επέλεξε τη μέθοδο των «διαρροών» σε συγκεκριμένα ΜΜΕ για να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της και να «μετρήσει» αντιδράσεις.

Σύμφωνα, λοιπόν με τα δημοσιεύματα, τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο εκπαίδευσης (ή όπως αλλιώς θα λέγεται), «μπόνους» για τους «αρίστους» είτε σε οικονομική μορφή είτε σε μόρια (για τις κρίσεις στελεχών κ.ά.) και εμπλοκή των μαθητών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους.

Το τυρί και η φάκα

«Μη δίνετε σημασία στο τι λένε, προσέξτε καλύτερα τι εννοούν»

Οπως είναι γνωστό, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (1ο στάδιο) νομοθετήθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Τώρα η υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται να περάσει στο 2ο λεγόμενο στάδιο, στο «ψητό», για να είμαστε ακριβείς με τη σημασία των λέξεων, στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το γεγονός ότι πάνω από το 90% των σχολικών μονάδων και η συντριπτική πλειονότητα δασκάλων και καθηγητών «έκαψαν» την επιχείρηση υλοποίησης του 1ου σταδίου (αξιολόγηση σχολικών μονάδων) δεν φαίνεται να προβληματίζει την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία, σε μια προσπάθεια υφαρπαγής της συναίνεσης των εκπαιδευτικών, αφήνει να διαρρεύσουν αναφορές για «μπόνους», ενώ την ίδια ώρα ετοιμάζεται να περάσει το νομοσχέδιο το κατακαλόκαιρο, όταν τα σχολεία θα είναι κλειστά, για ευνόητους λόγους.

Η ατομική αξιολόγηση είναι συνδεδεμένη με ένα νήμα με την αλλαγή φρουράς των στελεχών της εκπαίδευσης. Ετσι, το ΥΠΑΙΘ στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει και τους όρους και τις προϋποθέσεις κρίσης - επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης. Για το «σιδερένιο» πέρασμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η διοίκηση χρειάζεται να έχει συγκροτημένο «σώμα» και «πνεύμα» αξιολογητών που θα αρχίζει από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας στον νέο του ρόλο και με τα νέα του καθήκοντα και θα συνεχίζεται με τους συντονιστές - επιθεωρητές και τους διευθυντές Εκπαίδευσης ως ταξίαρχους του επιθεωρητισμού.

Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ, με βάση την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), ετοιμάζει «έξυπνη» πλατφόρμα με ενσωματωμένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα με το οποίο θα γίνεται η συστηματική καταχώριση και ανάλυση των δεδομένων της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μαθητών που πρόκειται να αποτελέσει ένα από τα βασικά εργαλεία του νέου «οικοδομήματος» αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών («Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020 - 2025»).

Η κίνηση αυτή εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις του προγράμματος της Ν.Δ. για την Παιδεία, στο οποίο προβλέπεται «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων και δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα». Τη συμμετοχή των γονέων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (και των εκπαιδευτικών) υπηρετούν και οι «Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (e-Parents)», που αναφέρονται στη λεγόμενη «Ψηφιακή Βίβλο» και «αφορούν μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό “παράθυρο” στα σχολικά δρώμενα». Σύμφωνα με την «Ψηφιακή Βίβλο», ψηφιοποιούνται οι διοικητικές λειτουργίες, η επικοινωνία με τους γονείς, η επιμόρφωση, αλλά επίσης η αποτύπωση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Εκπαιδευτικός μαλθουσιανισμός!

Τούτη η μεταρρύθμιση, όπως άλλωστε και κάθε μεταρρύθμιση έχει Μίντσερ, Λούθηρους και ιεροεξεταστές

Και εδώ ερχόμαστε στην ελληνική εκπαίδευση, στις εξαγγελίες και τις διακηρύξεις, στο πλαίσιο των οβιδιακών αλλαγών και στις τρεις βαθμίδες, κοντολογίς στις κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Μιλάμε για την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων και τηλεκπαίδευσης, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την αυτονομία των σχολείων με μεγαλύτερη ελευθερία στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και απελευθέρωση της δυνατότητας συνεργασιών της σχολικής μονάδας με τρίτους, στον τρόπο αξιολόγησης μαθητών, τις αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση, στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ βάσει κριτηρίων-αποτελεσμάτων αξιολόγησης, το ηλεκτρονικό φοιτητολόγιο, την ψηφιακή αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση κ.ά.

Η ανάγνωση των ήδη ψηφισμένων νόμων και των νομοσχεδίων που έπονται φανερώνει ότι η βασική γραμμή είναι μια συνεχής αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, με «τιμωρητικές» συνέπειες για τα σχολεία των οποίων οι μαθητές δεν θα πετυχαίνουν τις επιδόσεις-στόχους. Η σχολική αποτελεσματικότητα προσδιορίζεται από δείκτες-κριτήρια που χρεώνουν την επιτυχία ή την αποτυχία στους ίδιους τους μαθητές και κατ’ επέκταση στους εκπαιδευτικούς. Εδώ, η ανθρώπινη συμπεριφορά αναγορεύεται σε υπό εξέταση αντικείμενο, σε δεδομένο το οποίο μπορεί να αποκτήσει αξία και να αποτιμηθεί. Η μέτρηση της επίδοσης φετιχοποιείται. Για να το κατανοήσουμε αυτό πρέπει να δούμε τη διδασκαλία ως εμπόρευμα που αναμένεται να αποδώσει σε μια επένδυση.

Με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη διεξαγωγή εξετάσεων στο Λύκειο το ΥΠΑΙΘ προσδοκά μια συνολική ανατροπή των δεδομένων στα σχολεία σε όφελος της γραμμής που θεωρεί την εκπαίδευση προϊόν που πρέπει να πωλείται και να αγοράζεται. Το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι τα αποτελέσματα των σχετικών εξετάσεων θα παρέχουν αντικειμενικά στοιχεία για την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας. «Ενισχύουμε με αυτόν τον τρόπο την κοινωνική λογοδοσία των σχολείων, ενώ αποθαρρύνουμε χρόνιες παθογένειες όπως η άκριτη απομνημόνευση από τους μαθητές. Τα στοιχεία της Τράπεζας θα είναι πολύτιμα σε βάθος χρόνου, καθώς θα διευκολύνουν τη χάραξη πολιτικής βάσει αξιολόγησης», αναφέρει το υπουργείο.

Δεν είναι τυχαίο που ο λόγος της υπουργού Παιδείας για την εκπαίδευση διαπνέεται από έντονο οικονομίστικο ήθος και επιχειρησιακή λογική. Ετσι, τα προκατασκευασμένα διδακτικά πακέτα, τα τεστ αξιολόγησης, οι διαχειριστικές λογικές προβλημάτων, τα εισαγόμενα-εξαγόμενα, η σύνδεση μισθού - αποτελεσμάτων και άλλες προτάσεις αρχίζουν να διαμορφώνουν την καθημερινότητα του δημόσιου σχολείου και στο πλαίσιο αυτό ο παιδαγωγικός λόγος έχει αντικατασταθεί από τη γλώσσα της αγοράς. Η νεοφιλελεύθερη φρασεολογία για την εκπαίδευση, όπως «αποτελεσματικότητα», «πιστοποίηση της εκπαιδευτικής ποιότητας», «επιλογή», «ανταγωνισμός», «εκσυγχρονισμός», «προτεραιότητα στον πελάτη μαθητή», «προσφερόμενες υπηρεσίες», «ανάπτυξη δεξιοτήτων», κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα «ζαχαρωμένα» λόγια της Υπουργού Παιδείας δεν μπορούν να κρύψουν τις απειλές της
Με την πεποίθηση ότι οι λέξεις μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο μόνο αν μετατραπούν σε κινητήρα δράσης οι Δάσκαλοι με το «Δ» κεφαλαίο συνεχίζουν να πιστεύουν ότι μπορούν «τον κόσμο εμείς να φέρουμε στα μέτρα τους...
Τα «ζαχαρωμένα» λόγια της Υπουργού Παιδείας δεν μπορούν να κρύψουν τις απειλές της
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
Είχαν το λόγο τους οι επιτελείς του Υπουργείου. Ήθελαν να πάρουν τη ρεβάνς από τους εκπαιδευτικούς που τόλμησαν, την Άνοιξη που μας πέρασε, σε ποσοστά της τάξης του 90%, να μην εφαρμόσουν όσα το Υπουργείο...
Τι φοβάται, τελικά, η Υπουργός Παιδείας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Νίκη Κεραμέως βιάζεται να υποδυθεί το ρόλο αυτής που γελά καλά επειδή γελά τελευταία
Άμεση ήταν η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος. Σήμερα διοργανώνεται πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παρεμβάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε όλες τις πόλεις της χώρας.
Η Νίκη Κεραμέως βιάζεται να υποδυθεί το ρόλο αυτής που γελά καλά επειδή γελά τελευταία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο πόλεμος για την αξιολόγηση-εκχέρσωση του δημόσιου σχολείου ξαναρχίζει!
Το υπουργείο Παιδείας επιχείρησε επανειλημμένα να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα με ποινές.
Ο πόλεμος για την αξιολόγηση-εκχέρσωση του δημόσιου σχολείου ξαναρχίζει!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η διαστρέβλωση της γλώσσας
Ποτέ άλλοτε σε αυτή τη χώρα το «νόμιμο» δεν ήταν σε τόσο μεγάλη αντιδιαστολή με το «ηθικό». Συνεχώς παράγεται μια «νομιμότητα» που αντιστρατεύεται και τη λογική και την ηθική και μια «πραγματικότητα» που δεν...
Η διαστρέβλωση της γλώσσας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν
Μια ματιά στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος να ρίξει κανείς εύκολα μπορεί να καταλάβει ποιος θα γελάσει τελευταίος. Εύκολα μπορεί να μάθει που βρέθηκαν όλοι αυτοί που προσπάθησαν να τρομοκρατήσουν τους...
Απειλές Κεραμέως για περικοπή μισθών όσων δεν αξιολογηθούν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας