Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.6°C / 17.8°C
    3 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 17.2°C
    3 BF
    55%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.3°C / 18.9°C
    2 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.4°C / 18.0°C
    2 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    67%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 20.0°C
    2 BF
    30%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    14°C 9.4°C / 17.0°C
    2 BF
    63%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.9°C / 16.0°C
    2 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.7°C
    1 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    1 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    2 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    55%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.9°C
    2 BF
    37%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.8°C
    4 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.3°C / 18.3°C
    3 BF
    45%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 15.0°C
    2 BF
    58%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    1 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    30%
Θα δεχτούμε την τρομοκρατία στην καθημερινή μας ζωή;
EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Θα δεχτούμε την τρομοκρατία στην καθημερινή μας ζωή;

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Τι είναι τρομοκρατία; Το περιεχόμενο της έννοιας δεν είναι ουδέτερο, καθορίζεται από το ιστορικό πλαίσιο. Για παράδειγμα, «τρομοκράτης» επί
Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ήταν ο Ρήγας Φεραίος. Όπως επίσης και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, όταν (κατά τη δική του
αφήγηση) απειλούσε με φωτιά και τσεκούρι ολόκληρα χωριά, αν δεν προσχωρούσαν στην Επανάσταση είτε, επί
Ιμπραήμ, αν υπέγραφαν τα «προσκυνοχάρτια».

«Τρομοκράτης» για τη χούντα ήταν ο Αλέξανδρος Παναγούλης. Όπως άλλωστε (για να περάσουμε σε μια πιο «λάιτ»
εκδοχή) και ο «βομβιστής» Κ. Σημίτης. Φυσικά, στο σημερινό ιστορικό πλαίσιο, ουδείς εκ των παραπάνω λογίζεται ως
«τρομοκράτης». Τουναντίον: Ρήγας, Θ. Κολοκοτρώνης, Α. Παναγούλης είναι πλέον αναγνωρισμένοι εθνικοί ήρωες. Ένας
τίτλος, που ελάχιστοι (εκτιμώ) σύγχρονοί τους θα ασπάζονταν.

Ας μεταφερθούμε όμως σε μια πιο κοντινή περίοδο, για να διαπιστώσουμε μια χρονική αντιστροφή στην απονομή ρόλων
και χαρακτηρισμών: 28η Οκτωβρίου 2011: Χιλιάδες κόσμου ανά τη χώρα αποκαθηλώνουν επισήμους από τις εξέδρες του εθνικού εορτασμού και, σε ουκ ολίγες περιπτώσεις, τους παίρνουν στο κυνήγι. Τι χαρακτήρα προσέδιδε η κοινωνία των πολιτών σε αυτή η δράση τότε; Και πώς θα την χαρακτήριζε σήμερα;

Εκτιμώ πάντως ότι οι περισσότεροι εκ των ψηφοφόρων (τουλάχιστον) της σημερινής κυβέρνησης, έχουν απωθήσει
από τις μνήμες τους εκείνες τις ημέρες. Όχι όμως και αυτοί, τους οποίους ψήφισαν. Αυτοί (όπως και όσοι προετοίμασαν, οργάνωσαν και χρηματοδότησαν την επάνοδό τους) θυμούνται πολύ καλά τις λαϊκές αντιδράσεις και τις πολιτικές ανατροπές της περιόδου 2010-2015 και στοιχειώνονται από αυτές. Και, αξιοποιώντας και τη συγκυρία της πανδημίας, επιδιώκουν να θωρακιστούν με κάθε μέσο απέναντι σε κάθε παρόμοιο ενδεχόμενο, που αναπόφευκτα θα πυροδοτήσουν οι πολιτικές και οικονομικές στοχεύσεις τους.

Αυθαίρετη και υπερβολική εκτίμηση; Θα είχα κάθε διάθεση να το συζητήσω, αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη πραγματικότητα: Ενάμιση χρόνο μετά τις εκλογές του 2019:

• Η επιλογή, τοποθέτηση και στήριξη συγκεκριμένων προσώπων σε δημόσιες θέσεις,

• Η νομοθετική δραστηριότητα,

• Η δράση των μηχανισμών καταστολής δίνουν στη θέση μιας νόμιμης και θεμιτής κυβερνητικής εναλλαγής, την εικόνα μάλλον της επανόδου μιας «συμμορίας» συμφερόντων.

Δεν μιλώ για συμφέροντα με μια ευρύτερη ταξική έννοια, που εδράζεται σε ένα αστικού τύπου δημοκρατικό πολίτευμα,
συνταγματικά θεμελιωμένο. Μιλώ για ιδιοτελή, διαπλεκόμενα συμφέροντα μιας στενής ομάδας, που δεν διστάζει μπροστά
στην παραβίαση του Συντάγματος (με το πρόσχημα της πανδημίας ή –στην περίπτωση της πανεπιστημιακής αστυνομίας – και χωρίς αυτό), ούτε καν μπροστά στη ναρκοθέτηση της ευστάθειας του όλου συστήματος, προκειμένου να θωρακίσει την κυριαρχία της.

Είναι δε τέτοια η ασυδοσία της, που δεν ενδιαφέρεται καν αν η στάση κάποιων παραγόντων της προκαλεί στην ευρύτερη
κοινωνία υπόνοιες συγκάλυψης νοσηρών καταστάσεων.

Σαφώς η πανδημία είναι μια ειδική πραγματικότητα, που απαιτεί ειδικές ρυθμίσεις (στη δημόσια υγεία, στην εκπαίδευση, στην οικονομία πρωτίστως). Αντί γι’ αυτές, οι κυβερνώντες χρησιμοποιούν την πανδημία ως πρόσχημα για συνταγματικές παραβιάσεις, που υπερβαίνουν τη χρονικότητα.

Σαφώς η οργανωμένη δολοφονική δράση δεν μπορεί να νοείται ως «πολιτική», δεν μπορεί να έχει καμιά απολύτως θέση
σε μια δημοκρατική Πολιτεία. Δεν μπορεί όμως να χρησιμοποιείται ως πρόσχημα, για να θεσπίζεται η στοχοποίηση
προσώπων, η εξαίρεσή τους από χρόνια κατοχυρωμένα ατομικά δικαιώματα. Είναι μια πρακτική, που κατά την εκτίμησή μου οδηγεί σε νέα «ιδιώνυμα», που θα επεκταθούν πολύ γρήγορα στο σύνολο της κοινωνίας και του πολιτικού συστήματος, αν η κοινωνία και οι θεσμοί της συνεχίσουν να λειτουργούν ως «υπνωτισμένοι» (όπως συνέβη ! και στις
περιόδους πριν την Μεταξική δικτατορία και την χούντα του ’67).

Για ένα μεμονωμένο άτομο, που εγκληματεί, είτε εντάσσεται σε μια εγκληματική οργάνωση, μπορούμε να ερευνούμε για κοινωνικό – βιωματικό, ψυχολογικό, παθολογικό κλπ υπόβαθρο. Για ένα κρατικό μόρφωμα, που εκδικητικά και σαδιστικά καταδικάζει πολίτη σε αργό, βασανιστικό θάνατο, υπάρχει μια μόνο λέξη. Δεν θα την πω, βρείτε την.

Προσωπικά πάντως, διαφωνώ με όσες και όσους χαρακτηρίζουν την σημερινή κατάσταση ως «χούντα».

1ον: Η χούντα το σκέφτηκε πριν εισβάλει στο Πολυτεχνείο. Και εισέβαλε παραβιάζοντας επίσημα το Άσυλο.

2ον: Η χούντα δεν εκτέλεσε την θανατική ποινή στον δις καταδικασμένο σε θάνατο Α. Παναγούλη.

Αν η σημερινή κυβέρνηση λερωθεί (εκτός των άλλων) και με αίμα, τότε εκτιμώ ότι μετακινεί και επίσημα όλο το τρέχον
ιστορικό πλαίσιο προς μια καινούργια περίοδο, στην οποία θα έχει εισαγάγει τη δική της εκδοχή της «τρομοκρατίας»
στην καθημερινή μας ζωή.

* Μαθηματικός

ΑΠΟΨΕΙΣ
Τι ανέσυρε στην επιφάνεια ο Covid-19
Εδώ και μερικές δεκαετίες, κυριαρχούσε η άποψη ότι ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει σε κάποιο μέτρο να υποκαταστήσει τον ρόλο του κράτους πρόνοιας, αναιρώντας την έννοια της υγείας ως δημόσιου αγαθού. Με τον...
Τι ανέσυρε στην επιφάνεια ο Covid-19
ΑΠΟΨΕΙΣ
Να μείνουμε σπίτι;
Καθώς το σύστημα αποδεικνύονται ανίκανο και απρόθυμο να προστατέψει την υγεία του λαού, δίνουν εντολή καραντίνας γιατί είναι το μοναδικό μέσο προστασίας από την επέλαση του ιού.
Να μείνουμε σπίτι;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας
Την περίοδο της Αντίστασης, το ΕΑΜ δημιούργησε έναν πρωτοφανή δημόσιο χώρο σε περίοδο Κατοχής στον οποίο μετείχε το σύνολο σχεδόν του λαού. Οι πολιτικοί του θεσμοί υπήρξαν μια πρωτότυπη σύζευξη άμεσης...
Σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Aναγκαία η συμφωνία Κράτους-Εκκλησίας, χωρίς «εκκλησιαστική περαίωση» και church statistics
Οι νέες σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας που, πλέον, όλοι αποδέχονται ότι πρέπει επιτέλους να διαμορφωθούν σε διαφορετική βάση, ξεπερνώντας ιστορικές αδράνειες δεκαετιών, δεν θα προκύψουν «ως εκ θαύματος». Θα...
Aναγκαία η συμφωνία Κράτους-Εκκλησίας, χωρίς «εκκλησιαστική περαίωση» και church statistics
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Δεν υπάρχει κράτος»... λένε μερικοί...
«Δεν υπάρχει κράτος...», αυτήν τη φράση την ακούμε και θα την ακούσουμε πολλές φορές. Τελευταία την ακούσαμε συχνά με τις καταστροφές στη Μάντρα όταν χάθηκαν σε λίγες ώρες 24 άνθρωποι και δεκάδες σπίτια...
«Δεν υπάρχει κράτος»... λένε μερικοί...
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το ακροδεξιό πρόσωπο της Εκκλησίας
Η νοσηρή κατάσταση προέρχεται από το μέχρι τώρα ευνοϊκό status της Εκκλησίας με ευθύνη της Πολιτείας. Η Ορθόδοξη Εκκλησία συνιστά μέρος του κράτους (ΝΠΔΔ) και μάλιστα είναι κράτος εν κράτει, αφού έχει...
Το ακροδεξιό πρόσωπο της Εκκλησίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας