Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.7°C
    1 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.4°C
    1 BF
    82%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 7.8°C / 16.7°C
    1 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    1 BF
    66%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    82%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 14.4°C
    1 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 2.2°C / 13.0°C
    1 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 15.0°C
    1 BF
    94%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    1 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.7°C
    3 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    1 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    77%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 15.0°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.1°C
    1 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.6°C / 15.6°C
    2 BF
    82%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 12.2°C
    1 BF
    87%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 14.4°C
    2 BF
    94%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    47%
Πανελλήνιες 21
EUROKINSSI/ILIALIVE.GR/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ

Πανελλήνιες 21

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ανοιχτή επιστολή - μήνυμα αγωνίας από μια μαθήτρια της Γ' Λυκείου (τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση της Εφ.Συν.) προς την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, τον υπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κικίλια, την Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Εκφράζει εύλογες απορίες για το πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις για το άνοιγμα και το κλείσιμο των σχολείων εν μέσω πανδημίας, για το πώς -και πώς πρέπει να- εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας, αλλά και γιατί δεν εισακούονται οι φωνές των άμεσα ενδιαφερόμενων: τον ίδιων των μαθητών.

Επιστολικό μήνυμα προς:

την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως και τους λοιπούς υφυπουργούς και γραμματείς, 
τον υπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κικίλια,
την Επιτροπή Λοιμοξιολόγων,
τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Αξιότιμοι, 

Είμαι μαθήτρια της Γ' λυκείου στην «ηλεκτρονική» σχολική χρονιά 2020-21 σε γενικό λύκειο της Αττικής και πρόκειται να συμμετάσχω στη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αφορμή για την επιστολή αυτή αποτέλεσε η δυσχερής κατάσταση και κρίση που περνάει η παιδεία στην περίοδο του Κορωνοϊού. Είναι γεγονός πως αυτός ο νέος, επιθετικός ιός SARS-2 COVID-19 έχει συνταράξει τη καθημερινότητα όλων μας λόγω της μεταδοτικότητας και της θνησιμότητάς του. Γι' αυτόν τον λόγο, μάλιστα, έγινε κατανοητό, από όλους τους πολίτες, όλων των ηλικιών, πως είναι απαραίτητο να ακολουθήσουμε τα μέτρα που επιβάλλει η κυβέρνηση με τη συμβολή της επιτροπής λοιμοξιολόγων ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία και να μην επιβαρυνθεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ωστόσο, όταν λαμβάνονται νέα ελαφρυντικά μέτρα, δεν είναι απαραίτητο να διαταραχθεί η ήδη ομαλή κατάσταση.

Είναι αδιαμφισβήτητο πως η τηλεκπαίδευση αποτελεί μια πρωτοποριακή, τεχνολογική εξέλιξη της παιδείας, καθώς συνέβαλε σημαντικά στη συνέχιση της διδασκαλίας των σχολικών μαθημάτων. Ωστόσο, θεωρώ πως ως χώρα δεν ήμασταν ακόμα έτοιμοι για αυτό τον νέο τεχνολογικό βήμα. Η σύνδεση στο διαδίκτυο είναι πολύ χαμηλή καθώς λόγω της τηλεργασίας και των νέων τρόπων ψυχαγωγίας το ίντερνετ αδυνατεί να έχει υψηλό σήμα ακόμα και τις βραδινές ώρες, με συνέπεια το μάθημα να διακόπτεται συνεχώς και ο κάθε μαθητής κάθε βαθμίδας να αδυνατεί να παρακολουθήσει σωστά και ολόκληρο το μάθημα. Θεωρώ επίσης πως είναι αυτονόητο πως ορισμένες περιοχές -κι ειδικά οι ακριτικές- δεν έχουν καν πρόσβαση σε τεχνολογικά μέσα, τα οποία έχετε υποσχεθεί να προσφέρετε κι εδώ και 3 μήνες που βρισκόμαστε σε «σχολική» καραντίνα, ακόμα δεν έχτε ανοίξει τη πλατφόρμα για το voucher των 200 ευρώ που εμμέσως θα συνέβαλε στην απόκτησή τους. Σημαντικό είναι επίσης να σημειωθεί, πως ειδικά εγώ ως μαθήτρια Γ λυκείου, αντιμετωπίζω σοβαρά προβλήματα στην ορθή διδασκαλία της ύλης καθώς λόγω της καραντίνας, οι απορίες μας έχουν συσσωρευτεί στον καθηγητή με τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τα «μηνύματα», όπως λένε οι νέοι, «έμειναν στο διαβάστηκε».

Παρακολουθώ τις εξελίξεις αγωνιωδώς καθημερινά για πιθανή βελτίωση της κατάστασης, με την ελπίδα πως ίσως τελικά ανοίξουν τα λύκεια και οι απορίες μας λυθούν, μήπως μπορέσουμε τελικά να κατανοήσουμε και να αφομοιώσουμε σε βάθος τη διδακτέα ύλη που είναι απαραίτητη να διδαχθεί για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων. 

Όμως παρόλο που η κατάσταση σταδιακώς βελτιώνεται, εισπράττω μια αδιαφορία. Αδιαφορία από τον υπουργείο παιδείας. Γιατί όταν οι λοιμοξιολόγοι εγκρίνουν το άνοιγμα ορισμένων βαθμίδων παιδείας, ανοίγουν όλες οι άλλες εκτός από τα λύκεια. Ποια είναι λοιπόν η προτεραιότητά σας; Η Γ' λυκείου ή τα προσωπικά σας συμφέροντα; Είναι αδύνατον να έχετε υψηλές απαιτήσεις από εμάς και προσδοκίες για υψηλές βαθμολογίες από τη στιγμή που παρακολουθήσαμε ΜΟΝΟ 2 ΜΗΝΕΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Ενώ έχουμε άγχος και πίεση να πετύχουμε, εσείς ψηφίζετε νέους νόμους και μέτρα που καθιστούν ακόμα δυσκολότερη την ένταξή μας σε ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο κι ούτε πολλοί γονείς έχουν την οικονομική δυνατότητα για να μας εντάξουν σε ιδιωτικά κολλέγια. Αυτό είναι το ενδιαφέρον σας προς εμάς; Λέτε πως νοιάζεστε για εμάς κι ότι είμαστε η προτεραιότητα σας όταν θα πάμε να διαγωνιστούμε με μόνο 2 μήνες δια ζώσης και με ακόμα δυσκολότερες απαιτήσεις και προκλήσεις; Προσπαθήσατε τώρα να ανοίξετε εν μέρει τα λύκεια. Κι εμείς στις κόκκινες περιοχές δηλαδή τι πρέπει να κάνουμε; Να μείνουμε άπραγοι όταν συνειδητοποιούμε ότι θα γίνει ένα σύστημα διδασκαλίας δύο ταχυτήτων;

Είναι κατανοητό πως λόγω της δυσχερούς αυτής οικονομικής και υγειονομικής κατάστασης δεν μπορούν να ικανοποιηθούν τα δικαιώματά μας, όπως πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού και πρόσληψη καθηγητών, αλλά ούτε και να ανοίξουν κανονικά όλα τα σχολεία. Παρόλα αυτά εφόσον δε σκοπεύετε να μας θέσετε ως πραγματική σας ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, είναι αδιανόητο να μην επιτρέπετε να λειτουργήσουν οι φορείς παραπαιδείας, δηλαδή τα φροντιστήρια, γιατί θεωρείται πως δημιουργούν «συνωστισμό». Τι συνωστισμό προκαλούν 5 άτομα όταν μέσα μια τάξη στο ίδιο το ελληνικό σχολείο συνυπάρχουν τουλάχιστον 25; 

Δεν μας ενδιαφέρει αν θελήσετε να βάλετε κάποιο χρονικό πλαίσιο μετακίνησης για τη διασφάλιση της τήρησης των νόμων. Όταν όμως είμαστε ολιγάριθμα τμήματα και δεν μας ανοίγετε γιατί είμαστε «πολλοί» αλλά όταν έχετε την ευκαιρία, το πράσινο φως από τους λοιμοξιολόγους, να ανοίγετε σχολεία άλλων βαθμίδων, με τάξεις των 25 ατόμων αυτό είναι παράλογο. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΤΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ. 

Δεν κάνω ούτε διαμαρτυρία, ούτε κατάληψη. Διάλογο προσπαθώ να κάνω. Αλλά όταν μιλάμε «ήρεμα» προτιμάτε να μας αγνοείτε. Ως διδασκόμενοι που πρόκειται να διαγωνιστούν πανελλαδικώς, χρειαζόμαστε επειγόντως της δια ζώσης εκπαίδευση, ακόμα κι αν είναι με τη μορφή της παραπαιδείας. Αλλιώς θέλουμε επιείκεια. Γιατί θα ήταν άδικο να έχετε υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες από παιδιά που εδώ και 3 μήνες δεν έχουν παρακολουθήσει μάθημα μέσα σε σχολική τάξη μολονότι οι πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σε λιγότερο από 4 μήνες. Γιατί κυρία Κεραμέως, εδώ δεν πρόκειται για ένα απλό διαγώνισμα τετράμηνου. Εδώ και τώρα κρίνεται το μέλλον μας. Και εσείς το παίζεται στα χέρια σας λες και παίζεται χαρτιά.

Με σεβασμό,

Αθηναία μαθήτρια Γ' λυκείου και υποψήφια πανελληνίων εξετάσεων

 

ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
Η υπουργός και η κυβέρνηση πρέπει να ενημερώσουν με ειλικρίνεια τον λαό, αντί του να προσπαθούν να βρουν εξιλαστήρια θύματα και με ανήθικο τρόπο να στιγματίζουν τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις στις...
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
Το θέμα το βασικό είναι ότι εμμονικά αρνούνται να πάρουν μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και των οικογενειών τους.
Ανοιγμα των σχολείων με σχέδιο τα ανοικτά παράθυρα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης στοχεύουουν στη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλαδικές: μείωση εισακτέων και σχολών
Μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων επιχειρεί το υπουργείο παιδείας, κάτι που σημαίνει δραστική μείωση των εισακτέων.
Πανελλαδικές: μείωση εισακτέων και σχολών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυρία Υπουργέ, ξέρετε τι κάνετε;
Ερωτήματα προς την υπουργό Παιδείας για τον αποκλεισμό των κοινωνικών επιστημών και των περιορισμό των τεχνών στο σχολικό πρόγραμμα.
Κυρία Υπουργέ, ξέρετε τι κάνετε;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Mόλις το 10% των σχολείων μπορεί να υποστηρίξει την τηλε-«εκπαίδευση»
Το υπουργείο Παιδείας καλεί όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά καθόλου δεν έχει φροντίσει τα σχολεία να μπορούν να την υποστηρίξον.
Mόλις το 10% των σχολείων μπορεί να υποστηρίξει την τηλε-«εκπαίδευση»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας