• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.9°C / 18.3°C
    3 BF
    80%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 15.3°C
    2 BF
    72%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 20.4°C
    4 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 14.2°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.4°C / 12.9°C
    3 BF
    62%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.0°C / 14.6°C
    0 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 10.7°C
    3 BF
    57%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.2°C / 19.6°C
    2 BF
    90%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 21.4°C
    2 BF
    84%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 15.9°C
    3 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.2°C
    5 BF
    75%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 15.6°C
    6 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 19.9°C / 21.9°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 15.5°C
    3 BF
    88%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 15.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 16.8°C / 21.8°C
    2 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 18.1°C
    2 BF
    74%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 13.8°C
    1 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 12.6°C / 15.4°C
    4 BF
    89%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    61%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η δασκάλα

  • A-
  • A+

Η εκπαίδευση, δικαιολογημένα, συνεχίζει να είναι στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος. Αφορά τις ζωές πολλών ανθρώπων. Κουβαλάει τα όνειρα των νεότερων. Τις προσδοκίες των πολιτών. Για έναν κόσμο καλύτερο. Πιο ανθρώπινο. Στα σχολεία ανασαίνει το μέλλον του τόπου.

Για να γίνει αυτό, χρειάζονται πολλά. Η πολιτεία να ακούει τους δασκάλους/ες, ακόμη κι όταν οι φλέβες του λαιμού τους τεντώνονται. Είναι από την έγνοια και την ανησυχία. Για τους πολλούς μαθητές στην τάξη, για τους διορισμούς που αργούν να γίνουν. Ακόμη και για τους φόβους τους στον καιρό της πανδημίας. Από πηλό είναι φτιαγμένοι σαν όλους τους ανθρώπους.

Είναι όμως δασκάλοι, κατά πώς λέγανε παλιότερα. Παρά το συνήθειο των τελευταίων χρόνων να δηλώνουν εκπαιδευτικοί. Κι έτσι είναι. Βιοπορίζονται. Ομως, αυτό που τους δίνει κοινωνική υπόσταση είναι το δασκαλίκι. Που τα περιλαμβάνει όλα. Η λέξη θεωρήθηκε υποτιμητική, ανιστορούσε ιστορίες φτώχειας και δυσκολιών. Παρέπεμπε στις παλιές παιδαγωγικές ακαδημίες και τις σχολές νηπιαγωγών. Οι δάσκαλοι διψούσαν για μάθηση, κατάφεραν να δώσουν άλλη πνοή στην εκπαίδευσή τους.

Ομως παραμένουν δάσκαλοι. Είναι αυτή η ιδιότητα που τους κατατάσσει στο εικονοστάσιο όσων ξοδεύουν την ψυχή τους, για να σμιλεύουν ανθρώπινες ψυχές. Κι αυτό δεν εξαιρεί καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης. Από το νηπιαγωγείο ώς τα Πανεπιστήμια. Μπορεί να γράφουν άρθρα, να θαυματουργούν με διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να τιμώνται και να βραβεύονται για τη συνδρομή τους στην επιστήμη.

Ομως, όλοι και όλες είναι πρωτίστως δάσκαλοι, όταν ανοίγουν την πόρτα της τάξης τους. Κι αυτό που καθαγιάζει την παρουσίασή τους δεν είναι η σχέση εξουσίας. Που διαμορφώνεται από τη σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή/τριας. Πρωτίστως, είναι η έγνοια για τους μαθητές/τριες, φοιτητές/τριες. Η αγάπη και η κατανόηση, ακόμη κι αν πολλές φορές μπορεί να γίνεται διακριτική επίπληξη. Είναι η απέκδυση από την τήβεννο του εξουσιαστή. Τότε ο εκπαιδευτικός μεταμορφώνεται σε δάσκαλο/α. Κι αυτός είναι ο ύψιστος τίτλος, που δεν απονέμεται από τον σύλλογο των εκπαιδευτικών, το υπουργείο ή κάποιο συνέδριο. Απονέμεται από τους συνοδοιπόρους στη διαδικασία μάθησης.

Η πορεία προς τον ανώτατο τίτλο όσων διδάσκουν είναι επώδυνη. Εχει ανάγκη από κατάθεση ψυχής. Ομως, απαιτείται και βοήθεια, ιδίως σε δύσκολες συνθήκες. Σαν αυτές που ζούμε έναν χρόνο τώρα. Δασκάλα, δάσκαλος γίνεσαι. Διορίζεσαι εκπαιδευτικός. Τα υπόλοιπα μαθαίνονται, αρκεί να λειτουργούν οι αισθήσεις της ψυχής.

Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται υποστήριξη. Οχι σταύρωση. Σαν αυτή που γίνεται με τη νηπιαγωγό. Λάθος μέγα η συμπεριφορά της. Η τάξη χρειάζεται στομάχι. Αλλά και υποστήριξη, πρωτίστως από ψυχολόγους. Περπατάμε όλοι πάνω σε υποβόσκουσα ένταση. Φτάνουν οι δηλώσεις. Η εκπαίδευση χρειάζεται δασκάλες και δασκάλους. Ακούστε, δείτε, γνοιαστείτε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μαρμαρυγή
Προφανώς, ο σύμβουλος δεν γνωρίζει την ελληνική πραγματικότητα. Γιατί αυτό που δεν τους έμαθε η ενασχόληση με το διδακτορικό ήταν ένα: το μονοπάτι που οδηγεί στην κερκόπορτα. Φαίνεται ότι αυτό είναι το πρώτο...
Μαρμαρυγή
ΑΠΟΨΕΙΣ
Συν Αθηνά και τον… αστυνόμο σου
Η πολιτεία, από τη δική της μεριά, οφείλει να σεβαστεί τη δημόσια εκπαίδευση. Προβληματίζει η επιλογή του αστυνόμου για τη λύση εκκρεμοτήτων στους ακαδημαϊκούς χώρους.
Συν Αθηνά και τον… αστυνόμο σου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Του Δημάκη και της εκπαίδευσης
Ο Δημάκης τιμωρείται για όσα έπραξε εκτός φυλακής. Το σχολείο όμως είναι ναός, δεν είναι φυλακή. Οσοι συμπεριφέρονται τιμωρητικά, θα έπρεπε να καθίσουν στο ίδιο θρανίο. Να μάθουν ό,τι ξέχασαν.
Του Δημάκη και της εκπαίδευσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Καψοεκπαίδευση
Ράβε-ξήλωνε, χωρίς πυξίδα. Χωρίς να ξέρουμε τι κοινωνία θέλουμε να κάνουμε. Ωστόσο, η λέξη «καψοεκπαίδευση» έγινε βαθύς αναστεναγμός. Σχεδιάζεται η επαναφορά της διαγωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία....
Καψοεκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εκπαιδεύοντας τους γονείς και το κράτος
Καιρός στη χώρα της εκπαίδευσης ομιχλώδης. Και να μην είχαμε λάβει τα μηνύματα! Πως η ομίχλη έχει δημιουργήσει προβλήματα στον εντοπισμό του εκπαιδευτικού οράματος. Τα δείγματα είναι πολλά.
Εκπαιδεύοντας τους γονείς και το κράτος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σύνδρομο παραίτησης
Το μάθαμε κι αυτό. Με αφορμή την Αΐσα, μια μικρή προσφυγοπούλα στο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Μόριας. Βρίσκεται σε μια ουδετεροποιημένη κατάσταση, σε μια περίεργη αδρανοποίηση. Είναι η αντίδραση σ’...
Σύνδρομο παραίτησης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας