• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 16.2°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.1°C / 16.6°C
    1 BF
    52%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 18.0°C
    5 BF
    67%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 10.3°C / 13.9°C
    3 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.6°C
    4 BF
    44%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.6°C / 15.4°C
    1 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.4°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.4°C / 16.6°C
    3 BF
    65%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.8°C
    3 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.9°C / 16.9°C
    4 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 17.9°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 14.7°C
    3 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.9°C / 19.9°C
    3 BF
    60%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    3 BF
    54%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 14.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 22.8°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 16.4°C
    3 BF
    50%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 14.4°C
    0 BF
    48%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.2°C / 16.1°C
    2 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    82%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;

  • A-
  • A+
Η κυβέρνηση αυστηροποιεί τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και εξισώνει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων.

Η πανδημία μπορεί να φρέναρε τα σχέδια για την αποδυνάμωση της δημόσιας υγείας προς όφελος της ιδιωτικής, αλλά δεν ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης.

Είναι φανερό ότι μέσα στην «κλεισούρα» της υγειονομικής αναμπουμπούλας υπάρχουν και λύκοι που χαίρονται. Να, εκεί, στο υπουργείο Παιδείας, για παράδειγμα. Εκεί που με τρεις κινήσεις, μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο:

● Πρώτον, κατοχυρώνεται εκπαιδευτική και επαγγελματική αντιστοιχία και ισοτιμία για όσους αποφοιτούν από κολέγια με τους πτυχιούχους των δημόσιων πανεπιστημίων.

● Δεύτερον, νομοθετούνται «πύρινα στεφάνια» αποκλεισμών στην είσοδο των Πανεπιστημίων με την «αγία τριάδα» της Τράπεζας Θεμάτων, μιας εκλεπτυσμένης μορφής βάσης του 10 και με ένα μηχανογραφικό «λοταρία-θηλιά», με αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των θέσεων εισακτέων και

● Τρίτον, το ΥΠΑΙΘ προχωρά στο κλείσιμο πολλών μικρών δημοσίων ΙΕΚ, ενώ την ίδια ώρα ανοίγει δρόμους για την αύξηση της πελατείας των ιδιωτικών ΙΕΚ με τυράκι τις κατατακτήριες για είσοδο στο Πανεπιστήμιο.

Είναι ξεκάθαρο: από τη μια, η κυβέρνηση αυστηροποιεί (και παράλληλα ακριβαίνει) τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και, από την άλλη, εξισώνει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων, με στόχο την ενίσχυση των πρώτων μέσω της τροφοδότησής τους με φοιτητές πελάτες.

Και όχι μόνο αυτό. Αυτή η εμβληματική αλλαγή είναι μόνο η αρχή ενόψει χειρότερων δεινών. Με τις θατσερικού τύπου παρεμβάσεις στη λυκειακή, μεταλυκειακή και ανώτατη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση ξεκινάει μια μακροχρόνια περίοδος πλήρους αποδυνάμωσης των Πανεπιστημίων, ώστε σε δεύτερη φάση να περάσει η μετακύλιση του κόστους λειτουργίας στους φοιτητές με την επιβολή διδάκτρων!

Μητσοτάκης - Κεραμέως: ξεπαγώνουν δικαιολογίες

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε το Σαββατοκύριακο στις αλλαγές που προωθεί σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τη θεσμοθέτηση από φέτος ελάχιστης βάσης εισαγωγής. «Αρκετοί υποψήφιοι μπαίνουν με πολύ χαμηλούς βαθμούς. Η εικόνα αυτή δεν τιμά το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Στόχος μας είναι η αναβάθμιση των σπουδών», σημείωσε.

Ουδεμία πρωτοτυπία

Η γραμμή είναι γνωστή και την έχει περιγράψει πολύ πριν από τη Νίκη Κεραμέως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όταν δεν είχε γίνει ακόμα πρωθυπουργός. Είχε βέβαια τελειώσει το Χάρβαρντ... «Η εισαγωγή σε εκπαιδευτικά ιδρύματα με πολύ χαμηλή βαθμολογία υπονομεύει την έννοια της ανώτατης εκπαίδευσης», δήλωνε στις 29 Αυγούστου 2018 και υπογράμμιζε: «Από το 2005, ως νέος βουλευτής, είχα υποστηρίξει την καθιέρωση ενός κατώτατου ορίου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Η ρύθμιση αυτή πρέπει να επανέλθει. Και θα επανέλθει».

Να θυμίσουμε στον πρωθυπουργό, στην υπουργό Παιδείας και σε εκείνους τους πρόθυμους των ΜΜΕ που είτε δικαιολόγησαν το νέο νομοθετικό «πραξικόπημα» είτε δεν αφιέρωσαν ούτε μονόστηλο για το συντριπτικό χτύπημα στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ότι όση σκόνη και να ρίξουν για να συσκοτίσουν, είναι πια γνωστό ότι η λεγόμενη βάση του 10 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (και η νέα παραλλαγή της) εφαρμόστηκε από το 2006 έως το 2010 και πέτυχε ταξικά, αλλά απέτυχε μορφωτικά.

Η έρευνα έδειξε ότι το μέτρο επέφερε μεγάλη μείωση εισακτέων από οικογένειες με μεσαίο και χαμηλό κοινωνικο-μορφωτικό επίπεδο, έναντι αυτών που προέρχονταν από υψηλό έως πολύ υψηλό κοινωνικο-μορφωτικό επίπεδο. Πέρα από το ότι έμειναν εκτός πανεπιστημιακών σχολών περισσότερα παιδιά από οικογένειες χαμηλού ή μεσαίου εισοδήματος, πέρα από το γεγονός ότι σε μια τετραετία εφαρμογής της έμειναν περίπου 50.000 κενές θέσεις στα δημόσια Πανεπιστήμια, καμιά αξιοσημείωτη πρόοδος δεν σημειώθηκε στο μορφωτικό επίπεδο ούτε των μαθητών των Λυκείων ούτε των φοιτητών, ούτε βέβαια υπήρξε αναβάθμιση των Πανεπιστημίων.

Κολέγια: Εδώ είμαστε και σας περιμένουμε!

Να το πούμε καθαρά: οδηγός και τιμόνι των διακηρύξεων του υπουργείου Παιδείας για αναβάθμιση των σπουδών στα δημόσια Πανεπιστήμια καθώς των ψευδεπίγραφων κλισέ περί «αριστείας» είναι ο βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης, η πριμοδότηση-ενίσχυση της ιδιωτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης, των επιχειρηματιών της γνώσης που ως γνώστες του εμπορίου παρέχουν μέσω του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ το μάνιουαλ των κινήσεων του ΥΠΑΙΘ.

Η επαναφορά της μεταμφιεσμένης βάσης του 10 θα παίξει τον ρόλο του τροχονόμου της εισόδου στα Πανεπιστήμια, εξοστρακίζοντας, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων (Τράπεζα Θεμάτων), χιλιάδες υποψήφιους, στους οποίους θα προσφερθεί είτε μια χαμηλής πνοής επαγγελματική κατάρτιση (στους φτωχότερους) είτε μια νέα βάση: τα δίδακτρα στα Κολέγια και στα ιδιωτικά ΙΕΚ, στα οποία δεν ισχύει καμιά βάση του 10, καθώς εκεί μιλούν τα δίδακτρα.

Από την άλλη, το υπουργείο θα έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει στους ίδιους αριθμούς εισακτέων των τελευταίων χρόνων, ενώ την ίδια στιγμή η ανακοίνωσή του για τον αριθμό εισακτέων θα μοιάζει με την ψευτοευγένεια μιας πρόσκλησης σε ανεπιθύμητους, όταν είναι βέβαιο πως οι ίδιες οι συνθήκες θα τους αποτρέψουν να την δεχτούν.

Αντιδράσεις των μαθητών

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

«Η επιλογή που σκοπεύετε να κάνετε, δηλαδή να αλλάξετε εν μέσω πανδημίας και μόλις 6 μήνες πριν δώσουμε πανελλήνιες το σύστημα πρόσβασης, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ […]

Μας φέρεστε σαν πειραματόζωα. Διαλύετε την ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας» σημειώνουν μεταξύ άλλων υποψήφιοι που απευθύνονται στους συμμαθητές τους και προτείνουν την ψήφιση κειμένου διαμαρτυρίας από κάθε τάξη και τμήμα της Γ΄ Λυκείου σε όλη τη χώρα.

Επιπλέον, οι συλλογικές αποφάσεις των μαθητών θα κοινοποιηθούν στους διευθυντές των σχολείων αύριο. Μεθαύριο οι μαθητές καλούν σε συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το υπ. Παιδείας «ψήνει» μαθητές και γονείς... στα «κάρβουνα»
Η πλειονότητα των γονέων θεωρούν ότι η εκπαίδευση των παιδιών τους, ενώ τους στοιχίζει πολύ ακριβά, δεν είναι ικανή να τα προετοιμάσει για την ομαλή ένταξή τους στην αγορά εργασίας.
Το υπ. Παιδείας «ψήνει» μαθητές και γονείς... στα «κάρβουνα»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σοκ και δέος με 40.000 αποκλεισμένους!
Οσα είπαμε ισχύουν. Η υπουργός Παιδείας δεν μας διέψευσε καθόλου. Ισα ίσα σε κάποιες περιπτώσεις μας έκανε να φαινόμαστε μετριοπαθείς. Στις βάσεις εισαγωγής αναφερόμαστε και στον αριθμό των υποψηφίων που...
Σοκ και δέος με 40.000 αποκλεισμένους!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
Προφανώς, ο πλούσιος «στούρνος» θα πάρει πτυχίο. Αλλά ο φτωχός «στούρνος» θα μείνει στούρνος και φτωχός. Το εκπαιδευτικό λειτουργεί ως σύστημα επιλογής και προνομιακής μεταχείρισης των προνομιούχων.
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Περικοπές και αλλαγή πλεύσης στα ΑΕΙ
Η μείωση του αριθμού των εισακτέων με λαιμητόμο τη λεγόμενη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων μπορούν να δημιουργήσουν εκατόμβες απορριπτόμενων.
Περικοπές και αλλαγή πλεύσης στα ΑΕΙ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μπράβο σας κ. Κεραμέως σπάσατε όλα τα ρεκόρ!
Η υπουργός Παιδείας δεν μας διέψευσε καθόλου. Ίσα ίσα σε κάποιες περιπτώσεις μας έκανε να φαινόμαστε μετριοπαθείς. Στις βάσεις εισαγωγής αναφερόμαστε και στον αριθμό των υποψηφίων που αποκλείστηκαν.
Μπράβο σας κ. Κεραμέως σπάσατε όλα τα ρεκόρ!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας