Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 19.4°C
    2 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 20.0°C
    2 BF
    67%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 12.8°C / 20.0°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 12.8°C / 18.0°C
    3 BF
    39%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    58%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.6°C / 17.8°C
    2 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    32%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 5.6°C / 17.0°C
    2 BF
    59%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    2 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    1 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.3°C
    4 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    4 BF
    63%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.3°C
    4 BF
    68%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 18.3°C
    2 BF
    64%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    4 BF
    29%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 17.8°C
    1 BF
    67%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.0°C
    3 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.8°C
    1 BF
    83%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    32%
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;

  • A-
  • A+
Η κυβέρνηση αυστηροποιεί τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και εξισώνει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η πανδημία μπορεί να φρέναρε τα σχέδια για την αποδυνάμωση της δημόσιας υγείας προς όφελος της ιδιωτικής, αλλά δεν ανέτρεψε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης.

Είναι φανερό ότι μέσα στην «κλεισούρα» της υγειονομικής αναμπουμπούλας υπάρχουν και λύκοι που χαίρονται. Να, εκεί, στο υπουργείο Παιδείας, για παράδειγμα. Εκεί που με τρεις κινήσεις, μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο:

● Πρώτον, κατοχυρώνεται εκπαιδευτική και επαγγελματική αντιστοιχία και ισοτιμία για όσους αποφοιτούν από κολέγια με τους πτυχιούχους των δημόσιων πανεπιστημίων.

● Δεύτερον, νομοθετούνται «πύρινα στεφάνια» αποκλεισμών στην είσοδο των Πανεπιστημίων με την «αγία τριάδα» της Τράπεζας Θεμάτων, μιας εκλεπτυσμένης μορφής βάσης του 10 και με ένα μηχανογραφικό «λοταρία-θηλιά», με αποτέλεσμα τη δραματική μείωση των θέσεων εισακτέων και

● Τρίτον, το ΥΠΑΙΘ προχωρά στο κλείσιμο πολλών μικρών δημοσίων ΙΕΚ, ενώ την ίδια ώρα ανοίγει δρόμους για την αύξηση της πελατείας των ιδιωτικών ΙΕΚ με τυράκι τις κατατακτήριες για είσοδο στο Πανεπιστήμιο.

Είναι ξεκάθαρο: από τη μια, η κυβέρνηση αυστηροποιεί (και παράλληλα ακριβαίνει) τα κριτήρια εισαγωγής στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και, από την άλλη, εξισώνει τα πτυχία των λεγόμενων Κολεγίων με αυτά των δημοσίων Πανεπιστημίων, με στόχο την ενίσχυση των πρώτων μέσω της τροφοδότησής τους με φοιτητές πελάτες.

Και όχι μόνο αυτό. Αυτή η εμβληματική αλλαγή είναι μόνο η αρχή ενόψει χειρότερων δεινών. Με τις θατσερικού τύπου παρεμβάσεις στη λυκειακή, μεταλυκειακή και ανώτατη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση ξεκινάει μια μακροχρόνια περίοδος πλήρους αποδυνάμωσης των Πανεπιστημίων, ώστε σε δεύτερη φάση να περάσει η μετακύλιση του κόστους λειτουργίας στους φοιτητές με την επιβολή διδάκτρων!

Μητσοτάκης - Κεραμέως: ξεπαγώνουν δικαιολογίες

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε το Σαββατοκύριακο στις αλλαγές που προωθεί σχετικά με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και τη θεσμοθέτηση από φέτος ελάχιστης βάσης εισαγωγής. «Αρκετοί υποψήφιοι μπαίνουν με πολύ χαμηλούς βαθμούς. Η εικόνα αυτή δεν τιμά το ελληνικό Πανεπιστήμιο. Στόχος μας είναι η αναβάθμιση των σπουδών», σημείωσε.

Ουδεμία πρωτοτυπία

Η γραμμή είναι γνωστή και την έχει περιγράψει πολύ πριν από τη Νίκη Κεραμέως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όταν δεν είχε γίνει ακόμα πρωθυπουργός. Είχε βέβαια τελειώσει το Χάρβαρντ... «Η εισαγωγή σε εκπαιδευτικά ιδρύματα με πολύ χαμηλή βαθμολογία υπονομεύει την έννοια της ανώτατης εκπαίδευσης», δήλωνε στις 29 Αυγούστου 2018 και υπογράμμιζε: «Από το 2005, ως νέος βουλευτής, είχα υποστηρίξει την καθιέρωση ενός κατώτατου ορίου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Η ρύθμιση αυτή πρέπει να επανέλθει. Και θα επανέλθει».

Να θυμίσουμε στον πρωθυπουργό, στην υπουργό Παιδείας και σε εκείνους τους πρόθυμους των ΜΜΕ που είτε δικαιολόγησαν το νέο νομοθετικό «πραξικόπημα» είτε δεν αφιέρωσαν ούτε μονόστηλο για το συντριπτικό χτύπημα στη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ότι όση σκόνη και να ρίξουν για να συσκοτίσουν, είναι πια γνωστό ότι η λεγόμενη βάση του 10 στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (και η νέα παραλλαγή της) εφαρμόστηκε από το 2006 έως το 2010 και πέτυχε ταξικά, αλλά απέτυχε μορφωτικά.

Η έρευνα έδειξε ότι το μέτρο επέφερε μεγάλη μείωση εισακτέων από οικογένειες με μεσαίο και χαμηλό κοινωνικο-μορφωτικό επίπεδο, έναντι αυτών που προέρχονταν από υψηλό έως πολύ υψηλό κοινωνικο-μορφωτικό επίπεδο. Πέρα από το ότι έμειναν εκτός πανεπιστημιακών σχολών περισσότερα παιδιά από οικογένειες χαμηλού ή μεσαίου εισοδήματος, πέρα από το γεγονός ότι σε μια τετραετία εφαρμογής της έμειναν περίπου 50.000 κενές θέσεις στα δημόσια Πανεπιστήμια, καμιά αξιοσημείωτη πρόοδος δεν σημειώθηκε στο μορφωτικό επίπεδο ούτε των μαθητών των Λυκείων ούτε των φοιτητών, ούτε βέβαια υπήρξε αναβάθμιση των Πανεπιστημίων.

Κολέγια: Εδώ είμαστε και σας περιμένουμε!

Να το πούμε καθαρά: οδηγός και τιμόνι των διακηρύξεων του υπουργείου Παιδείας για αναβάθμιση των σπουδών στα δημόσια Πανεπιστήμια καθώς των ψευδεπίγραφων κλισέ περί «αριστείας» είναι ο βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης, η πριμοδότηση-ενίσχυση της ιδιωτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης, των επιχειρηματιών της γνώσης που ως γνώστες του εμπορίου παρέχουν μέσω του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ το μάνιουαλ των κινήσεων του ΥΠΑΙΘ.

Η επαναφορά της μεταμφιεσμένης βάσης του 10 θα παίξει τον ρόλο του τροχονόμου της εισόδου στα Πανεπιστήμια, εξοστρακίζοντας, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων (Τράπεζα Θεμάτων), χιλιάδες υποψήφιους, στους οποίους θα προσφερθεί είτε μια χαμηλής πνοής επαγγελματική κατάρτιση (στους φτωχότερους) είτε μια νέα βάση: τα δίδακτρα στα Κολέγια και στα ιδιωτικά ΙΕΚ, στα οποία δεν ισχύει καμιά βάση του 10, καθώς εκεί μιλούν τα δίδακτρα.

Από την άλλη, το υπουργείο θα έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει στους ίδιους αριθμούς εισακτέων των τελευταίων χρόνων, ενώ την ίδια στιγμή η ανακοίνωσή του για τον αριθμό εισακτέων θα μοιάζει με την ψευτοευγένεια μιας πρόσκλησης σε ανεπιθύμητους, όταν είναι βέβαιο πως οι ίδιες οι συνθήκες θα τους αποτρέψουν να την δεχτούν.

Αντιδράσεις των μαθητών

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

«Η επιλογή που σκοπεύετε να κάνετε, δηλαδή να αλλάξετε εν μέσω πανδημίας και μόλις 6 μήνες πριν δώσουμε πανελλήνιες το σύστημα πρόσβασης, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ […]

Μας φέρεστε σαν πειραματόζωα. Διαλύετε την ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας» σημειώνουν μεταξύ άλλων υποψήφιοι που απευθύνονται στους συμμαθητές τους και προτείνουν την ψήφιση κειμένου διαμαρτυρίας από κάθε τάξη και τμήμα της Γ΄ Λυκείου σε όλη τη χώρα.

Επιπλέον, οι συλλογικές αποφάσεις των μαθητών θα κοινοποιηθούν στους διευθυντές των σχολείων αύριο. Μεθαύριο οι μαθητές καλούν σε συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας.

 

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
Η υπουργός και η κυβέρνηση πρέπει να ενημερώσουν με ειλικρίνεια τον λαό, αντί του να προσπαθούν να βρουν εξιλαστήρια θύματα και με ανήθικο τρόπο να στιγματίζουν τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις στις...
Οι «κακοί μαθητές» χαλάνε το όραμα της υπουργού για την εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
Από τις 44 χώρες της Ευρώπης (και όχι της Ε.Ε.) που πλήττονται από την πανδημία, μόνον οι 7, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, επιμένουν στην πολιτική των κλειστών σχολείων,
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλαδικές: μείωση εισακτέων και σχολών
Μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων επιχειρεί το υπουργείο παιδείας, κάτι που σημαίνει δραστική μείωση των εισακτέων.
Πανελλαδικές: μείωση εισακτέων και σχολών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Mόλις το 10% των σχολείων μπορεί να υποστηρίξει την τηλε-«εκπαίδευση»
Το υπουργείο Παιδείας καλεί όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά καθόλου δεν έχει φροντίσει τα σχολεία να μπορούν να την υποστηρίξον.
Mόλις το 10% των σχολείων μπορεί να υποστηρίξει την τηλε-«εκπαίδευση»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας