• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 34.1°C / 38.6°C
    2 BF
    30%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    36°C 33.3°C / 39.1°C
    2 BF
    35%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 33.4°C / 38.8°C
    2 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    34°C 33.9°C / 34.2°C
    3 BF
    20%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 34.1°C
    1 BF
    40%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    38°C 33.0°C / 39.0°C
    5 BF
    10%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    35°C 35.4°C / 35.4°C
    4 BF
    9%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 31.6°C / 38.5°C
    3 BF
    13%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.8°C / 36.6°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    37°C 32.9°C / 36.9°C
    1 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    37°C 31.9°C / 37.4°C
    2 BF
    23%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.6°C / 35.7°C
    2 BF
    43%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 36.9°C
    2 BF
    40%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    40°C 39.9°C / 41.5°C
    4 BF
    17%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    41°C 34.6°C / 41.6°C
    3 BF
    11%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 32.8°C / 34.8°C
    3 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.3°C / 39.4°C
    3 BF
    17%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.0°C / 33.3°C
    0 BF
    42%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    37°C 33.4°C / 40.2°C
    3 BF
    25%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    36°C 35.8°C / 35.8°C
    5 BF
    13%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πανελλαδικές: μείωση εισακτέων και σχολών

  • A-
  • A+
Η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι, δεν θα είναι ενιαία, αλλά ούτε και η ίδια κάθε χρονιά.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ενώ οι εκπαιδευτικοί φορείς ζητούν από το υπουργείο Παιδείας αφενός η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας να μην καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη και αφετέρου δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων λόγω της αντικατάστασης της ζωντανής μαθησιακής διαδικασίας με την άκρως προβληματική τελε–«εκπαίδευση», το τελευταίο, με επείγουσα εγκύκλιο, ορίζει την ηλεκτρονική καταχώριση στο myschool της διδακτέας-εξεταστέας ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ τάξης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που έχει διδαχθεί μέχρι και 16 Δεκεμβρίου.

Την ίδια ώρα επιχειρεί, αθέατα, σχέδιο δραστικής μείωσης των εισακτέων και περικοπής τμημάτων ΑΕΙ («Αθηνά Νο2»), με όχημα τη λεγόμενη «κλιμακωτή βάση», κοντολογίς μια μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων για τα ανώτατα Ιδρύματα που διαγωνίζονται κάθε καλοκαίρι. Είναι φανερό ότι η υλοποίηση αυτής της πρότασης του υπουργείου Παιδείας (σε συνδυασμό με την κακόφημη Τράπεζα Θεμάτων) θα πριμοδοτήσει σημαντική μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια από το ερχόμενο κιόλας έτος.

Το σχέδιο αυτό, που δεν θα οδηγήσει μεν σε «οριζόντια» βάση σε όλα τα ΑΕΙ (όπως παλιά η βάση του δέκα), αλλά θα «κατασκευάσει» διαφορετική βάση εισαγωγής ανά σχολή και τμήμα την οποία θα προσδιορίζουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια, θα αποτελεί διάταξη στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που επεξεργάζεται (εδώ και έναν χρόνο) το υπουργείο Παιδείας.

Η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι, δεν θα είναι ενιαία, αλλά ούτε και η ίδια κάθε χρονιά. Θα βρίσκεται σε ευθεία σχέση και θα εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψηφίων κάθε χρονιά, οπότε θα αποτελεί έναν βαθμό που καθορίζεται από αυτήν.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα προκύπτει από τον συμψηφισμό δύο βαθμών: α. από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης των υποψηφίων κάθε επιστημονικής κατεύθυνσης κάθε χρονιά και β. από ένα επιπλέον ποσοστό επαύξησης της βάσης που θα καθορίζουν τα ίδια τα ΑΕΙ ανά τμήμα και επιστήμη, μέσα σε ένα συγκεκριμένο εύρος τιμών όμως που θα καθοριστεί από το υπουργείο.

Σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο ότι όποια μορφή κι αν λάβει η νέα βάση εισαγωγής, είτε, δηλαδή, κάθε τμήμα αποφασίσει να θέτει «πήχη» για την εισαγωγή σε αυτό μέσω απαίτησης για αυξημένη βαθμολογία σε κάποιο από τα μαθήματα των πανελλαδικών, που είναι κομβικό για το συγκεκριμένο Τμήμα, είτε η βάση θα αφορά ομοειδή τμήματα, είτε πανεπιστήμια, το αποτέλεσμα θα είναι η μεγάλη μείωση των εισακτέων, από το ερχόμενο κιόλας έτος – εφόσον εφαρμοστεί.

Θυμίζουμε ότι από το 2005 το υπουργείο Παιδείας (υπουργός Μαριέττα Γιαννάκου) επιβάλλει την περιβόητη «βάση του 10». Τι έδειξε η εφαρμογή της επί 4 χρόνια (2005/6-2008/9); Μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των εισακτέων – έμειναν ακάλυπτες 50.000 θέσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Εγινε τότε φανερό ότι επρόκειτο για μια επιχείρηση νομιμοποίησης του εξοστρακισμού των πιο αδύνατων κοινωνικά και σχολικά και για ένα «στένεμα» των διόδων των πανεπιστημίων που «έκλεινε το μάτι» τότε στα εκατοντάδες Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και στα λεγόμενα Κολέγια, στα οποία προσφερόταν έτοιμη πελατεία το «πλεόνασμα» των υποψηφίων που δεν εισάγονταν.

Σύμφωνα επίσης με πληροφορίες, στο μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν το καλοκαίρι του 2021 οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα περιλαμβάνονται λιγότερα τμήματα καθώς κάποια από αυτά που δημιουργήθηκαν την περίοδο 2016-2019 θα πάψουν να δέχονται υποψηφίους. Ο ακριβής αριθμός τους δεν έχει ακόμη υπολογιστεί. Αυτό που έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι θα είναι κάτω από το 10% του συνόλου τους.

Είναι φανερό διά γυμνού οφθαλμού ότι ο βασικός προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι η μείωση των εισακτέων, η πριμοδότηση της ιδιωτικής Ανώτατης Εκπαίδευσης και η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου με την παραχώρηση υποδομών του για όσους ξένους φοιτητές μπορούν να πληρώνουν δίδακτρα. Η επαναφορά της βάσης του «10» (που ντύνεται με διαφορετικά ρούχα) θα εξοστρακίσει, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, χιλιάδες υποψηφίους, χωρίς να εκτεθεί το υπουργείο Παιδείας με μια ανακοίνωση μειωμένου αριθμού εισακτέων.

ΑΠΟΨΕΙΣ
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
Οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης στοχεύουουν στη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ και στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Παιδείας.
Μείωση εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ίσα δικαιώματα στα Κολέγια. Τι δεν καταλαβαίνεις;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
Από τις 44 χώρες της Ευρώπης (και όχι της Ε.Ε.) που πλήττονται από την πανδημία, μόνον οι 7, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, επιμένουν στην πολιτική των κλειστών σχολείων,
Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων καταστρέφει μια ολόκληρη γενιά μαθητών
ΑΠΟΨΕΙΣ
Mόλις το 10% των σχολείων μπορεί να υποστηρίξει την τηλε-«εκπαίδευση»
Το υπουργείο Παιδείας καλεί όλα τα Γυμνάσια και τα Λύκεια να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά καθόλου δεν έχει φροντίσει τα σχολεία να μπορούν να την υποστηρίξον.
Mόλις το 10% των σχολείων μπορεί να υποστηρίξει την τηλε-«εκπαίδευση»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
Στο όνομα του «αποτελεσματικού σχολείου» και του ανταγωνισμού με βάση τα κριτήρια της αγοράς, είναι ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας σχολείων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων και αντίστοιχων αποτελεσμάτων στη...
Κεραμέως: αυτονομία, αξιολόγηση και… Αγιος ο Θεός!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
Προφανώς, ο πλούσιος «στούρνος» θα πάρει πτυχίο. Αλλά ο φτωχός «στούρνος» θα μείνει στούρνος και φτωχός. Το εκπαιδευτικό λειτουργεί ως σύστημα επιλογής και προνομιακής μεταχείρισης των προνομιούχων.
Το «τούτο» τρώει το «εκείνο»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας
Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με την ελάχιστη βάσης εισαγωγής στα ειδικά μαθήματα και το πόσο θα επηρεάσει την εισαγωγή μαθητών σε σχολές.
Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας