• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.9°C / 30.7°C
    1 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.0°C / 26.8°C
    0 BF
    80%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 28.2°C
    3 BF
    66%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 23.5°C
    2 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 22.9°C / 25.4°C
    2 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 21.1°C / 25.4°C
    3 BF
    29%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 26.2°C
    2 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.8°C
    1 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.9°C / 26.9°C
    0 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.4°C / 28.8°C
    2 BF
    83%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.7°C / 30.7°C
    0 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.5°C / 30.9°C
    3 BF
    30%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 25.7°C / 30.5°C
    2 BF
    35%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    3 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 27.9°C / 31.0°C
    3 BF
    29%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 23.8°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 26.7°C
    2 BF
    92%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 25.8°C
    2 BF
    44%

Η κυβέρνηση καταπατά βάναυσα το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση

  • A-
  • A+
Η κυβέρνηση βάζει λουκέτο στα σχολεία – καταπατά βάναυσα το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση – επιβάλλει σκληρά ταξικά μέτρα στην εκπαίδευση – εντείνει το κλίμα της τρομοκρατίας και του αυταρχισμού
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η 3η του Νοέμβρη σηματοδοτεί την πρώτη ημέρα μιας μεγάλης βαρυχειμωνιάς που έρχεται για την εκπαίδευση, τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, την πλατιά πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας. Μπροστά στην έξαρση της πανδημίας η κυβέρνηση προχωρά άρον – άρον στην υιοθέτηση νέων σκληρότερων μέτρων απαγορεύσεων, λουκέτων και τηλεργασίας που συνιστούν ένα νέο μίνι lockdown.

Η Θεσσαλονίκη και οι Σέρρες αποτελούν το επίκεντρο των νέων κατασταλτικών μέτρων που συνοδεύονται από την καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας. Aμέσως μετά την ανακοίνωση των νέων μέτρων, η κυβέρνηση έσπευσε συμπληρωματικά να βάλει λουκέτο σε όλα τα Λύκεια των νομών αυτών ενεργοποιώντας το υποχρεωτικό μέτρο της λεγόμενης τηλεκπαίδευσης κατά το πρότυπο των ΑΕΙ.

Η κυβερνητική απόφαση για το λουκέτο στα Λύκεια των περιοχών αυτών συνιστά την ομολογία της κυβερνητικής αποτυχίας στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Αποδεικνύει έμπρακτα και με δραματικό τρόπο ότι όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έπραξε το παραμικρό ώστε να ενισχύσει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, ούτε βέβαια για να καταστήσει ασφαλή τα σχολεία για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αντίθετα όλους αυτούς τους μήνες η κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας εξαντλήθηκε στη μάσκα και τα παγουρίνα στα σχολεία, στο αντιδραστικό δόγμα της "ατομικής ευθύνης", στην καλλιέργεια κλίματος μαζικού εκφοβισμού και τρομοκράτησης, στην επιβολή ακραίων αυταρχικών μέτρων καταστολής. Και όλα αυτά για να συγκαλύψει τις δικές της εγκληματικές ευθύνες που σήμερα οδηγούν σε τραγικά αδιέξοδα και απειλούν την υγεία του λαού.

Όλο το προηγούμενο διάστημα η κυβέρνηση αρνήθηκε πεισματικά να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, των μαθητών και των γονιών, για 15 μαθητές στην τάξη, δωρεάν μαζικά τεστ, μέσα υγιεινής, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού στην καθαριότητα. Για να συγκαλύψει τις παλινωδίες, τα αδιέξοδα και τις αντιφάσεις της αλλά και την πολιτική της κατερείπωσης της Δημόσιας Υγείας και Παιδείας χρειάστηκε να ρίξει τόνους λάσπης. Να επιδοθεί σε μια ανελέητη εκστρατεία ψεύδους και δημαγωγίας για να πείσει την κοινωνία πως στα σχολεία "δεν τρέχει τίποτα". Στρατιές "ειδικών" και επιδημιολόγων επιστρατεύτηκαν για να πείσουν πως τα τμήματα των 25 μαθητών είναι "ασφαλέστερα" από τα ολιγομελή.

Αν όντως τα πράγματα είναι έτσι όπως τα έλεγε η κυβέρνηση, τότε εύλογα γεννιέται το ερώτημα για ποιο λόγο κλείνει τώρα τα Λύκεια; Στο ίδιο πλαίσιο εξαπέλυσε ακόμα και την αστυνομική βία και την καταστολή για να καταπνίξει τις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις. Τώρα μπροστά στην αύξηση των κρουσμάτων προχωρά στο λουκέτο στα σχολεία, ξεκινώντας από τα Λύκεια της Θεσσαλονίκης και των Σερρών.

Παράλληλα ενεργοποιεί την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση, ενός αντιδραστικού μέτρου που ήρθε για να μείνει και να χτυπήσει το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση, να υποβαθμίσει την παρεχόμενη εκπαίδευση, να εντείνει ακόμα περισσότερο τους αποκλεισμούς και τους ταξικούς φραγμούς. Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες και με δεδομένη την αδυναμία πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες για μια σημαντική μερίδα μαθητών, που δημιουργεί de-facto αποκλεισμούς, είναι αδιανόητο να επιβάλλεται με υποχρεωτικό τρόπο η τηλεκπαίδευση και ταυτόχρονα να προχωράει η ύλη.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση γενικεύει την τηλεκπαίδευση με υποχρεωτικό χαρακτήρα και στα ΑΕΙ. Πέρα από την τρομακτική υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών, την εκμηδένιση των εργαστηριακών μαθημάτων και την απόλυτη ανυπαρξία πρακτικής άσκησης των φοιτητών, διαλύει στην ουσία κάθε συλλογικότητα στο φοιτητικό κίνημα, αλλά και συντελεί στην απόλυτη αποξένωση των νέων.

Την ώρα αυτή τα ΜΜΕ διαμορφώνουν το έδαφος για να γενικεύσουν τα μέτρα αυτά το επόμενο διάστημα σε όλη την επικράτεια. Η ευθύνη για το κλείσιμο των σχολείων ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην κυβέρνηση και την πολιτική που επέβαλε όλη αυτή την περίοδο. Οι φωνές που ζητούν επιτακτικά το γενικευμένο κλείσιμο των σχολείων και την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στην πραγματικότητα συγκαλύπτουν και αθωώνουν την πολιτική της κυβέρνησης, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς και το Δημόσιο Σχολείο, εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς και τους αποκλεισμούς.

Είναι σωστή και δίκαιη η απαίτηση του εκπαιδευτικού κινήματος για άμεση λήψη δραστικών μέτρων που δημιουργούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να επιμείνει αγωνιστικά και ανυποχώρητα το εκπαιδευτικό κίνημα. Η υπαναχώρηση από αυτό τον προσανατολισμό και από τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος στην πράξη δικαιώνει την κυβερνητική πολιτική. Ακόμα και αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προχωρήσουν στην άμεση ικανοποίηση όλων των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος.

* Ο Χρήστος Κάτσικας είναι αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΔΕ Δ΄ Αθήνας
  Ο Χρήστος Σόφης είναι μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ
  Η Αγγελική Φατούρου είναι αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας (Περιστέρι)
  Η Φωτεινή Πανοπούλου είναι μέλος του Δ.Σ του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ
  Και οι τέσσερις είναι μέλη του Εκπαιδευτικού Ομίλου - Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης

ΑΠΟΨΕΙΣ
Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας
Υποκρισία, περίσσια σιγουριά που δεν συνοδεύεται από επίσημα στοιχεία, αλλά και αλαζονεία, αποτελούν το τρίπτυχο που θα συνοδεύσει την κυβέρνηση τους επόμενους μήνες.
Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
Την ώρα που το 4ο κύμα της πανδημίας σαρώνει τη χώρα και οι προβλέψεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων, λόγω και της υψηλής μεταδοτικότητας των μεταλλάξεων, τα σχολεία ανοίγουν...
Σχολεία εκτεθειμένα στην πανδημία, παιδεία εκτεθειμένη στις πολιτικές της Ν.Δ.
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το καλό παράδειγμα και η αποσταθεροποιητική ισχύς
Οι εμπορικές και οι φορολογικές πολιτικές που εφαρμόζει είναι η επιτομή της διεύρυνσης της ανισότητας. Στην παιδεία, τα σχολεία για εύπορους εκτοπίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, η οποία συνειδητά υποβαθμίζεται...
Το καλό παράδειγμα και η αποσταθεροποιητική ισχύς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Δεύτερη ευκαιρία για τα σχολεία
Το κλείσιμο από τις 2-11-20 των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και Σερρών και το γενικευμένο δεκαπενθήμερο λουκέτο των Λυκείων, Γυμνασίων, Δημοτικών, Νηπιαγωγείων, Παιδικών και Βρεφονηπιακών...
Δεύτερη ευκαιρία για τα σχολεία
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Πόσες ήττες ακόμα θα υποστεί η χώρα μας, με ευθύνη Μητσοτάκη;»
Την ώρα που οι κοινωνικές ανάγκες πάνε περίπατο, ισχυροποιείται το πλαίσιο των πτωχεύσεων και των πλειστηριασμών. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κλείνει τα μάτια της στην ανεργία, στα προβλήματα της κοινωνίας, στη...
«Πόσες ήττες ακόμα θα υποστεί η χώρα μας, με ευθύνη Μητσοτάκη;»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Αίθουσες διδασκαλίας υπάρχουν!
Ωστόσο, εν μέσω πανδημίας κορονοϊού, που αποτελεί τη σοβαρότερη εδώ και δεκαετίες απειλή για την υγεία των πολιτών αλλά και για την οικονομία του τόπου, οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί περίμεναν...
Αίθουσες διδασκαλίας υπάρχουν!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας