• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.2°C / 17.9°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 17.5°C
    1 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 18.4°C
    6 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 10.3°C / 15.9°C
    4 BF
    48%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    5 BF
    38%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.1°C / 16.4°C
    2 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.4°C / 10.4°C
    0 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.8°C / 19.6°C
    3 BF
    58%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 22.5°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    3 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.6°C / 19.1°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.6°C
    6 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 17.9°C / 19.9°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    4 BF
    58%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 14.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 23.8°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 18.1°C
    5 BF
    47%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.3°C / 15.4°C
    1 BF
    47%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.9°C / 17.6°C
    3 BF
    57%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    3 BF
    89%
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Όλα κανονικά... Τα σχολεία ανοίγουν με πάνω από 25.000 κενά!

  • A-
  • A+
Η υπουργός Παιδείας εισηγείται στους εκπαιδευτικούς να αυστηροποιήσουν τη στάση τους απέναντι στους μαθητές, μοιράζοντας αποβολές και ποινές σε όσους δεν υπακούν στη χρήση της μάσκας. Δεν χάνει την ευκαιρία να θυμίζει στην εκπαιδευτική κοινότητα πως η πολιτική της είναι συνώνυμο του αυταρχισμού και της καταστολής.

Το πρώτο κουδούνι σήμερα βρίσκει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές στην πιο κρίσιμη συνθήκη στη ζώσα μνήμη και πιο ανέτοιμους από ποτέ, αν εξαιρέσει κάποιος την τραγική περίοδο Διαμαντοπούλου, όταν αντί για βιβλία διανέμονταν στα παιδιά φωτοτυπίες.

Το υπουργείο Παιδείας με ένα μπαράζ επικοινωνιακών μεθοδεύσεων επιχειρεί να εξαπατήσει με τον ισχυρισμό ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, το προσωπικό καθαριότητας και το απαραίτητο υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά κ.λπ.) είναι στη θέση τους από την αρχή της χρονιάς.

Μέχρι σήμερα, Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, έχουν προσληφθεί μόνο 21.065 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Γενική Εκπαίδευση καθώς και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, και 3.862 αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Εχουμε 24.927 προσλήψεις από τους περίπου 42.000 που δούλεψαν πέρσι, ενώ από το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό τη νέα χρονιά έχουμε μείον 3.500 εκπαιδευτικούς λόγω συνταξιοδότησης· και άλλοι περίπου 6-8.000 εκπαιδευτικοί (κυρίως καθηγητές αλλά και δάσκαλοι και νηπιαγωγοί) που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες βρίσκονται εκτός τάξης.

Αυτό σημαίνει ότι η επικοινωνιακή πολιτική του ΥΠΑΙΘ για την «κανονικότητα» παρουσίαζε αφηρημένα σχέδια επί χάρτου που εξαντλήθηκαν στην πολυσυζητημένη χρήση της μάσκας και στο παγουρίνο για να αποκρύψει επιμελώς ότι τα σχολεία ανοίγουν σήμερα, μέσω πανδημίας, αφενός με πάνω από 25.000 κενά εκπαιδευτικών και αφετέρου, με περισσότερο από ποτέ τα τελευταία χρόνια φορτωμένα με μαθητές τμήματα, καθώς φρόντισε το καλοκαίρι να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα!

Ουσιαστικά, στις δημόσιες εμφανίσεις της η υπουργός Παιδείας παρουσίασε αφηρημένα σχέδια, δίνοντας βάρος στη χρήση μάσκας και στα παγουρίνια – προσφορά του Ιδρύματος Λασκαρίδη. Η υπουργός Παιδείας εισηγείται στους εκπαιδευτικούς να αυστηροποιήσουν, μάλιστα, τη στάση τους απέναντι στους μαθητές, μοιράζοντας αποβολές και ποινές σε όσους δεν υπακούν στη χρήση της μάσκας. Δεν χάνει την ευκαιρία να θυμίζει στην εκπαιδευτική κοινότητα πως η πολιτική της είναι συνώνυμο του αυταρχισμού και της καταστολής.

Απαράδεκτη εγκύκλιος

Εν τω μεταξύ, την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου, σε απόλυτο αιφνιδιασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας προχώρησε το υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιο «Διευκρινιστικές οδηγίες για την έναρξη του διδακτικού έτους 2020-2021» δυναμιτίζοντας κυριολεκτικά την ημέρα του αγιασμού.

- Αφού παλινδρόμησε για κάποιες εβδομάδες, αφού ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου για να το αναιρέσει μία εβδομάδα αργότερα ορίζοντας τον αγιασμό σε ημέρα που δεν μπορούσαν οι ιερείς να ανταποκριθούν τη συνήθη ώρα, αφού ανακοίνωσε ότι ο αγιασμός θα γίνει στις 11 π.μ. λόγω της εορτής του Σταυρού, αφού όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων συνεδρίασαν και οργάνωσαν τον προγραμματισμό τους με βάση την αναβολή του αγιασμού για τις 11 π.μ. ή τις 10, παίρνοντας υπόψη την εμπειρία όλων των προηγούμενων ετών και τα νέα δεδομένα της πανδημίας, αφού ενημέρωσαν οι σχολικές μονάδες όλους τους γονείς ότι θα προσέλθουν με τα παιδιά τους στις 11 π.μ. στα σχολεία, μετά από όλα αυτά, το μεσημέρι της Παρασκευής 11 Σεπτεμβρίου, επιστρέφοντας οι εκπαιδευτικοί στα σπίτια τους, ενημερώθηκαν για την εγκύκλιο-παρωδία του υπουργείου Παιδείας που έφτασε σε πολλά σχολεία μετά τις 13.30 (!) και αναφέρει ότι «οι μαθητές/τριες θα προσέλθουν στις σχολικές μονάδες στις 8.15 και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του αγιασμού»!

Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Α' Αθήνας, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από τη μια αιφνιδιάζει την τελευταία στιγμή την εκπαιδευτική κοινότητα επιχειρώντας να εκθέσει τους εκπαιδευτικούς στους γονείς και την κοινωνία και από την άλλη καλεί τους εκπαιδευτικούς να κρατήσουν τα παιδιά τρεις (3) διδακτικές ώρες στις σχολικές τάξεις και μάλιστα κάτω από πρωτοφανείς, δυσμενείς συνθήκες, χωρίς να κάνουν μάθημα!

Προφανώς αγνοεί το ΥΠΑΙΘ ότι υπάρχουν σχολικές μονάδες όπου οι Σύλλογοι Διδασκόντων έχουν προγραμματίσει συνεδρίαση για κατανομή τάξεων το πρωί της Δευτέρας, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί «είναι τεμπέληδες» αλλά επειδή το υπουργείο δεν έχει στείλει ακόμη το απαραίτητο προσωπικό στα σχολεία.

Και μάλιστα, όλα τα παραπάνω, τα κάνει στην έναρξη της πιο δύσκολης σχολικής χρονιάς των τελευταίων δεκαετιών! Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατάφερε να μετατρέψει σε δυσεπίλυτο σταυρόλεξο την πιο εύκολη και ευχάριστη ημέρα του σχολικού έτους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Τα μοντέλα της τυπικής αξιολόγησης είναι κυρίως δυο κατηγοριών: της σκληρής λογοδοσίας με υψηλού διακυβεύματος τεστ (Αμερική, Αγγλία) και της ήπιας λογοδοσίας (ηπειρωτική Ευρώπη).
Από το «παράθυρο» η τυποποιημένη αξιολόγηση για μαθητές και εκπαιδευτικούς
ΑΠΟΨΕΙΣ
Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας
Υποκρισία, περίσσια σιγουριά που δεν συνοδεύεται από επίσημα στοιχεία, αλλά και αλαζονεία, αποτελούν το τρίπτυχο που θα συνοδεύσει την κυβέρνηση τους επόμενους μήνες.
Μην τζογάρετε με την υγεία των παιδιών μας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Σχολικό «μάννα» ή νέα συρματοπλέγματα;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
Tο υπουργείο Παιδείας με μεθοδικότητα προχωρά σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων ενώ προετοιμάζει τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Σαρωτικές περικοπές του υπουργείου Παιδείας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παράλληλη στήριξη σε μαθητές
Διανύουμε ένα χρόνο πανδημίας και η παράλληλη στήριξη στα σχολεία παραμένει ανοργάνωτη και χωρία καμία μέριμνα.
Παράλληλη στήριξη σε μαθητές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας