Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Emirates και εμείς
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Emirates και εμείς

  • A-
  • A+

Δεν μας εκπλήσσει ότι η Emirates, μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο και η μεγαλύτερη της Μέσης Ανατολής, ανακοίνωσε ότι έχει ήδη επιστρέψει 1,4 δισ. δολάρια σε 1,4 εκατ. επιβάτες οι πτήσεις των οποίων ακυρώθηκαν εξαιτίας της πανδημίας.

Αυτό μεταφράζεται σε 1.000 δολάρια ανά επιβάτη κι αν υπολογίσουμε ότι απομένει ένα 10% των αιτημάτων επιστροφής χρημάτων που πρέπει να ικανοποιηθούν, το τελικό κόστος αναμένεται να υπερβεί το 1,5 δισ. δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι, ενώ το οικονομικό έτος που έκλεισε τον Μάρτιο ήταν κερδοφόρο κατά 290 εκατ. δολάρια, η επόμενη χρήση, του χρόνου, θα επιφυλάσσει για την Emirates σημαντικές ζημίες. Δεν είναι και προς θάνατον, μετά 32 χρόνια αδιάλειπτης κερδοφορίας.

Τα μεγέθη της Emirates δεν είναι, φυσικά, συγκρίσιμα με αυτά των ελληνικών αερομεταφορέων. Ωστόσο, οι ελληνικές εταιρείες, όπως κι όλες οι ευρωπαϊκές, δεσμεύονται από ευρωπαϊκές οδηγίες που επιβάλλουν σεβασμό στο δικαίωμα του επιβάτη να επιλέξει ανάμεσα στην επιστροφή των χρημάτων του και στο κουπόνι αντικατάστασης του εισιτηρίου πτήσης που ακυρώθηκε.

Αυτές τις οδηγίες, ως γνωστόν, καταστρατήγησε η κυβέρνηση με την ΠΝΠ που επέβαλε μονομερώς κουπόνια αντί επιστροφής χρημάτων. Το παράδειγμα της Emirates, λοιπόν, επιτρέπει να διατυπώσουμε τρία ερωτήματα προς τις εγχώριες αεροπορικές και την κυβέρνηση:

  1. Πόσα χρήματα, σε πόσους επιβάτες που οι πτήσεις τους ακυρώθηκαν, έχουν επιστρέψει από τον περασμένο Μάρτιο;
  2. Σε πόσους επιβάτες έχουν δώσει voucher, όπως τους επιτρέπει η κυβερνητική ρύθμιση;
  3. Τι έχει απαντήσει η κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία έχει προειδοποιήσει με παραπομπή στο Ευρωδικαστήριο για τη ρύθμιση που παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τράπεζες και επιχειρήσεις
Οι τράπεζες από την αρχή της πανδημίας διοχέτευσαν χρήματα μόνο σε περίπου 20.000 (!) επιχειρήσεις, είτε αυτοτελώς είτε με συμμετοχή τους στα προγράμματα της κυβέρνησης!
Τράπεζες και επιχειρήσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ας κλείσουν λοιπόν όλες οι μικρές επιχειρήσεις
Η εμμονική εστίαση στην αναποτελε­σματικότητα των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγνοεί την ιστορική εξέλιξη της επιχειρημα­τικότητας στην Ελλάδα και δεν λαμβάνει υπόψη τις πολλαπλασια­στικές συνέπειές της στο...
Ας κλείσουν λοιπόν όλες οι μικρές επιχειρήσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί χαίρεται και χαμογελά;
Ολες οι αποφάσεις, όλες οι επιλογές, όλες οι στρατηγικές που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση τροφοδοτούν την ανασφάλεια. Στις σημερινές συνθήκες, η μοναδική σανίδα σωτηρίας είναι η εσωτερική κατανάλωση, καθώς όλοι...
Γιατί χαίρεται και χαμογελά;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επείγουσα ανάγκη για εμπροσθοβαρή και οριζόντια μέτρα για την ανάταξη της οικονομίας
Οι επιπτώσεις στην οικονομία από την πανδημία θα είναι δραματικές αν δεν ληφθούν εγκαίρως εμπροσθοβαρή μέτρα συγκράτησης της επερχόμενης ύφεσης. Οι επιπτώσεις θα έχουν διάρκεια χρόνου καθώς πολλές επιχειρήσεις...
Επείγουσα ανάγκη για εμπροσθοβαρή και οριζόντια μέτρα για την ανάταξη της οικονομίας
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η πανδημία, πρόσχημα της κυβέρνησης για νέα, μόνιμα μέτρα
Η κυβέρνηση, για την αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις, αποφάσισε δέσμες μέτρων με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου. Ισχυρίζεται ότι επιμερίζει το βάρος και με αυτά στηρίζει επιχειρήσεις και εργαζόμενους.
Η πανδημία, πρόσχημα της κυβέρνησης για νέα, μόνιμα μέτρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας