Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βαθμολογίες πανελλαδικών: «το ταξίδι μετράει»
EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βαθμολογίες πανελλαδικών: «το ταξίδι μετράει»

  • A-
  • A+

Δημοσιεύτηκαν οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων και περισσεύουν οι ευχές, πραγματικές, αδιάφορες ή και υποκριτικές στους μαθητές για ό,τι καλύτερο στην ανταμοιβή των κόπων τους. Οι υποψήφιοι όμως και οι οικογένειές τους δεν ακούνε τις ευχές, δεν ακούνε τη βοή των ελπίδων, των υποσχέσεων, των πιθανών ματαιώσεων, αλλά έχουν περάσει σε μια άλλη διάσταση.

Μια διάσταση μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, που κάποιες φορές νομίζεις ότι τα έχεις καταφέρει όλα και άλλες ότι έχεις χάσει τα πάντα. Οι δια­στάσεις που λαμβάνει η «επιτυχία» ή η «αποτυχία» στις περιπτώσεις αυτές που χαρακτηρίζουν τις ανταγωνι­στικές κοινωνίες επιδρούν στην αυτοεκτίμηση και στην αυτοπε­ποίθηση του ατόμου. Χωρίς να συνυπολογίζει ένα πλήθος άλλων παραγόντων που επιδρούν στη διαμόρφωση ενός θετικού ή αρ­νητικού αποτελέσματος, υπερεκτιμά τις δυνατότητές του όταν πε­τυχαίνει και τις υποτιμά όταν αποτυγχάνει.

Είναι προφανές ότι ούτε το ένα ισχύει ούτε το άλλο. Το σύνδρομο της επιτυχίας που κατατρύχει τις κοινωνίες μας μπολιάζει και τις νέες γενιές. Δεν λογίζεται διόλου η προσπάθεια, αλλά μόνο το αποτέλεσμα. Το γεγονός είναι ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι κάπου θα περάσουν -οι σχολές πολλές-, το χρήμα θα συνεχίσει να κυκλοφορεί με τους φοιτητές πλέον σε άλλες πόλεις, και τα φροντιστηριακά μαθήματα, νόμιμα ή μη, θα συνεχίσουν να επουλώνουν προσωρινά τις πληγές της οικονομίας με τη νέα σοδειά υποψηφίων για την επόμενη χρονιά. Χρόνια πριν πέρασα και προσωπικά το άγχος και όσο και αν τα χρόνια είναι μακρινά, έχει μείνει ανεξίτηλο. Τότε που λίγα παιδιά κατάφερναν να σπουδάσουν, τότε που ακόμα και η εισαγωγή στο Γυμνάσιο ήταν διαδικασία εξετάσεων. Εκείνα τα χρόνια που τα περισσότερα παιδιά δεν κατάφερναν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Γυμνάσιο και να τελειώσουν το Λύκειο.

Τα πάντα ή τίποτα λοιπόν; Αξίζει τον κόπο ή κατά πόσο υπερβαίνει τα συνήθη σκαλοπάτια της ζωής; Πόσο σύμφωνο με τον άνθρωπο είναι να θυσιάζει το ανεπανάληπτο παρόν στο βωμό ενός αβέβαιου μέλλοντος; Και μάλιστα όταν η ζωή είναι μια αναπνοή, ένα παραμύθι; Η απάντηση μετά από τόσα χρόνια στην πλάτη και με την κιμωλία στα ακροδάκτυλα είναι ότι αξίζει τόσο, όσο της αναλογεί, ούτε τα πάντα είναι, ούτε τίποτα. Μια κερδισμένη μάχη στον μεγάλο πόλεμο της ζωής ή μια χαμένη.

Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Υπάρχουν αρκετές άλλες παράμετροι που καθορίζουν την πορεία μας στη ζωή. Με τις σκέψεις αυτές η ταπεινή συμβουλή ενός δασκάλου, πανεπιστημιακού σήμερα, Λυκείου χθες, υποψηφίου στα ΑΕΙ, πολύ πολύ προχθές, προς τους νέους είναι να μην εγκαταλείπουν ποτέ τις χαρές της ζωής, τις αν­θρώπινες αξίες, τις ανθρώπινες σχέσεις και να μην επικεντρώνονται στα εφήμερα και περιστασιακά. Αξία πάντα έχει το ταξίδι. Πολλά ταξίδια, πολλές γνώσεις, αρκετές εμπειρίες, πολλές χαρές και πολλές λύπες. Το ταξίδι μετρούσε και μετράει, όχι ο προορισμός. Υγεία και αντοχή και κυρίως αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση στις δύσκολες αυτές εποχές.

* πανεπιστημιακός- συγγραφέας

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κλαγγές και όνειρα
Την εβδομάδα που μας πέρασε ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες όσων συμμετείχαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις για την είσοδο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Πέρασε, ωστόσο, το γεγονός σχεδόν απαρατήρητο. Φέτος δεν υπήρχε...
Κλαγγές και όνειρα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Υπουργείο απροσεξίας;
Για το 2021 οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις με το νέο σύστημα και δεν έχουν δικαίωμα επιλογής όπως γινόταν μέχρι και πέρυσι.
Υπουργείο απροσεξίας;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Πραγματικότητα και ιδεοληψία
Η εισαγωγή υποψηφίων με χαμηλές επιδόσεις σε πανεπιστημιακές σχολές τροφοδότησε για άλλη μια φορά τη συζήτηση για το επίπεδο των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την ποιότητα των σπουδών στα...
Οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ. Πραγματικότητα και ιδεοληψία
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εξετάσεις προτύπων: απλή αλλαγή, παραλλαγή ή αλλοίωση;
Οι εισαγωγικές εξετάσεις των προτύπων ήταν ανέκαθεν, από μόνες τους, μια ιδιαίτερα πιεστική και πολλές φορές ψυχοφθόρα διαδικασία που απαιτεί τεράστια ψυχικά αποθέματα.
Εξετάσεις προτύπων: απλή αλλαγή, παραλλαγή ή αλλοίωση;
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Δεν ξαναδίνω πανελλαδικές…»
Αυτή τη φορά δίνω υπόσχεση στον εαυτό μου και στην κόρη μου πως οι πανελλαδικές δεν θα αλλάξουν ούτε τη ζωή ούτε την καθημερινότητά μας. Εξετάσεις είναι όπως οι άλλες και θα περάσουν.
«Δεν ξαναδίνω πανελλαδικές…»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλαδικές… δραματοποιήσεις
Τα τελευταία χρόνια, όμως, επαναλαμβάνεται, κάθε Ιούνιο, η ίδια δραματοποίηση. Ολη η χώρα γίνεται μέρος αυτού του κοινωνικού δράματος, που ξεκίνησε ως πάλη ανάμεσα στους νέους στα μαρμαρένια αλώνια του...
Πανελλαδικές… δραματοποιήσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας