Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Βαθμολογίες πανελλαδικών: «το ταξίδι μετράει»
EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βαθμολογίες πανελλαδικών: «το ταξίδι μετράει»

  • A-
  • A+

Δημοσιεύτηκαν οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων και περισσεύουν οι ευχές, πραγματικές, αδιάφορες ή και υποκριτικές στους μαθητές για ό,τι καλύτερο στην ανταμοιβή των κόπων τους. Οι υποψήφιοι όμως και οι οικογένειές τους δεν ακούνε τις ευχές, δεν ακούνε τη βοή των ελπίδων, των υποσχέσεων, των πιθανών ματαιώσεων, αλλά έχουν περάσει σε μια άλλη διάσταση.

Μια διάσταση μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, που κάποιες φορές νομίζεις ότι τα έχεις καταφέρει όλα και άλλες ότι έχεις χάσει τα πάντα. Οι δια­στάσεις που λαμβάνει η «επιτυχία» ή η «αποτυχία» στις περιπτώσεις αυτές που χαρακτηρίζουν τις ανταγωνι­στικές κοινωνίες επιδρούν στην αυτοεκτίμηση και στην αυτοπε­ποίθηση του ατόμου. Χωρίς να συνυπολογίζει ένα πλήθος άλλων παραγόντων που επιδρούν στη διαμόρφωση ενός θετικού ή αρ­νητικού αποτελέσματος, υπερεκτιμά τις δυνατότητές του όταν πε­τυχαίνει και τις υποτιμά όταν αποτυγχάνει.

Είναι προφανές ότι ούτε το ένα ισχύει ούτε το άλλο. Το σύνδρομο της επιτυχίας που κατατρύχει τις κοινωνίες μας μπολιάζει και τις νέες γενιές. Δεν λογίζεται διόλου η προσπάθεια, αλλά μόνο το αποτέλεσμα. Το γεγονός είναι ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι κάπου θα περάσουν -οι σχολές πολλές-, το χρήμα θα συνεχίσει να κυκλοφορεί με τους φοιτητές πλέον σε άλλες πόλεις, και τα φροντιστηριακά μαθήματα, νόμιμα ή μη, θα συνεχίσουν να επουλώνουν προσωρινά τις πληγές της οικονομίας με τη νέα σοδειά υποψηφίων για την επόμενη χρονιά. Χρόνια πριν πέρασα και προσωπικά το άγχος και όσο και αν τα χρόνια είναι μακρινά, έχει μείνει ανεξίτηλο. Τότε που λίγα παιδιά κατάφερναν να σπουδάσουν, τότε που ακόμα και η εισαγωγή στο Γυμνάσιο ήταν διαδικασία εξετάσεων. Εκείνα τα χρόνια που τα περισσότερα παιδιά δεν κατάφερναν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Γυμνάσιο και να τελειώσουν το Λύκειο.

Τα πάντα ή τίποτα λοιπόν; Αξίζει τον κόπο ή κατά πόσο υπερβαίνει τα συνήθη σκαλοπάτια της ζωής; Πόσο σύμφωνο με τον άνθρωπο είναι να θυσιάζει το ανεπανάληπτο παρόν στο βωμό ενός αβέβαιου μέλλοντος; Και μάλιστα όταν η ζωή είναι μια αναπνοή, ένα παραμύθι; Η απάντηση μετά από τόσα χρόνια στην πλάτη και με την κιμωλία στα ακροδάκτυλα είναι ότι αξίζει τόσο, όσο της αναλογεί, ούτε τα πάντα είναι, ούτε τίποτα. Μια κερδισμένη μάχη στον μεγάλο πόλεμο της ζωής ή μια χαμένη.

Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Υπάρχουν αρκετές άλλες παράμετροι που καθορίζουν την πορεία μας στη ζωή. Με τις σκέψεις αυτές η ταπεινή συμβουλή ενός δασκάλου, πανεπιστημιακού σήμερα, Λυκείου χθες, υποψηφίου στα ΑΕΙ, πολύ πολύ προχθές, προς τους νέους είναι να μην εγκαταλείπουν ποτέ τις χαρές της ζωής, τις αν­θρώπινες αξίες, τις ανθρώπινες σχέσεις και να μην επικεντρώνονται στα εφήμερα και περιστασιακά. Αξία πάντα έχει το ταξίδι. Πολλά ταξίδια, πολλές γνώσεις, αρκετές εμπειρίες, πολλές χαρές και πολλές λύπες. Το ταξίδι μετρούσε και μετράει, όχι ο προορισμός. Υγεία και αντοχή και κυρίως αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση στις δύσκολες αυτές εποχές.

* πανεπιστημιακός- συγγραφέας

ΑΠΟΨΕΙΣ
Κλαγγές και όνειρα
Την εβδομάδα που μας πέρασε ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες όσων συμμετείχαν στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις για την είσοδο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Πέρασε, ωστόσο, το γεγονός σχεδόν απαρατήρητο. Φέτος δεν υπήρχε...
Κλαγγές και όνειρα
ΑΠΟΨΕΙΣ
«Δεν ξαναδίνω πανελλαδικές…»
Αυτή τη φορά δίνω υπόσχεση στον εαυτό μου και στην κόρη μου πως οι πανελλαδικές δεν θα αλλάξουν ούτε τη ζωή ούτε την καθημερινότητά μας. Εξετάσεις είναι όπως οι άλλες και θα περάσουν.
«Δεν ξαναδίνω πανελλαδικές…»
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλαδικές… δραματοποιήσεις
Τα τελευταία χρόνια, όμως, επαναλαμβάνεται, κάθε Ιούνιο, η ίδια δραματοποίηση. Ολη η χώρα γίνεται μέρος αυτού του κοινωνικού δράματος, που ξεκίνησε ως πάλη ανάμεσα στους νέους στα μαρμαρένια αλώνια του...
Πανελλαδικές… δραματοποιήσεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανελλαδικές χωρίς διδασκαλία των μαθημάτων;
Το μάθημα της Κοινωνιολογίας έγινε πανελλαδικά εξεταζόμενο από τη σχολική χρονιά 2019/2020. Το βιβλίο γράφτηκε σε άλλους χρόνους, για άλλες ανάγκες και όχι για πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
Πανελλαδικές χωρίς διδασκαλία των μαθημάτων;
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οι εισαγωγικές εξετάσεις και το πραγματικό διακύβευμα
Η νέα σχολική περίοδος ανοίγει με εξαγγελίες για μια νέα μεταρρύθμιση (τράπεζα θεμάτων, βάση 10, αποκλεισμός υποψηφίων από τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση με βαθμολογικό πλαφόν αλλά εγγραφή στην ιδιωτική...
Οι εισαγωγικές εξετάσεις και το πραγματικό διακύβευμα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η εκπαίδευση και ο φούρνος του Χότζα
Η φετινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων συμπίπτει με ακόμη μία εκπαιδευτική αλλαγή. Η εκπαίδευση τελικά έχει, διαχρονικά, κοινά στοιχεία με τον φούρνο του Χότζα. Καθένας/μία υπουργός τού αλλάζει θέση.
Η εκπαίδευση και ο φούρνος του Χότζα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας