Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Visit Greece και άλλα «σαξές στόρι»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Visit Greece και άλλα «σαξές στόρι»

  • A-
  • A+

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, μετά τη θεωρούμενη επιτυχημένη πολιτική αντιμετώπιση της πανδημίας- ας μην ανατρέξουμε στις συγκυρίες που συνιστούν την «επιτυχία»-, συνεχίζει την κούρσα του «καλαμοκαβαλάρη» εν όψει της τουριστικής σεζόν, κούρσα επικίνδυνη σε πολλά επίπεδα.

Πρώτον, οι διαρκώς αναθεωρούμενες διαδικασίες εισόδου-ελέγχου ή μη ελέγχου των εισερχόμενων τουριστών, που εμπίπτουν στο δόγμα ο τουρισμός μας φέρνει λεφτά, οπότε ας είμαστε «διακριτικοί» χωρίς πολλές διαδικασίες. Από την άλλη μετατίθεται η ευθύνη στους επαγγελματίες του κλάδου με αυστηρά πρωτόκολλα και πρόστιμα. Αυτό υποθηκεύει όχι μόνο την υγειονομική ασφάλεια, αλλά και την ίδια την τουριστική σεζόν με τον κίνδυνο του lockdown, ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές με μικρή ή ανύπαρκτη δυνατότητα διαχείρισης υγειονομικής κρίσης.

Σε αυτό το σημείο δεν πρέπει να παραλειφθεί το γεγονός ότι οι επαγγελματικοί φορείς φαίνεται να αποδέχονται σιωπηρά κάτι τέτοιο στο πλαίσιο της απόγνωσης που έχει δημιουργήσει η συγκεκριμένη κρίση.

Αποδέχονται επίσης σιωπηρά και παθητικά τη μετακύλιση του προβλήματος στην «προσωπική» τους ευθύνη, με την ελπίδα του «να περισώσουμε ό,τι σώζεται». Είναι η ριψοκίνδυνη κορύφωση μιας συνολικής παθογένειας του λεγόμενου «πυλώνα της οικονομίας», που για χρόνια βολευόταν σε παχυλά ψίχουλα από τη νομή της τουριστικής πίτας και συνεχίζει χωρίς να θέτει ένα σοβαρό προβληματισμό γύρω από το ζήτημα.

Ωστόσο θα σταθούμε στο δεύτερο θέμα της κυβερνητικής αυταρέσκειας, που έχει να κάνει με την... αυτοπροβολή της προβολής της τουριστικής καμπάνιας. Πέρα από το κόστος και την κλεψιτυπία της ιδέας «Greek summer is a state of mind» (δεν είναι η μόνη, η πρώτη είναι η κλεψιτυπία του λογότυπου του Μένουμε Σπίτι, με επίσης ακριβό τίμημα «κλοπιράιτ»), ερώτημα υπάρχει και για την αποτελεσματικότητα της ακριβής προβολής.

Εχουμε και λέμε. Η ιστοσελίδα visitgreece.gr, που κατασκευάστηκε από τη Marketing Greece, έχει ομολογουμένως μια καλή επισκεψιμότητα των 150.000 ανά μήνα, με σχετικά όμως πολύ χαμηλό παγκόσμιο rank [1] στην κατηγορία της. Επίσης αναλύοντας [2] επιμέρους τα στοιχεία παρατηρούμε τα εξής:

Το μεγαλύτερο ποσοστό της επισκεψιμότητας, 32%, είναι από Ελλάδα (!), ακολουθούν οι ΗΠΑ με 19% και άλλες χώρες όπως φαίνεται στο γράφημα. Σημειωτέον ότι η επισκεψιμότητα από ΗΠΑ αφορά κατά μεγάλο μέρος τα λεγόμενα bots των μηχανών αναζήτησης, δηλαδή δεν αντιστοιχεί σε πραγματική επισκεψιμότητα, όσο αξία κι αν είχε αυτή ως προσδοκία τουριστών από Αμερική.

Από τα παραπάνω στοιχεία, αν λάβουμε υπ’ όψιν το ποσοστό της Γερμανίας, μιας και η Αγγλία είναι «καμένη», σημαίνει ότι με βάση τη μηνιαία επισκεψιμότητα της σελίδας τη βλέπουν γύρω στους 5.500 Γερμανούς. Οχι ακριβώς! Ο επόμενος πίνακας δείχνει ένα πολύ χρήσιμο στοιχείο, το bounce rate (ρυθμός εγκατάλειψης). Είναι το ποσοστό αυτών που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα στα πρώτα δευτερόλεπτα, δηλαδή πρακτικά δεν διαβάζουν τίποτα. Αυτό το ποσοστό είναι τεράστιο [3], της τάξης του 76%! Οπότε ο πραγματικός αριθμός των Γερμανών (υπ’ αριθμόν ένα τουριστική αγορά της χώρας μαζί με την αγγλική) είναι περίπου 1.300!

Εχει και συνέχεια. Οι δείκτες pages per visit και Avg. visit duration δείχνουν αντίστοιχα 1,7 σελίδες ανά επίσκεψη και μέσο χρόνο παραμονής επισκέπτη 1λ.+34δ.

Αυτό σημαίνει πολύ χαμηλό δείκτη «αφοσίωσης» [4], δηλαδή ακόμα και οι πραγματικοί επισκέπτες της σελίδας περνούν ουσιαστικά φευγαλέα από αυτήν.

Τέλος, για όσο έχει αξία, αν δούμε συγκριτικά το visitgreece.gr με το vistitestonia.com, δυο ιστοσελίδες με παρόμοιο παγκόσμιο rank και με παρόμοιο ποσοστό εγκατάλειψης σελίδας, η δεύτερη έχει τετραπλάσιο βαθμό αφοσίωσης (χρόνος παραμονής) και πολύ μεγαλύτερο ποσοστό επισκεψιμότητας από το εξωτερικό σε σχέση με την ίδια τη χώρα. Αυτό ως σύγκριση της ελληνικής «επιτυχίας» σε σχέση με τη «δευτεροκλασάτη» Εσθονία.

Παρόμοια «επιτυχία» με το visitgreece.gr έχει και το discovergreece.gr, αδελφή ιστοσελίδα.

ΑΥΤΟ που καταδεικνύουν τα παραπάνω στοιχεία είναι ότι η όλη καμπάνια μπορεί να αποδειχτεί πολυδιαφημισμένη φούσκα. Μένει μόνο να μάθουμε το ακριβές κόστος της, να το συγκρίνουμε με τα παραπάνω στοιχεία και να δούμε την πραγματική σχέση τιμής και απόδοσης.

Βλέποντας βεβαίως κανείς και το περιεχόμενο καταλαβαίνει για ποιο λόγο υπάρχει η εγκατάλειψη και η έλλειψη αφοσίωσης στη σελίδα! Οσο για το βίντεο που καταλήγει στο σλόγκαν enjoy your Greek summer wherever you are, τι να πει κανείς για το πόσο προσελκύει κόσμο στο να επισκεφτεί τη χώρα.

Υπάρχουν όμως και καλά νέα: δεν το βλέπει (σχεδόν) κανείς!

*Δημοτικός σύμβουλος Βόρειας Κέρκυρας, ex web designer/SEO (Search Engine Optimization)-Internet marketing

1. Δείκτης που δίνει την παγκόσμια σειρά κατάταξης μιας ιστοσελίδας.

2. Τα στοιχεία είναι από το εργαλείο similarweb. Μπορούν να αντληθούν και με παρόμοια εργαλεία ανάλυσης που υπάρχουν στο διαδίκτυο, τα οποία δίνουν παρόμοια αποτελέσματα.

3. Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Google αλλά τις γενικά αποδεκτές κατευθύνσεις του Search Engine Optimization, ένα ποσοστό εγκατάλειψης μεγαλύτερο του 25% κατατάσσει τη σελίδα σε χαμηλό βαθμό αξίας. Ωστόσο είναι γεγονός ότι τελευταία, λόγω της πληθώρας ιστοσελίδων με παρεμφερές αντικείμενο, ο συγκεκριμένος δείκτης είναι γενικά υψηλός και μόνο σελίδες με πραγματικά χρηστική αξία έχουν χαμηλό τέτοιο δείκτη (airbnb=28%).

4. Σημαντικός δείκτης της προσοχής που έχει να κάνει με το πόσες σελίδες βλέπει ο επισκέπτης της σελίδας και πόσο χρόνο προσελκύουν το ενδιαφέρον του.

ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο «λόγος» και η ράβδος
«Τουρισμός ή ποστάλια ξέχειλα με ανθρώπινο φορτίο;». Οι στρατηγιστές της κυβέρνησης με αυτόν τον απλοϊκό τρόπο χώρισαν τους Ελληνες σε δύο στρατόπεδα: σε αυτούς που θέλουν να κρατήσουν έξω από τη ζωή τους τον...
Ο «λόγος» και η ράβδος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Οριζόντια ενίσχυση σε όσους πλήττονται αλλά και κοινωνικές αντιστάσεις στο νεοφιλελεύθερο μοντέλο
Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις στήριξης των πολιτών, στις οποίες εκτός των άλλων συμπεριλαμβάνεται και η χορήγηση ενός εισοδήματος έκτακτης ανάγκης το οποίο θα δίνεται σε όλους τους πολίτες που...
Οριζόντια ενίσχυση σε όσους πλήττονται αλλά και κοινωνικές αντιστάσεις στο νεοφιλελεύθερο μοντέλο
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυβερνητική ευθύνη
Η κυβερνητική παρέμβαση με τη μεγάλη δημοσιογραφική της κάλυψη παρουσίασε τον Πόρο σαν ένα νησί τεράστιου υγειονομικού κινδύνου, σχεδόν σαν μια νέα Σπιναλόγκα.
Κυβερνητική ευθύνη
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ντροπή!
Ο πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου γράφει με αφορμή την υποχρέωση των καταστημάτων να «διαφημίζουν» ότι πήραν αποζημίωση ειδικού σκοπού για το διάστημα που ήταν υποχρεωτικά κλειστά.
Ντροπή!
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η κανονικότητα του λαχανιασμένου
Ο πρωθυπουργός στις Βρυξέλλες θα βρεθεί αντιμέτωπος ξανά με αμφιθυμίες και συμφέροντα των ομολόγων του, με λογικές των «σκληρών» του ευρωπαϊκού Βορρά και κυρίως με τις διαφωνίες των κρατών-μελών για το Ταμείο...
Η κανονικότητα του λαχανιασμένου
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κανονικότητα σημαίνει νομιμότητα και διαφάνεια
Τα 20 εκατ. προς τα ΜΜΕ αγνοούμε ακόμη πού και πώς δόθηκαν. Ακόμη και αν η κυβέρνηση επιχειρήσει να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων όσα έγιναν, μπορεί να προσδώσει μόνο μια αμφιλεγόμενη επίφαση νομιμότητας.
Κανονικότητα σημαίνει νομιμότητα και διαφάνεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας