• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    7°C 3.6°C / 10.2°C
    1 BF
    77%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.7°C / 8.5°C
    3 BF
    65%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 2.0°C / 7.6°C
    2 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C -1.1°C / 1.1°C
    1 BF
    85%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 5.2°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.0°C / 7.0°C
    2 BF
    81%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 1.8°C / 3.4°C
    2 BF
    70%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 5.0°C / 5.0°C
    2 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 11.1°C
    2 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    1 BF
    81%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.4°C / 11.2°C
    3 BF
    58%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    3 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    4 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.0°C / 6.8°C
    3 BF
    65%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 7.5°C
    2 BF
    74%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    1 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.8°C / 9.9°C
    2 BF
    74%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 7.7°C
    3 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.7°C / 6.7°C
    3 BF
    89%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    1 BF
    84%
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι σκουριές του Πειραιά

  • A-
  • A+
Εν μέσω πανδημίας, ένα έργο φαραωνικών διαστάσεων έχει αρχίσει να εκτελείται στον Πειραιά από την Cosco, εκεί που οι Πειραιώτες –και όχι μόνο– κάνουν τη βόλτα τους και χαζεύουν τη θάλασσα, στην Πειραϊκή. Πρόκειται για τη νότια επέκταση του λιμένα του Πειραιά για να δημιουργηθούν επιπλέον προβλήτες πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων.

Στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν 11 θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων. Δεν έχουν ποτέ καλυφθεί. Τα στοιχεία δίνουν κατά μέσο όρο την κάλυψη 5-6 θέσεων σε ετήσια βάση και οι 8 έχουν καλυφθεί μόνον 7 φορές. Τα μεγαθήρια κρουαζιερόπλοια που αράζουν για λίγο στο λιμάνι του Πειραιά ίσα ίσα για μια σύντομη επίσκεψη των επιβατών τους συνήθως στον Παρθενώνα ή στο Μουσείο της Ακρόπολης δεν αφήνουν τίποτα στην πόλη την οποία επιβαρύνουν περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά, τον Πειραιά, ενώ αντιπροσωπεύουν, σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος το 2,8-3,9% των τουριστικών εσόδων που έχει συνολικά η χώρα.

Οι πρόσφατες εξελίξεις της πανδημίας εννοείται ότι έχουν αναστείλει όλες τις σχετικές δραστηριότητες και ειδικά η κρουαζιέρα έχει αβέβαιο μέλλον, καθώς θεωρείται το πιο ευάλωτο είδος τουρισμού. Παρ’ όλα αυτά, εν μέσω πανδημίας, ένα έργο φαραωνικών διαστάσεων έχει αρχίσει να εκτελείται στον Πειραιά από την Cosco, εκεί που καταλήγει το παραθαλάσσιο οχυρό μέτωπο των Κονώνειων Τειχών της Αρχαίας Αθήνας, εκεί που οι Πειραιώτες –και όχι μόνο– κάνουν τη βόλτα τους και χαζεύουν τη θάλασσα, στην Πειραϊκή.

Πρόκειται για τη νότια επέκταση του λιμένα του Πειραιά για να δημιουργηθούν επιπλέον προβλήτες πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων που δεν υπάρχουν. Το έργο προβλέπει συγκεκριμένα μπάζωμα της θάλασσας σε έκταση 140 στρεμμάτων στην Πειραϊκή και κατασκευή προβλήτας μήκους 350 μέτρων για την πρόσδεση δύο κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, που σημαίνει 5.000 επιβάτες έκαστο, με πολύ σοβαρές περιβαλλοντικές συνέπειες για τη ρύπανση της ευρύτερης περιοχής και της θάλασσας που την περιβάλλει.

Και έχει ξεκινήσει να εκτελείται παρόλο που σύμφωνα με την περιβαλλοντική νομοθεσία είναι απαραίτητη η μελέτη των επιπτώσεων που θα έχει το έργο για το περιβάλλον. Διαμαρτύρονται οι φορείς της πόλης, οι πολίτες και οι έξι δήμοι της Περιφέρειας Πειραιά, ζητώντας το ελάχιστο: να σταματήσουν τα έργα που γίνονται παράνομα χωρίς Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Από κοντά και ο Συνήγορος του Πολίτη, που ζητάει από τις Αρχές την αναστολή των εργασιών της Cosco στην Πειραϊκή.

Οι εργασίες ωστόσο συνεχίζονταν μέχρι πριν από λίγο. Το έργο, υποστηρίζουν, πρέπει να γίνει καθώς είναι μέρος του Master Plan του ΟΛΠ και φέρει τις υπογραφές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και της Cosco. Οποιες υπογραφές όμως και να φέρει δεν είναι ικανές και δεν πρέπει να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις των πολιτών απέναντι σε ένα έργο που υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο το περιβάλλον και τη ζωή τους και συντελεί στην ανικανότητα του οικοσυστήματος να υποστηρίξει την ανθρώπινη ζωή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έσωσε ό,τι μπόρεσε να σώσει την εποχή των μνημονίων. Κατάφερε να κρατήσει τη χώρα στην ευρωζώνη και να στηρίξει τα κοινωνικά στρώματα που δεν μπορούσαν να τα καταφέρουν. Δεν κατάφερε ωστόσο να αποφύγει τις πιέσεις για έργα μιας ανάπτυξης που οδηγεί στην οικολογική κρίση. Αυτός δεν είναι λόγος να συνεχίσει να τα υποστηρίζει. Εξάλλου, νέα δεδομένα όπως αυτά που προκύπτουν από την πρόσφατη πανδημία, που δεν έχει σταματήσει να παίρνει ζωές, επιβάλλουν να ξανασκεφτεί το περιβάλλον με νέους όρους. Η διχοτομία ανάμεσα στην ανάπτυξη και στο περιβάλλον έχει πια πεθάνει. Η ανάπτυξη οφείλει να είναι βιώσιμη, για να μην πω πράσινη, διαφορετικά δεν θα υπάρχουμε για να τη χαρούμε.

Πριν στεγνώσει το μελάνι που λέμε, έγινε γνωστή η προσωρινή διαταγή του ΣτΕ για την αναστολή των εργασιών επέκτασης των πρόσθετων προβλητών της κρουαζιέρας στην Πειραϊκή. Πρόκειται για σημαντική επιτυχία. Δεν είναι όμως αρκετή για να σταματήσει το έργο. Αφορά την προσωρινή αναστολή μέχρι την εκδίκαση των αιτήσεων αναστολής. Κινήματα πολιτών, οι δημοτικές αρχές αλλά και τα πολιτικά κόμματα, κυρίως όσα αναστοχάζονται τη σχέση μας με το φυσικό περιβάλλον και βάζουν την ανθρώπινη ζωή πάνω από τα κέρδη, οφείλουμε όλοι μαζί, ο καθένας και η καθεμία όσο και όπως μπορεί, να σταματήσουμε οριστικά το έργο αυτό. Οι συμβάσεις δεν είναι ιερά κείμενα. Υπόκεινται σε αναθεωρήσεις.

*Καθηγήτρια Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης ΑΠΘ, πρ. βουλευτίνα Πειραιά

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η Κίνα και η Μεσόγειος
Τα εμπορικά και οικονομικά της συμφέροντα, το ενεργειακό, καθώς και θέματα ασφάλειας και σταθερότητας αναδεικνύουν τη σπουδαιότητα της περιοχής για το Πεκίνο και δικαιολογούν την ανησυχία του για τη σύνθετη...
Η Κίνα και η Μεσόγειος
ΑΠΟΨΕΙΣ
Το Εργατικό «Δίκαιο» της Κίνας και η COSCO στον Πειραιά
Το Εργατικό «Δίκαιο» της Κίνας δεν έχει επιβληθεί στον ΟΛΠ, ωστόσο ο δρόμος για την επικράτησή του έχει ανοίξει με τη Σύμβαση Παραχώρησης. Εννοούμε εργασιακές σχέσεις, όπου o νόμος θα είναι το διευθυντικό...
Το Εργατικό «Δίκαιο» της Κίνας και η COSCO στον Πειραιά
ΑΠΟΨΕΙΣ
Τα χαλασμένα ασανσέρ
Στο κτίριο όπου στεγάζονται οι κρατικές υπηρεσίες των ΟΠΕΚΑ και ΕΟΠΥ στον Πειραιά και τα 2 ασανσέρ είναι εκτός λειτουργίας και το ένα από αυτά πρέπει να είναι χαλασμένο περισσότερο από 2... χρόνια.
Τα χαλασμένα ασανσέρ
ΑΠΟΨΕΙΣ
Από τον Nord Stream στην Cosco
Το Βερολίνο ενέκρινε την πώληση του 25% των μετοχών του τερματικού εμπορικού σταθμού του λιμένα του Αμβούργου στην Cosco στέλνοντας ηχηρό μήνυμα προς την Ουάσινγκτον κατά κύριο λόγο και στις Βρυξέλλες κατά...
Από τον Nord Stream στην Cosco
ΑΠΟΨΕΙΣ
Παγίδες στα ψιλά γράμματα της συμφωνίας για τη συλλογή Στερν
Οι όροι της συμφωνίας για τη συλλογή 161 κυκλαδικών ειδωλίων έχουν ισχύ τυπικού νόμου και ως εκ τούτου οι διοικητικές πράξεις που εκδίδονται βάσει αυτών είναι δυνατόν να προσβάλλονται ενώπιον του ΣτΕ.
Παγίδες στα ψιλά γράμματα της συμφωνίας για τη συλλογή Στερν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η λύση του Κυπριακού ξεθωριάζει
Οι σχέσεις Ελλάδας - Τουρκίας οξύνονται συνεχώς και πλέον δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι ένα «θερμό» επεισόδιο είναι πιθανό.
Η λύση του Κυπριακού ξεθωριάζει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας