• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    42°C 38.2°C / 45.2°C
    1 BF
    18%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    41°C 38.6°C / 42.7°C
    1 BF
    20%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    41°C 35.0°C / 43.8°C
    3 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.9°C / 39.2°C
    3 BF
    14%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 35.9°C
    3 BF
    44%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    41°C 39.1°C / 41.5°C
    5 BF
    9%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    37°C 37.4°C / 37.4°C
    2 BF
    10%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    40°C 32.6°C / 43.5°C
    4 BF
    10%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.8°C / 38.8°C
    4 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.9°C / 35.9°C
    3 BF
    40%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 33.9°C / 38.1°C
    4 BF
    29%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.7°C / 36.7°C
    2 BF
    44%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 36.9°C
    6 BF
    34%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    41°C 40.5°C / 40.9°C
    4 BF
    17%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    42°C 39.5°C / 42.2°C
    3 BF
    16%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.8°C / 37.8°C
    4 BF
    44%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    43°C 38.4°C / 45.4°C
    3 BF
    8%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 36.3°C / 38.2°C
    2 BF
    28%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    41°C 39.8°C / 42.8°C
    3 BF
    11%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    38°C 37.8°C / 37.8°C
    5 BF
    12%
ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αποτύχατε, κ. Κεραμέως

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Οταν έχεις έπαρση και αλαζονεία χωρίς καμιά ουσία, εύκολα καταρρέεις. Οταν δεν έχεις πρόταση για τη βελτίωση της εκπαίδευσης και παρουσιάζεις τον αναχρονισμό ως «πρόοδο», εύκολα αποκαλύπτεσαι. «Δεν θα κάνω βήμα πίσω», διαλαλούσε η κ. Κεραμέως και για το νομοσχέδιο και για την κάμερα στο σχολείο. Βήμα πίσω, πράγματι, δεν έκανε. Αντίθετα, σημειώθηκε άτακτη φυγή στην πράξη και βερμπαλισμός στα λόγια, για να αποκρυφτεί η πολιτική υποχώρησή της - εις μάτην όμως.

«Δεν μίλησα ποτέ για κάμερα στη σχολική αίθουσα», μας διακήρυξε η υπουργός. Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία παρακολουθούσε μια διαμάχη μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας εναντίον όλων, των άλλων κομμάτων, των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών φορέων, και η κ. Κεραμέως μάς λέει ότι δεν καταλάβαμε καλά και ότι έχουμε σκοπιμότητες…

Ομως η ίδια ξηλώνει σημεία του νομοσχεδίου, που είχαν τόσο αντιδραστικό περιεχόμενο (για παράδειγμα η καθιέρωση της ηλικίας των 17 ετών για την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ.), και δεν μπορεί να σταθμίσει σε τι θα ισορροπήσει. Αλλά όταν το νομοσχέδιο δεν έχει καμιά μορφωτική ουσία και συνολικό σχέδιο για την εκπαίδευση αλλά είναι μπαλώματα επί μπαλωμάτων, πώς μπορεί να σταθεί;

Αποτύχατε, κ. υπουργέ. Οσο είστε σ’ αυτή τη θεσμική θέση, θα είστε διαρκής όμηρος των αποτυχημένων νομοθετικών πρωτοβουλιών σας. Η δημαγωγία τελικά δεν ήταν προνόμιο του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά ο λαϊκισμός όσο δημοφιλής είναι στην αρχή της εκφοράς του, τόσο απεχθής είναι στην τελική του έκφραση, στην απλή επαφή του με την πραγματικότητα.

Αναρωτηθήκατε ποιο θα ήταν το πολιτικό και εκπαιδευτικό μήνυμα που θα απέμενε σε ύστερη φάση μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου; Η επαναφορά της Διαγωγής στο απολυτήριο του Λυκείου, το εθνικό απολυτήριο που χάθηκε λίγο πριν από το τέλος (γιατί ήταν αδειανό πουκάμισο), η σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου;

Για την κάμερα στο σχολείο είπατε ότι «ο εκπαιδευτικός δύναται, ότι είναι στη δική του ευχέρεια». Γιατί όμως «δύναται»; Αν το μέτρο είναι καλό -κατά τη γνώμη σας-, δεν θα έπρεπε να είναι εφαρμοστέο; Γιατί σας διαμήνυσαν προφανώς ότι οι εκπαιδευτικοί θα το απέρριπταν, αφού κάτι τέτοιο θα σήμαινε την πλήρη απαξίωση της διδασκαλίας, της διαπαιδαγώγησης, του σχολείου, των μαθητών, των εκπαιδευτικών. Και έτσι, για να «σκεπαστεί» η αποτυχία του, επινοήσατε το «δύναται».

Αλλά η εκπαιδευτική πραγματικότητα έχει πάντα μια ξεχωριστή δύναμη, αποκαλύπτει την ουσία των πραγμάτων. Το φάντασμα (γιατί τέτοιο έχει ήδη απομείνει…) της κάμερας στη σχολική αίθουσα θα μείνει ως το αντιπαιδαγωγικό μαύρο στίγμα σας στην ιστορία της εκπαίδευσης!

Πιστέψατε ότι χάρη στο κλίμα συναίνεσης για την πανδημία θα παίρνατε και εσείς κάτι αντίστοιχο, θα ήσασταν στον «αφρό του κύματος». Αλλά το μήνυμά σας ήταν αρνητικό για την εκπαίδευση.

Πρώτον, έχετε πρόταση αποδόμησης της εκπαίδευσης και μάλιστα με ένα υβρίδιο πρωτόγνωρο: αναχρονισμού και νεοφιλελευθερισμού.

Δεύτερον, εμφανίζεστε «να αγνοείτε» τι είναι η εκπαίδευση και η παιδεία - η ιστορία τους, οι ανάγκες τους, οι προοπτικές τους, οι προκλήσεις της εποχής.

Τρίτον, θεωρείτε ότι η εκπαίδευση είναι διοικητικός οργανισμός και διοικείται από το υπουργείο αγνοώντας τους πάντες και επομένως αρκεί η δική σας «αυθεντία».

Τέταρτον, «ξεχάσατε» εντελώς την παιδαγωγική και την πολιτισμική διάσταση του σχολείου.

Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει ούτε μία θεωρητική αναφορά - εκτός αν εννοείτε παιδαγωγική διάσταση την επαναφορά της αναγραφής διαγωγής στο Απολυτήριο του λυκείου.

Πέμπτον, δεν εκτιμήσατε καλά τη δυναμική των εκπαιδευτικών. Νομίσατε πως τα ΜΜΕ θα φροντίσουν να «αποδείξουν» ότι οι εκπαιδευτικοί είναι συντεχνία ή δεν θέλουν την κάμερα γιατί φοβούνται τι θα πει ο κόσμος που «δεν κάνουν καλά το μάθημά τους».

Προφανώς, η Ν.Δ. δεν μπορεί να διαμορφώσει εκπαιδευτικό μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα. Είναι απόλυτα ξένο-εχθρικό προς την ιδεολογία της και την πολιτική της. Ως εκ τούτου, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα βρει απέναντί της τα πολιτικά κόμματα, το εκπαιδευτικό κίνημα, τους εκπαιδευτικούς, την κοινωνία.

*Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

ΑΠΟΨΕΙΣ
Η επιστροφή του «Μαυρογιαλουρισμού» στην εκπαίδευση
Το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει καθημερινές οι καταγγελίες για τη λειτουργία διαφόρων "δοτών" Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε αρκετές περιοχές, που επαναφέρουν μεθόδους οι οποίες ανήκουν σε άλλες...
Η επιστροφή του «Μαυρογιαλουρισμού» στην εκπαίδευση
ΑΠΟΨΕΙΣ
Όταν ο Δημήτρης Γληνός ανακάλυπτε... τη Νίκη Κεραμέως
Σήμερα, που η κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική βαθαίνει το κράτος της αμάθειας έχει μεγάλη σημασία να μεταφέρουμε ένα μέρος των τόσο επίκαιρων και σήμερα, αντιλήψεων του Δημήτρη Γληνού για τους σχεδιασμούς της...
Όταν ο Δημήτρης Γληνός ανακάλυπτε... τη Νίκη Κεραμέως
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κυρία υπουργέ της Παιδείας, μην εξωθείτε τους εφήβους...
Με το αποτύπωμα της κιμωλίας στα χέρια μου από την 35χρονη θητεία στα φροντιστήρια, στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο θα μου επιτρέψετε μια παρέμβαση.
Κυρία υπουργέ της Παιδείας, μην εξωθείτε τους εφήβους...
ΑΠΟΨΕΙΣ
Γιατί τέτοια είμαι
Αυτά σκεφτόμουν, καθώς εξαιτίας του προηγούμενου χρονογραφήματος («Φακέλωμα κανονικό», 10/10/2020), μία αναγνώστρια με κεραυνοβόλησε: «Τι βλακείες είναι αυτές; Πρέπει να αναβιώνουμε συνέχεια τα παιδικά μας...
Γιατί τέτοια είμαι
ΑΠΟΨΕΙΣ
Πανδημία Κεραμέως σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης
Μία υπουργός που ηγείται της εκπαίδευσης, οφείλει να χρησιμοποιεί πιο σοβαρά επιχειρήματα και κυρίως δεν δικαιούται να δηλώνει τόσο μεγάλη άγνοια της σχολικής πραγματικότητας.
Πανδημία Κεραμέως σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης
ΑΠΟΨΕΙΣ
Κάμερα μέσα στην τάξη;
Θεσμοθετημένες λύσεις για τους απόντες μαθητές, που αδυνατούν να βρίσκονται στο σχολείο, υπάρχουν -και μάλιστα με διάλογο, τον οποίο το υπουργείο Παιδείας αποφεύγει-, μπορούν να βρεθούν και άλλες!
Κάμερα μέσα στην τάξη;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας